Michal Truban o Férovej Nadácii: Inšpirácia sa najlepšie hľadá v sebe

Šéf úspešnej slovenskej IT firmy o tom, ako hľadať dobré nápady.

Podpora pre užitočné projekty u nás nebola ešte nikdy väčšia ako dnes. Organizácie a firmy sa snažia prispieť k lepšej budúcnosti Slovenska tak, že vyhľadávajú ľudí s dobrými nápadmi a pomáhajú im ich realizovať.

Jednou z týchto firiem je aj O2. Tento rok Férová Nadácia O2 spúšťa grantový program, ktorý sa zameriava na podporu mladých ľudí v úspešnom štarte do života, napríklad cez projekty týkajúce sa vzdelávania alebo podnikania.

Suma na ich podporu nie je obmedzená, a tak majú projekty šancu dostať všetky peniaze, ktoré potrebujú na svoj rozbeh. Stránky venované nadácii nájdete na tejto adrese.

Jedným z ľudí, ktorí stoja za nadáciou, je Michal Truban, ktorého poznáte aj ako zakladateľa webhostingu Websupport, či ako predsedu rady projektu Slovensko.digital, zameraného na transparentnosť štátneho IT.

Poprosili sme ho, aby ľuďom, ktorí chcú projekty vytvoriť, poradil niečo zo svojich skúseností. Zaujímalo nás, ako získať dobrý nápad, a na čo si treba dávať pozor pri jeho realizácii. Tak, aby ste ho dotiahli do konca.

“Inšpirácia sa najlepšie hľadá v sebe. Zamyslite sa, s čím ste mali sami problém. Potom príďte s riešením, ktoré daný problém pomôže vyriešiť tisíckam ďalších ľudí. Druhou možnosťou je nevymýšľať koleso, pozrieť sa čo funguje v zahraničí, skúsiť to prispôsobiť na naše podmienky a ešte viac vylepšiť,” hovorí Michal.

“Pozerať sa treba hlavne na realistickosť projektu a jeho plánovania. Treba porozmýšlať, či má tím všetky predpoklady, skills a know-how na to, aby projekt vedel dotiahnuť do konca. Druhou podstatnou vecou je snažiť sa robiť všetko čo najjednoduchšie. Aby ste sa zbytočne nezamotali vo veľkých víziách, pri ktorých je problém urobiť prvý krok,” dodáva.

Ak máte dobrý nápad, tím schopných ľudí, alebo aspoň odhodlanie urobiť niečo dobré, teraz máte príležitosť získať podporu od silnejších. Stačí vyplniť tento formulár a zaujať porotu svojím nápadom. Prihlasovať svoje projekty môžete do 18. júla 2016.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Môže automat na Facebooku zachrániť život?

Bot vytvorený pre Facebook messenger kontaktuje pohotovosť a poskytne rady ohľadne prvej pomoci.

Túto otázku si položili v New Yorku tento rok na akcii Disrupt Hackathon a podľa portálu TechCrunch to nie je až tak nereálne.

Užitočný automat

Dopravná nehoda – situácia, do ktorej sa nikto z nás dostať nechce. Zároveň každý, kto sa pri nejakej ocitne, chce vedieť, ako ju má riešiť.  Jedným z nástrojov, ktorý môže pomôcť dostať sa z krušných chvíľ, môže byť aj Facebook Messenger.

Ten totiž nedávno predstavil takzvaný „bot“, alebo inak povedané, programovateľný a automatizovaný systém otázok a odpovedí. No popri tom sa našli ľudia, ktorí si povedali, že takto možno ochrániť to najdôležitejšie – ľudský život. Výsledkom je 911bot.

Predstava, že by sme vedeli „vyťukať“ to, čo potrebujeme na záchranu života, má reálne opodstatnenie, keďže nie všetko sa vždy dá opísať cez slúchadlo telefónu. 911bot umožní ohlásiť situáciu, rovno ponúkne pripojenie príloh (napr. fotky) a zároveň poskytne inštrukcie, ako konať.

[the_ad_placement id=“injektaz-datahit“]

Jednoduché a interaktívne

Zoberme si spomínanú dopravnú nehodu. Je možné, že v budúcnosti bude postup nasledovný. Zapnúť messenger, vyhľadať 911bot, ktorý ako prvú položí otázku, čo sa stalo.

Po výbere dopravnej nehody z prehľadného menu sa spýta na lokalitu, ktorú zdieľate v Messengeri rovnako, ako pri bežnej konverzácii. Následne si vypýta kontaktné číslo, ktoré spolu s ostatnými údajmi o nehode odošle.

Návod cez chat

Po odoslaní upozorní na vhodný postup do príchodu záchranných zložiek. Rovnako, ponúkne základy prvej pomoci v rôznych situáciách, ak to sú rôzne zranenia, dýchanie z úst do úst alebo zástava srdca, a to v obrazovej, ale aj písomnej podobe. Čiže všetky tie užitočné veci, ktoré väčšina z nás už od kurzu prvej pomoci dávno zabudla.

Čas rozhoduje

Práve pri zástave srdca, na ktorú je 911bot tiež pripravený, ide o minúty. Rýchla pomoc v prvých piatich minútach zvyšuje šance na záchranu života zhruba päťnásobne. V prípade tohto automatu sa k správnemu postupu dostanete do minúty.

Zatiaľ len koncept

V našich končinách zatiaľ 911bot nevyužijeme. Predstavuje ale inovatívny koncept a možno aj cestu, ako poskytnúť rýchle a interaktívne informácie na záchranu životov.

Sme špecialisti v oblasti mobilných technológií. Naši O2 Guru ochotne všetkým – našim zákazníkom aj zákazníkom iných operátorov – bezplatne poradia v O2 Predajniach, na Zákazníckej linke 949 alebo cez online chat.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac