Svet je tvrdý a rýchly. Ale viem to na pár minút zastaviť

Ak chcete byť šťastní, potrebujete poznať svoje emócie. Alebo niekoho, kto ich spozná za vás a naladí vás na tie pozitívne. Napríklad aj kvalitný dídžej, ktorý chce hudbou meniť svet.

Cíti dav, vníma ich emócie a robí ľudí šťastnými aspoň na chvíľu. Stačí mu k tomu hudba. Miro Ecker je tak trochu iný dídžej. Hoci rozumie biznisu aj marketingu a vybudoval si svet okolo svojej značky Dj Ekg, hodnotou úspechu sú pre ňho najmä šťastní ľudia a lepší svet, ktorý chce vybudovať.

Čo cítiš, keď predstúpiš pred dav hladný po emóciách?

Pred vystúpením je to radosť, energia a ešte stále splnený sen. Keď sa pred ľudí postavím, mám vo veciach jasno, viem, čo im chcem ponúknuť, akú emóciu v nich chcem vytvoriť, a najmä akú odozvu od nich očakávam. Mnohé je aj o komunikácii, o symbolike bežných prejavov, ktoré si v živote pomaly ani neuvedomujeme. Dnes viem správne odhadnúť, ako sa ľudia správajú, čo vnímajú a na čo reagujú. Je to príbeh, ktorý prednášam a ostatní počúvajú.

Ako to robíš? Čo ťa najviac charakterizuje?

Blízky kontakt s ľudmi a fanúšikmi. Poznajú moju interaktivitu a energický prejav. Je pre mňa veľmi dôležité prísť do priestoru, kde hrám, oveľa skôr ako ľudia. Celý dídžejský set zavisí od toho, čo chceme akciou dosiahnuť, ako klub alebo festival žije. V neposlednom rade je to stretnutie s párty ľudmi, ktorí mi vždy vlastne celé know-how prezradia. Najviac si na mne vážia azda to, že moje predstavenie je o nich.

V hudobnej brandži si už roky. Plánoval si takúto kariéru?

V dídžejingu sa nedá fungovať s plánmi. Tento trh je veľmi vrtkavý a často sa mení podľa aktuálnej doby. Keď som začínal, platili určité pravidlá. Stál som za dvomi gramofónmi a musel preukázať svoje umenie. A nezabúdajme aj na vlastné vinylové platne.

Takto sa vyselektovali tí, ktorí na to mali alebo nie. Ktorí verili, že to môžu niekam dotiahnuť, a ktorí to chceli len skúsiť. Aj preto som si vždy dával krátkodobé a splniteľné ciele. Hnali ma dopredu.

Ale všetko, čo som si predsavzal, som aj splnil. Hoci doba sa v mnohom zmenila. Dnes môže byť dídžejom prakticky každý, ale je k tomu potrebná znalosť marketingu, čo je podstatná vec.

Pred dvoma rokmi si ťa začali všímať aj médiá. Pomáha to?

Podarilo sa mi vybudovať marketing, ktorý je postavený na tom, že som sám sebe médium. A to je najpodstatnejšie. Mnohí podnikatelia dnes podceňujú silu sociálnych sietí, záujem ľudí na moderných digitálnych kanáloch. Nielen hudba sa dnes najlepšie šíri na internete.

Kto je podľa teba úspešný človek?

Ten, kto objaví sám seba a svoje schopnosti, ktoré vie patrične využiť. Niekto to v sebe spozná až v neskorom veku, ale poeticky si myslím, že každý máme v sebe vnútorný hlas, ktorému máme načúvať. Ja som šťastný, že som si všetko vybudoval sám.

Že som k tomu nepotreboval žiadne médium. Nemám za sebou ani sponzora, som len ja a hudba. Dokonca nemám ani žiadny hit, videoklip, ale celý úspech je vybudovaný len formou zážitku, ktorý ľudia dostali na párty.

Čo je pre teba motiváciou pokračovať?

Chcem do istej miery zmeniť systém a zanechať po sebe odkaz. Tento svet je veľmi tvrdý a rýchly a ja som ten, ktorý to môže zastaviť na pár minút už len tým, že ľudia zabudnú na svoje problémy, smejú sa počas hudby, ktorá im robí radosť.

Máš dávno po tridsiatke. Prehodnocuješ priority?

Samozrejme. Prestávam veci toľko riešiť a užívam si to, čo som vybudoval. Chcem byť spokojný človek a stále sa smiať. Najpodstatnejšia vec je usadiť sa a žiť spokojný život.

Nedávno si vystúpil na Seychellách. Podarilo sa ti presadiť aj na Ibize. Existujú méty, ktoré chce dídžej dosiahnuť?

Sú to presne tieto. To, čo máš v hlave a zdá sa ti ako nemožné, sa v istom čase stane realitou, ktorú si ty sám vytvoríš. Dnes je veľa možností a treba ich využiť. Našiel som v sebe ďalší zmysel, opačnú stranu dídžejingu – promotérstvo či produkcia.

Chcem sa tiež zlepšovať v marketingových schopnostiach a presunúť sa na zahraničný trh. Mojou najväčsou métou je mať vlastné koncertné vystúpenie alebo šou, ktorá by pravidelne prilákala tisícky ľudí. Bolo by to spojenie divadla, hudby, svetelnej šou, niečo, čo sa ešte nikomu nepodarilo.

Kde je v dídžejingu hranica medzi biznisom a ľudskými emóciami?

Je smutné, že dídžejing je v zahraničí tvrdý biznis. Lobovanie dídžejov, predávanie ich vystúpení za obrovské peniaze… To všetko mi príde ako obchod s tovarom a smutné je, že hudba je v úzadi. Pre mňa sú najdôležitejší ľudia, hudba, emócie a potom prichádza na rad biznis.

Pred istým časom si skúšal B2B predaj rôznych produktov pod svojou značkou, ako to dopadlo?

Úžasne. Predával som svoj merchandise, ktorý aktuálne dopredávam. Je veľmi dôležité, aby sa moja značka vnímala aj druhotne a to sa podarilo.

Na čom práve pracuješ?

Pripravujem videoseriál s názvom DAY OF(F), ktorý bude o hudobníkoch, dídžejoch a ich profiloch. Divák bude mať možnosť nazrieť do ich súkromia. Tiež pripravujem letné tour s názvom BBQ s EKG. V lete hrám na mnohých festivaloch a open air akciách. Som súčasťou tour nášho najpočúvanejšieho rádia. Čaká ma vystúpenie na top českom festivale, kde bude trinásťtisíc ľudí. A na konci leta sa predvediem v Bratislave počas dvanásťhodinového setu, ktorý je rekordom.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Čudné, bizarné, prekvapivé, ale geniálne: 7 originálnych nápadov, ktoré môžu zmeniť svet k lepšiemu

Nápady, ktoré nám pomôžu vytvoriť udržateľnú budúcnosť, sú v súčasnosti potrebné viac ako kedykoľvek predtým. Aj zdanlivo jednoduché myšlienky môžu zmeniť svet k lepšiemu.

Mnoho ľudí má nápady, ktoré môžu svetu naozaj pomôcť, no chýba im podpora. Práve preto vznikla medzinárodná súťaž Chivas VENTURE. Podnikatelia z celého sveta v rámci nej prezentujú svoje podnikateľské aktivity, prostredníctvom ktorých riešia enviromentálne či sociálne problémy. Súťažiaci môžu v súťaži získať podiel z 1 milióna amerických dolárov a osobný koučing.

Do súťaže sa môžu prihlásiť aj slovenské firmy. Stačí, ak vyplnia online prihlášku.

Kým nájdete odvahu prihlásiť sa, pozrite si zatiaľ niektoré šikovné nápady, ktoré na súťaži v minulosti prezentovali podnikatelia z rôznych krajín. Viac nápadov, ktoré menia svet, nájdete na tomto odkaze.

Využívanie kravského hnoja v udržateľnej móde

Intenzívnym chovom hovädzieho dobytka v mnohých krajinách vzniká problém, ako sa zbaviť príliš veľkého množstva hnoja. Ako organické hnojivo je využiteľná iba časť. Zvyšok predstavuje živočíšny odpad, ktorý je potrebné nejakým spôsobom spracovať, aby neznečisťoval podzemné vody či ovzdušie.

Na jedno z možných riešení tohto problému prišla holandská spoločnosť Mestic. Z hmoty dokážu extrahovať celulózu a z nej vyrobiť rôzne ďalšie materiály, ktoré nahradia bežný textil, plast či papier. Svoju metódu si nechali patentovať.

Nahradenie proteínov v strave múkou z cvrčkov

Živočíšna bielkovina v mnohých ohľadoch predčí tu rastlinnú. Chov zvierat je však často spojený s ich utrpením a zároveň je pomerne neekologický, napríklad 1 kg hovädzieho mäsa má na emisie podobný dopad ako 250 km jazda autom.

Česká firma SENS však ponúka zaujímavé riešenie, ako získať živočíšnu bielkovinu bez trápenia zvierat a zároveň pri oveľa menších nárokoch na životné prostredie. Vyrába proteínové tyčinky z hmyzu, presnejšie z cvrčkov. Nahradením hovädzieho cvrčkami doposiaľ ušetrila približne 2 000 t krmiva, 700 000 l vody a skleníkové plyny zodpovedajúce jazde autom okolo celého sveta.

Invalidné vozíky prerobené na elektrické trojkolky

Na svete sú milióny užívateľov invalidných vozíkov, ktorí dennodenne zápasia so zničenými chodníkmi či s nezrovnalosťami v teréne. Aj zdanlivé triviálnosti ako piesok či tráva môžu byť prekážkou, pre ktorú musí vozíčkar hľadať náhradné trasy.

brazílskej firme Livre si povedali, že ľudom odkázaným na vozíček skúsia spríjemniť neľahký život a vnesú im doň viac slobody a sebavedomia. Začali preto s výrobou špeciálnych terénnych vozíkov na troch kolesách poháňaných elektrinou. Trojkolky neslúžia ich majiteľom len ako riešenie ich problému, ale zároveň pre nich predstavujú určitý životný štýl a prinášajú novú komunitu priateľov.

Poznáte niekoho, kto má firmu prospešnú pre spoločnosť? Zazdieľajte mu tento článok.

Výroba tenisiek z odpadkov

Tenisky Xinca vyzerajú ako úplne bežná obuv, v porovnaní si konkurenčnými značkami majú ale jednu zvláštnosť – sú celé z odpadu. Na ich výrobu sa používajú staré pneumatiky a textílie vyvezené na skládku.

Nielenže sa tak nemusí likvidovať guma, ktorá pri spaľovaní uvoľňuje do ovzdušia množstvo škodlivín, obchádza sa tak aj potreba využívať vzácne prírodné zdroje. Argentínska spoločnosť Xinca zároveň zamestnáva bývalých väzňov, čím im pomáha uplatniť sa na trhu práce a zaradiť sa do normálneho života.

Vysádzanie umelých stromov, ktoré čistia vzduch

Nemecká spoločnosť Green City Solutions vyvinula „umelý strom“. Ide o vertikálnu plošinu porastenú rastlinami podobnými machu, ktorá v kombinácii s rôznymi technológiami filtruje prach z ulice, oxidy dusíka a oxid uhličitý. Panel z rastlín takto dokáže nahradiť až 275 mestských stromov,pričom zaberá o 99 % priestoru menej.

Konštrukcia obsahuje snímače, ktoré zhromažďujú enviromentálne a klimatické údaje, kontrolujú a regulujú jednotku a zabezpečujú prežitie rastlín. Vďaka solárnym panelom a systémom na zadržiavanie dažďovej vody zariadenie vyžaduje len niekoľko hodín údržby ročne.

Pomáhanie ľuďom bez domova pomocou kávy

Bezdomovectvo je vážnym problémom najmä veľkých miest. Napríklad v Londýne žije podľa štatistík až 4 000 ľudí, ktorí každý deň prespávajú na ulici. Londýnska firma Change Please si preto povedala, že skúsi pre týchto ľudí doslova uvariť lepšiu budúcnosť a to prostredníctvom kávy.

Ľuďom bez domova ponúka možnosť rekvalifikovať sa na baristov a poskytuje im tak prácu. Počas prvých 10 dní im pomôže nájsť bývanie a vyplatí im slušný plat. Firma všetky zisky opäť investuje do ďalšej pomoci. Okrem toho svoje podnikanie prevádzkuje trvalo udržateľným spôsobom. Všetky poháre sú recyklovateľné a káva pochádza z fariem, ktoré podporujú miestne komunity. Káva tak nielenže dobre chutí, ale dobro aj šíri.

Spolupráca s včelami na čistení životného prostredia

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) zomiera každý rok 12,6 milióna ľudí v dôsledku toho, že žije alebo pracuje v nezdravom prostredí. To znamená, že jedno zo štyroch úmrtí vo svete súvisí so znečistením.

Spoločnosť Beeodiversity z Belgicka pomáha firmám a miestnym autoritám odhaľovať pôvod znečistenia v ich oblasti a vypracováva konkrétne odporúčania na zlepšenie. Na túto činnosť zamestnáva aj veľmi netradičnú skupinku zamestnancov – včely. Včelie robotnice usilovne zbierajú vzorky z miliárd kvetov, ktoré sa následne dôkladne analyzujú. Na základe výsledkov sa môže nariadiť napríklad špeciálne vysádzanie semien alebo zníženie spotreby pesticídov v určitých oblastiach.

Je váš nápad lepší? Prihláste sa do súťaže Chivas VENTURE

Určite sa aj u nás na Slovensku nájde veľa ľudí s nápadmi, ktoré môžu pomôcť svetu. Ak máte pocit, že je to práve ten váš, medzinárodná súťaž Chivas VENTURE môže byť pre vás to pravé.

Ak vaše podnikanie pomáha ľuďom alebo životnému prostrediu, prihláste sa do 31. októbra 2018 a získajte podiel z finančného balíka vo výške 1 milión amerických dolárov a koučing od svetových mentorov.

Formulár na prihlásenie, podmienky súťaže aj detailné informácie nájdete na tomto mieste: https://www.chivas.com/sk-sk/the-venture/apply


Predobjednajte si nový Huawei Mate 20 Pro. Na prvých 200 záujemcov čakajú 2 hodnotné darčeky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové