8 najpredávanejších telefónov sezóny

Osvedčený výber tých najlepších telefónov pre vás

Výber nového smartfónu je dôležité rozhodnutie. Zjednodušte si ho s našimi tipmi.

Samsung Galaxy J5 (2017)

Samsung Galaxy J5 (2017)

Samsung pri najnovšom rade modelu J rozhodne nešetril. Výsledkom je krásny celokovový telefón v kategórii nižšej strednej triedy pre menej náročných užívateľov s vynikajúcim pomerom cena-výkon. Vzhľadu vládne kompaktný 5,2 palcový HD displej s technológiou Super AMOLED. Zadná kamera vám zhotoví kvalitné ostré fotky aj v slabšom osvetlení a o výkon sa postará 8-jadrový procesor, ktorý zvládne aj slušnú záťaž.

Honor 9 Lite

Honor 9 Lite

Odľahčená verzia vlajkovej lode vám prináša množstvo vylepšení, ktoré ako znalci oceníte. Smartfón sa môže pochváliť displejom s pomerom strán 18:9 — vyzerá naozaj skvele. K tomu získate aj  FHD+ a skvelú novinku v podobe 4 šošoviek fotoaparátu: 2 na zadnej strane a 2 vpredu. Špičkový chod bez nepríjemného zasekávania zabezpečuje výkonný 8-jadrový procesor a 3 GB operačnej pamäte RAM. Honor 9 Lite navyše môžete mať za priaznivú cenu — rozhodnete sa práve pre neho?

Huawei P20 Lite

Tento krásavec si vás získa svojím unikátnym vzhľadom. Má sklenenú konštrukciu a natiahnutý 5,84 palcový Full HD+ displejs pomerom strán až 19:9. Spoľahnúť sa môžete aj na celkom slušnú výdrž, ktorú zabezpečuje batéria s kapacitou 3000 mAh. Ak radi fotíte, určite oceníte zadný duálny 16 MPx fotoaparát so zaujímavou možnosťou efektného rozmazania pozadia na fotografiách. Vyskúšajte to! Bezchybnú selfie vytvoríte pomocou prednej 16 MPx kamery. Nechýba ani čítačka odtlačkov prstov, ktorú zase nájdete na zadnej strane telefónu. Celkovo vzaté, veľmi vydarený telefón. Bude váš?

Motorola Moto E4

Motorola Moto E4

Motorola Moto E4 nerobí kompromisy ani pri nízkej cenovke. Ponúka veľmi slušný 4-jadrový procesor, ktorý vám poskytne hladký chod zariadenia a najnovší Android 7.1 (Nougat). Smartfón vyniká elegantným dizajnom, ktorý je typický pre celú líniu Moto. Kvalitný 5-palcový LCD displej rámujú oblé okraje. V zadnej časti zaujme masívnou kamerou, na prednej strane poteší snímač odtlačkov prstov, ktorý zaistí bezpečnosť vašich dát. Telefón sa vyznačuje príjemným používaním, slušnou výdržou batérie, dobrým fotoaparátom a dostatočnou kapacitou pre vaše dáta.

Huawei P10 Lite

Huawei P10 Lite

Obľúbená light verzia P10 Lite dokázala, že Huawei si aj na Lite verzii dá naozaj záležať. Precízne opracovaný diamond-cut kovový rám v kombinácii so zaobleným 2.5D sklom umožňuje  5,2 Full HD palcovému displeju vyniknúť v celej kráse. Za výkon je zodpovedný 8-jadrový procesor Kirin 658, ktorý sa len tak niečoho nezľakne a zabezpečuje pekný plynulý chod.

Samsung Galaxy J3 (2017)

Samsung Galaxy J3 (2017)

Pod typickým samsungovým vzhľadom kovového tela sa ukrýva osvedčená základná výbava, ktorá je určená pre nenáročných užívateľov. Telefón svojimi rozmermi výborne padne do ruky. 5-palcový displej vám zobrazí fotografie s rozlíšením 13 Mpix a tiež selfie s rozlíšením 5 Mpix. Najväčšou výhodou telefónu je slušné clonové číslo f/1.9, ktoré vám zabezpečí kvalitné fotky aj v slabšom osvetlení.


Huawei Mate 10 Lite

Huawei Mate 10 Lite

Štýlový smartfón nesie jasný odtlačok výrobcu Huawei a eleganciu mu jednoznačne dodáva kovové telo a mierne vystupujúca šošovka fotoaparátov, rovnako aj snímač odtlačkov prstov na zadnej strane smartfónu. Aj napriek väčším rozmerom vám telefón padne priamo do ruky a môžete ho pohodlne ovládať aj jednou rukou.

Motorola Moto E4 plus

Motorola Moto E4 plus

Tento smartfón si vás dostane svojím jedinečným dizajnom. Navyše pod kovovým telom ukrýva vynikajúci výkon a batériu s mimoriadnou kapacitou 5000 mAh. Moto E4 plus v sebe spája skvelý výkon, funkčné multimédiá a celkovo výbornú súhru všetkých funkcií — a to všetko za veľmi fajn cenu.


Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Ako sa na používanie smartfónu za volantom pozerá známy moderátor, influencer a milovník šoférovania? Prečítajte si náš rozhovor.

Obľúbený moderátor a youtuber Matej „Sajfa“ Cifra sa stal hlavnou tvárou kampane v rámci platformy Dátuj zodpovedne, ktorej cieľom je poukázať na nebezpečenstvo používania smartfónu za volantom.

Porozprávali sme sa s ním, aký má vzťah k šoférovaniu, ako sa zmenil jeho prístup k používaniu mobilu po tom, čo sa zapojil do kampane, aj o vlogovaní a ďalších plánoch.

Kedy si naposledy použil telefón za volantom a aké myšlienky ti vtedy bežali hlavou? Uvedomoval si si, že nemáš auto úplne pod kontrolou a môže sa niečo stať tebe alebo niekomu inému?

Jasné, že si to človek uvedomuje. Do tohto projektu som išiel aj preto, lebo sám seba čoraz častejšie pristihnem pri uvažovaní nad touto témou. Telefonovanie s handsfree je jedna vec, ale iné je, keď telefón reálne ovládaš a scroluješ si Instagram alebo si niečo natáčaš. Moja žena ma za to často „pucuje“ a sám viem, že s tým musím prestať. Občas si poviem: „Čo ak by sa práve teraz mojou vinou niekomu niečo stalo?“

Bol si už niekedy účastníkom nehody, za ktorú bol zodpovedný telefón?

Také niečo sa mi ešte nestalo, ale raz dávno sme sa v jednej zápche posúvali na jednotke a dvojke a akurát som z obalu vyberal cédečko. Mal som ho v lone, rozhodol som sa pre Hip-Hop Výber 5 a bum. Nedobrzdil som. Jemná nepozornosť a bol tam oškretý plech. Nič vážne sa nestalo, ale ak by po priechode išla napríklad žena s kočíkom, bola by to už úplne iný príbeh.  

Je to pre teba šoférovanie nutnosť alebo pri tom dokážeš relaxovať?

Milujem šoférovanie. Je to vec, ktorá ma neskutočne baví. Zbožňujem dlhé cesty, a keď viem, že niekam pôjdeme minimálne dve hodiny, úplne sa na to teším. Veľmi rád šoférujem aj sám. Vtedy relaxujem, počúvam hudbu alebo podcasty, veľa premýšľam. Aj keď cestujem so svojou ženou, často sa stane, že sme počas jazdy ticho.

Aké bolo tvoje prvé auto?

Dlho som nemal peniaze na to, aby som mal auto. Aj keď som v rádiu robil už niekoľko rokov, cestoval som autobusom alebo taxíkom. Spomínam si, že keď som si už nakoniec chcel vziať auto na lízing, bavil som sa o tom s naším vtedajším generálnym riaditeľom. On mi povedal, nech pár mesiacov počkám, lebo v Ženeve vraj predstavia novú Hondu Civic. Bolo to okolo roku 2005 a vtedy vyzerala dosť futuristicky. A bol som nakoniec veľmi hrdý, pretože som bol prvý človek na Slovensku, ktorý ju mal.

Prečo si sa rozhodol stať tvárou projektu, ktorého cieľom je poukázať na nebezpečenstvo používania smartfónu za volantom? Prečo by sa o tom malo hovoriť?

Ako som už spomínal na začiatku, čoraz častejšie som si v aute uvedomoval, že nerobím správnu vec, a keď ma z O2 oslovili, povedal som áno, pretože sa mi páči práve ten preventívny prístup a som s touto témou stotožnený. Ak by ma oslovil niekto s kampaňou na ochranu kaktusov, povedal by som, že síce s nimi súhlasím, ale nemám doma žiaden kaktus a veľmi to necítim.

„Telefonovanie s handsfree je jedna vec, ale iné je, keď telefón reálne ovládaš a scroluješ si Instagram alebo si niečo natáčaš.“

Toto je však vec, ktorú vnímam veľmi intenzívne, lebo vždy, keď ten telefón chytím za volantom do ruky, hovorím si: „Maťo, keď sa teraz niečo stane, už to nijako nezahovoríš.”  

Dnes sa dá veľmi ľahko dokázať, že si ten telefón držal v ruke práve vtedy. Aj na Slovensku teraz máme niekoľko káuz s esemeskami a fotkami a z toho človek už jednoducho nijako nevycúva. Išiel som do toho práve preto, že táto téma sa ma bytostne týka.

Pri príprave tohto projektu si sa dozvedel o štatistikách, ktoré hovoria, ako veľmi dokáže používanie mobilu ubrať z pozornosti vodiča. Zmenil sa tvoj postoj k jeho používaniu okamžite, alebo si si to uvedomoval trošku dlhšie?

Ešte si na to musím zvykať. Ale keďže teraz je táto kampaň všade a ľudia ju vnímajú, tak by som chcel ísť príkladom. Sám pred sebou by som sa cítil veľmi čudne, ak by som ten telefón používal rovnako aj naďalej. Určite si na to už dávam pozor.

Čoskoro budeš otcom. Prispel aj tento projekt k tomu, že v úlohe rodiča sa budeš snažiť byť zodpovednejší?

Áno, začal som rozmýšľať trošku inak. Máme pred sebou ešte zopár mesiacov, ale v istých oblastiach cítim zmenu svojho pohľadu na niektoré veci. Viac si uvedomujem, čo je a čo nie je dôležité. Takže si určite budem v budúcnosti dávať väčší pozor nielen na telefón za volantom.

Videl si niekedy pri šoférovaní na cestách vec, pri ktorej si ľutoval, že si ju nestíhaš natočiť a zdieľať?

No jasné, miliardu ráz. Minule som videl, ako si človek fotí mláku. Ale nie telefónom. Stál tam s foťákom a fotil si mláku. Stál som na semafore na Tomášikovej, naskočila zelená a ľutoval som, že som to nestihol. Bol to fascinujúci pohľad.

Hoci vloguješ len pomerne krátko, stal sa z teba mimoriadne úspešný youtuber. Rozmýšľal si už niekedy nad novým formátom alebo nad tým, že by si svoj kanál posunul niekam inam?

Premýšľam nad tým čoraz viac. Vždy je to o tom, že človek by sa mal nejakým spôsobom znovuobjaviť, nájsť niečo, čo ho zase na pár rokov nakopne. Nehovorím, že tie vlogy upadajú, stále ma to baví, stále si to robím sám a stále ma teší, keď si v počítači otvorím nový projekt a idem strihať.

Teším sa, keď mám príležitosť stretnúť sa a porozprávať sa so zaujímavými ľuďmi a môcť si to natočiť. Ale viem, že teraz by som chcel nájsť niečo ďalšie, čo by pre mňa bolo nosným projektom a vlogy by len podporovali to, čomu sa venujem. Aj preto rád šoférujem, lebo vtedy uvažujem nad podobnými vecami.

Ako vnímaš vplyv influencerov na ľudí? Cítiš nejakú zodpovednosť za obsah, ktorý publikuješ, alebo sa spoliehaš na to, že ľudia majú vlastný rozum a názor?

Je to tak 50/50. Nechcem nikomu zasahovať do života a hovoriť mu, čo má robiť a čo nie, pretože to podľa mňa nie je úplne správne. Ale sú isté témy, ktoré podľa mňa treba medzi ľudí „tlačiť“ viac a ukázať im, že napríklad nezávidieť a dopriať iným je nesmierne dôležitá vlastnosť. Alebo slušnosť v komunikácii s kýmkoľvek. Či si to ty, moji kolegovia, alebo hocikto na ulici.

„Nechcem nikomu zasahovať do života a hovoriť mu, čo má robiť a čo nie, pretože to podľa mňa nie je úplne správne. Ale sú isté témy, ktoré podľa mňa treba medzi ľudí ‚tlačiťviac.“

Taktiež kritické myslenie sa v súčasnosti tiež dosť podceňuje. Ja by som v základných a stredných školách určite zaviedol predmet kritické myslenie. Žiak by dostal súbor údajov a faktov a mal by sa v nich učiť orientovať – čo je relevantné a čo nie, čo je už prekrútené a ako je to naozaj.

Toto sú veci, pri ktorých človek môjho vplyvu nemôže len mávnuť rukou a povedať, že si idem svoje a „mám na saláme“, čo si ľudia myslia. Samozrejme, chcem robiť, čo ma baví a čo bude baviť aj ľudí, ale v istých momentoch cítim aj nejakú zodpovednosť.

Máš nejaký vysnívaný televízny alebo rádiový formát alebo námet, ktorý nosíš v hlave a ešte sa ti ho nepodarilo zrealizovať?

Kiežby som bol takýto človek. Možno sa teraz podceňujem, ale myslím si, že vedome takto nepremýšľam a nesnažím sa cielene generovať nápady. Ja som taký typ skôr zo dňa na deň a z týždňa na týždeň.

Veľa vecí v mojom živote jednoducho prirodzene prišlo mojím smerom. Keď som však chcel začať točiť vlogy, nosil som ten nápad v hlave trištvrte roka, kým som natočil prvý. Ale nemám námet na rozhlasovú či televíznu šou ani na nejaký nový internetový alebo youtubový projekt.

Kam povedie tvoja najbližšia cesta autom?

Keďže sme momentálne v rádiu, tak moja najbližšia cesta bude domov. Hoci bývam dosť blízko, chodím autom, no čoraz častejšie si hovorím, že by som mal viac chodiť na bicykli. A aj pešo by sa dalo.

A čo nejaká dlhšia cesta?

Nemám naplánovanú žiadnu dlhšiu cestu, ale v posledných dňoch som sa nacestoval celkom veľa. Pred pár dňami som bol v Prahe. Nakoniec som namiesto vlaku išiel autom a tá cesta naspäť bola veľmi jednoduchá a pohodová, ani neviem ako a už som bol doma.

Viac informácií o platforme Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.

Matej „Sajfa“ Cifra

Tento rok oslávi 40 rokov. Vyštudoval učiteľstvo v kombinácii slovenčina-angličtina a v súčasnosti je hlavne rozhlasovým a televíznym moderátorom. Okrem toho točí vlogy na YouTube, kde má takmer 170 000 odberateľov. V programe Level Lama hráva počítačové hry so známymi osobnosťami a občas sa venuje aj stand-up comedy. Je ženatý s moderátorkou Veronikou Cifrovou Ostrihoňovou, s ktorou čakajú prvé dieťa.


Lifetech: Čo je nové