6 vecí, ktoré môžete na sebe zlepšiť vďaka baletu

25. 10. 2015; Autor: Sóda

Čo si predstavíte ako prvé pri slove balet? Každodenný dril. Otlaky. Šľachovité telá drobnučkých balerín, ktoré si musia neustále strážiť hmotnosť. Labutie jazero.

To všetko k baletu patrí, no neznamená to, že je výlučne záležitosťou tanečnej elity.

Tanečné školy ponúkajú množstvo kurzov pre verejnosť, vďaka ktorým sa baletu môže venovať hocikto. Nie je to však len o tanci, v tomto prípade ide aj o priaznivé vplyvy na zdravie.

Pevnejšie telo

Balet pozitívne vplýva na celkový postoj človeka a rovnováhu. Svalový korzet pozdĺž chrbtice a brušné svaly musia byť u tanečníkov baletu silné. Zabezpečujú oporu chrbtici, ktorá je pri baletných prvkoch, spolu s torzom, najčastejšie zapájaná.

Bežnému človeku, ktorý si odsedí tradičných 8 hodín v kancelárii, posilnenie chrbtových svalov výrazne pomôže pri správnom držaní tela. Veľa ľudí sa hrbí – jednou z príčin nesprávneho držania tela sú práve ochabnuté chrbtové svaly.

Elegancia pohybov

Počas cvičenia pri baletnej tyči a tréningu variácií vo voľnom priestore sa buduje dokonalá kontrola nad telom a plynulosť pohybov. Zlepšuje sa aj celková koordinácia a rytmus pohybu rúk a nôh.

Ak sa navyše venujete aj iným tanečným disciplínam, balet vnesie do vášho tanca aj určitý systém. Preto patrí k absolútnym základom pre tanečníkov, či už sa chcú venovať hip hopu alebo scénickému tancu.

Pružné a vyformované svaly

Pravidelné cvičenie baletu spevňuje predovšetkým brušné svaly, svaly chrbta, zadku a dolných končatín. Pri dlhodobom a systematickom tréningu telo nadobúda silu, pružnosť a formu. Nestačí však navštíviť pár lekcií a čakať okamžité zmeny.

Prvé mesiace sú hlavne o spoznávaní tela. Objavíte jeho slabé a silné stránky. Ako prvé sa dostaví lepšie držanie tela a stabilita. Neskôr spozorujete, že sa mení aj tvar vašich svalov. Spevnejú, ale zároveň sa stávajú pružnejšími. Preto je balet ideálnym prostriedkom na zoštíhlenie a vyformovanie postavy.

Sebavedomie

Balet však nie je len o vypracovanom tele. Bez ohľadu na vaše telesné predispozície alebo počiatočné problémy s prevedením baletných pozícií podľa vzoru lektora, radosť po zvládnutí choreografie na konci kurzu je v skupine u každého obrovská.

Zistíte, že telo dokážete ovládať oveľa lepšie, než by ste to boli o sebe povedali, a začnete si oveľa viac veriť aj mimo tanečnej sály.

Sústredenie a koncentrácia

Pri tancovaní dostáva zabrať nie len telo, ale aj myseľ. Zapamätať si tanečné kroky, zladiť vlastné pohyby s pohybom ostatných, a ešte sa pri tom trafiť do rytmu, vyžaduje značnú dávku sústredenia.

Ak sa to naučíte pri balete, prenesiete si túto schopnosť aj do iných oblastí života. Preto je balet veľmi vhodný pre deti, ktoré majú problém s udržaním pozornosti.

Menej stresu

Serotonín je chemická látka, ktorá prispieva k správnemu fungovaniu nervového systému a reguluje náladu, chuť do jedla či spánkový cyklus.

Vysoká hladina tejto látky v tele je spájaná s dobrou náladou – ľudia, ktorí trpia depresiami, mávajú často nízke hodnoty. Najjednoduchším spôsobom, ako si prirodzene zvýšiť jeho hladinu, je pravidelné cvičenie.

Balet vás zbavuje napätia z každodenných stresových situácií. Prostredníctvom vlastného tela a jeho pohybu sa naučíte vyjadriť svoje emócie. Dáte priebeh tým pozitívnym aj negatívnym.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.

Tréner radí: 8 tipov, aby bola nová bežecká sezóna tou najlepšou

Jar je už definitívne tu a s ňou aj nová bežecká sezóna. Vyťažte z nej maximum.

čítaj viac