Cash flow je neúprosný a účty nečakajú. Táto situácia nie je nikomu príjemná. O to menej, ak s dlžníkom pracujete dlhšie, všetko doposiaľ fungovalo, a nebodaj sa poznáte lepšie aj osobne.
Pritom pýtať si platbu za svoj výkon je úplne na mieste. Tieto štyri jednoduché tipy vám pomôžu striasť sa podobných nepríjemností čo najjednoduchšie.
Zabudnite na zlý pocit
Najväčšou chybou, ktorú v tejto situácii môžete urobiť, je mať výčitky. Odovzdali ste prácu, klient ju schválil a prebral, dobu splatnosti ste si vzájomne odsúhlasili. Pýtať si zaslúžené peniaze nie je neslušné.
Pripravte sa vopred
Bohužiaľ, otázkou zväčša nebýva to, či táto situácia nastane, ale kedy nastane. Kto je na to pripravený, má o starosť menej. Písať email zakaždým, keď niekto mešká s platbou, je stresujúce a zaberá to čas. Šablóna to všetko vyrieši.
Dobre napísaným vecným emailom dáte najavo, že to myslíte vážne. Nevyzniete hrubo, a ani príliš naliehavo. Do prílohy pre istotu vložte aj kópiu meškajúcej faktúry.
Aby ste si decentne “vynútili” odpoveď, opýtajte sa v závere emailu, či druhej strane vyhovuje predĺženie splatnosti napr. o jeden týždeň, a či bude možné dovtedy platbu uhradiť.
[the_ad_placement id=“injektaz-hlas-pismenka-nenahradia“]
Dvihnite telefón
Pokiaľ na túto výzvu nedostanete promptnú odpoveď, neváhajte a riešte to telefonicky. Rozhovor “naživo“ je pre klienta jasným signálom, že vaša faktúra by mala byť ku konkrétnemu dátumu prioritou. Po jeho uplynutí sa takto pripomente každý druhý deň.
Automatizujte
Napriek všetkým vyššie uvedeným odporúčaniam môže pre niekoho byť tento typ komunikácie neprekonateľnou bariérou. Aj na to však existujú riešenia.
Automatické pripomienky spravia z tejto témy menej osobnú záležitosť, ušetria čas a, na rozdiel od ľudí, nezabúdajú. Stačí si len vybrať z bežne dostupných riešení.
V žiadnom prípade však s riešením meškajúcich platieb neotáľajte. Niekedy naozaj stačí iba jeden email, ktorý pretrhne vznikajúcu reťaz nezaplatených faktúr.