Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Férová nadácia O2 podporila súťaž start-upov, rozvoj vzdelávania či rozbeh coworkingov

Férová nadácia rozdelí ambicióznym projektom na Slovensku vyše 126 tisíc eur.

Férová nadácia vybrala víťazné projekty Grantovej výzvy pre rok 2017. Až 16 projektov s ambíciou zlepšenia podmienok vzdelávania, rozvoja kritického myslenia, či podnecovaniu mladých myslieť a konať inovatívne si rozdelí vyše 126 tis. eur. 

Headlinom tohtoročného grantu bola výzva „Zmeň Slovensko k lepšiemu vlastným projektom,“ ktorá nadväzovala na desať výziev v iniciatíve Dobré dáta k 10. výročiu O2 na Slovensku. Do výzvy sa prihlásila takmer stovka projektov:

„Som príjemne prekvapený kvalitou, množstvom aj zameraním projektov. Z nich jednoznačne vyplýva, že spoločnosť a mladí si uvedomujú potrebu posilňovania hodnôt demokracie, otvorenosti, kritického myslenia, či inovácií vo vzdelávaní. Práve takéto projekty môžu byť akousi predĺženou rukou do oblastí, do ktorých z podstaty nášho podnikania máme obmedzený vplyv, no prostredníctvom Férovej nadácie a neziskových združení môžeme pomôcť. Pôvodne bolo naším zámerom použiť na tento cieľ 100 000 eur, avšak  vzhľadom na kvalitu prihlásených projektov sme sa rozhodli, že finálnu sumu navýšime na vyše 126 000 eur podporíme až 16 zaujímavých iniciatív, ktoré nám dávajú zmysel,“ povedal Peter Gažík, predseda správnej rady Férovej nadácie a generálny riaditeľ O2.

Cieľom Férovej nadácie je naďalej zblízka sledovať vývoj projektov, ktorým dala svoju dôveru a podporu a spoločne sa tešiť z pokroku a úspechov:

„Pre nás výzva nekončí formalitou – odoslaním príspevku na účty organizácií, ktoré výzvu vyhrali. Chceme byť živelne súčasťou procesu, vidieť ako rastú a prispievajú aj svojmu okoliu a samozrejme poskytnúť prípadnú odbornú pomoc pre ďalšie napredovanie,“ hovorí Tereza Molnár, šéfka Komunikácie O2.

Medzi podporenými sú aj projekty, s ktorými má Férová Nadácia skúsenosť už z minulého roka (Start-up Awards, Sokratov inštitút, Európska noc výskumníkov, Študentská podnikateľská cena, TEDxYouth). 

Nadáciu však oslovilo aj množstvo nových, perspektívnych projektov organizovaných stredoškolákmi pre svojich rovesníkov (Slovenská debatná asociácia), či platforma Praxuj združujúca možnosti stáží pre študentov s cieľom zamedziť odlivu šikovných ľudí zo Slovenska. Na podporu kritického myslenia, boja proti extrémizmu a formovania hodnôt mladých, ktoré sú nevyhnutnou podmienkou posunu spoločnosti a schopnosti myslieť inak a otvorene, sa sústreďuje Living Memory či Festival LAF. Keďže koncept coworkingov môže významne prispieť k podpore podnikania a inováciám, Férová nadácia podporí aj kreatívne centrum Nová Cvernovka.

Férová Nadácia sa orientuje na podporu vzdelávania, zamestnanosti a inovatívnosti. Správnu radu tvorí Peter Gažík (predseda), Juraj Vaculík a od októbra 2017 Michal Meško, ktorý vo funkcii nahradil Michala Trubana.

Projekty podporené Férovou Nadáciou v roku 2017:

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Po dvoch rokoch zmenilo O2 maskotov značky. Namiesto uškatca Tóna a morského prostredia značku reprezentujú dvaja roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružstvo do sveta ľudí.

Keď sa v roku 2017 prvýkrát objavil na obrazovkách uškatec Tóno, bol symbolom vývoja O2 na dospelého operátora, ktorý ponúka more možností všetkým svojim zákazníkom. Aj keď je Tóno stále medzi ľudmi obľúbený, nové smerovanie O2 si opäť vyžiadalo zmenu. A nových maskotov. Zoznámte sa s Luddom a Moyou.

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať. Spoznajte nové tváre O2

Rozdielni roboti

Luddo a Moya sú roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružné spoznávanie sveta ľudí. Ako to už pri výpravách býva, hlavní hrdinovia sú veľmi rozdielni.

„Pri tvorbe nového konceptu sme potrebovali ukázať, že prinášame technologické inovácie, no zároveň si udržať ľudskú komunikáciu značky O2. Nechceli sme ukazovať šťastnú rodinku, ktorá sa teší z technologických hračiek, tak sme na to išli z opačnej strany a ukázali ľudské vlastnosti a emócie na niečom veľmi technickom,“ opisuje vznik robotov Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry Oliver, ktorá komunikačný koncept vymyslela.

Na žltom a troška omlátenom robotovi Luddovi vidno, že počas svojej existencie už čo-to zažil, no práve vďaka skúsenostiam dokáže byť empatický a prejavovať emócie od melanchólie až po nikdy neutíchajúci optimizmus.

Meno Luddo vzniklo kombináciou ľubozvučného slovenského mena Ľudovít a pomenovania hnutia luddistov, ktorí bojovali proti strojom a modernizácii, ako symbol toho, že človek je stále dôležitý.

Elegantná hi-tech Moya je jeho úplným protikladom. Ku všetkým impulzom z okolitého sveta pristupuje pragmaticky a analyzuje všetky možné premenné, aby vždy podala 100 % výkon.

Jemný náznak ľudskosti cítiť jedine v jej sarkastických poznámkach. Meno Moya pochádza z aplikácie Moje O2 a predstavuje jej ďalší vývojový stupeň. Oslovením „Moja“ zároveň mätie Ludda, ktorý často nevie, ako sa k ich vzťahu postaviť.

Dvaja roboti a segedín

Roboti Moya a Luddo na prvý pohľad vyzerajú mimozemsky, no obaja pochádzajú zo Zeme. Stvorili ich v prísne tajnom laboratóriu O2 na blizžšie neurčenom mieste na Záhorí. Nikto nevie, prečo sa práve títo dvaja roboti vydali na spoločnú misiu.

V kuloároch ale koluje legenda, že oboch náhle a neplánovane aktivoval elektrický výboj z vyskratovanej mikrovlnky, keď si jeden zo zamestnancov zohrieval segedín.

„Napriek zásadným vizuálnym aj charakterovým odlišnostiam by jeden pre druhého aj život položili. Aj keď je vlastne ťažké posúdiť, či sa existencia sebauvedomujúceho robota vôbec považuje za život. Obaja však chcú spoznávať ľudský svet a ľudskosť ako takú – čím trochu pripomínajú príbeh Pinocchia – idú na to však zásadne odlišne,” hovorí Tomáš Slobodník, spoluautor nového konceptu a príbehu oboch postáv.

Nový otvorený svet

Príbeh a vlastnosti Ludda a Moye vychádzajú z nových strategických pilierov O2. Jedným z nich je prinášať technologické novinky
a zmysluplné inovácie, ktoré využije čo najviac zákazníkov. Aj preto prišla potreba priniesť nové tváre značky. Nové smerovanie sa už nedalo úplne zladiť s morským prostredím uškatca Tóna.

„Vždy sme využívali metafory, no aj v priebehu posledných dvoch rokov nastalo niekoľko situácií, kde technologickosť propozície nepasovala do morského sveta. Zvieratká len ťažko prinútime, aby používali smartfón alebo počúvali hudbu,“ vysvetľuje stratég agentúry Oliver Emil Myjavec.

Pri novom koncepte značka prvýkrát využíva dva veľmi výrazné profilované charaktery, ktorým sa snaží dávať čo najviac priestoru, aby sa prejavili. Nová komunikácia tiež prvýkrát kombinuje 3D modely so skutočnými ľudskými postavami a prostredím.

„Keď boli maskotmi značky maňušky, prinášali humor v podobe gagov. Posledné dva roky prinášal uškatec Tóno istú hĺbku myšlienok. Tentoraz máme príležitosť odhaľovať osudy dvoch postáv a sledovať vývoj ich vzťahu. Reklamné materiály síce využívajú viac dialógov, no práve vďaka nim majú väčšiu šancu prepojiť sa so svetom ľudí,“ komentuje Tomáš Slobodník vývoj komunikačných konceptov a doterajších maskotov značky O2.

Prvé reakcie na robotov boli pozitívne. V čase, keď ešte vznikal ich vzhľad, pomáhali ľudia z testovacích skupín pri vytváraní ich povahových čŕt. Pre Ludda a Moyu už dnes existuje nový otvorený svet, kde by teoreticky mohli v budúcnosti stretnúť aj nové zaujímavé postavičky. Zatiaľ sa musia sústrediť na svoju prvú misiu: predstaviť ľuďom nové O2 SMART Paušály.

Nové O2 SMART Paušály umožňujú prispôsobiť si paušál presne podľa svojich potrieb a vybrať si obľúbené aplikácie s extra dátami a predplatným. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.    

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.