Slovenský digitálny marketing vychoval šikovné talenty, postavil na nohy úspešné agentúry a uviedol na trh obľúbené nástroje. Ktoré z nich by ste mali poznať a kde sa dozviete viac zistíte v tomto víkendovom vydaní Sódy.
Zdieľať
2. 11. 2018;Autor: Oliver Meres, Foto: Welin
So zrýchľujúcim sa trhom, rastúcou konkurenciou a neustále väčšou zahltenosťou informáciami stúpa aj dôležitosť marketingu. Majitelia úspešných firiem sa nevyhnú aspoň základnej marketingovej gramotnosti a špecialisti musia neustále sledovať rýchlo sa meniace digitálne trendy či nástroje.
Po prvom biznisovom vydaní magazínu Sóda pre malých podnikateľov preto venujeme ďalšie biznisové vydanie stručnému prehľadu hýbateľov slovenského digitálneho marketingu. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov na praktické nástroje vyvinuté na Slovensku, zaujímavé konferencie aj speakrov.
Sponzorom tohto víkendového vydania je najväčšia digitálna konferencia o internetovom a mobilnom marketingu na Slovensku Digital Rulezz. Tento rok sa bude konať 27. novembra v bratislavskej Starej tržnici a predstaví 25 veľkých mien digitálneho marketingu zo slovenska aj sveta. Viac informácií o programe a lístky nájdete na tomto mieste.
V tomto víkendovom vydaní nájdete:
5 top marketingových nástrojov zo Slovenska. Šikovní slovenskí marketéri a vývojári nezaostávajú a na svetový trh sa im podarilo uviesť niekoľko úspešných nástrojov, ktoré zjednodušujú život nejednej agentúre či biznisu.
7 ľudí, mužov, ktorí hýbu slovenskou digitálnou reklamou. Za väčšinou inovatívnych počinov v slovenskej digitálnej reklame stojí skupina dobre známych mien. Pozrite si, ktorých priekopníkov slovenského marketingu sa oplatí sledovať.
7 priekopníčok slovenského marketingu. Na čele mnohých popredných marketingových agentúr by ste ľahko našli aj nejednu talentovanú ženu. Prečítajte si, ktorými z nich sa môžete inšpirovať.
Marketingové konferencie, ktoré sa oplatí zažiť. Účasť na (často nákladnej) konferencii by mala vždy priniesť prakticky využiteľnú hodnotu. Pri množstve udalostí je však niekedy problém vybrať. Pozrite si prehľad marketingových konferencií, na ktoré sa oplatí ísť slovenským špecialistom.
Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.
Ďakujeme za prihlásenie na odber nášho newslettera. Už to skoro je, len ešte jedna drobnosť. Potrebujeme ešte potvrdiť Vašu e-mailovú adresu. Stačí, aby ste klikli na odkaz, ktorý sme vám práve zaslali na váš e-mail.
Na najväčšiu konferenciu o digitálnom marketingu na Slovensku príde aj majiteľ Waze či manažér zo Shazam
Jeden deň, tri prednáškové sály, 25 spíkrov a viac ako 600 marketérov. To všetko čaká na návštevníkov konferencie Digital Rulezz 2018, ktorá patrí na Slovensku k najzaujímavejším eventom svojho druhu.
Zdieľať
2. 11. 2018;Autor: Tomáš Paulík, Foto: DigitalRULEZZ
Digital Rulezz je najväčšia digitálna konferencia o internetovom a mobilnom marketingu na Slovensku. V poradí ôsmy ročník s podtitulom The Gamechanger sa bude tento rok konať 27. novembra 2018 v bratislavskej Starej tržnici.
Na konferencii sa predstavia poprední experti digitálneho marketingu zo Slovenska aj zo sveta. Svoju účasť už prisľúbili zvučné mená ako zakladateľ spoločnosti Waze Uri Levine, manažér spoločnosti Shazam William Menage či predseda správnej rady IAB Europe Constantine Karamas. Nebudú chýbať ani známe mená zo slovenských agentúr ako Michal Pastier zo Zaraguzy, Martin Woska z TRIADu či Peter Šebo z PS: Digital a mnoho ďalších.
Program bude počas dňa prebiehať v hlavnej prednáškovej sále a dvoch workshopových sálach. Medzi horúcimi témami nebudú chýbať ani zmeny v ochrane súkromia, natívna reklama, virtuálna realita, umelá inteligencia, chatboti, prípadové štúdie veľkých a malých značiek a konkrétne riešenia, ktoré majú potenciál byť game changermi v odvetví.
Do podujatia zostáva už iba necelý mesiac a lístky sa rýchlo míňajú, preto odporúčame registrovať sa čím skôr. Vstupenky na Digital Rulezz 2018 si môžete zakúpiť tu.
Páčil sa vám článok?
Slabé
Loading...
Super
Páči sa vám, čo práve čítate?
Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.
Ďakujeme za prihlásenie na odber nášho newslettera. Už to skoro je, len ešte jedna drobnosť. Potrebujeme ešte potvrdiť Vašu e-mailovú adresu. Stačí, aby ste klikli na odkaz, ktorý sme vám práve zaslali na váš e-mail.
Slúchadlá boli vždy verným pomocníkom smartfónov, no dnes už získavajú status nevyhnutného doplnku každého inteligentného telefónu. Funkcie a schopnosti bezdrôtových slúchadiel sa neustále rozširujú a čoraz väčší zmysel dávajú aj tým, ktorí cez svoj smartfón hudbu nepočúvajú.
Telefonovať bez nutnosti mať smartfón bezprostredne pri sebe, vyťahovať ho z vrecka či kabelky, ovládať hlasového asistenta, prepínať hudbu v playliste alebo sa sústrediť na prácu potlačením hluku okolitého sveta. Kombo slúchadlá + smartfón toho dnes dokáže naozaj veľa, preto sme si pre vás pripravili niekoľko rád, ktoré vám pomôžu vybrať si ideálne slúchadlá pre vaše potreby.
Zvuk nie je jediné kritérium
Vybrať si perfektne vyhovujúce slúchadlá môže byť rovnako zložité ako nájsť dokonalý smartfón. Aj v tomto prípade ide o otázku osobných preferencií a kompromisov. Je však zopár vecí, ktoré by ste pred výberom mali vedieť.
Prirodzene a logicky sa núka, že najdôležitejšou charakteristikou slúchadiel je zvuk. Povedzme si však úprimne, hľadať slúchadlá s hi-fi zvukom ako doplnok k smartfónu je úplne zbytočné. Dokonalý zvuk si totiž najlepšie vychutnáte v pohodlí, keď sa naň sústredíte a máte samotné skladby v dostatočnej kvalite. Obmedzenie kvality pre vás neplatí, ak máte ako súčasť svojho O2 Paušálu predplatné na TIDAL, službu, cez ktorú môžete streamovať hudbu v nekomprimovanom formáte FLAC.
Uniformita má logický dôvod
Samozrejme, rozdiel v kvalite zvuku medzi 30- a 180-eurovými slúchadlami budete počuť, no nebude až taký zásadný. A to aj z toho dôvodu, že výrobcovia dnes vedia veľa vecí vyladiť softvérovo.
Dôvod, prečo sú takmer všetky slúchadlá ladené do prebasovaného zvuku, ktorý dokáže vytiahnuť každý jeden detail skladby, je ten, že takýto zvuk je pomerne univerzálny v mainstreamovej hudbe a najmä funkčný. Cez slúchadlá totiž čoraz viac telefonujeme, ovládame nimi smartfón a počúvame hovorené slovo v podcastoch.
Aj preto pri smartfónových slúchadlách argumentovať v prospech lepšieho zvuku pripojením cez 3,5 mm jack konektor nie je práve presné. Najmä ak máte k dispozícii pripojenie Bluetooth 5.0 a viac. Možnosť použiť kábel na pripojenie slúchadiel k smartfónu sa vám však hodí, ak na smartfóne hráte hry, veľa cestujete, pozeráte filmy, prípadne striháte videá.
Výdrž batérie bezdrôtových slúchadiel na úrovni 6 a viac hodín môže pôsobiť postačujúco, no nie je to vždy tak. Samozrejme, záleží najmä na tom, či aj váš smartfón má ešte možnosť pripojiť slúchadlá cez 3,5 mm jack.
Pri práci nepodceňujte kvalitný mikrofón
Buďme však konkrétnejší. Ste manažér, pre ktorého je smartfón v prvom rade pracovný nástroj? Potom je pre vás dôležité, aby ste mohli mať slúchadlá pohodlne nasadené v ušiach aj celý deň bez toho, aby vás obťažovali.
Presne pre takéto použitie sú vhodné štuple. Či sa rozhodnete pre tie s nožičkou, ako majú napríklad Xiaomi FlipBuds Pro, alebo bez nožičky, ako napríklad Samsung Galaxy Buds2, je len vecou osobnej preferencie.
Dôležité pre vás je, aby mali slúchadlá dostatočne dlhú výdrž batérie na jedno nabitie, prípadne ponúkali puzdro, ktoré ich dokáže nabiť. Ako napríklad Apple AirPods (2022), ktoré vďaka puzdru bez nabíjacieho kábla vydržia okolo 30 hodín počúvania hudby a 24 hodín telefonovania.
Pre podnikateľov, študentov či manažérov je dôležitý parameter ANC, teda aktívne potláčanie okolitého ruchu, čo je veľmi užitočné, keď sa treba sústrediť. Preto sa zamerajte na to, aby výrobca kládol dôraz aj na zapracovanie kvalitných mikrofónov. Užitočnou funkciou je aj schopnosť slúchadiel automaticky sa prepnúť z jedného zariadenia na druhé. Napríklad po príchode do kancelárie zo smartfónu na notebook.
Hľadáte niečo univerzálne?
Nemáte na slúchadlá špeciálne požiadavky? V tom prípade bude výber o niečo jednoduchší a aj lacnejší. Dnes už vyložene zlé a nekvalitné slúchadlá kúpite, len ak sa rozhodne pre nejakú úplne neznámu značku v niektorom z čínskych online marketov.
Konkurenčný boj je čoraz intenzívnejší, a preto aj známe značky dnes dokážu za pár desiatok eur pripraviť zaujímavú ponuku. Jedným z veľmi milých prekvapení sú nové bezdrôtové slúchadlá O2 pods.
Za skutočne priaznivú cenu ponúkajú výbavu, o ktorej by ste v dostupnej kategórii ani len nesnívali. O2 pods majú dobrý zvuk, na telefonovanie sú priam ideálne. Okrem integrovaného mikrofónu aj pre pohodlné dotykové ovládanie.
Párovanie so zariadením – smartfónom, tabletom alebo notebookom – je viac ako spoľahlivé a rýchle. Prirodzene si slúchadlá rozumejú ako s operačným systémom Android, tak s iOS a aj Windows či MacOS.
Nabíjacie puzdro sa postará o 20-hodinovú výdrž na jediné nabitie, vybavené je aj technológiou na bezdrôtové nabíjanie. Inak je k dispozícii aj USB-C konektor.
Ak preferujete skôr klasickú konštrukciu slúchadiel a nie „štuple“, zaujímavou voľbou sú bezdrôtové slúchadlá Music Hero s mäkkými náušníkmi, zabudovaným mikrofónom a multifunkčnými tlačidlami na ovládanie hudby a vybavovanie telefonických hovorov.
Sú štuple vhodné pre športovcov?
Napriek tomu, že výrobcovia často tvrdia, že bežné štupľové slúchadlá sú vhodné aj na šport, poobzerajte sa radšej po tých s prívlastkom športové. Líšia sa konštrukciou, na štupľoch sú napríklad malé ramienka, ktoré lepšie držia. Aktívne potláčanie hluku je v tomto prípade skôr zbytočné, možno až nebezpečné. Ak behávate v meste popri ceste, je určite lepšie, ak môžete vnímať svoje okolie.
Pre športovcov nemusí byť vždy ideálne ovládanie dotykom na štupli. Keď máte dotykovú plochu vlhkú od potu, nemusí správne reagovať, preto je praktickejšie ovládanie na šnúrkach na krku. Zaujímavým tipom na športovanie sú napríklad flexibilné a mäkké Sony WIC200.
Pre milovníkov dizajnu
Ak je pre vás dôležitý dizajn a väčšiu dôveru máte skôr k tradičným výrobcom zvukovej techniky, nebojte sa vyskúšať niektorú z overených značiek, ako je napríklad Bang & Olufsen. Aj firmy z hi-fi sveta totiž vidia potenciál v praktických štupľoch.
Pravda však je, že aj v prípade smartfónových slúchadiel sa sústredia primárne na zvuk, preto môžu ponúkať o generáciu starší Bluetooth alebo nemajú aktívne potláčanie hluku.
Nie je to však prípad dizajnových SONY LinkBuds, ktorých netradičný dizajn dopĺňajú 12 mm meniče, Bluetooth 5.2 alebo 17,5-hodinová výdrž batérie, samozrejme, v spojení s puzdrom. Nechýbajú ani kodeky SBC a AA.
Ani klasiky nie sú krokom vedľa
Dôvodov, prečo vám nemusia vyhovovať štuple a radšej siahnete po klasických slúchadlách, je veľa a všetky sú legitímne. Aj tu ide o vec osobných preferencií. Klasické slúchadlá sú väčšie, prekryjú ucho, čím môžu do určitej miery suplovať funkciu potláčania hluku a pasívne ucho izolovať od okolitých ruchov a zvukov.
Pre mnohých ľudí sú pohodlnejšie na nosenie, ale nie na dlhé hodiny. S veľkými slúchadlami vám môže byť teplo a sú oproti štupľom ťažšie.
Klasické veľké slúchadlá ocenia skôr hráči, pre ktorých sú dôležité rôzne zvukové kodeky. Samozrejme, spokojnejší budú aj milovníci hudby, keďže pri takýchto slúchadlách sa so zvukom už pracuje inak, dôkazom čoho sú napríklad aj slúchadlá SONY WHCH510, ktoré okrem kvalitného zvuku ponúkajú výdrž batérie na jedno nabitie 35 hodín.
Bohatú ponuku bezdrôtových slúchadiel na rôzne účely nájdete aj v e-shope O2.
Páči sa vám, čo práve čítate?
Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.
Ďakujeme za prihlásenie na odber nášho newslettera. Už to skoro je, len ešte jedna drobnosť. Potrebujeme ešte potvrdiť Vašu e-mailovú adresu. Stačí, aby ste klikli na odkaz, ktorý sme vám práve zaslali na váš e-mail.
Inšpiratívne články o duševnom zdraví, pohybe, spoločenských témach, popkultúre či technológiách posielame každú druhú nedeľu.
Ďakujeme za prihlásenie na odber nášho newslettera. Už to skoro je, len ešte jedna drobnosť. Potrebujeme ešte potvrdiť Vašu e-mailovú adresu. Stačí, aby ste klikli na odkaz, ktorý sme vám práve zaslali na váš e-mail.