Svet je tvrdý a rýchly. Ale viem to na pár minút zastaviť

Ak chcete byť šťastní, potrebujete poznať svoje emócie. Alebo niekoho, kto ich spozná za vás a naladí vás na tie pozitívne. Napríklad aj kvalitný dídžej, ktorý chce hudbou meniť svet.

Cíti dav, vníma ich emócie a robí ľudí šťastnými aspoň na chvíľu. Stačí mu k tomu hudba. Miro Ecker je tak trochu iný dídžej. Hoci rozumie biznisu aj marketingu a vybudoval si svet okolo svojej značky Dj Ekg, hodnotou úspechu sú pre ňho najmä šťastní ľudia a lepší svet, ktorý chce vybudovať.

Čo cítiš, keď predstúpiš pred dav hladný po emóciách?

Pred vystúpením je to radosť, energia a ešte stále splnený sen. Keď sa pred ľudí postavím, mám vo veciach jasno, viem, čo im chcem ponúknuť, akú emóciu v nich chcem vytvoriť, a najmä akú odozvu od nich očakávam. Mnohé je aj o komunikácii, o symbolike bežných prejavov, ktoré si v živote pomaly ani neuvedomujeme. Dnes viem správne odhadnúť, ako sa ľudia správajú, čo vnímajú a na čo reagujú. Je to príbeh, ktorý prednášam a ostatní počúvajú.

Ako to robíš? Čo ťa najviac charakterizuje?

Blízky kontakt s ľudmi a fanúšikmi. Poznajú moju interaktivitu a energický prejav. Je pre mňa veľmi dôležité prísť do priestoru, kde hrám, oveľa skôr ako ľudia. Celý dídžejský set zavisí od toho, čo chceme akciou dosiahnuť, ako klub alebo festival žije. V neposlednom rade je to stretnutie s párty ľudmi, ktorí mi vždy vlastne celé know-how prezradia. Najviac si na mne vážia azda to, že moje predstavenie je o nich.

V hudobnej brandži si už roky. Plánoval si takúto kariéru?

V dídžejingu sa nedá fungovať s plánmi. Tento trh je veľmi vrtkavý a často sa mení podľa aktuálnej doby. Keď som začínal, platili určité pravidlá. Stál som za dvomi gramofónmi a musel preukázať svoje umenie. A nezabúdajme aj na vlastné vinylové platne.

Takto sa vyselektovali tí, ktorí na to mali alebo nie. Ktorí verili, že to môžu niekam dotiahnuť, a ktorí to chceli len skúsiť. Aj preto som si vždy dával krátkodobé a splniteľné ciele. Hnali ma dopredu.

Ale všetko, čo som si predsavzal, som aj splnil. Hoci doba sa v mnohom zmenila. Dnes môže byť dídžejom prakticky každý, ale je k tomu potrebná znalosť marketingu, čo je podstatná vec.

Pred dvoma rokmi si ťa začali všímať aj médiá. Pomáha to?

Podarilo sa mi vybudovať marketing, ktorý je postavený na tom, že som sám sebe médium. A to je najpodstatnejšie. Mnohí podnikatelia dnes podceňujú silu sociálnych sietí, záujem ľudí na moderných digitálnych kanáloch. Nielen hudba sa dnes najlepšie šíri na internete.

Kto je podľa teba úspešný človek?

Ten, kto objaví sám seba a svoje schopnosti, ktoré vie patrične využiť. Niekto to v sebe spozná až v neskorom veku, ale poeticky si myslím, že každý máme v sebe vnútorný hlas, ktorému máme načúvať. Ja som šťastný, že som si všetko vybudoval sám.

Že som k tomu nepotreboval žiadne médium. Nemám za sebou ani sponzora, som len ja a hudba. Dokonca nemám ani žiadny hit, videoklip, ale celý úspech je vybudovaný len formou zážitku, ktorý ľudia dostali na párty.

Čo je pre teba motiváciou pokračovať?

Chcem do istej miery zmeniť systém a zanechať po sebe odkaz. Tento svet je veľmi tvrdý a rýchly a ja som ten, ktorý to môže zastaviť na pár minút už len tým, že ľudia zabudnú na svoje problémy, smejú sa počas hudby, ktorá im robí radosť.

Máš dávno po tridsiatke. Prehodnocuješ priority?

Samozrejme. Prestávam veci toľko riešiť a užívam si to, čo som vybudoval. Chcem byť spokojný človek a stále sa smiať. Najpodstatnejšia vec je usadiť sa a žiť spokojný život.

Nedávno si vystúpil na Seychellách. Podarilo sa ti presadiť aj na Ibize. Existujú méty, ktoré chce dídžej dosiahnuť?

Sú to presne tieto. To, čo máš v hlave a zdá sa ti ako nemožné, sa v istom čase stane realitou, ktorú si ty sám vytvoríš. Dnes je veľa možností a treba ich využiť. Našiel som v sebe ďalší zmysel, opačnú stranu dídžejingu – promotérstvo či produkcia.

Chcem sa tiež zlepšovať v marketingových schopnostiach a presunúť sa na zahraničný trh. Mojou najväčsou métou je mať vlastné koncertné vystúpenie alebo šou, ktorá by pravidelne prilákala tisícky ľudí. Bolo by to spojenie divadla, hudby, svetelnej šou, niečo, čo sa ešte nikomu nepodarilo.

Kde je v dídžejingu hranica medzi biznisom a ľudskými emóciami?

Je smutné, že dídžejing je v zahraničí tvrdý biznis. Lobovanie dídžejov, predávanie ich vystúpení za obrovské peniaze… To všetko mi príde ako obchod s tovarom a smutné je, že hudba je v úzadi. Pre mňa sú najdôležitejší ľudia, hudba, emócie a potom prichádza na rad biznis.

Pred istým časom si skúšal B2B predaj rôznych produktov pod svojou značkou, ako to dopadlo?

Úžasne. Predával som svoj merchandise, ktorý aktuálne dopredávam. Je veľmi dôležité, aby sa moja značka vnímala aj druhotne a to sa podarilo.

Na čom práve pracuješ?

Pripravujem videoseriál s názvom DAY OF(F), ktorý bude o hudobníkoch, dídžejoch a ich profiloch. Divák bude mať možnosť nazrieť do ich súkromia. Tiež pripravujem letné tour s názvom BBQ s EKG. V lete hrám na mnohých festivaloch a open air akciách. Som súčasťou tour nášho najpočúvanejšieho rádia. Čaká ma vystúpenie na top českom festivale, kde bude trinásťtisíc ľudí. A na konci leta sa predvediem v Bratislave počas dvanásťhodinového setu, ktorý je rekordom.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Pár dobrých rád, ako si zamykať bicykel

Ako zaparkovať a zamknúť svoj bicykel, aby ste zbytočne neprilákali zlodejov.

Bicykel je častým objektom krádeží. Väčšina z ukradnutých bicyklov sa k pôvodným majiteľom nikdy nevráti, čo pri drahých bicykloch zamrzí niekoľkonásobne. Ak niekam odkladáte svoj bicykel, mali by ste predovšetkým myslieť na to, ako čo najviac minimalizovať riziko krádeže.

Pravidlá pri zamykaní bicykla

  • V prvom rade dávajte si pozor na to o čo svoj bicykel zamykáte – vyhýbajte sa lešeniam a povoleným tyčiam.
  • Kým zamknete svoj bicykel, overte si, že tyč je zasadená pevne v zemi a nedá sa vykývať.
  • Dávajte si však pozor, aby zámok nebolo možné cez predmet, o ktorý zamykáte bicykel, jednoducho prevliecť.
  • Skontrolujte tiež, či je predmet, o ktorý bicykel zamykáte, dostatočne pevný a odolný. Nemal by sa dať ľahko zlomiť či prepíliť.
  • Vždy prevliekajte zámok cez koleso a časť rámu.
  • Zameriavajte sa na robustné zámky, čím hrubší zámok, tým viac roboty a zdržovanie zlodejov.

Bicykel si označte

Poznačte svoj bicykel, napíšte svoje iniciály alebo telefónne číslo na rám, predstavec alebo duše a povrch prelepte priesvitnou lepiacou páskou alebo zakryte priesvitným lakom.

Ak vám náhodou niekto ukradne bicykel, bude sa ho chcieť čo najskôr zbaviť a predať ho ďalej. Práve odstraňovanie iniciálov ho môže odradiť alebo zdržať.

Nezbudnite si poznačiť sériové číslo bicykla a majte odfotený bicykel a jeho detaily. Odfoďte seba pri bicykli a jeho detaily, ktoré pri prípadnej krádeži poslúžia ako dôkaz, že bicykel bol naozaj váš.

Kde parkovať

Dôležité je aj miesto kde svoj bicykel parkujete. Bicykel je najlepšie odkladať na miesta, na ktoré dovidíte. Vhodné sú tiež rušné miesta, kde je stále veľa ľudí a vnútorné priestory budov.

Všetky cenné veci a odnímateľné cyklodoplnky (napr. tachometer, tašku, svetlá…) si nezabudnite vziať so sebou, aby zbytočne nelákali pozornosť zlodejov.

Ak chcete vedieť o pohybe zlodejoch bicyklov a ich nástrahách, odporúčame vám sledovať skupinu Ukradli mi bicykel na Facebooku.

Športservis je predajňa bicyklov s už vyše 20 ročnou tradíciou. Okrem profesionality predajcov dávajú dôraz na individuálny a ľudský prístup ku každému zákazníkovi. Ich predajne nájdete v Bratislave, konkrétne v Podunajských Biskupiciach a Petržalke. Na svojom blogu kazdydenjenabicykel.sk pravidelne prinášajú praktické tipy, návody a recenzie zo sveta cyklistiky.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac