O2 získalo ocenenie Via Bona Slovakia za férový prístup a odvahu otvoriť citlivé spoločenské témy

Modrý operátor zvíťazil v kategórii Férový hráč na trhu. Ocenenie získal aj za projekt k 17. novembru.

V utorok 10. apríla Nadácia Pontis už po osemnástykrát udelila ocenenia Via Bona Slovakia za rok 2017. Takto oceňuje zodpovedné firmy, ktoré sa svojím prístupom snažia meniť Slovensko k lepšiemu a podnikať zodpovedne a zmysluplne.

O2 získalo víťazstvo v kategórii Férový hráč na trhu okrem celkového férového prístupu v biznise a odvahe vyjadrovať sa aj k celospoločenským témam aj za projekt 17. november, ktorý sa minulý rok konal už druhý raz. Cieľom projektu je pripomenúť spoločnosti a hlavne mladej generácii odkaz 17. novembra 1989 a to, že sloboda a demokracia nie sú samozrejmosťou.

Týmto projektom O2 nadviazalo na iné celospoločenské témy, ku ktorým sa vyjadrilo už v minulosti. Takými momentmi bola napríklad obrana cícerovej nátierky pri jej krivých obvineniach, obhajoba olympionika Mateja Tótha, keď čelil podozreniam z dopingu či podpora Bielej vrany, ktorá oceňuje odvahu a hrdinstvo jednotlivcov.

„Som presvedčený, že už dávno neplatí, že firma je len poskytovateľom služby alebo produktu, ale má byť pre zákazníkov aj značkou s názorom a svoj názor ďalej sprostredkovávať. Preto popri produktových kampaniach máme čoraz viac potrebu pripomenúť nahlas aj naše hodnoty. Práve preto sme sa za posledný rok venovali odkazu 17. novembra, spustili pri príležitosti nášho 10. výročia kampaň so sériou výziev na zlepšenie Slovenska, usporiadali roadshow po školách, aby sme mladých inšpirovali k životu bez predsudkov či aktuálne si uctili spomienku na obete holokaustu a rasového násilia prostredníctvom série článkov,“ hovorí o identite firmy jej generálny riaditeľ Peter Gažík.

„Preto popri samozrejmom poskytovaní komfortných služieb vidím pridanú hodnotu, ako sa ,prispôsobiťʼ meniacemu sa svetu najmä v tom, aby sme našim zákazníkom sprostredkovali aj iný zážitok“, dopĺňa.

Tieto hodnoty sa firma snaží premietnuť aj do svojho každodenného biznisu, či už ide o vzťahy k zákazníkom, zamestnancom, dodávateľom, alebo partnerom.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Firemná kultúra: Výhoda, ktorú firmy často zabúdajú predávať

Riaditeľka oddelenia ľudských zdrojov spoločnosti O2 hovorí o tom, prečo si vo firme zakladajú na vzťahoch a uvoľnenej pracovnej atmosfére.

To, či sa firmám podarí zaujať a prilákať dostatok talentovaných a motivovaných ľudí, do značnej miery rozhoduje o ich úspechu, ba dokonca o samotnej existencii. Snažia sa preto zaujať nielen platom, ale aj pracovným prostredím a rôznymi zamestnaneckými výhodami.

Často však nerozvíjajú a „nepredávajú“ to najcennejšie, čo majú –   firemnú kultúru. Práve kultúra, ktorá sa skladá z nespočetného množstva zvyklostí, vzťahov a interakcií medzi ľuďmi je tým, na čom O2 stavia.

„Naša spoločnosť sa kultúrne nachádza v príjemnom strede medzi startupom a korporáciou. Nemáme už tie začiatočnícke negatíva, no zároveň nie sme skostnatená korporátna štruktúra. Naším cieľom je uchovať si ducha nadšenia zo začiatkov, aj keď firma rastie,“ hovorí Mária Rapanová, šéfka oddelenia ľudských zdrojov v O2.

 

Vo firme je od roku 2008, teda takmer od samotného začiatku pôsobenia na slovenskom trhu, ako teda môže firma z niečoho takého abstraktného, čo ostáva prevažne iba vo vnútri, vyťažiť?

Prečo by sa firmy mali viac venovať rozvoju kultúry

Talentovaný človek si nenechá zalepiť oči jedlom zadarmo, nákupnými poukážkami či možnosťou zdriemnuť si v práci (aj keď tým určite nepohrdne). Na takéto výhody si ľahko zvykne a po čase mu neprídu ničím výnimočné. Pre dlhodobú spokojnosť a radosť z práce treba niečo viac.

Potvrdzuje to aj prieskum prestížneho časopisu Fortune 500 medzi zamestnancami najlepších firiem na svete, že kultúra je to, vďaka čomu zamestnanci nielen prídu, ale aj podávajú dobré výkony a ostávajú s firmou dlhý čas.

Niektoré sa snažia osloviť svojou transparentnosťou a otvorenosťou, iné silným dôrazom na rozvoj a vzdelávanie. Každej funguje niečo iné. „U nás sú to ľudské vzťahy. Otvorené, férové, príjemné. Dvere kancelárií sú otvorené nielen fyzicky, ale aj mentálne,“ opisuje atmosféru vo firme.

Nepýtajte sa len na plat a benefity

Pracovné prostredie a firemná kultúra by však mala zaujímať aj nádejných kandidátov. Ak sa na konci pohovoru personalista opýta či má uchádzač nejaké otázky, nejde o zdvorilostnú formulku, ale o jedinečnú šancu naozaj zistiť, či do firmy zapadnete, či ho bude práca baviť a či všetko to každodenné úsilie bude spieť k naplneniu jeho osobných cieľov. Ak si zamestnanec a firma „nesadnú“, bude to znamenať stratu (nielen) času pre obe strany.

Oplatí sa opýtať napríklad na to, aký štýl vedenia a riadenia je vo firme zaužívaný. „V O2 je to neformálnosť, všetci si tykáme od prvého dňa. Každý sa u mňa môže zastaviť a opýtať sa, čo ho zaujíma a čo by potreboval,“ vysvetľuje Rapanová.

Veľa o firme napovie aj to, aké vlastnosti, okrem odbornosti, vyhľadáva u svojich zamestnancov. „V O2 je to jednoznačne prístup a pocit vlastníctva svojej agendy, nie len odsedenie 8,5 hodiny. Pre mňa je to viac než odbornosť, pretože potrebné zručnosti sa vždy človek dokáže doučiť, s prístupom to už také jednoduché nie je,“ dodáva.

 

Samozrejme, nie je žiadnou hanbou či nezdvorilosťou zistiť si presnejšie, aké benefity firma ponúka, prípadne, ako odmeňuje za nadštandardné výkony. „Medzi najobľúbenejšie benefity patrí flexibilný pracovný čas a O2 prázdniny  –  platené voľno nad rámec dovolenky. Chceli by sme, aby sa naša inakosť prejavovala aj v prístupe k zamestnancom a aj v benefitoch. Snažíme sa vytvárať a ponúkať také, ktoré zodpovedajú férovosti a flexibilite, ktorú naši zamestnanci oceňujú,“ uzatvára.

Zdravá firemná kultúra sa nedá okopírovať, hlavne ak je uvoľnená a podporuje budovanie vzťahov medzi ľuďmi. Zázračný recept na jej vytvorenie neexistuje, no ak sa to podarí, atmosféra vo firme podnieti ľudí k lepším výkonom a spokojnosti s prácou, ktorá vydrží oveľa dlhšie, než dobrý pocit z akejkoľvek materiálnej odmeny.


Lifetech: Čo je nové