6 tipov, ako dostať zo spolupráce s influencermi maximum

Prečo sa influencerom končia zlaté časy a čo sa môžu naučiť od televízie, vysvetľuje Daniel Feranec alias Čoje.

Známy foodbloger a marketér uvažuje o budúcnosti influencerského marketingu a vysvetľuje, ako ho robiť správne. Svoje skúsenosti a zistenia spísal do 6 bodov, ktoré vám pri využití v biznise môžu otvoriť oči a ušetriť peniaze. 

Influencer je kontroverzné slovo. Ani marketingoví insideri nie sú úplne imúnni proti negatívnym emóciám, ktoré vzbudzuje. Napriek tomu to nie je žiadna nadávka, ale úplne normálny „terminus technicus“ , ktorý nemôže za to, že vás minule na internete naštvala sexi travel blogerka, ktorá si od nejakého hoteliéra vypýtala izbu zadarmo.

Influencer je človek alebo menšia skupina ľudí, ktorí len cez svoj vlastný súkromný komunikačný kanál a bez ďalších finančných prostriedkov dokážu ovplyvniť správanie veľkej masy svojich sledovateľov. Nie vždy iba povrchne a komerčne. Ak vás to slovo stále dráždi, tak si namiesto Plačkovej predstavte Čierne diery.

Prečo sú influenceri taký populárny kanál pre marketérov a agentúry? Majú organický dosah. Cez svoje sociálne siete dokážu šíriť obsah efektívnejšie než komerčné značky a obvykle za takéto šírenie sociálnym sieťam nemusia platiť.

Daniel Feranec pracuje ako šéf komunikácie v spoločnosti Slovak Lines. Na svojom foodblogu Čoje prináša tipy na podniky, ktoré majú príbeh a ponúkajú kvalitné jedlo s výnimočnou chuťou. Vyštudoval masmediálnu komunikáciu, pôsobil aj ako prekladateľ a copywriter. Má za sebou množstvo platených spoluprác, či už ako zadávateľ, alebo influencer.

Stavte na influencera, ktorý vie pracovať s publikom

Skôr než podľa počtu followerov spoznáte dobrého influencera podľa toho, ako s nimi vie pracovať. Nájde si atraktívnu tému, vytvorí o nej kvalitný obsah, podá ho v správnej chvíli, v správnej forme a správnym spôsobom svojim followerom a následne reaguje na vývoj: komunikuje s followermi v komentároch a dodatočne vyvoláva nové interakcie.

Na základe tohto jednoduchého receptu môže influencer s polovičným počtom followerov dosiahnuť rovnaké čísla ako influencer s dvojnásobným počtom followerov. Prvá poučka pre výber influencera na spoluprácu teda znie, že počet followerov nie je všetko.

Teraz ale môže niekto namietať, že budget na boostovanie bežného postu na Facebooku a Instagrame býva spravidla menší než budget na dosiahnutie podobných čísiel cez obsah influencera. Rozdiel je v slove organický. Reklama, ktorú ľudia chcú vidieť, má oveľa väčšiu hodnotu ako tá bežná. Je to ako „word of mouth” krát veľa.

Milka môže o sebe povedať koľkokrát chce, že je dobrá čokoláda. Viac uveríte tomu, keď to povie vaša kamoška. O kúsok menej než kamoške to uveríte Rytmusovi, ten to ale dokáže povedať toľkým ľuďom naraz, že je zo všetkých troch kanálov najefektívnejší.

Odovzdajte svoj obsah správne

Rúti sa biznis s influencermi naozaj do záhuby? Ak dáme bokom influencerov, ktorí sú a boli celebritami aj bez sociálnych sietí, influencerský marketing má korene v rozmachu blogerstva.

Stať sa blogerom bolo kedysi komplikované. Potrebovali ste na to skúsenosti v nejakej oblasti a ešte talent a energiu vytvárať obsah, v ktorom ich zužitkujete a vzbudíte záujem ľudí, ktorí vás začnú sledovať.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


Blogerov v začiatkoch ľudia sledovali na webových stránkach. Prišli sociálne siete a blogerský obsah sa začal šíriť rýchlejšie. Prišiel prvý boom popularity, prvé komerčné spolupráce so značkami a hneď za tým druhá vlna influencerov, ktorým tie skúsenosti a „odbornosť“ stačilo imitovať: obsah a informácie pozbierali na internete.

To inak neznamená automaticky nič zlé. Stále to bola „robota“, ktorú by ste si inak museli robiť vy sami a oni vám ju zjednodušili. No dôležitejšia než vytvorenie obsahu začala byť schopnosť vedieť ho odkomunikovať.

Ako vznikol úspešný foodblog Čoje a koľko sa v influencerskom marketingu u nás točí peňazí? Chcem vedieť viac

Poučte sa z trikov, ktoré už dávno využíva televízia

Stať sa influencerom je dnes jednoduchšie, influencerov je čoraz viac, ich hodnota a cena kvantitou klesá. V súčasnosti stačí, aby ste ako marketér mali záujem robiť influencerský marketing, a podarí sa vám to aj s nižším budgetom. Bude to menej kvalitné, no dosiahnete čísla.

Výsledkom je, že influencerský marketing stojí na množstve nestabilných faktorov, čomu nepomáha ani nevypočítateľnosť sociálnych sietí.

Preto je pravdepodobnejšie, že tento marketingový kanál bude skôr dočasný trend ako svojho času guerilla marketing a nie stálica ako OOH či televízia, ktoré nie a nie zomrieť. Ani influencerský marketing televíziu pravdepodobne nezabije, no paradoxne sa môže od nej niečomu priučiť, aby prežil dlhšie.

Reklama v televízii funguje tak, že si zaplatíte tridsaťsekundový spot počas reklamnej prestávky Smrtonosnej pasce. Smrtonosnú pascu ľudia chcú pozerať, vašu reklamu nie, ale väčšina z nich si ju v prestávke filmu pozrie a vám to tak stačí. Presne takto funguje reklama všade, aj na internete.

Influencerský marketing je podobný zázrak ako product placement vo filmoch. Miesto do reklamného bloku svoj produkt umiestňujete priamo do obsahu, ktorému ľudia venujú pozornosť v prvom rade.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


Bruce Willis ako neohrozený John McClane uteká pred svojimi prenasledovateľmi bosý a celý zakrvavený schodiskom Nakatomi Plaza. V jednej ruke drží pištoľ, druhú má zodvihnutú do výšky a vždy smerom ku kamere, aby bolo dobre vidno, že v nej drží krabicu pracieho prášku.

Zabudnite na slepú vieru v čísla

Slovenské influencerské kampane, najmä tie menšie, vyzerajú často takto: influencer, ktorého sledujú tisíce followerov, pretože ich inšpiruje v móde, vo varení či v cestovaní, vo svojom poste alebo v „storke“ odrazu vytiahne produkt a začne o ňom rozprávať. Často už podľa tónu a kŕča viete, že idete sledovať reklamu.

Veľkým neduhom marketérov v oblasti infuencerského marketingu je viera v čísla. Nie každý produkt je vyslovene digitálny, agentúry aj klienti sú často zmierení s tým, že ciele kampane budú skôr pseudoofflinové: zvýši sa povedomie, keď tak zmeriame brand lift. V takom prípade potom zostávajú už len impresie obsahu, v ktorom sa značka vyskytla.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


Máloktorý klient požiada napríklad o rozdiel v počte komentárov pod spoluprácovým a bežným postom. Alebo rozdiel v počte views tretej pätnásťsekundovej časti reklamnej „storky“ v porovnaní s prvou.

Netrápi ho ani to, že impresie sú vždy ovplyvnené tým nekomerčným obsahom obklopujúcim ten komerčný. Prečo? „Klient“ je v skutočnosti iba zamestnanec klienta a hodí sa mu skreslená interpretácia čísel, pretože vďaka nej vyzerá úspešný vo svojom zamestnaní aj on.

Využite všetky možnosti, ktoré vám podnikanie zjednodušia

Ak aj vy patríte k podnikateľom, ktorí sú vďační za každú dostupnú pomoc, urobte si zo smartfónu skutočného pracovného pomocníka. Aby ste ho však dokázali naplno využiť, potrebujete veľké množstvo dát na aplikácie, ktoré to umožnia. O2 má pre vás riešenie, vďaka ktorému sa už nebudete musieť obmedzovať. Zlatý O2 SMART paušál vám ponúka okrem neobmedzených volaní, SMS a MMS aj množstvo dát a predplatné aplikácií, ktoré si môžete variabilne vybrať tak, aby maximálne uľahčili váš biznis.

Nerobte marketing nasilu, ľudia si to všimnú

Marketéri zvyknú hovoriť, že obsah treba nechať na influencera, pretože on najlepšie vie, čo na jeho followerov pôsobí prirodzene. Ale influenceri nie vždy poznajú produkt a nie sú marketéri. Väčšinou to dopadne tak, že influencer zatne zuby a dá to skrátka nejako von, a keď z toho vypáli hlúposť, všetci len myknú plecom a povedia: „Mohlo to byť aj lepšie, nabudúce.“

Na odvrátenej strane influencerského marketingu, teda medzi followermi, medzitým klíčia zárodky vzbury a nespokojnosti. Niekto prevráti očami, niekto práve začal mať radšej toho druhého blogera, ktorý dáva len dobré veci a nie hlúposti. Časť followerov chápe a neprekáža jej to, dopraje svojmu obľúbencovi zárobok – iba mikroskopická časť followerov dá unfollow.

Ako poctivo podnikať v hotelierstve a čo vedieť o daňovom priznaní? Počúvajte náš podcast

Koľko z tých ľudí naozaj ovplyvnilo posolstvo o tom, ktorú proteínovú tyčinku jesť alebo či si fakt najbližšie namiesto objednávania donášky kúpiť mrazenú pizzu? A fakt to stačí?

Dajte na prirodzenosť. Je to jediná cesta k úspechu

Existuje aj osvietenejšia časť marketérov a klientov, ktorí veria v prirodzenosť už od zadania. Influencerský marketing v ich ponímaní má o jeden úvodný krok navyše: výber influencera, pričom vyberajú nielen podľa počtu followerov a ochoty ísť do hocičoho.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


John McClane a Karl Vreski na seba mieria pištoľami z veľkej diaľky pomedzi rozostavané priečky. Prvý strieľa Karl, no ruka roztrasená predošlou bitkou nemieri presne a guľka míňa. O zlomok sekundy neskôr jeho lebku prevŕta presne mierený zásah z McClaneovho Glocku. „Perfektne vyvážená, radosť strieľať,“ utrúsi spokojný McClane, dívajúc sa na nablýskanú zbraň v dlani.

Znamená to, že každý produkt by si mal vyberať influencera iba podľa vlastnej oblasti pôsobenia? Nie nevyhnutne.

Stačí si vybrať influencera podľa jeho tzv. social media inteligencie. Ten bude chápať, že v jednej množine má ochotu svojich followerov prijať nejaké posolstvo na škále „dychtivo“ až „nezaujato, ale predsa“, v druhej množine zase vždy trochu kostrbaté posolstvo o produkte so špecifikami komunikácie, ktorými sa musí riadiť. A nájde prienik týchto množín.

Hansa Grubera ešte zoškrabovali z chodníka pod mrakodrapom, keď John McClane prišiel vyčerpaný domov. S bolesťami si vyzliekol svoje povestné tielko. Bolo celé od krvi, nielen vlastnej. Zhužval ho a otvoril skrinku pod drezom. Zrazu mu hneď vedľa smetného koša padol zrak na prací prášok SuperClean. Usmial sa a siahol po ňom.

Foodblogger a tenisky? Namiesto „toto sú super tenisky“ si vymyslí #nezakydajchallenge a týždeň si bude točiť streetfood v ruke zhora nad vašimi krásnymi teniskami. Bude to o jedle, bude to zábavné a časti jeho followerov bude ešte k tomu záležať na vašom produkte, aby sa nezašpinil.

Influencer marketing nemá byť o win-win vzťahu klienta a influencera, ale win-win-win vzťahu followera, klienta a influencera. Zaslúži si kreativitu rešpektujúcu nielen cieľovku, ale aj základy toho poctivého blogerstva, stále prežívajúceho pod hŕbou komercie, ktorá ho obvešala. Pamätajte, content nie je váš prací prášok, ale ten akčný film okolo neho.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Influencer marketing v dnešnej podobe dlho nevydrží, hovorí foodbloger Čoje

Môže byť spolupráca s influencerom na Slovensku biznisovým nástrojom? Odpovedá marketér a foodbloger Čoje.

Marketér Daniel Feranec vytvoril úspešný foodblog s tisíckami followerov. V rozhovore prezradil, ako funguje influencerský marketing na Slovensku, koľko sa v ňom točí peňazí, ale aj to, prečo by nikdy nepísal o jedle, za ktoré si sám nezaplatil. 

Daniel Feranec alias Čoje na Instagrame rozdáva tipy, kde sa kvalitne a dobre najesť. Vybudoval okolo seba komunitu ľudí, ktorí sa inšpirujú jeho výberom a radi s ním diskutujú. Zároveň je zaujímavý aj pre firmy, ktoré ho oslovujú s možnosťou spolupráce. Ako marketér však pozná komerčné spolupráce aj z opačnej strany, má totiž na starosti komunikáciu v dopravnej spoločnosti.

V seriáli O2 pre biznis vám Oto Kóňa predstavuje inšpiratívnych a férových podnikateľov z celého Slovenska z rozličných oblastí biznisu. Oto podnikal v gastronómii (Regal Burger, NYC Corner) a momentálne sa venuje podpore a konzultáciám pre malých podnikateľov.

Na akom princípe funguje tvoj blog Čoje? O aké hodnoty sa opieraš pri jeho spravovaní?

Odporúčam jedlo, ktoré si dám a chutí mi. Moje tipy pomáhajú ľuďom v rozhodovaní, kde sa najesť. Zároveň dokážu citeľne zvýšiť návštevnosť kvalitným podnikom, ktoré odporúčam. Snažím sa prinášať pravdivý obsah, takže na svoje návštevy vopred neupozorňujem a za svoje tipy si nikdy nenechávam od podnikov platiť ani nedostávam jedlo zadarmo.

Mám aj platené spolupráce, ale iba so značkami, ktoré pôsobia mimo gastronómie, aby mi neznižovali dôveryhodnosť.

Prečo si začal vytvárať práve takýto obsah? Ako vyzerali tvoje začiatky?

Začal som pred takmer piatimi rokmi. Pracoval som v reklamnej agentúre a sociálne siete mali v marketingu v porovnaní s dneškom len zlomok vplyvu. Už vtedy však boli dôležitým komunikačným kanálom. Chcel som mať nejakú stránku, na ktorej by som si cvičil komunikáciu, bol v kontakte s trendmi a mohol skúšať, ako to celé funguje.

Premýšľal som, o čom by som mohol blogovať, aby to nezabralo veľa času. Keďže chodím každý deň na obed a pracujem v meste, rozhodol som sa začať s blogom o jedle.

Krátko predtým vznikli v Bratislave nové bistrá a reštaurácie, mal som ich obehané, vo viacerých som bol štamgast a v gastre som sa celkom vyznal. V tých časoch takmer všetci foodblogeri doma varili a fotili svoje výtvory, takže môj obsah bol jedinečný.

V začiatkoch som neprinášal žiadne komplikované recenzie jedla, išlo skôr o tipy. Čím dlhšie som blogoval, tým lepšie som chápal súvislosti a mal viac informácií, takže postupne pribudli aj názory na jedlo.

Svoj feed pravidelne aktualizuješ a pridávaš aj Instastories. Koľko času ťa stojí správa tvojho profilu? Čo ti zaberá najviac času?

Pravidelne chodím jesť von a rád skúšam nové veci, takže návšteva reštaurácií mi nezaberie veľa času navyše. Jedlo si fotím na mobil a fotky upravím do päť minút. Text mi buď napadne hneď, alebo ho napíšem neskôr, nikdy to nesilím.

Najviac času zaberá komunikácia s followermi. Nemusel by som jej venovať toľko času, ale robím to, pretože chcem (úsmev).

V čom táto komunikácia spočíva? Čo ľudí najviac zaujíma?

Keď mi niekto napíše, považujem za normálne, dať mu aspoň lajk, že som správu zaregistroval. Snažím sa odpovedať každému, samozrejme, v rozumnej miere.

„Nestojím ani o prehnanú vďaku zo strany podnikov – to skôr ja im môžem byť vďačný za super obsah, ktorý mi prináša množstvo lajkov. Ak by nepripravovali skvelé jedlo, môj obsah by nemohol fungovať.“

Bez ohľadu na to, koľko tipov na podniky prinášam, stále sa ma ľudia pýtajú, kam zobrať ženu na výročie či kde spraviť oslavu. Ak mám práve čas a chuť, väčšinou odpíšem jeden-dva tipy.

S akým najväčším mýtom o svojom blogu sa stretávaš?

Ľudia ma už, našťastie, neobviňujú z toho, že som bol niekde jesť zadarmo alebo že niektorá spolupráca je platená. Úplne chápem, prečo si to myslia a skupina ľudí, ktorej by to potenciálne prekážalo, mi je sympatická. Tento mýtus dnes už nemusím vyvracať sám, pretože to už ľuďom dokážu vysvetliť moji verní followeri.

Aký typ výdavkov si môžete zarátať do daňového priznania a čo vám u daňovákov určite neprejde? Odpoveď nájdete tu

Aj v podnikoch to už pochopili a už mi nepíšu, aby som sa k nim prišiel najesť zadarmo, pretože to som tiež nikdy nerobil. Vďaka tomu mám pocit, že sme si porozumeli, a fanúšikovia aj podniky ma nechajú robiť si to podľa seba.

Nestojím ani o prehnanú vďaku zo strany podnikov – to skôr ja im môžem byť vďačný za super obsah, ktorý mi prináša množstvo lajkov. Ak by nepripravovali skvelé jedlo, môj obsah by nemohol fungovať.

Aké máš pravidlá pre platené spolupráce? Čo prijmeš rád a do čoho by si, naopak, nešiel?

Platené spolupráce akceptujem, ak nerušia môj obsah ani ho nijakým spôsobom nekompromitujú. Beriem ich však len vtedy, ak sa dajú rozumne zakomponovať do môjho bežného obsahu a ľudia nebudú mať pocit, že im pod nos strkám nejaký produkt.

Je pre mňa dôležité, aby bola spolupráca prínosná nielen pre mňa a pre značku, ale aj pre mojich followerov. Výborné sú spolupráce, vďaka ktorým môžem cestovať a blogovať o zahraničných mestách a jedle v nich. Skvelá bola aj spolupráca s hudobným vydavateľstvom – vďaka nej som bol v dvojhviezdičkovej michelinskej reštaurácii. Ich hudbu som potom dal do svojich stories.

Vedel by si zhrnúť, čo najlepšie ti priniesol Čoje do života?

Najmä veľmi veľa vedomostí a skúseností. Nešiel som do toho s tým, že by som mal na všetko recept a rozum, vďaka čomu som sa naučil kopu nových vecí.

Tvorba obsahu mi priniesla aj nové príležitosti. Mám nový podcast a vďaka blogu je pre mňa jednoduchšie získavať poslucháčov. Ak by som blog nemal a začal by som robiť niečo podobné, musel by som začínať od nuly.

Blogovanie mi pomohlo aj v pracovnom živote. Práve vďaka nemu som získal svoju súčasnú robotu. Ozvali sa mi, že poznajú môj blog a hľadajú niekoho na komunikáciu.

Sociálne siete sú dnes veľmi diskutovaná téma. Čo ťa najviac prekvapilo na ich fungovaní?

Vedel som, že sociálne siete umožňujú bližší kontakt s veľkou skupinou ľudí a prinášajú možnosť vytvoriť komunitu. Veľa pre mňa znamenalo, že som to dokázal aj ja.

Veľmi nepríjemne ma však prekvapili v tom, ako vypaľujú ľudí, ktorí na nich publikujú. Ľudia, ktorí prinášajú nekomerčný, organický obsah, by podľa mňa mali dostávať podporu. Namiesto toho sú bombardovaní notifikáciami, že keď si zaplatia reklamu, dostanú viac lajkov.

Keď si s Čoje začínal, ľudia tvoju tvár nepoznali, no neskôr si z anonymity vystúpil. Ovplyvňuje influencerstvo nejakým spôsobom tvoje súkromie? 

Nemyslím si, ľudia ma masovo nezastavujú na ulici a neprihovárajú sa mi. Ak ma niekto na ulici spozná, zvyčajne sa to nedozviem.

„Na blogu komunikujem pozitívne, čo sa asi prenáša aj na nich. Je to celé veľmi príjemné, stále mám pocit, akoby som mal okolo seba 30 až 40 známych, s ktorými si navzájom posúvame tipy na dobré jedlo.“

Mám šťastie na svoju komunitu followerov. Na blogu komunikujem pozitívne, čo sa asi prenáša aj na nich. Je to celé veľmi príjemné, stále mám pocit, akoby som mal okolo seba 30 až 40 známych, s ktorými si navzájom posúvame tipy na dobré jedlo. Vôbec nevnímam tých zvyšných 38 000 ľudí, ktorí sú pasívni.

Influencerstvo je rýchlo sa rozvíjajúca oblasť online reklamy. Je to podľa teba bublina, aká raz za čas na sociálnych sieťach vznikne, alebo je to niečo trvácnejšie? 

Ak nazývame bublinou niečo, čo je extrémne populárne, rýchlo to narástlo a teoreticky to môže rýchlo spľasnúť, takmer všetko v marketingovom svete je bublinou.

Ako dostať z influencerského marketingu maximum a prečo ide podľa odborníka len o dočasný trend? Dočítate sa tu

Komunikačné kanály sa v marketingu rýchlo menia. Preto si nemyslím, že influencerský marketing v dnešnej podobe vydrží veľmi dlho. Zároveň si však nemyslím, že by mal nastať koniec pre najväčšie mená alebo subjekty, ktoré to robia naozaj unikátne.

Si nielen influencer, ale aj marketér. Ako sa dá podľa teba influencerský marketing v praxi dobre využiť?

Časť marketérov a firiem očakáva od influencerského marketingu okamžitý výsledok. Vnímajú ho ako ľahký prostriedok získania dosahu na desaťtisíce ľudí. Ale to, že ľudia uvidia ich posolstvo, ešte nemusí znamenať, že im to posolstvo bude odovzdané.

Našťastie je čoraz viac marketérov, ktorí influencerskému marketingu rozumejú. Nie je pre nich hlavnou náplňou ich marketingového plánu. Je to pre nich jeden z kanálov na podporu kampane a majú od neho reálne očakávania.

Iba malé percento firiem a marketérov však dokáže využiť influencerský marketing naozaj naplno. Pokojne sa naň spoľahnú ako na jediný kanál a kampaň postavia iba na influencerovi. Dokážu to urobiť tak kreatívne a integrovane, že oslovia svoju cieľovú skupinu aj odovzdajú posolstvo a kampaň sa môže okamžite prejaviť aj na predajoch.

Aké sú tie reálne očakávania? Ako môžu influenceri značke pomôcť?

Najväčší zmysel mi dáva, keď sú influenceri tradične spätí s nejakou značkou. Nemusí to fungovať tak, že jeden ich post hneď predá 10 tenisiek alebo 20 mobilných telefónov.

Nikto si nekúpil telefón istej značky len preto, že jeho obľúbený youtuber je jej ambasádorom. Ale z obrovského množstva ľudí, ktorí nie sú priľnutí ku konkrétnej značke, to môže u malého percenta zavážiť. Stačí, keď im pri komplikovanom rozhodovacom procese brnkne značka do vnímania.

„Najlepšie sa spolupracuje s ľuďmi, ktorí už majú skúsenosti. Nemusíte im hovoriť, čo od nich očakávate. Dokážu pochopiť insight kampane, želaný cieľ alebo efekt a sami prídu s nápadmi, ako by ho mohli naplniť.“

Veľa ľudí zaujímajú ceny spoluprác s influencermi. Ako sa stanovujú a aké sú rozhodujúce faktory?

Určite to nefunguje tak, že si niekto zadá do tabuľky počet followerov a z nej mu vypadne, koľko by mal stáť jeden post.

Zaváži veľa faktorov, nielen to, kto má koľko followerov. Keď má niekto kvalitný obsah s pridanou hodnotu a je interaktívny, má pre mňa väčšiu hodnotu ako niekto pasívnejší, kto fotí len sám seba.

Ako marketér, ktorý oslovuje influencerov, pracujem s psychologickou hodnotou okolo 450 € za jeden post uverejnený na dvoch sociálnych sieťach a podporený prostredníctvom stories. Sú influenceri, ktorí sa pri tejto cene oplatia, aj takí, ktorí skôr nie. Treba však rátať s tým, že pri influenceroch s desaťtisícmi followerov sú aj ceny radikálne iné.

S akými influencermi sa značkám spolupracuje najlepšie?

Často sú to ľudia, ktorí tvoria aj natívny obsah pre sociálne médiá rôznych klientov. Pričom vy ako ich follower často ani netušíte, že za takýmto komerčným obsahom je rovnaký človek.

Najlepšie sa spolupracuje s ľuďmi, ktorí už majú skúsenosti. Nemusíte im hovoriť, čo od nich očakávate. Dokážu pochopiť insight kampane, želaný cieľ alebo efekt a sami prídu s nápadmi, ako by ho mohli naplniť. Môžete sa spoľahnúť na to, že sami vymyslia niečo, čo je pre nich prirodzené, čo ich followeri nebudú považovať za reklamnú prestávku, a zároveň to bude vtipné a zaujímavé.

Tiež je skvelé, ak má tento človek vysokú kvalitu obsahu a je preňho jednoduché zakomponovať doň produkty. Najľahšie je to s influencermi, ktorých komoditou je zábava, tí dokážu váš produkt často zakomponovať úplne bez kompromisov.

Nie je dobré, ak sa v „storke“ úplne zmení tón a presne viete, že o sekundu sa na obrazovke objaví logo. Je lepšie produkt nenápadne umiestniť do skeču alebo do zábavnej „storky“.


Daniel potrebuje byť neustále online. Nielen kvôli svojmu foodblogu a komunikácii s followermi, ale aj kvôli práci. Spotrebuje veľké množstvo dát na aplikácie, bez ktorých sa ako influencer a marketér nepohne. Pre neho aj pre vás je ideálnou službou O2 pre podnikateľov. Zlatý O2 SMART paušál vám ponúka okrem neobmedzených volaní, SMS a MMS aj množstvo dát a predplatné aplikácií, ktoré si môžete variabilne vybrať tak, aby maximálne uľahčili váš biznis.

Daniel Feranec

Pracuje ako šéf komunikácie v spoločnosti Slovak Lines. Na svojom foodblogu Čoje prináša tipy na podniky, ktoré majú príbeh a ponúkajú kvalitné jedlo s výnimočnou chuťou. Vyštudoval masmediálnu komunikáciu, pôsobil aj ako prekladateľ a copywriter. Má za sebou množstvo platených spoluprác, či už ako zadávateľ, alebo influencer.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac