O2 spustilo tretí ročník O2 Športovej akadémie Mateja Tótha

Rozhýbte svoje deti vďaka tretiemu ročníku O2 Športovej akadémie Mateja Tótha. Zasúťažiť si o účasť v nej môžu základné školy na celom Slovensku.

Nájsť pre deti mimoškolskú aktivitu, ktorá by ich naozaj bavila a bola pre ne skutočným prínosom, nie je vždy jednoduché. Spoločnosť O2 už po tretí raz spúšťa O2 Športovú akadémiu Mateja Tótha, ktorá si dala za cieľ rozhýbať deti a priviesť ich k pohybu hravou formou. Zasúťažiť si o účasť v nej môžu všetky základné školy.

Pod dohľadom skúsených trénerov sa deti 1. stupňa základných škôl počas školského roka venujú cvičeniu podľa metodiky vytvorenej špeciálne pre O2 Športovú akadémiu Mateja Tótha a napredujú vďaka nej nielen vo fyzickom, ale aj v psychickom vývoji.

„Cieľom našej akadémie je vybudovať u detí pozitívny vzťah k športu a dať im čo najkvalitnejšiu pohybovú aktivitu,“ hovorí slovenský chodec a zakladateľ akadémie Matej Tóth.

Súťaž sa minulý rok stretla s veľkým záujmom. V rámci druhého ročníka sa do nej zapojilo 281 základných škôl, ktoré spolu získali takmer 136 000 hlasov, čo bolo pre O2 motiváciou pokračovať v tejto aktivite.

Kto získa účasť v akadémii

Účasť v Športovej akadémii Mateja Tótha, ktorá spadá pod platformu O2 Dobrá vec, môže podobne ako minulý rok získať 40 škôl, v každom kraji päť. Získajú ju štyri školy s najvyšším počtom hlasov vo svojej kategórii, piata škola bude vyžrebovaná zo skupiny desiatich najlepšie umiestnených vo všetkých kategóriách v danom kraji.

Školy sú do kategórií zaradené podľa počtu žiakov:

  1. kategória  0 až 85 žiakov
  2. kategória 86  až 200 žiakov
  3. kategória  201 až 350 žiakov
  4. kategória 351 a viac žiakov

Ako súťaž prebieha

Súťaž prebieha rovnako ako minulý rok v dvoch fázach.

V prvej fáze sa koná registrácia škôl, ktorá prebieha od 10. apríla do 30. júna 2019. Školu môže prihlásiť priamo riaditeľ, ale nominovať ju môže ktokoľvek zo žiakov alebo z priaznivcov školy.

V rámci druhej fázy sa bude dať za prihlásené školy v termíne od 30. apríla do 30. júna 2019 hlasovať. Jednotliví podporovatelia môžu škole posielať hlasy denne prostredníctvom stránky www.dobravec.O2.sk.

Aj tento rok budú môcť hlasujúci získať bonusové body za čítanie vybraných článkov na Sóde. Ich súčasťou budú špeciálne prekliky, za ktoré pri najbližšom hlasovaní získajú dvojnásobok bodov, to znamená dva hlasy.

Výsledky tretieho ročníka budú vyhlásené 4. júla 2019. V druhej polovici septembra 2019 bude postupne prebiehať slávnostne odovzdanie výhier zástupcom víťazných základných škôl.

Viac informácií o O2 Športovej akadémii Mateja Tótha nájdete na www.dobravec.O2.sk.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac