O2 má najširšiu sieť a už vyše 90 % pokrytie 4G LTE

Signál 4G LTE operátora je dostupný už pre viac ako 90 % obyvateľov a 2G sieť vďaka rozšíreniu národného roamingu dosiahne pokrytie vyše 99,8 %.

Čo sa O2 v rozširovaní siete podarilo:

  • O2 ako prvý operátor dosiahol hranicu 90% pokrytia 4G LTE, pričom pred dvomi rokmi to bolo iba 25 %. Vďaka masívnym investíciám a výstavbe v uplynulých rokoch pribudlo takmer 1 400 novopokrytých lokalít.
  • V apríli spustilo prevádzku bezdrôtového pevného internetu na doma na báze technológie LTE TDD pre viac ako 300 tisíc domácností v prevažne ťažko dostupných lokalitách.
  • Od októbra pocítia zákazníci O2 aj komfort najširšej 2G siete vďaka pridaniu nového partnera v národnom roamingu.
  • Okrem obývaných lokalít sa v O2 sústredili aj na pokrývanie diaľnic a rýchlostných ciest.

„Ešte lepšou správou pre našich zákazníkov je však to, že výstavba pokračuje aj naďalej, pretože celá snaha s budovaním našich sietí mieri práve na čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť s O2 v každej oblasti,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2.

Najširšou bude aj 2G sieť

Za posledné dva roky O2 zvýšilo mieru pokrytia na súčasných 97,9 %. Svojim zákazníkom však od októbra ponúkne opäť ešte vyšší komfort. „V rámci plynulého prechodu na poskytovanie služieb výlučne vo vlastnej sieti a na dosiahnutie čo najväčšieho komfortu sprístupňujeme od októbra pre zákazníkov nachádzajúcich sa mimo pokrytia O2 siete aj sieť Orange Slovensko,“ doplnil Peter Gažík. Prevádzka sa bude týkať poskytovania 2G hlasových a dátových služieb v režime národného roamingu. Zároveň ostáva v platnosti aj dohoda o poskytovaní národného roamingu so spoločnosťou Slovak Telekom. Svojim zákazníkom tak O2 bude môcť poskytnúť komfort najširšej 2G siete.

O2 zvyšuje aj pokrytie domácim internetom

K dnešnému dňu je na báze technológie LTE TDD na frekvenciách 3,5 GHz a 3,7 GHz pokrytých viac ako 300 tisíc domácností v 580 obciach vo všetkých 79 okresoch Slovenska.

Táto technológia spolu so službou O2 Internet na doma ponúka vysokú prenosovú rýchlosť až do 128 Mbps, stabilné pripojenie bez výpadkov a vplyvu počasia a jednoduchú a bezplatnú inštaláciu. Ďalšou výhodou je šírenie vzduchom, teda nie je potrebné kopať káble, ani inštalovať komplikované zariadenia, preto je táto technológia ideálnym riešením aj pre obce, ktoré sú dnes bez rýchleho internetu, tzv. biele miesta.

Kompatibilita zariadení a SIM kariet v 4G LTE sieti

Koncom augusta tohto roka dosiahol podiel smartfónov v sieti O2 až 60 %. K uvedenému dátumu dosiahol podiel LTE telefónov 42 %. Podiel LTE SIM kariet predstavuje 75,4 %, pričom prioritou O2 je výmena všetkých SIM kariet nepodporujúcich technológiu LTE.

Máte záujem o prenos čísla?

Radi vám poradíme a pomôžeme.
Nechajte nám vaše telefónne číslo
a budeme vás kontaktovať.
Radi vám poradíme a pomôžeme.
Nechajte nám vaše telefónne číslo a zavoláme vám
v priebehu najbližšieho pracovného dňa.
Ďakujeme. Zavoláme vám.

 

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac