Huawei MateBook X: Na prvý pokus viac ako dobré

MateBook X nie je len prvý notebook značky Huawei, ale pravdepodobne rovno jeden z najlepších laptopov súčasnosti.

“Dokonalosť sa nedosahuje vtedy, keď už nie je možné nič dodať, ale vtedy, keď nie je možné nič odobrať,” nechal sa svojho času počuť spisovateľ Antoine de Saint Exupéry. Vývojári v  Huawei tento citát pravdepodobne nepoznajú, no dizajn ich najnovšieho laptopu ho vystihuje dokonale.

Štíhly elegán

Huawei MateBook X rozhodne neplytvá zbytočným priestorom. Práve naopak. Laptop má mušiu váhu a každý jeho detail ide až na hranu možností. Klávesnica a obrazovka veľká skoro ako papier formátu A4 takmer pretekajú cez okraje. Celokovové telo ani na najhrubšom mieste neprekročí 12,5 milimetra.

Šírka tak akurát postačuje na to, aby sa k notebooku dali pripojiť slúchadlá. Napriek minimalizmu je ale konštrukcia notebooku pevná a kov má dostatočnú hrúbku, takže sa nijako pri práci neprehýba.

Byť popredu nemusí byť výhoda

Práve kvôli spomínanému úzkemu telu počítač disponuje iba dvomi konektormi USB-C po oboch stranách a jackom na slúchadla na ľavej strane. Viac sa už na notebook pre jeho rozmery skrátka nezmestilo.

Porty typu USB-C sú celkom určite predzvesťou budúcnosti, ale dnes ešte stále mnoho zariadení takýmto konektorom nedisponuje, takže bez pribalenej redukcie na HDMI, USB-B a VGA sa v podstate nepohnete z domu. Mierne zamrzí aj to, že na nabíjanie slúži iba USB port na ľavej strane.

Vrcholom dizajnu je displej

Vec, ktorú na MateBook X treba zvlášť vyzdvihnúť je displej. Obrazovku o veľkosti 13 palcov a s rozlíšením 2 560 × 1 440 pixelov (3:2) sa podarilo zázračne prilepiť na rozmery notebooku, ktorý ma bežne rozmery obrazoviek o dva palce menšie. Pritom je veľmi dobre chránený tvrdeným sklom Gorilla Glass. Obraz je krásne jemný a detailný, veľmi dobre viditeľný zo všetkých pozorovacích uhlov.

Tichá voda brehy myje

Srdcom Huawei MateBook X je procesor Intel Core i5 s dvomi jadrami, ktorý nie je chladený ventilátorom, ale pasívnym chladením. Vďaka nemu ide notebook úplne tichúčko. K tomu pripočítajme 4 GB operačnej pamäte a SSD disk s kapacitou 256 GB a výsledný výkon je viac ako pôsobivý.

Huawei MateBook X sa tiež môže pochváliť až desiatimi hodinami výdrže batérie, za čo vďačí nielen úspornému hardvéru, ale predovšetkým veľkej batérii s kapacitou 5 449 mAh. Čerešničkou na torte je audio systém Dolby Atmos. Poteší však aj podsvietená klávesnica a snímač odtlačkov prstov.

MateBook X je prvým pokusom z dielne Huawei a treba povedať, že dopadol nad očakávania. Výrobca priniesol na trh ultra tenký laptop so šikovným dizajnom za veľmi rozumnú cenu. Ak takto vyzerá začiatok, bude zaujímave sledovať, aké ďalšie novinky bude v budúcnosti značka prinášať.

Huawei MateBook X získate spolu s paušálom od O2 na začiatok iba za 2 eurá.

HUAWEI

Produkty a služby značky HUAWEI sú dostupné vo viac ako 170 krajinách a využíva ich tretina svetovej populácie. V roku 2016 sa spoločnosť umiestnila na 3. mieste v dodávkach inteligentných mobilných telefónov. Značka HUAWEI pôsobí v telekomunikačnom priemysle 20 rokov a jej cieľom je prinášať svojim používateľom tie najnovšie technológie.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Huawei MateBook X v reálnom živote. Otestoval ho študent aj manažér

Na niekoľko dní sme požičali prvý notebook z dielne Huawei – Huawei MateBook X študentovi architektúry a manažérovi. Pozrite sa, ako to dopadlo.

Každodenné používanie notebooku v škole aj pri práci kladie na techniku nemalé nároky. Oslovili sme preto tých, ktorí dni trávia za počítačom, aby si vyskúšali a zhodnotili notebook Huawei MateBook X.

Študent Samo: MateBook X je ľahký a tichý, môžem ho nosiť stále so sebou

„Ako študent štvrtého ročníka architektúry a zároveň zamestnanec architektonického štúdia využívam počítač takmer nonstop. Ráno s ním vstávam a popri raňajkách a káve mi beží seriál či nahlas pustená hudba. V škole ho využívam na prednáškach aj pri konzultáciách svojich prác.

Tu má MateBook X výhodu, pretože je ľahký a tichý, takže ho môžem mať vždy so sebou v ruksaku a jeho váha sa rovná váhe jedných väčších skrípt. Často sa tiež stretávame so spolužiakmi aj mimo pôdy školy, v kaviarni, v lete v parkoch a konzultujeme, radíme sa, keď robíme na spoločných zadaniach. Práve vtedy ocením jeho ľahkosť a výdrž batérie.

Najmä v skúškovom období trávim veľa času na byte. Potrebujem používať architektonické programy, ktorých mám často otvorených viac naraz. Tu som zachytil, že MateBook X už mierne zaostáva. Nie je sa čo čudovať, s tým má problém už aj môj notebook, ktorý je vyskladaný presne podľa mojich potrieb.

Veľkosť MateBooku X a uhlopriečka 13’ sú v tomto prípade už na škodu. Pri práci architekta potrebujem veľké plochy, aby som videl každý detail. To však rieši napríklad externý monitor.

Všeobecne MateBook X hodnotím ako perfektný notebook, ideálny spoločník na cesty. Viem si predstaviť fungovať s ním ako s notebookom, ktorý využívam vyslovene na prenášanie, na prezentáciu svojich prác v škole alebo u klienta, na konzultácie projektov či pri cestovaní.

Doma by ho však musela suplovať mašina, ktorá utiahne niekoľko procesovo náročných programov naraz, k tomu prehrávanie hudby a prehliadač v mnohých otvorených oknách na hľadanie potrebných vecí k práci.“

Manažér Oliver: Výkonný pomocník na pracovných stretnutiach s klientmi

„Na MateBook X by som si vedel zvyknúť veľmi rýchlo najmä pre jeho minimálnu hmotnosť. Laptop potrebujem so sebou nosiť celý deň, a to je často aj pri ľahších modeloch náročné. Keď som nosil MateBook X, párkrát som sa zľakol, že som ho zabudol – vôbec som necítil, že ho v taške mám.

Na dlhšiu prácu v kancelárii mi je síce malý, no na pracovných stretnutiach mi vďaka svojej rýchlosti veľmi pomohol. Je veľmi svižný, na nič netreba čakať, a to šetrí čas a nervy ako mne, tak klientom. Displej nie je najväčší, no je jasný a ani v kaviarni sme nemali problém efektívne pracovať.

MateBook X je určite perfektnou voľbou na cesty – je malý, ľahký a výkonný. Pracovať na ňom nonstop alebo robiť s ním grafiku by som asi pre jeho malé rozmery nechcel, ale na prečítanie článku, posielanie e-mailov či pracovné stretnutie je ideálny, hlavne ak sa potrebujete neustále presúvať.“

Huawei MateBook X získate spolu s paušálom od O2 na začiatok iba za 2 eurá.

HUAWEI

Produkty a služby značky HUAWEI sú dostupné vo viac ako 170 krajinách a využíva ich tretina svetovej populácie. V roku 2016 sa spoločnosť umiestnila na 3. mieste v dodávkach inteligentných mobilných telefónov. Značka HUAWEI pôsobí v telekomunikačnom priemysle 20 rokov a jej cieľom je prinášať svojim používateľom tie najnovšie technológie.


Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac