TIDAL nie je len o hudbe cez aplikáciu, ale aj o živých zážitkoch

Streamovacia služba TIDAL ponúka fanúšikom milióny pesničiek aj šancu lepšie spoznať obľúbených hudobníkov.

„Mesačné predplatné služby TIDAL umožňuje ľuďom prístup ku všetkým obľúbeným pesničkám a otvára dvere k objavovaniu novej hudby z celého sveta,” povedal nám Herman Johre, viceprezident biznisového rozvoja tejto služby. V rozhovore prezradil, ako sa cez TIDAL snažia bližšie spojiť umelcov s fanúšikmi. 

Počúvajte hudbu cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť predplatné appky TIDAL aj 10 GB extra dát. Wow! Chcem vedieť viac

Ako by ste predstavili TIDAL niekomu, kto nemá žiadnu skúsenosť so streamovaním hudby?

Predstavte si, že máte vo vrecku prístup k 60 miliónom pesničiek a 250 tisícom hudobných videí. Ak sa rozprávate s priateľmi o nejakej pesničke alebo ste si spomenuli na skladbu z vášho detstva, nájdete ju na TIDAL a okamžite si ju môžete pustiť, zdieľať alebo zaradiť do svojho playlistu.

TIDAL vám jediným klikom otvára dvere do sveta hudby. Náš katalóg má neuveriteľný rozsah. Nájdete v ňom pesničky, ktoré chcete počúvať vy, vaši rodičia, starí rodičia aj deti vo vašej rodine.

Niektorí ľudia si púšťali hudbu na platniach, mladšie generácie na kazetách, cédečkách a MP3 prehrávačoch. V čom je toto médium streamovanej hudby iné?

Streamovanie funguje na princípe „zjedz, koľko vládzeš”, pretože za sumu jedného mesačného predplatného môžete počúvať toľko hudby, koľko len chcete. Mne napríklad zmenilo spôsob, akým počúvam hudbu, pretože je veľmi jednoduché objavovať novú hudbu z celého sveta.

V čom je spoznávanie novej hudby cez TIDAL jednoduchšie?

Jednou z vlastností, ktorou TIDAL vyniká, je kurátorovaný obsah od ľudí aj od umelej inteligencie. Nový používateľ v aplikácii uvidí úvodné menu, ktoré od začiatku odporúča hudbu na základe vašej krajiny. Ja som z Nórska a moje domovské menu bude mať iné odporúčania ako vaše slovenské.

„TIDAL vám jediným klikom otvára dvere do sveta hudby. Náš katalóg má neuveriteľný rozsah. Nájdete v ňom pesničky, ktoré chcete počúvať vy, vaši rodičia, starí rodičia aj deti vo vašej rodine.“

Všetky tieto odporúčania pripravujú ľudia. Keď si začnete púšťať hudbu cez TIDAL, postupne vám bude ponúkať personalizovaný výber hudby domácich aj zahraničných interpretov. Poviem vám jeden zaujímavý fakt: väčšina ľudí počúva aspoň nejakú lokálnu hudbu, aj keď tvrdia opak.

Čo prináša TIDAL cez Smart Paušál od O2

Streamovacia služba TIDA je svetovým lídrom kvality zvuku a videí. Umožňuje počúvať hudbu neobmedzene, a to aj offline či vo formáte FLAC, teda v bezstratovej kvalite. Okrem pesničiek tu nájdete aj hudobné videoklipy, rozhovory, súťaže o lístky  a ďalší exkluzívny obsah. Samozrejmosťou je možnosť tvorby playlistov.

TIDAL je na trhu 5 rokov, pričom v ponuke má už viac ako 60 miliónov pesničiek a vyše 250 000 videí vo vysokej kvalite. Aplikáciu TIDAL si teraz môžete ako prémiovú službu aktivovať v rámci svojho O2 SMART Paušálu.

Ak ste napríklad fanúšik latino, umelá inteligencia vám vytvorí výber latino hudby, ktorý obsahuje umelcov podobných tým, ktorých radi počúvate, ale aj hudbu, ktorú počúvajú ľudia, ktorí majú radi rovnakých interpretov ako vy. Algoritmus vás však najskôr musí spoznať, takže musíte niečo začať počúvať, aby ste mohli začať objavovať.

Existuje viacero zdrojov na streamovanie hudby, na Slovensku je napríklad obľúbený YouTube či Spotify. Dokáže TIDAL osloviť aj takýchto zákazníkov a presvedčiť ich na zmenu?

Naším poslaním je spájať hudobníkov s fanúšikmi, preto našim členom ponúkame aj živé záznamy z podujatí, exkluzívny predpredaj aj šancu vyhrať lístky na koncerty. TIDAL podľa mňa nie je len o zážitku cez aplikáciu, ale aj o živom zážitku.

Pred pár mesiacmi sme organizovali každoročné charitatívne podujatie v New Yorku, na ktorom vystúpili veľké hviezdy ako Alicia Keys po boku mladých umelcov. Cez TIDAL ste si mohli kúpiť a vyhrať lístky alebo si podujatie pustiť z pohodlia domova.

Umožňujete fanúšikom spoznať sa s hudobníkmi aj osobne?

Áno, máme projekt, v ktorom môžete vyhrať večeru s obľúbeným hudobníkom alebo podpísaný merch. Umožňujeme fanúšikom spoznať umelcov cez ich hudobný vkus.

„Naším poslaním je spájať hudobníkov s fanúšikmi, preto našim členom ponúkame aj živé záznamy z podujatí, exkluzívny predpredaj aj šancu vyhrať lístky na koncerty.“

Napríklad ak máte radi Jay-Z-ho, tak si cez TIDAL môžete nájsť letný playlist, ktorý zostavil Jay-Z osobne. Na takýchto playlistoch spolupracujeme s veľkými hviezdami i s menej známymi lokálnymi umelcami.

V streamovacom priemysle sú honoráre umelcov kontroverznou témou. Ako funguje vyplácanie cez TIDAL? (Vysvetlenie pre tých, čo nemajú s takýmito službami skúsenosti: hudobníci dostávajú tantiémy za počet zahratí svojich skladieb v pomere k veľkosti trhu.)

TIDAL vlastnia hudobníci, takže od začiatku sa náš koncept odráža od myšlienky, že umelec by si mal svojím umením na seba zarobiť. Neponúkame bezplatný model služby podporovaný reklamami, takže každý zákazník si musí zaplatiť mesačné predplatné. Vďaka tomu vieme vyplatiť viac peňazí za menej zahratí.

Párty hity, rapové bangre aj rockové vypaľovačky: Vypočujte si 6 tematických playlistov z TIDAL

Určite to platí pre obrovské hviezdy ako Jay-Z alebo Rihanna, ktorí majú milióny prehratí každý mesiac. Oplatí sa aj menej známym kapelám mať svoju hudbu v ponuke TIDAL?

Určite sa to oplatí, hlavne na vyspelejších trhoch. Poznám veľa umelcov z Nórska, ktorí si zarobia slušné peniaze zo streamovacích služieb. Začínajúci umelci tu majú priestor na zárobok aj zviditeľnenie. Dobre to povedal váš raper Vec pri predstavovaní O2 SMART paušálov: Dnes to už nie je ťažké rozhodnutie, pre každého je lepšie mať svoju tvorbu v ponuke.

Ako sa dokážu nádejné talenty zviditeľniť cez TIDAL?

Máme projekt TIDAL Rising, v ktorom robíme v každej krajine promo lokálnych talentov cez ich pesničky, playlisty, videoklipy a koncerty. Vydávame aj magazínový obsah, kde sa môžu neobjavené hviezdy vďaka rozhovorom predstaviť širšiemu publiku.

Ktorú pesničku ste si naposledy pustili cez TIDAL? Dúfam, že je to nejaká „guilty pleasure”.

Teraz tu mám záznam z koncertu, ktorý som vám pred chvíľou ukazoval, ale myslím, že predtým som počúval kúsok vystúpenia Alicie Keys na našom benefičnom podujatí, ktorý som spomínal.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad streamovaciu službu TIDAL aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Herman Johre

Herman Johre je viceprezidentom rozvoja biznisu pre TIDAL. V praxi to znamená, že vytvára a udržiava strategické partnerstvá a zároveň pomáha predstavovať TIDAL novým trhom na celom svete.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac

Múdre hodinky, vysávač aj váha. Vybrali sme 7 najlepších smart zariadení Xiaomi

Čítaj viac