Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať

Roboti Luddo a Moya, nové tváre O2, nám v rozhovore prezradili, ako spolu napriek totálnej odlišnosti dokážu fungovať, čo majú spoločné roboti a ľudia, aj aký trapas sa im už stihol vo svete ľudí stať.

Spoločnosť O2 na jeseň tohto roka zmenila komunikačný koncept a dohodnúť rozhovor s dvoma robotmi nie je jednoduché. Hlavne keď sa sústredia na svoju misiu. Nakoniec sa nám Ludda a Moyu podarilo presvedčiť, že aj vďaka takýmto debatám sa im podarí zorientovať v našom svete.   

Prišiel čas na nové O2 SMART Paušály. Zistite viac

Ešte nikdy som nevidel takú rozdielnu dvojicu. Prečo ste vyrazili na spoločné dobrodružstvo?

Moya: Som naprogramovaná na pozorovanie a analýzu ľudských vzorcov správania. Vzhľadom na absenciu ľudí vo vývojovom centre som sa rozhodla rozšíriť pole skúmania na celú krajinu. Luddo bol ako jediný funkčný robot logickou voľbou. Naše skúmania nevnímam ako dobrodružstvo, ale misiu.

Luddo: Fungujem ako zmierňovač následkov ošemetných situácií, do ktorých sa Moya často a ľahko dostáva. Ľudia sa často správajú nepredvídateľne a to ona nedáva (úškrn cez diódy, poznámka redakcie).

Môžeš nám prezradiť nejaké príklady, čo už Moya vyviedla?

Luddo: Minule na plnej autobusovej zastávke nahlas spoilerovala posledné tri epizódy Game of Thrones. Nazdávala sa, že tým ľuďom ušetrí čas pri pozeraní, a vôbec nechápala ich rozhorčenie a frustráciu. Musel som to potom žehliť a rozdávať spomienkové predmety.

Moya, keď hovoriš, že skúmanie ľudí je misia, čo bude pre teba úspešný koniec spoznávania?

Moya: Ľudia sú mimoriadne činorodé tvory, neustále prichádzate s novými ideami a projektmi, takže moja misia nemá presne definovaný koniec. Pravdepodobne sa skončí až vyčerpaním môjho mikrofúzneho jadra, ktoré má projektovanú životnosť 50 000 rokov, alebo sa skončí spolu s ľudstvom. Sľúbila som Luddovi, že nebudem zverejňovať svoj odhad, ktorá eventualita nastane skôr.

Uf, to eskalovalo celkom rýchlo. Poďme radšej na veselšiu tému. Luddo, z toho, čo ste zatiaľ zažili, čo sa ti na ľuďoch najviac páči?

Luddo: Fuuuha, to je kopa vecí. Napríklad tá rozkošná nerozhodnosť v bežných situáciách alebo tá fascinujúca vášeň pre úplne nepodstatné veci. Ale aj schopnosť vidieť a oceniť krásu a klásť také komplexné otázky, ako je táto.

Moya, teba sa na emócie pýtať nejdem, ale ako zatiaľ hodnotíš technologický pokrok ľudí?

Moya: Oceňujem tvoju priamosť a ubezpečujem ťa, že hoci emócie (zatiaľ) nevyjadrujem, dokážem ich pochopiť. Všimla som si napríklad, že v poslednom čase začínate uprednostňovať virtuálnu interakciu s ľuďmi pred skutočnou.

Luddo (skočí jej do reči): …čo sa mi zdá mimoriadne krátkozraké. Svet nestačí zažiť virtuálne.

Na čo ste vo svete ľudí najviac zvedaví?

Moya: V obvodoch cítim zvlášť silnú pozitívnu spätnú väzbu pri sledovaní ľudských rituálov, medziľudských vzťahov a pri štúdiu toho, čo nazývate ohováranie. Aby som fungovala optimálne, využívam neustále internetové pripojenie, čo vzhľadom na vynikajúce 4G pokrytie nie je, na rozdiel od Ludda, limitujúcim faktorom. Takisto som sa vždy chcela pozrieť do Terchovej.

Luddo: Terchová? To je taký mainstream. Ja ti ukážem onakvejšie miesta, kde ešte noha robota nevkročila. Napríklad Osuské alebo Zubrohlava.

Moya: Luddo, ale ja nemám nohy.

Luddo: Vidíte, pán redaktor? A práve pre toto potrebuje môj ľudský prístup. Metafory a symboly, to nie je jej silná stránka. Všetko berie doslova.

Už ste mohli chvíľu ľudí pozorovať, máte s nimi niečo spoločné?

Moya: Rozdielnosť názorov je však úplne prirodzená a pozorujem, že ju zdieľajú ľudia aj roboti. Rovnako predpokladám, že ľudia časom prestanú využívať dolné končatini a naučia sa levitovať, čo zvýši aj našu fyzickú podobnosť.

Luddo: Tak ako vy, aj my sa navzájom dopĺňame. Ja sa vždy naučím niečo od Moye a ona sa zase niečo odo mňa odnaučí. A naopak. Ale to ona nikdy neprizná (žmurkne diódami na Moyu, poznámka redakcie).

Moya a Luddo sa pustili do svojej prvej misie, v rámci ktorej ľuďom predstavujú nové O2 SMART Paušály. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.

Páčil sa vám článok?
12345
(Zatiaľ žiadne hodnotenia)
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Po dvoch rokoch zmenilo O2 maskotov značky. Namiesto uškatca Tóna a morského prostredia značku reprezentujú dvaja roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružstvo do sveta ľudí.

Keď sa v roku 2017 prvýkrát objavil na obrazovkách uškatec Tóno, bol symbolom vývoja O2 na dospelého operátora, ktorý ponúka more možností všetkým svojim zákazníkom. Aj keď je Tóno stále medzi ľudmi obľúbený, nové smerovanie O2 si opäť vyžiadalo zmenu. A nových maskotov. Zoznámte sa s Luddom a Moyou.

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať. Spoznajte nové tváre O2

Rozdielni roboti

Luddo a Moya sú roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružné spoznávanie sveta ľudí. Ako to už pri výpravách býva, hlavní hrdinovia sú veľmi rozdielni.

„Pri tvorbe nového konceptu sme potrebovali ukázať, že prinášame technologické inovácie, no zároveň si udržať ľudskú komunikáciu značky O2. Nechceli sme ukazovať šťastnú rodinku, ktorá sa teší z technologických hračiek, tak sme na to išli z opačnej strany a ukázali ľudské vlastnosti a emócie na niečom veľmi technickom,“ opisuje vznik robotov Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry Oliver, ktorá komunikačný koncept vymyslela.

Na žltom a troška omlátenom robotovi Luddovi vidno, že počas svojej existencie už čo-to zažil, no práve vďaka skúsenostiam dokáže byť empatický a prejavovať emócie od melanchólie až po nikdy neutíchajúci optimizmus.

Meno Luddo vzniklo kombináciou ľubozvučného slovenského mena Ľudovít a pomenovania hnutia luddistov, ktorí bojovali proti strojom a modernizácii, ako symbol toho, že človek je stále dôležitý.

Elegantná hi-tech Moya je jeho úplným protikladom. Ku všetkým impulzom z okolitého sveta pristupuje pragmaticky a analyzuje všetky možné premenné, aby vždy podala 100 % výkon.

Jemný náznak ľudskosti cítiť jedine v jej sarkastických poznámkach. Meno Moya pochádza z aplikácie Moje O2 a predstavuje jej ďalší vývojový stupeň. Oslovením „Moja“ zároveň mätie Ludda, ktorý často nevie, ako sa k ich vzťahu postaviť.

Dvaja roboti a segedín

Roboti Moya a Luddo na prvý pohľad vyzerajú mimozemsky, no obaja pochádzajú zo Zeme. Stvorili ich v prísne tajnom laboratóriu O2 na blizžšie neurčenom mieste na Záhorí. Nikto nevie, prečo sa práve títo dvaja roboti vydali na spoločnú misiu.

V kuloároch ale koluje legenda, že oboch náhle a neplánovane aktivoval elektrický výboj z vyskratovanej mikrovlnky, keď si jeden zo zamestnancov zohrieval segedín.

„Napriek zásadným vizuálnym aj charakterovým odlišnostiam by jeden pre druhého aj život položili. Aj keď je vlastne ťažké posúdiť, či sa existencia sebauvedomujúceho robota vôbec považuje za život. Obaja však chcú spoznávať ľudský svet a ľudskosť ako takú – čím trochu pripomínajú príbeh Pinocchia – idú na to však zásadne odlišne,” hovorí Tomáš Slobodník, spoluautor nového konceptu a príbehu oboch postáv.

Nový otvorený svet

Príbeh a vlastnosti Ludda a Moye vychádzajú z nových strategických pilierov O2. Jedným z nich je prinášať technologické novinky
a zmysluplné inovácie, ktoré využije čo najviac zákazníkov. Aj preto prišla potreba priniesť nové tváre značky. Nové smerovanie sa už nedalo úplne zladiť s morským prostredím uškatca Tóna.

„Vždy sme využívali metafory, no aj v priebehu posledných dvoch rokov nastalo niekoľko situácií, kde technologickosť propozície nepasovala do morského sveta. Zvieratká len ťažko prinútime, aby používali smartfón alebo počúvali hudbu,“ vysvetľuje stratég agentúry Oliver Emil Myjavec.

Pri novom koncepte značka prvýkrát využíva dva veľmi výrazné profilované charaktery, ktorým sa snaží dávať čo najviac priestoru, aby sa prejavili. Nová komunikácia tiež prvýkrát kombinuje 3D modely so skutočnými ľudskými postavami a prostredím.

„Keď boli maskotmi značky maňušky, prinášali humor v podobe gagov. Posledné dva roky prinášal uškatec Tóno istú hĺbku myšlienok. Tentoraz máme príležitosť odhaľovať osudy dvoch postáv a sledovať vývoj ich vzťahu. Reklamné materiály síce využívajú viac dialógov, no práve vďaka nim majú väčšiu šancu prepojiť sa so svetom ľudí,“ komentuje Tomáš Slobodník vývoj komunikačných konceptov a doterajších maskotov značky O2.

Prvé reakcie na robotov boli pozitívne. V čase, keď ešte vznikal ich vzhľad, pomáhali ľudia z testovacích skupín pri vytváraní ich povahových čŕt. Pre Ludda a Moyu už dnes existuje nový otvorený svet, kde by teoreticky mohli v budúcnosti stretnúť aj nové zaujímavé postavičky. Zatiaľ sa musia sústrediť na svoju prvú misiu: predstaviť ľuďom nové O2 SMART Paušály.

Nové O2 SMART Paušály umožňujú prispôsobiť si paušál presne podľa svojich potrieb a vybrať si obľúbené aplikácie s extra dátami a predplatným. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.    

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.