5 cenovo dostupných smartfónov, s ktorými si užijete rýchle surfovanie

Za spoľahlivý smartfón s množstvom funkcií nemusíte míňať stovky. O2 Guru Ivan Štubniak vybral pre vás päticu osvedčených modelov.

Rýchle surfovanie v 4G sieti už dávno nie je doménou len vlajkových lodí. Využívať najmodernejšie technológie v súčasnosti umožňujú už aj mimoriadne dostupné smartfóny.

Vybrali sme pre vás päticu zariadení, s ktorými neurobíte krok vedľa.

Doogee X50L

Značka Doogee nie je na našom trhu nováčikom. Presadila sa práve cenovo dostupnými smartfónmi, ktoré prinášajú funkcie prémiových značiek aj v nižších kategóriách.

Ani model X50L nie je výnimkou. Za nízku cenu dostanete maximum z toho, čo táto trieda môže ponúknuť. Z dizajnovej stránky sa zariadenie nemá za čo hanbiť. Prednú časť tvorí 5-palcový displej a navigačné tlačidlá, na zadnú stranu výrobca použil sklo. Telefón pôsobí kvalitne a robustne. Milým prekvapením je samostatný slot na pamäťovú kartu a dva sloty na nano SIM karty.

V oblasti výkonu sa Doogee na nič nehrá. So systémom Android Go je však aj napriek malej RAM veľmi svižný a rýchly. Nemusíte sa obávať mrznutia alebo sekania obrazoviek, keďže tento systém je priamo určený pre smartfóny nižšej triedy. Obchod Play priamo obsahuje sekciu pre aplikácie v Go verzii a okrem nich aj hry na krátenie dlhej chvíle.

Aj napriek tomu, že ide o Android Go, je stále postavený na systéme Android 8.1. Môžete sa tešiť na funkcie ako odomknutie tvárou alebo ovládanie smartfónu gestami.

Na zadnej strane zariadenia sa nachádza duálny fotoaparát s LED bleskom. Jeden snímač má rozlíšenie 5 Mpx, druhý 0,3 Mpx. Druhý snímač je širokouhlý, vďaka čomu vytvoríte zaujímavé fotografie. Predná kamera pre milovníkov selfie vytvorí pekné zábery aj v slabšom osvetlení. Nechýba beauty mód pre softvérové skrášlenie fotografií.

Motorola Moto E5 Play

Základný smartfón od Motoroly ponúka všetko, čo môžete od zariadenia z tejto cenovej kategórie očakávať. Milým prekvapením je operačný systém Android Go 8.1 v plnej verzií. Pri zariadeniach Moto sme už zvyknutí na takmer čistý Android bez nadstavby a inak to nie je ani pri Moto E5 Play.

Smartfónu dominuje veľký 5,34-palcový displej. V porovnaní s jeho predchodcom sa upravila pozícia snímača odtlačkov prstov, ktorý nájdete na zadnej strane pod fotoaparátom. Vnútorná pamäť s kapacitou 16 GB nie je veľká, vďaka pamäťovej karte ju však môžete rozšíriť až o 256 GB.

Motorola Moto E5 Play svojím výkonom síce neoslní, ale zvládne mierne náročné aplikácie a hry. Odnímateľná 2100 mAh batéria pohodlne vydrží poháňať smartfón celý deň.

Zadný fotoaparát má jeden snímač s rozlíšením 8 Mpx. V rozhraní fotoaparátu nájdete obľúbenú panorámu či HDR mód. Pri slabšom osvetlení fotoaparátu pomôže LED blesk. Predná selfie kamera s rozlíšením 5 Mpx vytvorí pekné zábery. Aj v prednej časti nájdete LED blesk.

Honor 7S

Zariadenia značky Honor si mnohých používateľov získali priaznivou cenou. Čínsky výrobca sa však pri znižovaní ceny rozhodol ísť ešte ďalej. V prípade zariadenia Honor 7S je prekvapením veľký FullView displej s moderným pomerom strán 18:9. Smartfón je vyšperkovaný aj adaptívnou hlasitosťou reproduktora, ktorá sa upraví podľa okolitého ruchu.

Z dizajnovej stránky predstavuje Honor 7S zaujímavý kúsok. Napriek použitiu plastov pôsobí kvalitným dojmom a veľmi príjemne sedí do ruky. Displej nie je úplne bez rámika, horná a spodná časť sú však z tých tenších. Jediné, čo zamrzí, je absencia snímača odtlačkov prstov.

V prípade fotoaparátu výrobca pred duálnou kamerou stavil na jeden snímač s rozlíšením 13 Mpx a urobil dobre. Zábery sú pri dostatočnom osvetlení prekvapivo ostré, pri slabšom osvetlení pomôže LED blesk. Nechýba HDR režim pre zábery lahodiace oku. Predná kamera je obohatená o vstavaný LED blesk, takže selfie si urobíte aj v tmavšom prostredí.

Xiaomi Redmi 6A

Bez smartfónu od výrobcu Xiaomi by sme sa v tomto výbere určite nezaobišli. Práve Xiaomi predstavuje cenovo dostupného rivala tradičných značiek, pričom model Redmi 6A je viac ako silná konkurencia.

Zariadenie je vyrobené z plastu, no pôsobí kovovým dojmom. Jeho elegantný dizajn absolútne neprezrádza, že ide o lacnejší smartfón.  

V súčasnom trende displejov s pomerom strán 18:9 nezaostáva ani Xiaomi. Navigačné tlačidlá na displeji môžete navyše skryť v nastaveniach, a tak získať ešte viac zobrazovacieho priestoru.

Na zadnej strane zariadenia sa nachádza 13 Mpx fotoaparát s LED bleskom. Pri dobrom osvetlení s ním vytvoríte pekné fotografie, no pri slabšom mierne zaostáva.

Na jedno nabitie vás smartfón Xiaomi Redmi 6A vydrží sprevádzať celý deň. Ak nie ste aktívnym používateľom sociálnych sietí, bude to aj viac.

Motorola Moto E5

Hoci by ste mohli čakať, že za málo peňazí dostanete len málo „muziky“, pri zariadení Motorola Moto E5 je opak pravdou. Plastové telo sa dobre drží v ruke a jeho klasický dizajn má stále svoje čaro.

Potešujúce je umiestnenie čítačky odtlačkov prstov na zadnej strane, kde ju intuitívne nahmatáte a jej rýchlosť vás príjemne prekvapí.

Ak obľubujete čistý Android, pri smartfónoch od Motoroly si prídete na svoje. Práve súhra operačného systému s úsporným procesorom a veľkou kapacitou batérie prináša až prekvapivú výdrž. Spoľahnúť sa naň môžete aj počas náročných dní, keď smartfón využívate naplno aj počas trojdňového výletu.

Ak chcete zachytiť momenty počas dňa, poslúži vám fotoaparát s rozlíšením 13 Mpx. Na rozdiel od svojich konkurentov dokáže toto zariadenie vytvoriť kvalitné zábery aj pri slabšom osvetlení.

Smartfón Motorola Moto E5 je ideálna voľba pre tých, ktorí hľadajú kombináciu prijateľnej ceny, dlhej výdrže batérie a veľkého displeja.

Oslovil vás niektorý z týchto smartfónov? Ku ktorémukoľvek O2 Paušálu môžete mať ľubovoľný model na začiatok už od 2 €.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Ako sa na používanie smartfónu za volantom pozerá známy moderátor, influencer a milovník šoférovania? Prečítajte si náš rozhovor.

Obľúbený moderátor a youtuber Matej „Sajfa“ Cifra sa stal hlavnou tvárou kampane v rámci platformy Dátuj zodpovedne, ktorej cieľom je poukázať na nebezpečenstvo používania smartfónu za volantom.

Porozprávali sme sa s ním, aký má vzťah k šoférovaniu, ako sa zmenil jeho prístup k používaniu mobilu po tom, čo sa zapojil do kampane, aj o vlogovaní a ďalších plánoch.

Kedy si naposledy použil telefón za volantom a aké myšlienky ti vtedy bežali hlavou? Uvedomoval si si, že nemáš auto úplne pod kontrolou a môže sa niečo stať tebe alebo niekomu inému?

Jasné, že si to človek uvedomuje. Do tohto projektu som išiel aj preto, lebo sám seba čoraz častejšie pristihnem pri uvažovaní nad touto témou. Telefonovanie s handsfree je jedna vec, ale iné je, keď telefón reálne ovládaš a scroluješ si Instagram alebo si niečo natáčaš. Moja žena ma za to často „pucuje“ a sám viem, že s tým musím prestať. Občas si poviem: „Čo ak by sa práve teraz mojou vinou niekomu niečo stalo?“

Bol si už niekedy účastníkom nehody, za ktorú bol zodpovedný telefón?

Také niečo sa mi ešte nestalo, ale raz dávno sme sa v jednej zápche posúvali na jednotke a dvojke a akurát som z obalu vyberal cédečko. Mal som ho v lone, rozhodol som sa pre Hip-Hop Výber 5 a bum. Nedobrzdil som. Jemná nepozornosť a bol tam oškretý plech. Nič vážne sa nestalo, ale ak by po priechode išla napríklad žena s kočíkom, bola by to už úplne iný príbeh.  

Je to pre teba šoférovanie nutnosť alebo pri tom dokážeš relaxovať?

Milujem šoférovanie. Je to vec, ktorá ma neskutočne baví. Zbožňujem dlhé cesty, a keď viem, že niekam pôjdeme minimálne dve hodiny, úplne sa na to teším. Veľmi rád šoférujem aj sám. Vtedy relaxujem, počúvam hudbu alebo podcasty, veľa premýšľam. Aj keď cestujem so svojou ženou, často sa stane, že sme počas jazdy ticho.

Aké bolo tvoje prvé auto?

Dlho som nemal peniaze na to, aby som mal auto. Aj keď som v rádiu robil už niekoľko rokov, cestoval som autobusom alebo taxíkom. Spomínam si, že keď som si už nakoniec chcel vziať auto na lízing, bavil som sa o tom s naším vtedajším generálnym riaditeľom. On mi povedal, nech pár mesiacov počkám, lebo v Ženeve vraj predstavia novú Hondu Civic. Bolo to okolo roku 2005 a vtedy vyzerala dosť futuristicky. A bol som nakoniec veľmi hrdý, pretože som bol prvý človek na Slovensku, ktorý ju mal.

Prečo si sa rozhodol stať tvárou projektu, ktorého cieľom je poukázať na nebezpečenstvo používania smartfónu za volantom? Prečo by sa o tom malo hovoriť?

Ako som už spomínal na začiatku, čoraz častejšie som si v aute uvedomoval, že nerobím správnu vec, a keď ma z O2 oslovili, povedal som áno, pretože sa mi páči práve ten preventívny prístup a som s touto témou stotožnený. Ak by ma oslovil niekto s kampaňou na ochranu kaktusov, povedal by som, že síce s nimi súhlasím, ale nemám doma žiaden kaktus a veľmi to necítim.

„Telefonovanie s handsfree je jedna vec, ale iné je, keď telefón reálne ovládaš a scroluješ si Instagram alebo si niečo natáčaš.“

Toto je však vec, ktorú vnímam veľmi intenzívne, lebo vždy, keď ten telefón chytím za volantom do ruky, hovorím si: „Maťo, keď sa teraz niečo stane, už to nijako nezahovoríš.”  

Dnes sa dá veľmi ľahko dokázať, že si ten telefón držal v ruke práve vtedy. Aj na Slovensku teraz máme niekoľko káuz s esemeskami a fotkami a z toho človek už jednoducho nijako nevycúva. Išiel som do toho práve preto, že táto téma sa ma bytostne týka.

Pri príprave tohto projektu si sa dozvedel o štatistikách, ktoré hovoria, ako veľmi dokáže používanie mobilu ubrať z pozornosti vodiča. Zmenil sa tvoj postoj k jeho používaniu okamžite, alebo si si to uvedomoval trošku dlhšie?

Ešte si na to musím zvykať. Ale keďže teraz je táto kampaň všade a ľudia ju vnímajú, tak by som chcel ísť príkladom. Sám pred sebou by som sa cítil veľmi čudne, ak by som ten telefón používal rovnako aj naďalej. Určite si na to už dávam pozor.

Čoskoro budeš otcom. Prispel aj tento projekt k tomu, že v úlohe rodiča sa budeš snažiť byť zodpovednejší?

Áno, začal som rozmýšľať trošku inak. Máme pred sebou ešte zopár mesiacov, ale v istých oblastiach cítim zmenu svojho pohľadu na niektoré veci. Viac si uvedomujem, čo je a čo nie je dôležité. Takže si určite budem v budúcnosti dávať väčší pozor nielen na telefón za volantom.

Videl si niekedy pri šoférovaní na cestách vec, pri ktorej si ľutoval, že si ju nestíhaš natočiť a zdieľať?

No jasné, miliardu ráz. Minule som videl, ako si človek fotí mláku. Ale nie telefónom. Stál tam s foťákom a fotil si mláku. Stál som na semafore na Tomášikovej, naskočila zelená a ľutoval som, že som to nestihol. Bol to fascinujúci pohľad.

Hoci vloguješ len pomerne krátko, stal sa z teba mimoriadne úspešný youtuber. Rozmýšľal si už niekedy nad novým formátom alebo nad tým, že by si svoj kanál posunul niekam inam?

Premýšľam nad tým čoraz viac. Vždy je to o tom, že človek by sa mal nejakým spôsobom znovuobjaviť, nájsť niečo, čo ho zase na pár rokov nakopne. Nehovorím, že tie vlogy upadajú, stále ma to baví, stále si to robím sám a stále ma teší, keď si v počítači otvorím nový projekt a idem strihať.

Teším sa, keď mám príležitosť stretnúť sa a porozprávať sa so zaujímavými ľuďmi a môcť si to natočiť. Ale viem, že teraz by som chcel nájsť niečo ďalšie, čo by pre mňa bolo nosným projektom a vlogy by len podporovali to, čomu sa venujem. Aj preto rád šoférujem, lebo vtedy uvažujem nad podobnými vecami.

Ako vnímaš vplyv influencerov na ľudí? Cítiš nejakú zodpovednosť za obsah, ktorý publikuješ, alebo sa spoliehaš na to, že ľudia majú vlastný rozum a názor?

Je to tak 50/50. Nechcem nikomu zasahovať do života a hovoriť mu, čo má robiť a čo nie, pretože to podľa mňa nie je úplne správne. Ale sú isté témy, ktoré podľa mňa treba medzi ľudí „tlačiť“ viac a ukázať im, že napríklad nezávidieť a dopriať iným je nesmierne dôležitá vlastnosť. Alebo slušnosť v komunikácii s kýmkoľvek. Či si to ty, moji kolegovia, alebo hocikto na ulici.

„Nechcem nikomu zasahovať do života a hovoriť mu, čo má robiť a čo nie, pretože to podľa mňa nie je úplne správne. Ale sú isté témy, ktoré podľa mňa treba medzi ľudí ‚tlačiťviac.“

Taktiež kritické myslenie sa v súčasnosti tiež dosť podceňuje. Ja by som v základných a stredných školách určite zaviedol predmet kritické myslenie. Žiak by dostal súbor údajov a faktov a mal by sa v nich učiť orientovať – čo je relevantné a čo nie, čo je už prekrútené a ako je to naozaj.

Toto sú veci, pri ktorých človek môjho vplyvu nemôže len mávnuť rukou a povedať, že si idem svoje a „mám na saláme“, čo si ľudia myslia. Samozrejme, chcem robiť, čo ma baví a čo bude baviť aj ľudí, ale v istých momentoch cítim aj nejakú zodpovednosť.

Máš nejaký vysnívaný televízny alebo rádiový formát alebo námet, ktorý nosíš v hlave a ešte sa ti ho nepodarilo zrealizovať?

Kiežby som bol takýto človek. Možno sa teraz podceňujem, ale myslím si, že vedome takto nepremýšľam a nesnažím sa cielene generovať nápady. Ja som taký typ skôr zo dňa na deň a z týždňa na týždeň.

Veľa vecí v mojom živote jednoducho prirodzene prišlo mojím smerom. Keď som však chcel začať točiť vlogy, nosil som ten nápad v hlave trištvrte roka, kým som natočil prvý. Ale nemám námet na rozhlasovú či televíznu šou ani na nejaký nový internetový alebo youtubový projekt.

Kam povedie tvoja najbližšia cesta autom?

Keďže sme momentálne v rádiu, tak moja najbližšia cesta bude domov. Hoci bývam dosť blízko, chodím autom, no čoraz častejšie si hovorím, že by som mal viac chodiť na bicykli. A aj pešo by sa dalo.

A čo nejaká dlhšia cesta?

Nemám naplánovanú žiadnu dlhšiu cestu, ale v posledných dňoch som sa nacestoval celkom veľa. Pred pár dňami som bol v Prahe. Nakoniec som namiesto vlaku išiel autom a tá cesta naspäť bola veľmi jednoduchá a pohodová, ani neviem ako a už som bol doma.

Viac informácií o platforme Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.

Matej „Sajfa“ Cifra

Tento rok oslávi 40 rokov. Vyštudoval učiteľstvo v kombinácii slovenčina-angličtina a v súčasnosti je hlavne rozhlasovým a televíznym moderátorom. Okrem toho točí vlogy na YouTube, kde má takmer 170 000 odberateľov. V programe Level Lama hráva počítačové hry so známymi osobnosťami a občas sa venuje aj stand-up comedy. Je ženatý s moderátorkou Veronikou Cifrovou Ostrihoňovou, s ktorou čakajú prvé dieťa.


Lifetech: Čo je nové