Najefektívnejšie cviky pre ľudí, ktorí nemajú čas cvičiť

23. 5. 2016; Autor: Sóda, Titulná foto: Fit Approach

Cvičenie je jedna z činností, ktorá odbúrava stres a mimoriadne prospieva zdraviu. No keď zápasíme s nedostatkom času,  je to prvá aktivita, ktorá sa posúva na vedľajšiu koľaj.

Existujú však cviky, ktoré ušetria čas a precvičia viacero častí tela zároveň, takže vďaka nim bude naozaj veľmi ťažké hľadať výhovorky, prečo dnes nie je ten správny deň vybrať sa do fitka alebo si zacvičiť doma. 

Turecký vztyk

Tento cvik vám precvičí celé telo, a skvelo pôsobí na vnútorné svalstvo stredu tela. Je perfektným cvikom pre balans.

Potrebovať k nemu budete jeden kettlebell a vlastné telo. Je to veľmi komplexný cvik a zapája sa pri ňom mnoho svalových skupín naraz.

Benefity tohto cvičenia sú mimoriadne rôznorodé, napríklad:

  • Zvyšujete mobilitu ramien
  • Rozvíjate a zvyšujete svoju silu a vytrvalosť
  • Zlepšujete symetriu medzi ľavou a pravou stranou tela
  • Pomáha páliť kalórie

Tu je malá video ukážka ako taký turkish getup vlastne vyzerá:

Drep

Právom označovaný za základný a najlepší cvik pre nohy. Nič totiž nezvýši silu v nohách viac ako obyčajný drep. Buduje stehenné svalstvo, rysuje pekné lýtka a spevní sedacie svalstvo.

Nie je však určený výhradne len nohám. Vďaka drepom sa do práce zapája aj stredná časť tela, ktorá nám pomáha pri stabilizácii, aby sme pri drepe nespadli. Drepovaním pálime kalórie.

Radí sa medzi funkčné cviky, čiže pomáha v bežných činnostiach počas každodenného života. Okrem toho, zlepšuje pohyblivosť a koordináciu, posilňuje väzivové tkanivá, pomáha telu odstraňovať škodlivé látky a vstrebávať tie potrebné rýchlejšie. Ak ste ešte tento cvik nezaradili do vášho tréningu, tak je najvyšší čas.

Doska (plank)

Väčšina z nás ho pozná ako cvik pre krásne vyrysované brucho. Je to tak, no takzvaný “plank” ponúka oveľa viac. Je to mimoriadne užitočný cvik, ktorý spevňuje a trénuje celé telo, keďže sa pri ňom využívajú aj horné a dolné končatiny. Plank sa ako cvik odporúča ľuďom, ktorí majú zlé držanie tela, najmä z dôvodu, že posilňuje a spevňuje hlboké brušné svalstvo.

Tu je krátka ukážka:

Angličáky

Neradia sa práve medzi obľúbené cviky mnohých ľudí, no účinné a multifunkčné rozhodne sú.

Pracujú pri nich zároveň ruky, stred tela, nohy, hrudník, zadok či kvadricepsy. Sú ideálnym cvikom na naberanie sily. Dokážete vďaka nim spáliť veľké množstvo kalórií v pomerne krátkom čase a zlepšiť si kondičku a vytrvalosť.

Angličáky majú jednu veľkú výhodu, a to takú, že sa dajú robiť úplne všade a nepotrebujete  na to žiadnu výbavu.

Výpady

Ďalší mimoriadne multifunkčný cvik. Najmä medzi ženami. Síce ho veľa z nás neobľubuje, pravidelne by sme ho mali do tréningov zaraďovať. Patrí medzi tie, vďaka ktorým sa dá dopracovať k výstavným nohám a zadku.

S výpadmi sa dá celkom pohrať a zapojť do práce môžte aj ruky a ramená tým, že si k výpadom dopredu, dozadu či do strán zoberiete do rúk činky, prípadne kettlebelly.

Pri výpadoch je mimoriadne dôležité poznať správnu techniku, inak si môžte rýchlo spôsobiť bolesti alebo nedajbože zranenie, najčastejšie kolena.

Takto vyzerá ideálne prevedený výpad:

Mŕtvy ťah

Úžasne multifunkčný cvik, ktorý by mal do tréningu zaradiť každý človek, ktorý chce dosiahnuť veľa za krátky čas.

Na prvý pohľad veľmi jednoduchý cvik no zvládnutie tej správnej techniky je kľúčové.

Mŕtvy ťah má veľmi veľa výhod vďaka ktorým by určite nemal chýbať vo vašom tréningu. Pomáha spaľovať tuky a zlepšuje držanie tela, pretože posilňuje chrbtové svalstvo, hlavne v jej dolnej časti. Zapája sa pri ňom do práce viac svalov ako pri akomkoľvek inom cviku. Zvyšuje tiež silu a zlepšuje kondičku.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.

Začnite behať v teréne. Bude vás to baviť viac

Z tvrdého horúceho asfaltu na mäkkú príjemnú trávu či do zakrytého lesa. Na prvý pohľad rovnaký beh, ale rozdiely sú väčšie, než sa na prvý pohľad zdá.

čítaj viac