Levice a Zlaté Moravce: Čo nám lokálpatrioti prezradili o svojich mestách?

Dvojica miestnych lokálpatriotov nám úprimne odpovedala na našich 29 otázok. Zistite, čo v mestách funguje a čo zase nie, čo stojí za návštevu a čím sú tieto mestá výnimočné.

Tento raz sme sa v rámci nášho seriálu Úprimne o meste pozreli do Levíc a Zlatých Moraviec. Svoje odpovede a zamyslenia nad situáciou vo svojich domovoch nám poskytli Samuel a Michal.

Samuel Kušnierik, aktivista, dobrovoľník a stály čitateľ Sódy – Levice

1. Ak by si mal mesto charakterizovať tromi prívlastkami, aké by to boli?

Malé mesto, tichá voda, veľký potenciál.

2. Čo tvoje mesto podľa teba odlišuje od iných?

Som presvedčený, že srdcom každého mesta sú vždy ľudia – akí ľudia, také mesto. Preto je každé mesto iné.

Za výnimočný považujem aj náš hrad hneď pri centre, ktorý je symbolom zaujímavej histórie mesta.

3. Čo máš na svojom meste najradšej?

Myslím, že geografickú polohu. V okolí máme relatívny dostatok prírody, lesnaté plochy aj rieku Hron.

Väčšie mestá ako Nitra alebo Banská Bystrica sú vzdialené do hodiny cesty autom. Darí sa tu aj poľnohospodárstvu a vinárstvu.

4. Čo máš rád na meste najmenej?

Pri tejto otázke vám nepoviem nič o infraštruktúre či vizuálnej stránke mesta. Všetko je totiž o ľuďoch.

Nemám rád mnohé z našich postojov, ktoré v podstate odzrkadľujú slovenskú mentalitu – frflanie a sťažovanie sa, porovnávanie sa, neprajnosť, závisť či ohováranie.

Nevážime si jeden druhého, prácu ľudí v našom okolí, zeleň či architektúru v meste ani rôzne iniciatívy.

Držíme sa starej školy a naučeného zmýšľania, neriskujeme.

Mnohokrát nie sme ochotní prevziať zodpovednosť, napríklad za starostlivosť o svoje okolie. Vždy predsa môže byť v meste viac ľudí, ktorí sú iniciatívni a aktívni.

5. Na čo počuješ od miestnych najviac sťažností?

Jednoznačne na všeobecne známe a dlhotrvajúce problémy, ktoré sa napriek značnej občianskej aktivite zdajú byť nepovšimnuté a niekedy neriešiteľné.

Ide hlavne o nadjazd v dezolátnom stave, celkový stav cestných komunikácií, nedostatok parkovacích miest a nekonečné posúvanie termínov pri rozhodovaní o budúcnosti kultúrneho domu.

6. Čo si miestni najviac pochvaľujú?

Samozrejme, známy Levický jarmok a iné tradičné podujatia, akými sú napríklad Dni mesta Levice, Levické hradné slávnosti, Levické putovanie za vínom, Movement festival či vianočné mestečko na námestí.

Možno tiež rôzne športové kluby. Myslím, že Levičania vnímajú potenciál svojho mesta.

Najrýchlejší mobilný internet 4G LTE od O2 si môže naplno vychutnať už 90 % obyvateľov Slovenska. Viac informácií o pokrytí nájdete tu..

7. Keby si mal hodinu na to, aby si kamarátovi/turistovi ukázal iba jedno obľúbené miesto, ktoré by to bolo?

Levice sú malé, dá sa toho stihnúť viac, keď človek čas správne využije.

Myslím, že by som vybral kaviareň Rotunda, ktorá sa nachádza priamo v areáli nášho hradu pri krásne zrekonštruovanej židovskej synagóge.

Hneď v jej blízkosti sa nachádza úzka cestička, po ktorej sa dá dostať až k vynovenej kalvárii s vyhliadkovou vežou.

8. Kam by si ho nemal dôvod vziať?

Nerád by som označil jedno konkrétne miesto ako najšpinavšie či nehodné záujmu.

Aj v tých najchudobnejších či priemyselných častiach mesta, trávia čas ľudia, ktorí to tam majú radi: zamilované páry dokonca vídavam prechádzať sa aj pri odľahlom areáli zberných surovín.

Pravdepodobne by som ho nevzal do žiadnej herne ani do zadymenej krčmy.

9. Je nejaké vychytené miesto, kde sa ľudia radi zhromažďujú a stretávajú?

Okrem internetu? (smiech) V lete sa množstvo ľudí stretáva v parkoch alebo na tzv. piatej základnej škole, kde možno v upravenom exteriéri športovať.

10. Kde je najväčší pokoj?

Na cintoríne, v uličkách pod starými košatými pagaštanmi.

11. Akým dopravným prostriedkom sa mestom prepravuje najpohodlnejšie?

Pohodlie je subjektívny stav, niekomu nevyhovuje ani limuzína.

Ja milujem jazdenie na kolieskových korčuliach, ale hrboľaté, vyduté, rozbité a neustále plátané chodníky sú doslova nepriechodné.

Ideálnym prostriedkom by teda mohol byť bicykel, aktuálne tu vznikajú aj nové cyklistické chodníky.

12. Existuje miesto v meste, kde si nikdy nebol?

Predpokladám, že nie. Takými miestami sú zrejme iba súkromné pozemky.

V minulosti som mnoho rokov všade chodieval pešo. Rád som sa aj túlal po okolí a týmto spôsobom relaxoval.

V tých chvíľach vyhľadávate práve miesta, ktoré sú „zašité“ a postupne tak môžete spoznať kompletné okolie.

13. Chcel by si vo svojom meste niečo z iného slovenského mesta?

Napríklad žilinský lanový park, košické kaviarne, štiavnicke postoje k ochrane mestskej histórie a prírody, bratislavské pracovné možnosti, banskobystrický rušný verejný život…

14. Nazývate niektorú časť alebo miesto inak než sa oficiálne volá? Ak áno, ako?

Máme tu oblasť nazývanú Šanghai. Šiklóš je hovorový názov vrchu Vápnik, prevzatý z maďarčiny.

A základné školy často nazývame iba číslom, napríklad ja som študoval na štvorke a býval som neďaleko päťky a šestky.

15. Ktorú osobnosť mesta si najviac vážiš (žijúcu alebo nežijúcu)?

Svojich rodičov, dnes už dôchodcov, ktorí nielen v osobnom, ale aj v mestskom živote urobili veľa užitočného, hlavne v kultúrnej a spoločenskej oblasti. Sú mi v tomto príkladom.

16. Ktorý stereotyp kolujúci o svojom meste nemáš rád?

Nuž, napríklad že všetci vieme rozprávať po maďarsky a že sa nachádzame dolu na juhu Slovenska.

Voči týmto tvrdeniam už mám naučenú frázu: „Pozrite sa na mapu, Levice sa nachádzajú severnejšie ako samotná Bratislava.“

17. Existujú slová, ktoré sa používajú len vo vašom meste?

Fráza: „Stretneme sa pri vajci.“ V centre mesta sa nachádza kovová plastika znázorňujúca nerozkvitnutý púčik kvetu, ktorá však mnohým pripomína skôr vajíčko než kvet.

18. Existuje u vás nejaký zaužívaný zvyk, ktorý je pre mesto charakteristický?

Okrem už spomínaných tradičných podujatí na čele s jarmokom, ktoré medzi zvyky mesta celkom určite možno zaradiť, sú to aj rôzne športové akcie, akou je napríklad Levická desiatka.

Počas sezóny je zase zvykom zúčastňovať sa basketbalových zápasov domáceho tímu.

Veľmi rozšíreným zvykom Levičanov je aj zdieľanie svojich problémov na sociálnych sieťach v sekcii Levické veci verejné.

19. Keby si dostal 100 €, kam v meste by si ich išiel minúť?

Podporil by som charitatívny účel kaviarne Kontakt, kde sa uskutočňujú aj rôzne diskusné stretnutia, koncerty, záujmové krúžky, turnaje v spoločenských hrách a na terase sa nachádza aj obľúbená lezecká stena.

20. Ak by si mal v meste začať nejaký biznis, čo by to bolo?

Už dlhšie sledujem situáciu a hľadám diery na trhu. A viete, ako to je. V biznise platia dve pravidlá a prvé znie: Nikdy nehovor všetko, čo vieš. (úsmev)

21. Pre ktorú lokálnu firmu by si chcel pracovať?

V súčasnosti pre jednu z nich pracujem. V meste je množstvo menších firiem, ktoré majú potenciál a v ideálnejších podmienkach by sa mohli viac rozvíjať a prosperovať.

Viem si predstaviť aj celkom slušný rozmach Levických mliekarní, ktoré majú skvelé výrobky.

22. Z akej sumy peňazí sa dá v meste pohodlne vyžiť?

Každý podľa vlastného hospodárenia.

23. Čím by sa od tvojho mesta mohli inšpirovať aj ostatné?

Veľmi oceňujem otvorenú samosprávu. Taktiež rôzne snahy o komunikáciu vedenia mesta s jeho obyvateľmi.

24. Čo by ti najviac chýbalo, keby si sa odsťahoval?

Tunajší priatelia a blízki ľudia.

25. Ktorú aktivitu nevieš v meste robiť, ale chcel by si?

Sledovať obľúbený film v kine s technológiami IMAX, 4D, 4K a Dolby Atmos. (smiech)

26. Čo by si v meste zaslúžilo obnovu alebo viac pozornosti?

Takých vecí je veľmi veľa. Od zničených ciest a chodníkov až po množstvo historických budov, nemocnicu či bývalý Schoellerov park.

Viac pozornosti by sa malo venovať úplne všetkému novému aj obnovenému. Budovať vieme, ale v ďalšej starostlivosti máme veľké rezervy.

Väčší dôraz by sa mal klásť aj na celkovú bezpečnosť.

Od opráv zábradlí pri mestských vodných kanáloch cez častejšie kontrolovanie nových detských ihrísk kompetentnými orgánmi, prípadne kamerovým systémom.

27. Ktorá oblasť spoločenského života by potrebovala nový impulz?

Fakt, že samotné mesto je nedokonalé, je negatívom aj pozitívom zároveň.

Nedostatky sú výzvou a páči sa mi, že niektorí jednotlivci, združenia a organizácie majú ambície meniť veci k lepšiemu.

Veľmi fandím novým iniciatívam v najrôznejších oblastiach spoločenského života.

Mestu však dlhodobo chýba reprezentatívny kultúrny dom, v ktorom by mohli byť zjednotené aktivity, akými sú koncerty, výstavy, premietanie filmov, divadelné predstavenia a iné spoločenské udalosti.

28. Čo by si si prial, aby ľudia o meste hovorili o 10 rokov?

Prajem si, aby obyvatelia, ale aj príležitostní návštevníci mesta, mohli povedať, že sa tu oplatí žiť, prípadne dovolenkovať, pretože tu majú dostatok možností na kvalitný život.

Aby tiež hovorili, že Levice sú čisté a nádherné historické mesto s množstvom zelene, s vhodnými pracovnými podmienkami i ohodnotením, s fungujúcou dopravou aj zdravotníctvom.

Nie som však naivný a na začiatok by bolo skvelé, ak by sme si vážili, čo nám mesto ponúka a uvedomovali si, čo môžeme ponúknuť mestu my a že sme spolutvorcami jeho budúcnosti.

29. Chcel by si v meste žiť aj o 20 rokov?

Mám Levice veľmi rád. Žil som však aj v iných mestách, aj v iných štátoch a viem porovnať rozdiely, ktoré sú naozaj obrovské.

Človek by mal žiť tam, kde môže rásť, prijímať aj dávať.

Záleží na okolnostiach, ale pevne verím, že v Leviciach možno vybudovať prostredie s reálnymi možnosťami na stále kvalitnejší život.

Extra: Existuje nejaká „mestská legenda” o Leviciach?

Najznámejším príbehom je povesť o levických husiach. Nájdete ju napríklad tu.


Michal Cimmermann, právnik, aktivista, člen občianskeho združenia ZMena – Zlaté Moravce

1. Ak by si mal Zlaté Moravce charakterizovať tromi prívlastkami, aké by to boli?

Malé zelené mesto.

2. Čo tvoje mesto podľa teba odlišuje od iných?

V Zlatých Moravciach žije veľmi uzavretá komunita ľudí, ktorí sa navzájom dobre poznajú, pretože poväčšine pochádzajú z okolia.

Návštevník len veľmi ťažko pochopí miestnu mentalitu. Musíte sa tu narodiť, inak budú niektoré veci pre vás nevysvetliteľné.

3. Čo máš na svojom meste najradšej?

To, že sa tu skoro všetci poznáme.

4. Čo máš na meste najmenej rád?

To, že každý o každom všetko vie.

5. Na čo počuješ od miestnych najviac sťažností?

Sto ľudí, sto chutí. Obyvatelia sa sťažujú v podstate na všetko podľa toho, čo ich momentálne trápi. Ak by som mal vypichnúť jednu vec tak rozbité cesty.

Niekedy by však pomohlo, keby len nelamentovali, ale aj aktívne niečo urobili.

6. Čo si miestni najviac pochvaľujú?

Zľavy v obchodoch.

7. Keby si mal hodinu na to, aby si kamarátovi/turistovi ukázal iba jedno obľúbené miesto, ktoré by to bolo?

Pravdepodobne by som ho zobral do farského kostola, ktorý je dominantou nášho mesta.

8. Kam by si ho nemal dôvod vziať?

Na Ulicu 1. mája.

9. Je nejaké vychytené miesto, kde sa ľudia radi zhromažďujú/stretávajú?

Myslím, že ľudia sa najčastejšie stretávajú pri mestskej fontáne neďaleko Miggaziho kaštieľa.

10. Kde je najväčší pokoj?

Povedal by som, že v okolí rieky Žitava. Mám rád najmä časť od tretieho splavu až za prítok Zlatňanky.

Nájdete tu súvislý pás stromov zakrývajúci oblohu, ktorý miestami pripomína les. Podľa môjho názoru je to v Moravciach najlepšie miesto na relax.

11. Akým dopravným prostriedkom sa mestom prepravuje najpohodlnejšie?

Jednoznačne „pešobus“. (smiech) Mesto je plné aut, takže sa všade dostanete najrýchlejšie po vlastných.

12. Existuje miesto v meste, kde si nikdy nebol?

Nie, v našom meste nie je miesto, kde by som nebol. Od malička som zvedavý tvor, takže mám celé mesto prelezené, prechodené a prebádané.

13. Chcel by si vo svojom meste niečo z iného slovenského mesta?

Určite áno. Mestu by pomohol obchvat alebo vybudovanie termálneho kúpaliska.

14. Nazývate niektorú časť alebo miesto inak než sa oficiálne volá? Ak áno, ako?

Časť vedľa zimného štadióna sa nazýva Ďatelinisko a časti pri robotníckej škole zase Pérov.

15. Ktorú osobnosť mesta si najviac vážiš (žijúcu alebo nežijúcu)?

Jednoznačne pána profesora Imricha Chlamtača.

16. Ktorý stereotyp kolujúci o svojom meste nemáš rád?

Že rozprávame po maďarsky.

17. Existujú slová, ktoré sa používajú len vo vašom meste/rozumie im iba miestny?

V Zlatých Moravciach sa rozpráva poväčšine spisovne. Ale nájdu sa niektoré slová, ktoré sa používali najmä v minulosti:

– bov/bol, žev/žil, robev/robil, išóv/išiel, najšóv/našiel, brav/bral, mosev/musel, veďeť /vedieť, rozumeť/rozumieť,

– šetky/všetky, céra/dcéra,

– peknô dievča/pekné dievča, peknie dievčence/pekné dievčence,

– seden/sedem, osen/osem,

– firhánky/záclony, pigluvať/žehliť, štrimfle/pančuchy, frištuk/raňajky,

– burbula/repa, steláž/polica, šintovať/okopávať.

18. Existuje u vás nejaký zaužívaný zvyk, ktorý je pre mesto charakteristický?

Keď poviem, že zakladať autonómne územia, bude to znieť veľmi divne?

19. Keby si dostal 100 €, kam v meste by si ich išiel minúť?

Zobral by som pár kamarátov na menšie posedenie pri čaji o piatej. (smiech)

20. Ak by si mal v meste začať nejaký biznis, čo by to bolo?

V Zlatých Moravciach máme jednu z pobočiek advokátskej kancelárie, takže to mi zatiaľ stačí. (úsmev)

21. Pre ktorú lokálnu firmu by si chcel pracovať?

Pre žiadnu. Pracujem sám na seba, nie som človek, ktorý by sa rád podriaďoval iným autoritám.

22. Z akej sumy peňazí sa dá v meste pohodlne vyžiť?

Podľa toho, aký je človek náročný. Podľa mňa 800 €.

23. Čím by sa od tvojho mesta mohli inšpirovať aj ostatné?

Tým, že sa v ňom nachádza obrovské množstvo zelene.

24. Čo by ti najviac chýbalo, keby si sa odsťahoval?

Rodina, pes, ľudia, s ktorými som vyrastal.

25. Ktorú aktivitu nevieš v meste robiť, ale chcel by si?

Plávanie, pretože v meste nie je otvorená plaváreň.

26. Čo by si v meste zaslúžilo obnovu alebo viac pozornosti?

Určite Župný dom a iné historické pamiatky, ktorých je v meste veľké množstvo.

27. Ktorá oblasť spoločenského života by potrebovala nový impulz?

Zlaté Moravce by potrebovali, aby sa do mesta vrátili vzdelaní mladí ľudia, ktorí odišli za prácou. To by bol ten najlepší impulz pre rozvoj spoločenského života.

28. Čo by si si prial, aby ľudia o meste hovorili o 10 rokov?

Že Zlaté Moravce sú miestom, kde chcú zostať bývať celý život.

29. Chcel by si v meste žiť aj o 20 rokov?

Ťažko povedať. To bude závisieť od toho, ako sa vyvinie moja kariéra.

Extra: Existuje nejaká „mestská legenda” o tvojom meste?

Existujú legendy o jednotlivých častiach Požitavia alebo Tekova, ale mestskú legendu, žiaľ, nemáme.

Najrýchlejší internet aj v Leviciach a Zlatých Moravciach

Ani v Leviciach a Zlatých Moravciach nemusíte bojovať so slabým internetovým pripojením. V oboch mestách môžete využiť najrýchlejší mobilný internet 4G LTE od O2.

Aby ste si mohli vysokorýchlostný internet užiť naplno, potrebujete telefón alebo tablet s podporou 4G LTE a 4G LTE SIM kartu. Viac informácií nájdete na www.o2.sk/4GLTE.


S týmto dotazníkom oslovujeme lokálpatriotov, aktivistov a ľudí, ktorí sa aktívne zapájajú do diania v slovenských mestách a ich blízkom aj menej blízkom okolí.

Ak je mesto, v ktorom žijete zároveň vašou srdcovou záležitosťou, budeme radi, ak sa nám ozvete.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Ako vzniká dobrá reklama? Odpovedajú 3 reklamné agentúry

Agentúry, ktoré stoja za reklamami pre VÚB, O2 či Union, odpovedajú na otázku, ako vzniká dobrá reklamná práca.

Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.


Kopať v zamestnaní takpovediac sám za seba mnohým vyhovuje, sú však oblasti, kde sa bez tímového ducha nezaobídete.

Postupne vám predstavíme oblasti, v ktorých je tímová práca kľúčová. Začíname reklamnými agentúrami.

Istropolitana Ogilvy: Reklama je vždy kolektívne dielo

Tímová práca je podľa kreatívneho riaditeľa agentúry Istropolitana Ogilvy Petra Darovca v súčasnom svete reklamy kľúčová.

„Už na úrovni vymýšľania kampane sa funguje tímovo a rovnako je to aj v procese jej dokončovania pred prezentáciou,“ približuje spôsob práce v agentúre.

Aby vo výsledku vznikla atraktívna a účinná reklama, je popri dobrých vzťahoch v rámci samotnej agentúry rovnako dôležitá aj priama spolupráca s klientom.

„Reklama je vždy kolektívne dielo a podariť sa môže len vtedy, keď každý zo zúčastnených dokáže prispieť svojím dielom,“ objasňuje Peter.

Chcete aj vy pre svoj tím to najlepšie? Ušetrite zamestnancom čas, firme náklady na údržbu auta a jazdite s firemným účtom od HOPIN-u. Prehľadný systém a iba jedna faktúra mesačne. Zistite viac.

Istropolitana Oglivy pôsobí na trhu už štvrťstoročie, počas ktorého získala stovky cien za kreativitu i efektivitu svojich kapaní.

V súčasnosti zamestnáva 55 ľudí, ktorí v priebehu uplynulých 5 rokov vytvorili takmer 600 kampaní.

Dôraz na kreativitu i efektivitu vnášajú do kampaní pre každého klienta.

Pri tvorbe nových kampaní je pritom veľmi dôležité prepojenie nápadu s užitočnosťou, teda aby bola originalita vždy v službách klienta a priniesla mu čo najefektívnejšiu komunikáciu.

Príkladom je napríklad VÚB, na komunikácii ktorej pracujú dlhodobo.

TRIAD Advertising: Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych

Aj v agentúre TRIAD Advertising je tímová práca nevyhnutnosť a základ úspechu. Systém ich práce sa ale od iných reklamiek trochu líši.

„Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych pracovníkov, ani na digitálne a nedigitálne pozície,“ vysvetľuje Frederika Kovalčíková, ktorá zastáva pozíciu junior marketing manager.

„Vymyslieť dobrú ideu môže aj account manager, stretnutie s klientom viesť stratég a novú kampaň odprezentovať social media brand manager,“ dopĺňa.

Takýto prístup zaviedli v agentúre pred niekoľkými rokmi a mimoriadne sa im osvedčil.

„Je oveľa efektívnejší hlavne v dnešnej dobe, keď reklama musí fungovať vo viacerých komunikačných kanáloch a zároveň maximálne využiť ich špecifiká,“ opisuje jeho hlavný benefit.

Pri práci na jednotlivých kampaniach je v agentúre prvoradé prepojiť rozum a cit.

„Chceme, aby bol v každej našej práci cítiť náš podpis, aby kampane ľudí bavili, boli pekné aj fungovali,“ približuje Frederika.

Jednu z najlepších kreatívnych agentúr TRIAD Advertising založili v roku 2005 dvaja kamaráti z MATFYZ-u.

Ich spoločnosť má dnes 100 zamestnancov, pričom približne polovica z nich nesedí v bratislavskom sídle pod hradom Devín, ale v pražskej pobočke.

Za svoju prácu zozbierala agentúra viacero ocenení doma aj vo svete . K najvydarenejším projektom patrí aj kampaň, ktorou si O2 uctilo 17. november.

This is Locco: Tímovosť je základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre

Ani v agentúre This is Locco by sa pri tvorbe nových nápadov bez tímovej práce nezaobišli.

„Pri väčších projektoch využívame aj tri samostatné tímy, ktoré následne prezentujú svoje idey. Vybrané návrhy sa rozpracujú a finalizujú do prezentácie,“ približuje kreatívny riaditeľ Juraj Kováč.

Aj v prípade menších zadaní, ktoré pripravuje grafik, vždy funguje určitá tímovosť, napríklad prostredníctvom komunikácie s kolegom z klientského servisu a s copywriterom.

„Tímovosť je skrátka základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre,“ dodáva Juraj.

Pri tvorbe nových kampaní je v agentúre najdôležitejšie priniesť ľuďom zážitok a vyvolať emóciu. Aby oba tieto ciele naplnili, musia najskôr dôkladne spoznať daný produkt.

„Je preto kľúčové, aby klient sám svoju značku dobre poznal a vedel, čo chce dosiahnuť,“ objasňuje kreatívny riaditeľ.

„Ak máme dobre zadefinované zadanie, vieme oveľa presnejšie stanoviť stratégiu, o ktorú sa opierame počas celej kreatívnej tvorby,“ dopĺňa.

Agentúra This is Locco vznikla v roku 2012, keď sa jej zakladatelia po rokoch skúseností v reklamnej sfére rozhodli ísť vlastnou cestou.

Vytvorili reklamku, ktorá funguje na princípe crossline, teda prepája tvorbu online a offline reklamy. V súčasnosti má 17 zamestnancov.

V This is Locco si najviac cenia dlhodobé spolupráce, v rámci ktorých môžu postupne budovať značku. Takýmto partnerom je pre agentúru aj Union poisťovňa.


Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Napíšte nám, ako ste si v roku 2017 vylepšili život a vyhrajte smartfón Moto Z2 Play

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové