Osemkrát áno ranným behom

20. 5. 2016; Autor: Sóda, Foto: Pixabay

Vstávať o šiestej či nebodaj ešte skôr? Kvôli behu? “Nie som predsa blázon,” povedal si asi každý jeden z nás, keď večer pri nastavovaní budíka na ďalšie ráno rozmýšľal nad o niečo skorším časom kvôli rannému tréningu.

Avšak, kto to raz skúsil, pravdepodobne neoľutoval a už to tak robí pravidelne. Pozrime sa teda na to, ako a prečo si vytvoriť návyk na ranné behy, ako sa k tomu prepracovať pekne krok za krokom:

Viac svetla

Hlavne počas skorej jari a na jeseň je už po práci skoro tma. Tma znamená aj zimu, ale hlavne je všetko schované a tak nič z prírody, architektúry a života okolo veľmi neuvidíte. Veď kvôli tomu beháme, aby sme si užili to všetko okolo seba.

Naštartovanie sa

Ešte budete len na ceste do práce či do školy, ale pocit, že už máte niečo za sebou, vám nikto nevezme. Ostatné povinnosti tak budú zrazu jednoduchšie a z vášho denného zoznam budú ubúdať oveľa rýchlejšie.

Východ slnka

Je len málo vecí krajších, ako východ Slnka, ktorý si môžete vychutnať počas ranného behu. Dodá vám energiu, vyčarí úsmev na tvári a dodá vitamín D. Vďaka tomu sa vám bude nielen bežať, ale aj pracovať lepšie.

Voľný večer

Prídete domov z práce a, okrem večere, už netreba nič urobiť. Aká krásna predstava, však? Vybehnúť von s kamarátmi, pozrieť si film či prečítať knihu. Večer bez behu a tak zostáva čas na čokoľvek.

Tiché ulice

Všetci ešte spia, všetky motory ešte oddychujú. Niet vrčiacich autobusov, ani trúbiacich nervóznych šoférov. Kým to všetkto začne, stihnete si užiť ranný beh v pokoji, bez stresu, bez uhýbania sa autám a ľuďom.

Dôvodov by sa určite našlo ešte viac. Avšak, ísť rano behať nemusí byť vôbec ľahké, hlavne ak nie ste ranné vtáča. Pozrime sa teda na to, ako sa k tomu dopracovať:

Dohodnite si sparing

Skúste sa s niekým dohodnúť, že si zabeháte spoločne. Zostať v posteli, ak ide len o vás, je veľmi jednoduché, ale porušiť dohodu, to už také ľahké nie je. Z postele budete vstávať kvôli niekomu inému, ale ten beh bude kvôli vám.

Skôr do postele

Ísť spať neskoro večer a vstávať skoro ráno je síce sen mnohých, no práve spánok je najdôležitejšia regenerácia pre svaly. Neodporúčame ho zanedbávať, tých 7 hodín denne by malo byť pravidlom, nie luxusom.

“Zamknite” večer chladničku

Zabudnite na nočné nájazdy na chladničku a bude sa vám vstávať jedna radosť. Minimálne 3 hodiny pred spánkom už nechajte žalúdok oddychovať a spracovávať večeru. Vstanete tak ráno čerství s pocitom ľahkosti, pripravení obuť sa a vyraziť.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.

5 aktivít na urýchlenie regenerácie

To, čo robíte po tréningu, je nemenej dôležité než samotný tréning. Aby ste sa mohli zlepšovať, musíte aj aktívne oddychovať.

čítaj viac