Chcete expandovať? Stredná Európa vám možno postačí

7. 6. 2016; Autor: Sóda, Titulná foto: Andye Beales

Jednou z prvých rád, ktorú začínajúci podnikateľ dostane, je to, aby sa už v začiatkoch neobmedzoval iba na slovenský trh. Hranice štátu nemusia byť mentálnou hranicou podnikateľských ambícií, aj keď to tak často býva.

Na druhej strane, platí to skôr pri internetovom podnikaní s nehmotným produktom. Ak predávate fyzický produkt v offline prostredí, je to predsa len o čosi náročnejšie, ako predávať univerzálnu službu cez internet v angličtine.

Preto, ak potrebujete rozšíriť trh, stredná Európa môže byť veľmi dobrým kompromisom medzi dopravnou dostupnosťou, podobnosťou kultúr a medzi veľkosťou a kúpnou silou konkrétnych trhov. Pozrite sa, prečo je táto časť Európy potenciálne atraktívnym trhom.

Milióny ľudí na malom území

dav

Kto potrebuje rozšíriť trh má vždy na výber. Česko, Maďarsko, Rakúsko – nemusíte chodiť ďaleko, aby ste svoj zásah rozšírili o niekoľko miliónov ľudí.

Tieto krajiny sú stále vo veľmi priaznivej vzdialenosti, na dojazd osobným či nákladným autom, takmer odvšadiaľ zo Slovenska. Potrebujete ešte väčší trh? Ďalších vyše 100 miliónov ľudí máte na dosah v Poľsku a Nemecku.

Kultúra 

Krajiny strednej Európy o sebe vedia, takmer každý snáď opakovane navštívil aspoň jednu či dve. Aj keď má každý trh svoje kultúrne špecifiká, predsa len to nie je žiadny Orient, Ázia či Afrika, kde sú zvyky, rytmus života a jazyky úplne iné.

Na pochopenie stredoeurópskych krajín vám bude stačiť pár rozhovorov s miestnymi alebo so Slovákmi, ktorí tam žijú.

Malá jazyková bariéra

Na prvý pohľad nevýhoda, pretože čo trh, to iná reč. zEurópski zákazníci si potrpia na komunikáciu v domácom jazyku. Angličtina síce je univerzálnym jazykom internetu, no mimo neho stále dominujú tie lokálne, takže sú všetci na tom viacmenej rovnako.

Na druhej strane, prekladateľov do okolitých jazykov je stále dostatok a ceny nie sú vysoké. S nemčinou a poľštinou máte pokrytú obrovskú časť trhu, v Čechách prekladateľa v bežnom živote prakticky nepotrebujete.

Jednoduchý klientsky servis

Predávať hmotný produkt znamená nutnosť mať zabezpečenú distribúciu a niekedy aj potrebu servisného strediska. V regióne strednej Európy prejdete po cestách z jedného konca na druhý do 24 hodín a vystačíte si aj s dodávkou.

Nemusíte teda kvôli úspore nákladov plánovať prevoz veľkých nákladov, obsadenosť lodí a lodných kontajnerov, tobôž nie leteckú prepravu.

Rýchly prevod peňazí

Ak ste klientom Slovenskej sporiteľne na Slovensku, plynú vám z toho výhody aj v zahraničí, keďže má zahraničnú materskú banku, ktorá pôsobia v celom regióne. Prevod peňazí je tak rýchlejší a zároveň lacnejší.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.

Učte sa nové veci rýchlejšie a bez námahy. Toto sú 3 tipy, ako na to

Ak ste si doteraz mysleli, že na efektívne učenie potrebujete gény, nie je to tak. Učiť sa dokáže každý, stačí len zmeniť pár vecí.

čítaj viac