4 tipy, ako zmeniť predsavzatia na výsledky

Predsavzatia sú len ciele. A každý cieľ sa naplní až potom, ak k nemu existuje plán, ako ho realizovať. Ten si musíte vytvoriť.

Poznáte to určite aj vy, napokon prechádza si tým každý. Nový rok, nové ciele a… nové zlyhania. Knižky neprečítané, cudzí jazyk nenaučený, nový web nerozbehnutý. Cvičenie tiež neprinieslo takú pravidelnosť, ako sme si želali. Ale tento rok to tak nemusí byť.

Predsavzatia sú len ciele. A každý cieľ sa naplní až potom, ak k nemu existuje plán, ako ho realizovať. Ten si musíte vytvoriť.

Takže čo robiť, aby sa vaše predsavzatia naplnili?

1. Predsavzatia si jasne pomenujte

Ak si dáte predsavzatie typu „Chcem schudnúť“, alebo „Chcem mať lepšie vzťahy v práci“, je to naozaj len silvestrovské predsavzatie, ktoré sa nenaplní. Prečo?

Nie je jasne pomenované. Ak si na konci roka 2016 chcete povedať, že ste to zvládli, dajte predsavzatiu taký tvar, aby ste po stanovenom čase vedeli jednoznačne povedať, či sa vám cieľ podarilo splniť, alebo nie.

„Chcem schudnúť do konca roka o 5 kilogramov“ je cieľ. Buď ten rozdiel na váhe uvidíte, alebo nie.

2. Definujte si menšie ciele

Skôr či neskôr príde demotivácia. Je to normálny stav, pozná to každý športovec, podnikateľ aj umelec.

Druhý faktor je, že žiadna zmena sa nedá naplánovať lineárne. Raz sa podarí viac, inokedy menej a tým vzniká demotivácia. Dôležité však je, že postupujete.

Ak chcete demotivácii predísť, rozbite veľký cieľ na viacero menších, aby ste si ich každý mesiac mohli odškrtnúť. Ak si napríklad chcete urobiť eshop, všetko, čo k tomu treba, si napíšte na papier, aj úplne elementárne činnosti. Musíte vidieť, že napredujete.

Zdroj: CC license 2.0 Paxson Woelber

 

3. Urobte si plán a časový rozvrh

Chudnutie sa nedá naplánovať, ale čas, ktorý plneniu cieľov budete venovať, áno. Ak máte prácu a chcete si založiť popri nej vlastnú firmu, napíšte si, koľko hodín týždenne tomu naozaj môžete venovať. Každý večer? Nepravdepodobné. Najmä ak máte koníčky, rodinu alebo ďalšie povinnosti. Počítajte so všetkým.

Spočítajte si, koľko voľného času vám v ktorý deň ostáva. Do týchto časových úsekov si rozvrhnite čiastkové ciele.

4. Všetko si píšte a pravidelne vyhodnocujte

Základné pravidlo: píšte, píšte, píšte. Keď si držíte plány a myšlienky v hlave, sú to len idey. Ak ich dáte na papier, už to začínajú byť ciele. Všetko, čo plánujete aj robíte, si píšte. Ak na konci roka uvidíte odškrtané všetky položky – máte dôkaz, že váš cieľ (predsavzatie) sa naplnilo.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Rýchlokurz budovania biznis kontaktov: Ako začať rozhovor

Za každou získanou vizitkou je minimálne jeden dobrý rozhovor.

Podnikať bez spoznávania nových ľudí, partnerov či dodávateľov snáď ani nie je možné. Preto existujú rôzne výstavy, veľtrhy a konferencie, kde vždy býva priestor na získanie nových kontaktov.

Spontánne zoznámenia sú síce fajn, no niekedy jednoducho treba okolnostiam trochu pomôcť. Vďaka nasledovným radám budete vedieť prirodzene osloviť tých správnych ľudí bez toho, aby ste pôsobili silene a zároveň budete mať z konverzácie dobrý pocit.

Pripravte si plán

Veľa ľudí necháva budovanie kontaktov (networking) na rôznych podujatiach na náhodu a robí to skôr intuitívne. Na tom nie je nič zlé, no niekedy skrátka treba osloviť konkrétnych ľudí z konkrétneho odvetvia.

To, že si spravíte domácu úlohu a prejdete si zoznam účastníkov podujatia, je prvým krokom k úspešnému networkingu.

Vyberte si troch ľudí, s ktorými sa musíte stretnúť a troch, s ktorými by bolo fajn stretnúť sa. Potom ich cielene vyhľadajte.

V prípade, že sa snažíte osloviť seniornejších ľudí, skúste nájsť spoločného známeho a poproste ho, aby vás predstavil. Osobné predstavenia sú na nezaplatenie.

Výber skupinky

Vojdete do miestnosti a tá je plná neznámych ľudí v skupinkách plne vtiahnutých do diskusie. Prísť, a len tak sa zapojiť do konverzácie, navyše, keď nikoho nepoznáte, sa môže zdať ako nevhodné.

Nie vždy je to tak.

Treba sledovať postavenie tela účastníkov. Ak majú zatvorený postoj, to znamená, že ako dvojica alebo skupinka tvoria akýsi pomyselný kruh, pravdepodobne vedú súkromnú diskusiu. Vtedy by váš vstup naozaj pôsobil rušivo.

Ideálne je nájsť samostatne stojaceho jednotlivca alebo trojicu, ktorá stojí v polkruhu. To naznačuje, že sú otvorení prijať ďalšieho spoločníka do konverzácie.

Group Hug by Joris Louwes

Neváhajte pristúpiť

Ak ste našli správnu skupinku, neváhajte k nim pristúpiť. Znie to ako sedliacky rozum, no čím dlhšie váhate, tým viac výhovoriek si nájdete prečo sa nepridať.

Rečník a konzultant Christopher Barrat radí: “Jednoducho pristúpte k skupinke, spýtajte sa –  Môžem sa pridať a potom zostaňte ticho a čakajte.

Otvorte diskusiu silnými otázkami

O sebe už viete všetko, preto nezačnite rozprávať svoj životopis hneď, ako sa naskytne príležitosť. Pýtajte sa a počúvajte.

Začnite všeobecnými otázkami pred tým, ako prejdete ku konkrétnejším témam. Komunikačná expertka Kristi Hedges radí prelomiť ľady otázkami o danom podujatí, napríklad: “Prečo ste si vybrali práve tento event?” alebo “Čo vás dnes najviac zaujalo?”

Potom pokročte v diskusii pýtaním sa na profesiu alebo odvetvie. “Prečo ste sa rozhodli založiť práve takýto business/pracovať v tejto oblasti? Čo vás na tom najviac baví?”

Cieľom networkingu je ľudí spoznať, nie im hneď niečo predať. Tým by ste ich len odplašili.

Zapamätajte si meno

Osloviť človeka vlastným menom má nesmierne silný efekt. Ľudia sa cítia polichotení a dôležití, a vás si tým zapamätajú ako priateľského človeka.

Naneštastie, väčšina z nás je silná v rozpoznávaní tvárí, no so zapamätávaním si mien máme problém. Sú však tri jednoduché triky ako to zlepšiť.

1. Meno zopakujte hneď ako vám bolo povedané: “Teší ma, Alica.”

2. Vytvorte si asociáciu s niekým známym, kto má rovnaké meno.

3. Meno si jednoducho zapíšte po skončení rozhovoru, aby ste sa k nemu mohli nabudúce vrátiť.

Ak si na meno aj napriek tomu pri najbližšom stretnutí nespomeniete, otvorene sa spýtajte: “Ospravedlňujem sa, môžete mi prosím pripomenúť vaše meno?” Ak ste si nepamätali vy, je veľká šanca, že ani váš partner a bude vám vďačný, ak mu zároveň pripomeniete vaše meno.

Juraj Holub sa stará o marketing v spoločnosti sli.do, ktorej sa úspešne darí robiť tisícky eventov po svete interaktívnejšími. Ročne prednáša na desiatkach medzinárodných konferencií o meeting dizajne, networkingu a budúcnosti eventov. Za svoje aktivity v eventovom odvetví vyhral Juraj v tomto roku dve ocenenia v Barcelone a Vancouveri.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac