5 rýchlych tipov, ako sa doma prepnúť do pracovného režimu

Pracovny stol

28. 10. 2015; Autor: Sóda

Vytvoriť si doma podmienky na prácu je niekedy nad ľudské sily. Tieto rady vám pomôžu dostať sa rýchlo do pracovného režimu a zvládnuť nutkanie venovať sa nezmyselným činnostiam.  

Oklamte mozog oblečením

Šaty robia človeka a v prípade práce z domu to platí dvojnásobne. V pyžame a papučiach je ťažšie presvedčiť vlastné telo, že už je zase pondelok. No pokiaľ si dáte na seba niečo, v čom by vás pustili aspoň do banky, pomôže vám to prepnúť sa do pracovného režimu omnoho jednoduchšie.

Upracte si

Veci, ktoré by v kancelárii inak išli dávno do koša, majú doma sklon hromadiť sa na stole. Komíny papiera, šálky nedopitej kávy a predvčerajšie noviny. Pracovný stôl si netreba mýliť s odkladacím priestorom. Všetky predmety, ktoré nemajú pre splnenie úlohy žiadny účel a len zaberajú miesto, musia preč. Inak viac času strávite premiestňovaním vecí, než prácou.

Určite si pracovný čas

Ešte si prečítam tento článok a začnem, pošlem ešte dva maily a vypínam. To sú najčastejšie sebaklamy. Niekedy je ťažké vôbec začať, inokedy vedieť skončiť. Jasné mantinely vytárajú zdravú hranicu medzi pracovným a osobným životom. Oba najlepšie fungujú nezávisle od seba.

Nenechajte sa rušiť

Žiadny dohľad v kombinácií s neobmedzenými možnosťami zabíjania času na internete, to sú podmienky, v ktorých sa pracovnej morálke veľmi nedarí. Skoncentrovať sa naplno trvá istý čas. No stačí pár vytrvalých notifikácií, telefonátov alebo len otravná reklama v rádiu a začínate odznova.

Kúskovanie pozornosti na rôzne nesúvisiace činnosti je zabijakom produktivity. Ak je to možné, naplánujte a zoskupte aktivity rovnakého druhu do väčších časových blokov. Vybavte viac telefonátov za sebou, a na maily odpisujte v pevne stanovený čas. Kto sa často prichytí pri bezcieľnom scrollovaní na sociálnych sieťach, tomu určite neuškodí pridať si do prehliadača plugin, ktorý tento čas obmedzí na pár minút denne.

Naplánujte si prestávky

Význam pravidelných prestávok počas dňa býva veľmi podceňovaný. Udržať plnú sústredenosť sa nedá nepretržite, a ani očiam neprospieva sústavný pohľad do monitora. Po kvalitnej pauze človek dokáže urobiť viac práce za kratší čas, ako keby pracoval bez oddychu.  

Na zdraví sa zvykne podpísať aj dlhodobé sedenie, takže ani krátka rozcvička každé dve hodiny určite neublíži. Telo sa vám určite poďakuje. 

Pri posledných troch bodoch netreba očakávať, že sa vám podarí ich na sto percent dodržiavať hneď od začiatku. Vyžadujú vytvorenie zvyku, a tiež schopnosť povedať v niektorých situáciách nie. Pozitívny efekt týchto krokov však na seba určite nenechajú dlho čakať.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.

Do týchto slovenských startupov tečú investície

Jedným z najaktívnejších investorov na slovenskom trhu je Neulogy Ventures.

čítaj viac