NEHERA spája tradíciu československej značky a parížsky cit pre módu

Vlastniť model pôvodnej československej značky túžili za mladi už naše staré mamy, dnes jej kolekcie opäť nadchýňajú po celom svete.

Keď sa povie luxusná alebo tzv. “vysoká móda”, tak si väčšina z nás predstaví slávne módne domy z Francúzska alebo Talianska. Nedávno sa však na trhu objavila značka zo strednej Európy, ktorej kolekcie so záujmom sledujú módni kritici aj na parížskom Fashion weeku. Je to NEHERA.

Ak sa vám tento názov zdá povedomý, nemýlite sa. Táto pôvodne československá značka nesie meno podnikateľa Jána Neheru, ktorý ju založil v 30. rokoch minulého storočia. Počas jej najúspešnejšieho obdobia sa NEHERA predávala vo viac než 130 obchodoch v Európe, Spojených Štátoch a Afrike.

Značka NEHERA v Maroku v meste Casablanca v 40. rokoch minulého storočia.

V roku 2014 sa značka znovuzrodila pod novým vedením. Ladislav Zdút, šéf reklamnej agentúry Jandl, sa rozhodol oprášiť túto legendu a vdýchnuť jej nový život. NEHERA sa nanovo prvý krát predstavila počas parížskeho týždňa módy v lete 2014 s kolekciou Blank Canvas.

NEHERA aj dnes vzniká tam, kde bola vždy doma. Podľa filozofie značky – čo najviac podporovať materský región – boli na výrobu kolekcií zvolené slovenské a české fabriky. Základný tím sa nepresídlil do hlavného mesta módy, Paríža, ale pracuje zo štúdia v Bratislave. Momentálne tu pracujú dve desiatky zamestnancov z 5 krajín.

Firma sa snaží opäť priniesť do svojho domáceho prostredia to, čo tu ešte pomerne donedávna prekvitalo – odevný priemysel. Pozrite si prvé modely z najnovšej predkolekcie Jeseň 2016:

Nehera predkolekcia Summer 2016
Nehera predkolekcia Summer 2016
Nehera predkolekcia Summer 2016
Nehera predkolekcia Summer 2016
Nehera predkolekcia Summer 2016
Nehera predkolekcia Summer 2016

Za vznikom každej novej kolekcie je skrytá úzka spolupráca medzi kreatívnym riaditeľom, oddeleniami značky (dizajnovým a marketingovým oddelením, distribúciou, predajom) a šikovnými krajčírkami vo fabrikách. Spolupracujú na vízii značky prinášať do sveta módy nadčasové kúsky.

Pozrite sa, ako sa rodí nová kolekcia v tomto módnom dome.

1. Hľadanie inšpirácie a navrhovanie kolekcie

Samuel Drira je kreatívny riaditeľ značky NEHERA. Žije v Paríži, kde hľadá väčšinu inšpirácie pre nové kolekcie. Do Bratislavy prichádza niekoľkokrát do mesiaca a pracuje na návrhoch modelov.

Pri kolekcii sa začína s tzv. “moodboardom”, čo je mozaika nápadov a inšpirácii. Pomáha zadefinovať nosné elementy kolekcie. Počas roka sa vo firme NEHERA pripravujú dve hlavné kolekcie, ktoré opisujú hlavnú ideu značky, a dve predkolekcie s výberom modelov, vytvárajúce tzv. hlavnú garderóbu.

Samuel Drira, kreatívny riaditeľ značky

Podľa Samuela Driru ide pri procese návrhu a zhotovenia finálneho prototypu hlavne o siluetu a tvary.

Každá kolekcia má jeden ústredný element. Napríklad pre poslednú zimnú kolekciu to bola vintage sukňa v tvare interpunkčného znamienka – čiarky. Výrazne sa to odrazilo v celej kolekcií na sukniach a kabátoch.

Navrhovanie modelov pre nasledujúcu kolekciu je najnáročnejšia a najdlhšia časť celého procesu.

2. Výber materiálov na kolekciu

Po výbere finálnych návrhov sa rozbieha výrobný proces. Začína objednávkou látok, pri ktorej je dôležitá dostatočná časová rezerva. Treba presne vedieť, koľko metrov látky je potrebných na šitie konkrétnych modelov.

Na oddelení s názvom “Sourcing“ komunikujú zamestnanci NEHERA s dodávateľmi z Talianska, Francúzska alebo Rakúska. Niektoré unikátne látky pochádzajú aj z Japonska a Veľkej Británie. Toto oddelenie sa stará aj o gombíky, šnúrky, a každú jednu niť, ktorá je použitá pri šití kolekcie.

3. Uskladnenie vzácnych látok

Dodané látky sa uschovávajú v centrálnom sklade na okraji Bratislavy a v podzemnom sklade v centrále firmy. Tu sa látky premeriavajú a kontrolujú.

Kvalita je na prvom mieste, chyby na modeloch si nemožno dovoliť.  Látky sa preto ukladajú do špeciálnych obaloch a ich stav sa pravidelne sleduje.

4. Spracovanie látok vo fabrikách

Konkrétna látka na obrázku je čistý hodváb z Talianska, pričom jej cena za bežný meter sa pohybuje v desiatkach eur. Používa sa na výrobu košieľ a šiat.

Jednotlivé látky sa nastrihajú a pošlú do slovenských fabrík. Aj keď sa šije viac kusov z každého modelu, stále je to ručná práca.

5. Testovanie strihu na papierovom modeli

Nehera papierový strih

Návrh každého modelu sa musí najprv pripraviť v podobe papierových strihov, ktoré prejdú interným skúšaním, tzv. fittingom.

Papierové strihy sú podklady na strihanie látok pre daný typ modelu. Niekedy sa prvý prototyp modelu sa vytvára z inej látky než finálny model. Tento prototyp, alebo “toile“ je kus modelu, na ktorom vidíme, ako sa daná látka správa. Zistia sa tak reálne vlastnosti budúceho modelu a otestuje sa, ako bude konkrétny model vyzerať v realite. Skica na papieri totiž  nepočíta s tým, ako látka sadne na reálnej modelke. Alebo ako sa bude na jej krivkách vytvárať riasenie.

[the_ad_placement id=“injektaz-hlas-pismenka-nenahradia“]

6. Príprava prototypu modelu

V tomto bode sa pracuje na tzv. samplingu, teda príprave vzorových modelov pre showroomy a fabriky. Z papierových návrhov sa rodia prototypy modelov, dotvárajú sa a upravujú. V celom procese výroby kolekcie sú toto najrušnejšie týždne.

Vzorovací tím NEHERA je srdcom celej spoločnosti. Tvorí ho okolo 10 ľudí na čele s riaditeľkou firmy Bibianou Zdútovou a kreatívnym riaditeľom Samuelom Drirom.

So vzorovacím tímom úzko spolupracujú krajčírky. V centrále v Bratislave ušijú prvý protopyp modelu z vybranej látky, v niektorých prípadoch aj takzvanú SMS-ku, čo je vzorka pre predajcov v showroome v Paríži, Miláne a Tokiu.

7. Šitie modelov vo fabrikách

Nehera šitie vo fabrikách

Po finálnom fittingu na modelkách sa prototypy modelov zasielajú do fabrík, kde sa šijú jednotlivé modely vo väčších množstvách. Vo fabrikách prebehne nastavenie strojov na strih látok, ručné šitie, finálna úprava a kontrola produktu.

Kúsky obdivované na parížskom móle vznikajú napríklad aj v Bratislave, Trenčíne, Žiline, Ružomberku, Prostějove, či Partizánskom.

8. Kontrola kvality

Pred zapísaním na sklad prejdú všetky produkty osobnou kontrolou kvality. Kontrolujú sa aj tie najmenšie detaily ako švy a ukončenia.

V Bratislave sa modely pred expedíciou ešte raz skontrolujú, a ručne sa dokončujú aj súkromné objednávky podľa individuálnych požiadavok klientov.

9. Balenie a expedícia

Modely sa jednotlivo zabalia do ochranných folií a pripravujú na expedíciu. NEHERA má v súčasnosti viac ako 40 odberateľov na štyroch kontinentoch. Najobľúbenejšia je značka v Japonsku, Kórei a Číne, ale nájdete ju aj vo vybraných predajniach v Melbourne, Seoule, Osake, New Yorku či v Londýne.

NEHERA je pôvodná československá značka, ktorá bola založená v 30. rokoch minulého storočia úspešným podnikateľom Jánom Neherom. Značka bola vzkriesená v roku 2014 ako oslava slovenského a českého odevného priemyslu. Samuel Drira spolupracoval v minulosti ako stylista a kreatívny konzultant pre značky ako HERMES, The Row, Damir Doma, či Christopher Lemaire. Je kreatívnym riaditeľom a spoluzakladateľom medzinárodne uznávaného magazínu “Encens” a kreatívnym riaditeľom značky NEHERA.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Aké slúchadlá si vybrať k smartfónu? Poradíme vám, na čo všetko treba myslieť

Bezdrôtové slúchadlá sú perfektným doplnkom vášho smartfónu pri práci, pri športe aj relaxe.

Slúchadlá boli vždy verným pomocníkom smartfónov, no dnes už získavajú status nevyhnutného doplnku každého inteligentného telefónu. Funkcie a schopnosti bezdrôtových slúchadiel sa neustále rozširujú a čoraz väčší zmysel dávajú aj tým, ktorí cez svoj smartfón hudbu nepočúvajú. 

S novými slúchadlami si užijete pozeranie obľúbeného seriálu či filmu na smartfóne kdekoľvek budete. O to viac, ak máte Netflix v cene vášho O2 Paušálu

Telefonovať bez nutnosti mať smartfón bezprostredne pri sebe, vyťahovať ho z vrecka či kabelky, ovládať hlasového asistenta, prepínať hudbu v playliste alebo sa sústrediť na prácu potlačením hluku okolitého sveta. Kombo slúchadlá + smartfón toho dnes dokáže naozaj veľa, preto sme si pre vás pripravili niekoľko rád, ktoré vám pomôžu vybrať si ideálne slúchadlá pre vaše potreby.

Zvuk nie je jediné kritérium

Vybrať si perfektne vyhovujúce slúchadlá môže byť rovnako zložité ako nájsť dokonalý smartfón. Aj v tomto prípade ide o otázku osobných preferencií a kompromisov. Je však zopár vecí, ktoré by ste pred výberom mali vedieť.

Prirodzene a logicky sa núka, že najdôležitejšou charakteristikou slúchadiel je zvuk. Povedzme si však úprimne, hľadať slúchadlá s hi-fi zvukom ako doplnok k smartfónu je úplne zbytočné. Dokonalý zvuk si totiž najlepšie vychutnáte v pohodlí, keď sa naň sústredíte a máte samotné skladby v dostatočnej kvalite. Obmedzenie kvality pre vás neplatí, ak máte ako súčasť svojho O2 Paušálu predplatné na TIDAL, službu, cez ktorú môžete streamovať hudbu v nekomprimovanom formáte FLAC.

Uniformita má logický dôvod

Samozrejme, rozdiel v kvalite zvuku medzi 30- a 180-eurovými slúchadlami budete počuť, no nebude až taký zásadný. A to aj z toho dôvodu, že výrobcovia dnes vedia veľa vecí vyladiť softvérovo.

Dôvod, prečo sú takmer všetky slúchadlá ladené do prebasovaného zvuku, ktorý dokáže vytiahnuť každý jeden detail skladby, je ten, že takýto zvuk je pomerne univerzálny v mainstreamovej hudbe a najmä funkčný. Cez slúchadlá totiž čoraz viac telefonujeme, ovládame nimi smartfón a počúvame hovorené slovo v podcastoch.

Aj preto pri smartfónových slúchadlách argumentovať v prospech lepšieho zvuku pripojením cez 3,5 mm jack konektor nie je práve presné. Najmä ak máte k dispozícii pripojenie Bluetooth 5.0 a viac. Možnosť použiť kábel na pripojenie slúchadiel k smartfónu sa vám však hodí, ak na smartfóne hráte hry, veľa cestujete, pozeráte filmy, prípadne striháte videá.

Výdrž batérie bezdrôtových slúchadiel na úrovni 6 a viac hodín môže pôsobiť postačujúco, no nie je to vždy tak. Samozrejme, záleží najmä na tom, či aj váš smartfón má ešte možnosť pripojiť slúchadlá cez 3,5 mm jack.

Pri práci nepodceňujte kvalitný mikrofón

Buďme však konkrétnejší. Ste manažér, pre ktorého je smartfón v prvom rade pracovný nástroj? Potom je pre vás dôležité, aby ste mohli mať slúchadlá pohodlne nasadené v ušiach aj celý deň bez toho, aby vás obťažovali.

Presne pre takéto použitie sú vhodné štuple. Či sa rozhodnete pre tie s nožičkou, ako majú napríklad Xiaomi FlipBuds Pro, alebo bez nožičky, ako napríklad Samsung Galaxy Buds2, je len vecou osobnej preferencie.

Dôležité pre vás je, aby mali slúchadlá dostatočne dlhú výdrž batérie na jedno nabitie, prípadne ponúkali puzdro, ktoré ich dokáže nabiť. Ako napríklad Apple AirPods (2022), ktoré vďaka puzdru bez nabíjacieho kábla vydržia okolo 30 hodín počúvania hudby a 24 hodín telefonovania.

Pre podnikateľov, študentov či manažérov je dôležitý parameter ANC, teda aktívne potláčanie okolitého ruchu, čo je veľmi užitočné, keď sa treba sústrediť. Preto sa zamerajte na to, aby výrobca kládol dôraz aj na zapracovanie kvalitných mikrofónov. Užitočnou funkciou je aj schopnosť slúchadiel automaticky sa prepnúť z jedného zariadenia na druhé. Napríklad po príchode do kancelárie zo smartfónu na notebook.

Hľadáte niečo univerzálne?

Nemáte na slúchadlá špeciálne požiadavky? V tom prípade bude výber o niečo jednoduchší a aj lacnejší. Dnes už vyložene zlé a nekvalitné slúchadlá kúpite, len ak sa rozhodne pre nejakú úplne neznámu značku v niektorom z čínskych online marketov. 

Konkurenčný boj je čoraz intenzívnejší, a preto aj známe značky dnes dokážu za pár desiatok eur pripraviť zaujímavú ponuku. Jedným z veľmi milých prekvapení sú nové bezdrôtové slúchadlá O2 pods.

Za skutočne priaznivú cenu ponúkajú výbavu, o ktorej by ste v dostupnej kategórii ani len nesnívali. O2 pods majú dobrý zvuk, na telefonovanie sú priam ideálne. Okrem integrovaného mikrofónu aj pre pohodlné dotykové ovládanie.

Párovanie so zariadením – smartfónom, tabletom alebo notebookom – je viac ako spoľahlivé a rýchle. Prirodzene si slúchadlá rozumejú ako s operačným systémom Android, tak s iOS a aj Windows či MacOS. 

Nabíjacie puzdro sa postará o 20-hodinovú výdrž na jediné nabitie, vybavené je aj technológiou na bezdrôtové nabíjanie. Inak je k dispozícii aj USB-C konektor.

Ak preferujete skôr klasickú konštrukciu slúchadiel a nie „štuple“, zaujímavou voľbou sú bezdrôtové slúchadlá Music Hero s mäkkými náušníkmi, zabudovaným mikrofónom a multifunkčnými tlačidlami na ovládanie hudby a vybavovanie telefonických hovorov.

Sú štuple vhodné pre športovcov?

Napriek tomu, že výrobcovia často tvrdia, že bežné štupľové slúchadlá sú vhodné aj na šport, poobzerajte sa radšej po tých s prívlastkom športové. Líšia sa konštrukciou, na štupľoch sú napríklad malé ramienka, ktoré lepšie držia. Aktívne potláčanie hluku je v tomto prípade skôr zbytočné, možno až nebezpečné. Ak behávate v meste popri ceste, je určite lepšie, ak môžete vnímať svoje okolie.

Pre športovcov nemusí byť vždy ideálne ovládanie dotykom na štupli. Keď máte dotykovú plochu vlhkú od potu, nemusí správne reagovať, preto je praktickejšie ovládanie na šnúrkach na krku. Zaujímavým tipom na športovanie sú napríklad flexibilné a mäkké Sony WIC200.

Pre milovníkov dizajnu

Ak je pre vás dôležitý dizajn a väčšiu dôveru máte skôr k tradičným výrobcom zvukovej techniky, nebojte sa vyskúšať niektorú z overených značiek, ako je napríklad Bang & Olufsen. Aj firmy z hi-fi sveta totiž vidia potenciál v praktických štupľoch.

S dobrými slúchadlami a šikovnými apkami budú tréningy ľahšie. Tréneri a trénerky odporúčajú tieto smart aplikácie

Pravda však je, že aj v prípade smartfónových slúchadiel sa sústredia primárne na zvuk, preto môžu ponúkať o generáciu starší Bluetooth alebo nemajú aktívne potláčanie hluku.

Nie je to však prípad dizajnových SONY LinkBuds, ktorých netradičný dizajn dopĺňajú 12 mm meniče, Bluetooth 5.2 alebo 17,5-hodinová výdrž batérie, samozrejme, v spojení s puzdrom. Nechýbajú ani kodeky SBC a AA.

Ani klasiky nie sú krokom vedľa

Dôvodov, prečo vám nemusia vyhovovať štuple a radšej siahnete po klasických slúchadlách, je veľa a všetky sú legitímne. Aj tu ide o vec osobných preferencií. Klasické slúchadlá sú väčšie, prekryjú ucho, čím môžu do určitej miery suplovať funkciu potláčania hluku a pasívne ucho izolovať od okolitých ruchov a zvukov.

Pre mnohých ľudí sú pohodlnejšie na nosenie, ale nie na dlhé hodiny. S veľkými slúchadlami vám môže byť teplo a sú oproti štupľom ťažšie.

Klasické veľké slúchadlá ocenia skôr hráči, pre ktorých sú dôležité rôzne zvukové kodeky. Samozrejme, spokojnejší budú aj milovníci hudby, keďže pri takýchto slúchadlách sa so zvukom už pracuje inak, dôkazom čoho sú napríklad aj slúchadlá  SONY WHCH510, ktoré okrem kvalitného zvuku ponúkajú výdrž batérie na jedno nabitie 35 hodín.


Bohatú ponuku bezdrôtových slúchadiel na rôzne účely nájdete aj v e-shope O2.


Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac