7 dôvodov, prečo nevynechať piatkový tréning

V piatok už myslíme na koniec pracovného týždňa a oddych. Hodina behu práve v piatok však môže priniesť veľmi pozitívne výsledky. Tu sú dôvody.

Konečne piatok. Začína víkend, oddych a pohoda. Ale počkajte, piatok nemusí byť len o zábave v meste – vypnúť a vzdialiť sa od pracovného stresu môžete aj športom. Ten vám zároveň prinesie aj niekoľko zdravotných benefitov.

Tu je sedem základných dôvodov, prečo by ste naozaj mali trénovať aj v piatok. Pred víkendom vás takáto nálož endorfínov dokonale pripraví na relax, ktorý potrebujete.

Viac miesta len pre vás

Nie ste jediný, kto rozmýšľal, že tréning v piatok vynechá. Ste však jedným z mála tých, ktorí pokušeniu dokázali odolať. Vďaka ostatným sa tak z preplnených cyklochodníkov či posilňovní stáva VIP priestor, ktorý máte len pre seba.

Viac úsmevu už od rána

Každý z nás by chcel spať dlhšie, to áno. Ale ranné cvičenie vás nakopne a dodá endorfíny, vďaka ktorým sa budete usmievať už od rána. V jednom výskume dokonca zistili, že úsmev môže stimulovať mozog rovnako dobre, ako keby ste dostali 20 000 €.

Viac produktivity v práci

Väčšina vašich kolegov si musí dať ráno šálku kávy, aby dokázali pracovať. Vy však môžete skúsiť iný recept. Aj krátke ranné cvičenie dokáže podporiť činnosť mozgu, ktorý sa potom ľahšie učí a zapamätá si nové informácie. Skúste teda 30 minút behu aj v piatok ráno a prezentáciu pred klientom zvládnete úplne v pohode.

Viac sebavedomia a istoty

Osloviť neznámeho človeka nemusí byť vôbec jednoduché. Môže to byť niekto na ulici, ale aj predavač v obchode. Veľa ľudí má motýliky v bruchu len pri pomyslení na takúto vec. Vedci však dokázali, že vďaka cvičeniu vám vzrastie sebavedomie a s takýmito vecami nebudete mať problém. A pred piatkovým večerom je dobré si tieto “schopnosti” prinavrátiť poobedným tréningom.

Viac kvalitného spánku

Keď sa povie víkend a oddych, asi každý myslí na spánok. Konečne netreba vstávať do práce skoro ráno a v posteli môžete zostať, ako dlho chcete.

Stačí 150 minút pohybu za týždeň a kvalita vášho spánku sa môže zlepšiť až o 65 %. Ak máte chronické problémy s nespavosťou, bude to trvať trošku dlhšie, ale pravidelné cvičenie dokáže napraviť aj insomniu.

Viac sily v boji proti chladničke

Poznáte to, celý týždeň sa snažíte stravovať zdravo, podľa pravidiel a potom príde víkend. Tam sladkosť, tam niečo slané, tam odmena za dobré výsledky v práci a už to ide. Kvalitný tréning s vysokou intenzitou vám zaberie málo času, ale výsledky sú skvelé. Dokáže obmedziť vaše nevysvetliteľné chute a vy sa budete stravovať zdravo aj cez víkend. Aj keď nejaká odmena samozrejme môže byť.

Viac oddychu

Aby vaše svaly rástli, potrebujú oddych. Zlepšovanie výkonov spočíva v tvrdom tréningu, ale ešte poctivejšom oddychu. Práve ten im viete dať počas víkendu, kedy máte čas na knihy, filmy či priateľov. Čokoľvek si vyberiete, vaše telo sa vám za to odvďačí tým, že bude pripravené na ďalší týždeň.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


40 tipov, ako sa stať lepšou verziou seba

Život sa skladá z malých drobností. Niektoré doň stačí zakomponovať, iné trošku vylepšiť a ďalšie z neho úplne vyškrtnúť.

Život sa skladá z malých drobností. Niektoré doň stačí zakomponovať, iné trošku vylepšiť ďalšie z neho úplne vyškrtnúť. Ide to takmer bez námahy, zmena k lepšiemu bude obrovská. Vybrali sme 40 vecí, ktoré môžete urobiť každý, aby bol so sebou ešte spokojnejší.

Začnite svoj deň skôr

Ak sa čudujete, kam tie dni vždy tak miznú, možno ich nevyužívate úplne naplno. Jednou z fínt, ako si tých istých 24 hodín opticky “predĺžiť”, je vstať zavčas ráno (a ísť spať skôr). Byť hore, zatiaľ čo väčšina ľudí ešte spí, vám dá pár nikým a ničím nerušených hodín, kedy sa zvyknú objavovať dobré nápady a produktivita ide prudko hore. Zatiaľ čo sa ostatní len rozbiehajú, máte polovicu práce hotovú.

Noste pri sebe pero a papier

O koľko nápadov ľudstvo prišlo kvôli vete “veď si to predsa zapamätám,” už nikto nespočíta. Čím lepší nápad človek dostane, tým viac si myslí, že naň nezabudne. Opak je pravdou.

Ak vám napadne myšlienka, ktorú nemôžete alebo nechcete v danej chvíli rozvinúť, zapíšte si ju. A nemusí ísť iba o prevratné nápady, stačí ak si budete zapisovať úplne obyčajné veci. Čo je napísané, to nemusí mozog “skladovať” a môže sa sústrediť na to podstatné. Ak ste pevne zakorenení v 21. storočí, zvládnete to na smartfónene alebo tablete.

Spoznajte nových ľudí

Priatelia a známi sú tiež súčasťou toho, čo definuje osobnosť človeka. Stály okruh dobrých priateľov je na nezaplatenie, ale potenciál zmeniť život majú aj náhodné stretnutia a noví známi.

 Nebojte sa odmietnutia

Strach odradí človeka od dôležitých rozhodnutí a životných krokov. Nebojte sa zavolať spolužiaka alebo spolužiačku zo strednej na rande, skúste šťastie v novej práci, povedzte šéfovi o svojom nápade.

Na skúšaní a pýtaní však nie je nič zlé. Pripomeňte si, že počuť “nie“ je lepšie, než donekonečna rozmýšľať, čo by bolo, keby…

Robte si plán dňa

Nepúšťajte sa do všetkého strmhlav. Po chvíľke rozmýšľania určite prídete na to, čo je v daný deň naozaj dôležité vybaviť, a čo počká na zajtra. Ušetríte si voľný čas aj stres. Na pomoc si môžete vziať napríklad nejakú šikovnú aplikáciu, ktorá vám pripomenie, čo treba urobiť.

Nebojte sa hovoriť “nie“

Počuť slovo “nie” je ale oveľa ľahšie, než ho povedať. Túto schopnosť môžete trénovať tým, že “nie” poviete sami sebe. “Nie” nezdravým návykom, nutkaniam, či nezmyselným zabijakom času. Potom sa to naučte hovoriť aj ostatným. Ľuďom, ktorí vás oberajú o čas a energiu, o vaše plány, či dokonca o vaše životné ciele. Naučte sa určiť, čo je pre vás dobré a čo nie. Samozrejme, buďte pri tom vždy taktní.

Plánujte na kratšie aj dlhšie obdobia

Je dobré mať sny a ciele, no nemajú zmysel, pokiaľ ich nevieme naplniť. Každý cieľ sa dá rozdeliť na menšie čiastkové úlohy, ktoré sa dajú jednoduchšie naplánovať a uskutočniť. Lepšie sa ide krok po kroku, ako dúfať vo veľké skoky. Nie na darmo sa hovorí, pomalšie ďalej zájdeš.

Stanovte si ciele, no nenechajte sa nimi ovládať

Ciele sú fajn, ale nie vždy ich naplnenie máme vo svojich rukách. Toľko vecí sa môže skomplikovať, zmeniť. Môžno budete na povýšenie musieť čakať dlhšie alebo sa vám nepodarí zarobiť toľko, koľko ste si predstavovali. Nemusí to však vždy predstavovať zlyhanie.. Niektoré veci nevieme ovplyvniť. Možno si natiahnete achylovku, dostanete angínu a nebudete môcť behať ani sa učiť. Možno budete musieť riešiť zdravotný stav blízkych a nie postup v práci. Sústreďte sa na veci, nad ktorými máte kontrolu.

Prestaňte sa sťažovať

Ak poznáte niekoho, kto sa neustále sťažuje, pravdepodobne ho veľmi nemusíte. Takže nebuďte ako oni. Svet je komplikovaný a nefér, takže je pochopiteľné, že nedokážeme vždy myslieť pozitívne a potrebujeme sa niekomu vyžalovať. Ak ale neustále vidíte všetko čierne, nič nie je dosť dobré, z ostatných iba odsávate energiu a začnú sa vám vyhýbať.

Vyhýbajte sa ľuďom, ktorí vidia všetko negatívne

Pre ten istý dôvod ako o bod vyššie.

Nevyčítajte si to, čo sa nedá vrátiť späť

Aj keď občas robíme rozhodnutia, o ktorých s odstupom času zistíme, že neboli tie najlepšie, netreba hneď vešať hlavu. Namiesto toho, aby ste sa v takýchto prípadoch nechali zožierať výčitkami, povedzte si, že čokoľvek ste urobili, bolo to v tom čase to najlepšie rozhodnutie, vzhľadom na vtedajšie okolnosti.

Vyčítať si rozhodnutia, ktoré sme robili v tej najlepšej viere a nedajú sa vrátiť späť, nie je produktívne, práve naopak. Oberá nás to čas, energiu, aj chuť robiť nové rozhodnutia.

Nebojte sa ozvať sa

Ak niečomu nerozumiete, ozvite sa a spýtajte sa na vysvetlenie. Radšej risknite to, že budete “vyzerať hlúpo”, než to, že neskôr pokašlete niečo dôležité v domnienke, že rozumiete. V druhom prípade budete vyzerať oveľa horšie. Vypýtajte si lepšiu cenu, druhú šancu, radu. To najhoršie, čo sa môže stať, je, že ich nedostanete. No rovnako to dostať môžete. Každopádne to nezistíte, kým sa neozvete.

Príjmite kritiku

Kritika sa nepočúva ľahko. No keď je konštruktívna, je to jedna z najlepších vecí, ktorú vám môže druhý človek preukázať. Znamená to, že si dal tú námahu, aby vám vysvetlil, čo bolo zle a ako to spraviť nabudúce lepšie. Netreba sa jej báť, vyhľadávajte ju.

Čítajte veľa a s chuťou

Čítanie rozširuje slovnú zásobu aj vnútorný svet človeka. Zlepšuje predstavivosť aj kreativitu, vzdeláva, pomáha pochopiť svet. Keď nemáte veľa miesta v poličkách, vyrieši to čítačka.

Pomenujte si kľúčové hodnoty

Zložité rozhodnutia sa nerodia ľahko. Oveľa lepšie sa s nimi človek zmieri vtedy, pokiaľ vychádzajú z pozitívnych hodnôt a vnútorného presvedčenia, ktoré slúžia ako kľúč pri rozhodovaní.

Dajte si pôst

Dajte tráviacemu traktu na chvíľku voľno, nech má čas sa trošku spamätať. S pôstom si väčšinou spájam náboženské zvyky, no postenie sa má aj veľa pozitívnych zdravotných dopadov. Naštartuje sa metabolizmus, imunitný systém a popri tom zhodíte nejaké to deko navyše.

Hýbte sa

To, že pohyb je dôležitý, netreba nikomu zvlášť zdôrazňovať. Kým sme mladí, neuvedomujeme si kvality zdravého tela. Avšak to, ako sa k telu správame v mladosti, sa na starobu spočíta.

Zbavte sa zbytočností

Každý má doma viac vecí, než potrebuje. Stoja tam, nevyužité, prípadne zavadzajú, alebo vás stoja nemalé peniaze. Ak sa ich zbavíte, nebudú si vyžadovať vašu pozornosť a zameriate sa viac na to, čo je dôležité. Po čase zistíte, že s menej vecami je váš život spokojnejší a viac si užijete to, čo máte.

Neklamte si

Je veľa ľudí, ktorých môžete úspešne oklamať, ale samého seba nie. Nestanovujte si ciele ani normy, keď viete, že ich nedokážete splniť. A nerobte veci, ktoré nechcete, len preto, aby vás ostatní ľudia mali radi.

Urobte si poriadok

Na stole, v počítači, v práci. Už len pohľad na neporiadok znamená zvýšenie stresu. Kto má poriadok, je produktívnejší a spokojnejší.

Skúšajte nové veci

Nemusí to hneď byť zoskok z lietadla alebo podobný extrém. Môžu to byť každodenné malé zážitky. Prejdite sa po meste tam, kde ste ešte neboli, namiesto kina zájdite do divadla (alebo naopak), skúste nový šport.

Nebojte sa požiadať o pomoc

Nie všetko dokážeme zvládnuť sami bez pomoci druhých. Či už ide o prácu, psychické zdravie, alebo aj celkom obyčajné vybavovačky, požiadať o pomoc nie je slabošské, ani zbabelé. Naopak, je to celkom odvážne. Dokazujete to, že presne viete, kde sa nachádzajú vaše hranice, a kedy za ne zachádzate.

Vyčleňte si čas na komunikáciu a zábavu

Ak ste priaznivcom sociálnych sietí, alebo často chatujete s priateľmi, vyčleňte si na to samostatnú polhodinku, kedy si pomedzi rozhovory pozriete, čo je nové.

Vypnite televízor

Až vtedy si naozaj uvedomíte, koľko ušetríte času. Ak sa nechcete televízie úplne vzdať, vždy si najprv vyberte, čo chcete pozerať.

Meditujte

Meditácia pomáha upokojiť myseľ a telo a má desiatky ďalších pozitívnych účinkov na pozornosť, sústredenie sa a spokojnosť.

Píšte si denník

Pri písaní záznamov do denníka sa naučíte formulovať myšlienky a po čase si budete môcť na seba nahliadnuť očami tretej osoby. Veľa sa tak o sebe naučíte.

Prejavujte vďaku

Dajte ostatným najavo, že ste im vďační za to, čo možno považujete za samozrejmosť. Pred spaním si zrekapitulujte, za čo všetko, čo sa udialo v priebehu dňa, ste vďační.

Skončite so zlozvykmi

Nemusíte to urobiť hneď naraz. Stačí pekne po jednom. Najprv sa to bude zdať ako márna snaha, ale po niekoľkých mesiacoch pocítite ten rozdiel a budete na seba hrdí.

Veľa spite

Tak ako pohyb, aj spánok má rozhodujúci vplyv na náladu a zdravie. Zlepšuje náladu, stimuluje tvorivosť,zbystruje pozornosť a dokonca pomáha udržovať váhu na uzde.

Pochváľte seba aj ostatných

Potešte niekoho ocenením jeho snahy. Napríklad čašníka v reštaurácii alebo kolegu. Na konci dňa si pripomeňte aspoň jednu vec, ktorú ste urobili naozaj dobre.

Urobte si zoznam chýb

Každý robí chyby. Ak si napíšete, čo a ako by ste dokázali urobiť druhýkrát lepšie, vynorí sa vám to v podobnej situácii. Pomáha to hlavne v pracovnom, ale aj v osobnom živote.

Šetrite

Na začiatku je jedno, či to budú centy alebo bankovky s dvomi nulami. Dôležité je vybudovať si zvyk, a pravidelne si odkladať. Po čase uvidíte, koľko zvládate dať bokom, pomyselné “prasiatko” (alebo aj skutočné hlinené) sa začne pekne plniť. Finančná rezerva vám dodá pocit sebaistoty.

Robte si nákupný zoznam

Áno, je to maličkosť, ale je zároveň veľmi užitočná. Je to jedna z tých vecí, ktoré síce malými krokmi, ale zato významne menia náš život k lepšiemu. Ušetríte tým čas, peniaze (ktoré môžete minúť lepšie) a skôr sa dostanete k veciam, ktoré vás skutočne bavia.

Doprajte si

Šetrenie je síce užitočné, ale život si treba vedieť aj trochu spestriť. Dajte si cieľ, že časti z ušetrených peňazí si kúpite niečo, na čo sa budete môcť tešiť. Radosť z takýchto vecí trvá oveľa dlhšie.

Pomôžte niekomu

Pomoc

Aspoň raz za čas, len tak, drobnou láskavosťou. Zapáči sa vám to a určite sa vám táto snaha vráti späť.

Nebuďte puntičkár

Prílišná snaha o dokonalosť dokáže človeka paralyzovať. Neustále sa na niečo pripravuje, rozmýšľa, ako by to šlo lepšie, no potom sa nikdy neodhodlá k činu. Nehľadajte dokonalosť, ale snažte sa, aby to čo robíte bolo „dostatočne dobré“.

Neporovnávajte sa donekonečna s inými

Vždy sa nájde niekto, kto bude mať niečo lepšie alebo bude vedieť viac. Porovnajte sa radšej sami so sebou, či ste dnes v niečom lepší, ako včera.

Cestujte

Nemusí to byť hneď okolo sveta. Aj malý výlet na jeden víkend dokáže rozšíriť obzory, budete mať nové historky, skúsite nové veci, uvidíte, ako sa žije inde. Budete spokojnejší s tým, čo máte. Ak ste v zahraničí, s O2 sa navyše nemusíte stresovať ani kvôli roamingu, voláte ako doma.

Využite svoj hnev

Hnev, to je obrovské množstvo využiteľnej energie, kvôli ktorej vznikajú situácie, ktoré neskôr väčšinou ľutujeme. Hnev však dokáže byť prospešný, ak ho trochu presmerujete a využijete ako nakopnutie k činu, ideálne pri riešení nejakého ťažkého problému.

Rozlišujte medzi slušnosťou a rezignáciou

Ak sa ľudia okolo vás správajú neslušne alebo nemorálne, ozvite sa, aj keď by ste radšej ostali “slušní” a nič nehovorili. Možno vás potom niektorí prestanú mať radi, ale na mieste je otázka, či o to vôbec stáť. Pamätajte si, že aj vás definujú ľudia, ktorými sa obklopujete.

 

 

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


O2 má hovory za 10 centov. Tu je spôsob, ako si ich aktivujete

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové