10 tipov, vďaka ktorým vás jarná únava nezlomí

žena nad knihami

20. 4. 2017; Autor: Milan Gigel, Foto: CollegeDegrees360 CC 2.0

Do ničoho sa vám nechce. Najradšej by ste zatiahli závesy, hodili sa na pohovku a nechali plynúť čas. Jarnú únavu však nemožno ani preleňošiť, ani prespať. Dá sa s ňou bojovať jednoducho a efektívne.

1. Vstávajte s predstihom

Zaveste kľúčiky od auta na vešiak, založte električenku do zásuvky a vydajte sa v peknom počasí každé ráno do práce pešo. Nielenže sa po melancholickej zime opäť rozhýbete k životu, ale včasnejšie vstávanie vám pomôže preladiť vnútorné hodiny.

Ihneď zistíte, že sa dokážete v práci lepšie sústrediť a do obeda vybavíte všetky dôležité povinnosti bez toho, aby ste cítili predčasnú únavu.

stolné hodiny

2. Ochutnajte hlad

Vynechajte večeru, preskočte jedny raňajky a pokúste sa odsunúť aj obed. Telo rýchlo vytuší, že sa deje čosi nezvyčajné. Namiesto toho, aby zaradilo úspornú rýchlosť, prebudí sa k aktivite. Akoby vás pudy vyháňali po vzore pravekých lovcov za poživňou.

Pomôže, ak odľahčíte aj svoj jedálniček. Postavte na čas do popredia ovocie, zeleninu a mäso. Na vedľajšiu koľaj odstavte chlieb, ryžu, zemiaky, syry, údeniny, cestoviny a knedľu.

3. Nenadčasujte

Prestaňte sa ubíjať fádnou rutinou dní, prestaňte si brať prácu domov. Nedarujte zamestnávateľovi ani minútu nadčasov a namiesto toho si radšej vezmite deň-dva dovolenky pre predĺžený víkend v horách.

Zmena pracovného rytmu v prospech oddychu a zábavy vám prospeje. Bez ohľadu na to, či vyrazíte do záhradkárskej osady za mesto, odcestujete na chatu alebo si zarezervujete jarný pobyt v prírode.

pohľad na hory

4. Urobte si radosť

Dobrá nálada je liekom na všetky neduhy. Hoci nepociťujete mrzutosť, každá drobná odmena vo vás vyvolá pocit príjemnej radosti. Niekomu vylepší náladu kocka horkej belgickej čokolády, iného poteší krémová ovocná zmrzlina.

Vyhnite sa však nakupovaniu a zamerajte sa na skutočné pôžitky. V dobrej nálade budete priam kvitnúť v šedivom okolí.

5. Slnečný kúpeľ

Užívajte si slnečné lúče plnými dúškami a to pri každej príležitosti. Kým pokožka pod jarnými lúčmi slnka začína vyrábať vitamíny, najväčší zázrak sa deje skryte, v hĺbke vašej hlavy. Slnečná žiara stimuluje cez oči mozog a vy máte pocit, akoby sa do vás nalievala energia prebúdzajúcej sa prírody.

Sadnite si v parku na lavičku, vyberte sa v teplom dni cez pravé poludnie na piknik, alebo zájdite do botanickej záhrady, aby ste si vychutnali príjemnú klímu skleníkov.

žena s otvorenou náručou na terase

6. Chlad vzpružuje

Červená, modrá alebo kdesi uprostred? Nie, to nie je kvíz ktorý sa snaží nájsť vaše obľúbené farby, ale dilema pred vodovodným kohútikom. Potiahnite páku k modrej strane bez ohľadu na to, či si ráno umývate tvár, alebo sa po rušnom dni sprchujete.

Hoci nemusí ísť o otužovanie v pravom zmysle slova, predsa len, prúd chladnej vody rozpumpuje krv v žilách. Veď nie je nutné, aby ste sa hneď hádzali do chladného horského plesa.

7. Vypnite

Vypnite internet v mobile, odparkujte počítač a zakryte obrúskom televízor v salóne, spálni či obývačke. Ak zaradíte informačnú výhybku a presmerujete všetko z očí do uší, vaša myseľ začne pracovať na plné obrátky.

Práve vďaka rozhlasovému vysielaniu zostanete v kontakte s dianím a možno rýchlo prídete na to, že nadišiel správny čas, aby ste trošku zmenili svoj životný štýl. Viac rozmýšľania – menej konzumu – to je vaše nové krédo.

staré rádio

8. Zverte sa do opatery

Víkendový pobyt v kúpeľoch, návšteva sauny či týždňový cyklus masáží sú príjemným spestrením jarného prebúdzania. Zverte sa do rúk wellness špecialistov a oddajte sa rekreačným procedúram, ktoré vám pomôžu vymaniť sa z letargie.

Možno budete príjemne prekvapení, ako dobre ste sa naštartovali do novej sezóny bez toho, aby ste museli aktívne priložiť ruku k dielu.

9. Oddajte sa nápojom

Perlivé minerálne vody, ovocné šťavy, džúsy a smoothies vás zaručene vzpružia, ak vďaka nim na čas vyradíte z denného režimu posedenie pri káve a čiernom čaji. Hoci ide o  kalórie naviac, vyšší príjem tekutín pomôže vášmu telu vyhrabať sa z medvedieho spánku.

Pite do sýtosti a vyhnite sa počítaniu decilitrov, litrov a pohárov.

jahodové a kiwi smoothie

10. Vyspite sa do sýta

Ak sa napriek všetkým zmenám cítite unavení, pouvažujte nad tým, či máte dostatok spánku. Hoci včasné vstávanie je pravidlom ktorého by ste sa nemali vzdať, do postele môžete líhať takpovediac “so sliepkami”.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.

10 skvelých tipov na jarné umývanie okien

Tento rok sa vám budú okná lesknúť aj bez zbytočnej námahy.

čítaj viac