Máte radi zariadenia od Motoroly? Preverili sme pre vás najnovší model Moto G7 Power

O2 Guru Peter Krajči pre vás otestoval smartfón Motorola Moto G7 Power.

Na vyskúšanie sa mi dostala novinka z dielne Motoroly – Motorola Moto G7 Power. Ide o siedmu generáciu tohto legendárneho radu, ktorá má určite čo ponúknuť.

Prvé dojmy

Motorola svojím radom G dokazuje, že aj cenovo dostupný smartfón môže používateľom ponúknuť zaujímavý výkon, pekný dizajn a kvalitné materiály. Motorola Moto G7 Power zaujme už na prvý pohľad svojou veľkosťou. 6,2-palcový displej a s pomerom strán 19 : 9 pôsobí naozaj vkusne. Farby sú jasné a žiarivé – videá vyzerali pri maximálnom rozlíšení fantasticky. Použité materiály pôsobia veľmi elegantne a smartfón vďaka nim vzbudzuje dojem oveľa drahšieho zariadenia.

Osobne som bol veľmi zvedavý, čo nová generácia prinesie, pretože Motorola nastavila latku naozaj vysoko. Nechýbajú obľúbené Moto gestá, ktoré sú naozaj návykové, pribudlo ovládanie gestami zabudované priamo v displeji. Zapínanie LED svetla a fotoaparát reagujú rýchlejšie ako v prípade predchádzajúcej počas testovania veľmi príjemným spoločníkom.

Skvelá výdrž batérie

Veľkým prekvapením pre mňa bola takmer trojdňová výdrž batérie, čo rozhodne patrí ku kľúčovým prednostiam tohto modelu. Telefón som nijako nešetril, aktívne som používal tri e-mailové kontá, sociálne siete, sledoval YouTube, nakrúcal videá aj fotografoval, ale batériu sa mi ani raz skôr ako po dva a pol dni vybiť nepodarilo. Má kapacitu až 5 000 mAh, čo je v tejto triede nadštandardné.

Vydarené fotky aj videá

Hlavný fotoaparát tohto zariadenia má rozlíšenie 12 Mpx, pričom fotografi e sú naozaj vydarené. Fotoaparát rýchlo zaostroval a výsledok bol vždy veľmi dobrý.

Priamo vo fotoaparáte je zabudovaná funkcia Google Lens, ktorá prináša rozšírenú realitu, napríklad rozoznávanie textov či budov. Priamo v aplikácii nájdete aj možnosť zvýraznenia farby. Softvér vyberie zo záberu len farbu, ktorú chcete, a zvyšok bude počas zachytávania čierno-biely.

Funkciu portrét ocení ten, kto chce mať pekné rozmazané pozadie, kinematograf zase vytvára zaujímavé pohyblivé obrázky. Pochváliť treba aj nahrávanie videí v 4K rozlíšení. Výsledné video vyzerá naozaj dobre aj počas zhoršených svetelných podmienok. Predný fotoaparát má rozlíšenie 8 Mpx, čo úplne postačuje na pekné selfie snímky.

Výkonný a zároveň úsporný obor

O výkon sa stará osemjadrový procesor Snapdragon 632 v spojení so 4 GB RAM a so 64 GB internou pamäťou. Výdrž zabezpečuje vyššie spomínaný silný akumulátor. Veľkou prednosťou je aj plnohodnotný DUAL SIM slot spolu s pamäťovou kartou. Na rozhodovanie, či použijete druhú SIM kartu alebo radšej pamäťovú kartu, teda môžete zabudnúť.

Hodnotenie O2 Guru: Vynikajúci spoločník s dobrou výdržou

Motorola opäť nesklamala a vďaka svojmu výborne odladenému systému, ako aj výkonnému a zároveň úspornému procesoru vykonala vynikajúcu prácu. Model Motorola Moto G7 Power právom patrí do radu G a určite bude príjemným spoločníkom.

Nezabudnite, že Motorola Moto G7 Power môžete mať k O2 Paušálu alebo k O2 Dátam na začiatok od 2 €. Aby ste si svoj smartfón užili naozaj naplno, siahnite po bohatom príslušenstve z ponuky O2.

Peter Krajči, O2 Guru

Tento smartfón pre vás otestoval O2 Guru Peter Krajči.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje: Veľký záväzok

Obľúbený motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely hovorí o záväzku, ktorý si dal s ďalšími známymi tvárami.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša nielen množstvo dobrých rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, vo svojom prvom blogu vysvetľuje, prečo má kampaň, upozorňujúca na nebezpečenstvo používania mobilu za volantom, zmysel a prečo sú ohrození najmä dobrí šoféri.   

Pravidelne mi v hlave ožíva spomienka na rozhovor s dopravným psychológom a expertom na vplyv omamných látok a alkoholu na správanie vodiča. Je to už dávno, možno aj 15 rokov.

V rámci prípravy na veľký redakčný test správania opitého vodiča za volantom som zašiel po radu k odborníkovi. Podobne ako väčšina reportérov som vtedy za ním prišiel s predstavou, čo chcem počuť. V mysli som mal krivolaké jazdy a šoférovanie auta po čiare.

Prečítajte si: Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Zrazu mi expert vyvrátil moje predstavy a očakávania výsledkov testu, ktorý sa ešte neuskutočnil. „Pán redaktor, nečakajte, že šofér pod vplyvom alkoholu pôjde zo strany na stranu,“ povedal. Vzápätí mi vysvetlil, že zdatní alkoholici za volantom sa vedia „vo svojej „hladinke“ doviezť domov bez toho, aby zišli z cesty.

„Problém nastane v chybnom rozhodnutí. Ak vznikne neštandardná situácia, akou je chodec na ceste, nečakaná prekážka alebo čokoľvek, čo vyžaduje spoľahlivú reakciu a nezapadá do štandardu,“ priblížil.

„Dobrý a zručný šofér znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne.“

Tak sa aj stalo. Do testu na vytýčenej trati na letiskovej ploche sme zaradili úlohy, vyžadujúce pohotovú myseľ. Už po dvoch pohárikoch nedokázali vodiči rozlišovať požadovaný počet objazdov alebo smer, z ktorého treba obchádzať kužele. K rúcaniu kužeľov alebo k zídeniu z dráhy dochádzalo až vo veľkolepom finále, keď boli figuranti na mol.

Odvtedy som pri reportážach a testoch hľadal výsledky namiesto utvrdzovania sa v predstavách. Presné meracie zariadenia mi často vyvrátili vžité očakávania. Podobne to bolo aj teraz, keď som pre populárne osobnosti internetovej scény staval testovaciu trať. Po predchádzajúcom verejnom vyhlásení mali Sajfa, Pil C, Zrebný a Fero Joke predviesť, aké riziko so sebou prináša používanie telefónu za volantom.

V O2 chceli najskôr jazdu po vytýčenej, pre nich neznámej trati najprv s použitím telefónu a potom bez neho. To mi prišlo príliš prvoplánové, pretože vo výsledku by viac hrala úlohu neznáma trať než telefón. Chalani však súhlasili, že pripravenú dráhu najskôr pešo preskúmajú, Sajfa ju dokonca dvakrát absolvoval s autom bez telefónu v ruke.

Každý z nich predviedol, že svoje auto dokáže šoférovať a zároveň za volantom aj písať. Nezíde pritom z cesty ani nerúca kužele, pretože má auto aj telefón manuálne zvládnuté.

Dobrý a zručný šofér v tomto prípade znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne. Všetci dobrí šoféri však v našom teste s telefónom v ruke a očami na displeji prehliadli značku STOP, nečakane menili rýchlosť, teda prehliadali dôležité veci a vytvárali nečakané nebezpečenstvo pre ostatných.

„Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia.“

Odpútanie pohľadu od cesty je asi to najhoršie, najmä ak sa situácia na ceste mení každú sekundu.

Možno si teraz položíte otázku, čo sme projektom O2 Nebuď pirát i celým zinscenovaným pokusom na cvičnej dráhe dokázali. Predsa každému bolo jasné, ako to dopadne a prehliadnutá „stopka“ tiež neprekvapila.

Podstatou projektu ostáva priznanie si chyby a snaha o nápravu v najrizikovejšej skupine skúsených a zručných vodičov.

Čítajte aj: Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Sám viem, ako ťažko sa sústredím na bežnú jazdu, keďže štandardné šoférovanie už takmer nevnímam. Pri rýchlej jazde na čas, šmýkaní sa na snehu alebo driftovaní mi nejaký telefón ani nezíde na um.

Bežne si však pripadám ako jeden nepoučiteľný vodič zo školy bezpečnej jazdy, kde sme porovnávali absolventov autoškoly a spomenutého šoféra s osemročnou praxou. Mladí doslova hltali všetko a každou jazdou rástli k lepšiemu, kým „skúsený“ vodič si išiel stále svoje bez známok nápravy.

Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia. Každý vo svojom košiari. Ak spočítam iba odberateľov na YouTube a fanúšikov, máme veľkú šancu osloviť takmer miliónové publikum.

Zároveň však máme milión kontrolórov a to nebude „sranda“, lebo už viac netreba rozprávať, aký je mobil za volantom zlý, teraz treba ukázať, ako jazdiť bez neho.

Rasťo Chvála

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove tipy na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.

Rasťo Chvála

Je motoristický novinár, ktorý už viac ako 20 rokov testuje autá. V súčasnosti sa naplno venuje vlastnému projektu na YouTube Garáž TV, ktorý môžete sledovať aj na Instagrame @garaz.tv. Je bývalý majster Slovenska v rely a svoje skúsenosti z motošportu sa snaží preniesť aj do odporúčaní pre vodičov v každodennej premávke. Stal sa ambasádorom kampane O2 Nebuď pirát, v rámci ktorej vznikla aj aktivita Chvála bezpečnej jazde. Tá vodičom prináša nielen množstvo cenných rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod.   


Huawei 1+1: získajte k smartfónu Huawei aj druhý telefón alebo hodinky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové