5 aplikácií zo Slovenska, ktoré si úspešne razia cestu do našich mobilov

Aplikácie, ktoré denne používame, sú väčšinou od zahraničných vývojárov. Avšak nájdu sa aj úspešné príklady zamerané (nielen) na domáci trh.

Aplikácie, ktoré denne používame, sú väčšinou od zahraničných vývojárov. Avšak nájdu sa aj úspešné príklady zamerané (nielen) na domáci trh.

Sygic

Prvou firmou je Sygic, ktorá si svojou navigáciou získala už viac ako 150 miliónov používateľov. Ide o veľmi kvalitnú offline navigáciu, čo sa určite zíde každému pri cestovaní po svete. A to bez potreby mať zapnuté dáta v smartfóne.

Navyše, spoločnosť spustila tzv. spoločníka na cestách, Sygic Travel. Vďaka nej sa zmení zážitok z cestovania, pretože okrem klasickej trasy nám ponúkne rôzne pamiatky, múzeá, reštaurácie, čerpacie stanice…

Šikovné, ak nechcete ísť len z bodu A do bodu B.

Bistro.sk

Keď už aj necestujete no prepadne vás hlad, či už v práci, alebo doma, zíde sa vám aplikácia Bistro.sk. V aplikácií nájdete až 442 reštaurácií s donáškou jedla, vďaka čomu si viete vybrať z naozaj širokej ponuky jedál.

Veľkou výhodou je automatická GPS lokalizácia, ako aj rýchle a jednoduché objednávanie. Ale nemusíte sa len najesť. Existuje totiž aj nočná donáška nápojov v prípade potreby.

A hlavne, vďaka recenziám iných užívateľov máte možnosť lepšieho výberu si z ponúkaných reštaurácií.

Vypadni.sk

Kto chce spoznať krásy Slovenska, táto aplikácia bude jeho pravou rukou. S vypadni.sk si totižto môžete vybrať z viac ako 2 000 objektov po celom Slovensku, ktoré stoja za návštevu.

V aplikácii nájdete inšpiráciu, kam sa vybrať za krásami prírody, oddychom alebo za históriou Slovenska. A to nie je všetko. Hneď ako si vyberiete váš cieľ, môžete sa rovno pozrieť,  aké sú otváracie hodiny pamiatok alebo cena vstupného na kúpaliská či do zoo.

So zážitkami z výletov sa môžete podeliť aj s ostatnými užívateľmi. Pridaním vlastných fotografií z ciest im môžete priblížiť, ako to na danom mieste vyzerá. Možno tak niekomu pomôžete rozhodnúť sa, kam ísť či neísť.

Návštevou rôznych lokalít tiež môžete v aplikácií pridať aj vlastné zážitky, keďže v aplikácií je možné pridať vlastné fotografie a tak priblížiť iným používateľom aplikácie krásu našich pamiatok.

Zľavomat

Čoraz populárnejšou slovenskou aplikáciou začína byť aplikácia zľavomat.sk. Vďaka nej si viete priamo vo svojom smartfóne zobraziť akcie a zľavy priamo v okolí alebo podľa adresy, ktorú si sami zadáte.

Ďalšou výhodou je možnosť zvoliť si, ktoré ponuky sa majú zobraziť ako prvé – obľúbené, rovnako aj možnosť ponechať si uložené karty pre ďalšie nákupy.

Najväčšou výhodou je hlavne to, že zľavové poukážky sa zobrazia aj keď nie ste práve pripojený na internet.

Hopin

Užiť si cestovanie je možné aj iným spôsobom, hlavne keď to potrebujete čo najskôr. S tým pomôže aplikácia Hopin, ktorá je na Slovensku už od roku 2012. Ponúka zákazníkom možnosť objednať si odvoz online či už cez smartfón alebo tablet.

Už netreba čakať na dispečera, kým vás prepojí a kým príde taxík. V aplikácii zvolíte typ taxíka, trasu aj cenu, ktorú chcete zaplatiť.

Pri voľbe taxíka sú recenzie od iných používateľov samozrejmosťou, a pomôže vám zúžiť výber veľmi rýchlo. A čo je najlepšie, s aplikáciou si viete sledovať trasu taxíka a teda budete vedieť, kedy približne príde.

Jedinou nevýhodou aplikácie je to, že nie je v súčasnosti dostupná vo všetkých mestách na Slovensku.

Vďaka vyššie spomínaným aplikáciám si môžeme voľné chvíle vychutnať ešte lepšie a príjemnejšie. Viac aplikácií, ktoré odporúča aj O2 Guru nájdete v aplikácií O2 Guru Odporúča.

Páčil sa vám článok?

Venujte nám ešte chvíľku a pomôžte nám Sódu ešte vylepšiť.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Spoločnosť O2 vyvinula aplikáciu, ktorá motivuje vodičov k tomu, aby nechali mobil počas jazdy stranou a jazdili zodpovednejšie.

Slovenský internet zaplavilo pred pár dňami video, ktoré zachytáva, ako obľúbený moderátor Matej „Sajfa“ Cifra nakrúcal lifestream za volantom a následne za svoj priestupok dostal blokovú pokutu. Moderátor však nebol prichytený náhodou. Touto udalosťou odštartovala plánovaná kampaň O2, ktorá sa v rámci platformy Dátuj zodpovedne snaží vodičov naučiť používať mobilné telefóny a dáta zodpovedným spôsobom.

Novú kampaň spustil Sajfa livestreamom za volantom

Moderátor a youtuber Matej „Sajfa“ Cifra je hlavným ambasádorom kampane. Odštartoval ju 5. apríla, keď cestou do práce vysielal livestream pre fanúšikov priamo spoza volantu. Na diaľnici ho zastavila polícia, a hoci telefón odložil, online prenos nechal bežať ďalej.

Policajtov sa síce snažil obmäkčiť, no pokutu nakoniec dostal a zaplatil. Svedkom udalosti bolo v tej chvíli až 1 000 divákov. Do dnešného dňa videlo záznam online prenosu na sociálnych sieťach viac ako 90 000 ľudí. Celá udalosť bola vopred naplánovaná a dohodnutá s políciou, pričom sa počas nej kládol dôraz na bezpečnosť zúčastnených aj ostatných účastníkov premávky. Cieľom akcie bolo rozpútať verejnú diskusiu.

Na Sajfov priestupok začali postupne reagovať slovenskí influenceri, ktorí sa zároveň začali vyjadrovať k téme bezpečného šoférovania. Medzi nimi aj raper Pil C, ktorý sa s moderátorom pustil do výmeny názorov. Viaceré známe tváre boli vopred dohoduté, časť z nich sa pridala spontánne, lebo tému považujú za dôležitú.

Do kampane sa okrem Sajfu a Pil C zapojili aj Fero Joke, Barbora Krajčírová, Braňo Deák, Matej Zrebný, LucyPug, Patra Bene, Kristína Tormová, Denisa Lipovská, Jasmina Alagič, Rytmus, Strapo, Selassie, Lukáš Frlajs, Tono S., Kveta Horváthová, Laci Strike a Ján Koleník.

Sajfa sa do tejto spolupráce rozhodol ísť aj napriek tomu, že v úvode vyvolala negatívne emócie a odsúdenie časti verejnosti.

„Táto téma sa týka 99 % z nás, ľudí, ktorí denne šoférujeme a, žiaľ, až príliš veľa svojej pozornosti venujeme displeju telefónu a nie priamo šoférovaniu. Pozor, nejde len o telefonovanie, lebo ja mám handsfree, ale predovšetkým o písanie a sledovanie sociálnych sietí priamo za volantom. Je to nebezpečné, sám to musím obmedziť, aby sa náhodou nestalo ešte niečo horšie,“ vstúpil si do svedomia moderátor.

Podľa prvých odhadov diskusia na internete zasiahla v úvodnej fáze kumulatívne viac ako 1,4 milióna ľudí.

Viac ako tretina Slovákov priznala, že používa mobil za volantom

Sajfa však zďaleka nie je jediný človek, ktorý používa mobil za volantom. V reprezentatívnom prieskume o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR, až 96 % vodičov uviedlo, že bežne vidia, ako mobil počas šoférovania používajú iní vodiči. Viac ako tretina vodičov, konkrétne 37 %, sa pritom priznala, že počas šoférovania smartfón sami využívajú.

Výsledky prieskumu o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR.

Z prieskumu tiež vyplýva, že telefonovanie je jedným z najčastejšie menovaných faktorov, ktoré ohrozujú bezpečnosť pri šoférovaní. Ľudia ho spomínali častejšie než nezodpovednosť, agresivitu za volantom či rýchlosť.

Sociálne siete za volantom predstavujú stále väčší problém

Kampaň chce upozorniť na to, že už dávno nie je problémom iba telefonovanie a písanie správ počas šoférovania. Najnovšie zápasíme s novým „trendom“, ktorý prišiel s nástupom sociálnych sietí. Väčšina z užívateľov chce byť neustále online, šoférovanie nevynímajúc, čo priznal aj známy moderátor.

V rámci prieskumu až 76 % vodičov uviedlo, že už videli fotku alebo video, ktoré šofér zdieľal na svojich sociálnych sieťach počas jazdy. Takmer všetci vodiči, až 95 % z nich, si myslí, že táto činnosť je nebezpečná.

Generálny riaditeľ O2: Záleží nám na tom, aby sa ľudia správali zodpovedne

Spoločnosť O2 si uvedomuje dôležitosť bezpečnosti na cestách a používania mobilu za volantom, a preto sa rozhodla na túto tému upriamiť pozornosť. O2 považuje vplyv verejne známych osôb za významný, a preto sa rozhodlo práve influencerov zapojiť do úvodu kampane a tým vyvolať diskusiu o tejto problematike medzi širokou verejnosťou, ako aj na sociálnych sieťach.

Influencerov sleduje množstvo najmä mladých ľudí, ktorým by mohli ísť príkladom. Z prieskumu tiež vyplýva, že mladí vodiči (18 až 25 rokov) používajú mobil za jazdy oveľa častejšie ako tí starší (46 a viac rokov).

„Ako mobilný operátor, samozrejme, chceme, aby ľudia čo najviac využívali naše služby, ale záleží nám na tom, aby so svojím životom kvôli ,telefónuʼ nehazardovali a správali sa počas jazdy zodpovedne. Používanie telefónu za volantom nie je zároveň ani prvou, ani poslednou témou, na ktorú v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne chceme upozorniť. Ale rozhodne je tou najakútnejšou,“ hovorí Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.

„Taktiež sme sa rozhodli, že naša spoločnosť už od januára tohto roka nebude v rámci zodpovedného prístupu umiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, keďže vnímame, že významným spôsobom vplývajú na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dopĺňa Gažík záväzok operátora.

O2 odmeňuje zodpovedných vodičov

Spoločnosť O2 sa rozhodla na problém používania mobilu za volantom nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádza preto s rozšírením mobilnej aplikácie O2 Extra výhody (Android, iOS) o navigáciu Sygic, ktorá je dostupná pre zákazníkov O2 zadarmo.

Okrem navigovania aplikácia súčasne sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom – dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.

Aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak bude vodič celý mesiac jazdiť zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať 1 GB dát za každý mesiac počas celého roka. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu, alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 km, získa 1 GB dát zadarmo.

Viac informácií o platforme Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.


Lifetech: Čo je nové