Múdre hodinky, vysávač aj váha. Vybrali sme 7 najlepších smart zariadení Xiaomi

Technologické hračky, ktoré nám pomáhajú uľahčiť život, sú čoraz populárnejšie a dávno už nejde len o smartfóny. Ktoré smart zariadenie by sa vám najviac zišlo?

Čínska spoločnosť Xiaomi postupne rozširuje portfólio svojich smart výrobkov o rôzne kúsky, ktoré sú v porovnaní s konkurenciou cenovo prijateľné. Zároveň plnohodnotne plnia svoju funkciu a v rámci možností sa snažia skvalitniť časti každodenného života. Aj preto sme pre vás vybrali zaujímavé smart zariadenia Xiaomi z bohatej ponuky O2.

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie. Chcem vedieť viac

Xiaomi Mi Robot Vacuum

Robotický vysávač od spoločnosti Xiaomi je plne automatický čistič kobercov a tvrdých podláh. Ukrýva v sebe tri samostatné procesory, ktoré navzájom spolupracujú a zbierajú dáta.

Dokáže si vytvoriť mapu miestnosti a naplánovať trasu tak, aby sa vyhol všetkým prekážkam a povysával celý priestor. Vďaka výške 9,6 cm sa dokáže dostať takmer všade, dokonca aj pod nábytok, kde je problematickejší prístup s bežnými vysávačmi.

Vysávač sa vie po uprataní sám vrátiť na nabíjaciu stanicu. Všetko, samozrejme, viete kontrolovať cez appku vo vašom mobile. Ak nemáte veľa času alebo chcete svoj voľný čas stráviť inak ako vysávaním, tohto malého pomocníka do domácnosti rozhodne odporúčame.

Xiaomi Mi Scooter 2

Ak už máte dosť ranných zápch alebo chcete šetriť životné prostredie, dobrým pomocníkom je elektrická kolobežka Xiaomi Mi Scooter 2. Na jedno dobitie prejde až 30 km pri rýchlosti do 25 km/h.

Vďaka predným a zadným svetlometom môžete bezpečne jazdiť aj za tmy a dokonca aj v miernom daždi, pretože kolobežka má certifikát IP54. Xiaomi Mi Scooter 2 si môžete spárovať so svojím smartfónom a pomocou aplikácie si môžete kontrolovať údaje ako napríklad stav batérie, dojazd alebo rýchlosť jazdy.

Po príchode do cieľa môžete kolobežku zložiť a vďaka nízkej hmotnosti 12,5 kg ľahko preniesť. A keď práve nepotrebujete rýchlejší presun z bodu A do bodu B, stačí vypnúť elektroniku a odrážať sa nohou ako na štandardnej kolobežke.

Xiaomi Mi TV Box S

Xiaomi Mi TV Box S prinesie vášmu televízoru nové funkcie a premení ho na smart TV. Zariadenie funguje s operačným systémom Android TV 8.1 a disponuje dekodérom, ktorý zabezpečí kvalitný 4K obraz.

Vďaka funkcii Dolby a DTS kódovaniu sa zlepší aj kvalita zvuku na dynamickejší a omnoho realistickejší. Xiaomi Mi TV Box S má aj funkciu zrkadlenia obsahu z mobilného telefónu vďaka Google Cast. Svoje obľúbené aplikácie, napríklad YouTube či HBO Go, tak môžete jednoducho sledovať na veľkej obrazovke.

Xiaomi Amazfit GTR

Elegantné múdre hodinky Xiaomi Amazfit GTR 47mm sú vhodné do práce aj na vaše obľúbené športové aktivity. Vďaka pokročilému meraču srdcového tepu budete mať svoje zdravie pod kontrolou počas celého dňa a vďaka batérii s vysokou kapacitou budete potrebovať nabíjačku len raz za tri týždne.

Hodinky sú navyše vodotesné, takže ich môžete používať aj pri športoch, pri ktorých na vás neostane ani nitka suchá. Xiaomi Amazfit GTR 47mm viete, samozrejme, spárovať so smartfónom a získať tak informácie o všetkých dôležitých upozorneniach.

Xiaomi Amazfit GTS

Ak hľadáte hodinky so športovým dizajnom, odporúčame práve model Amazfit GTS. Telo hodiniek je vyrobené z kovu a remienok z odolného silikónu.

Na farebnom AMOLED displeji uvidíte všetky potrebné notifikácie po spárovaní s vaším smartfónom, ako aj dôležité informácie o vašom zdraví a vašich životných funkciách. Hodinky budú dôkladne merať váš srdcový tep, tlak, kroky alebo spálené kalórie.

V hodinkách si môžete vybrať zo širokej škály športov a zanedbateľná nie je ani výdrž batérie, ktorú výrobca udáva až na 14 dní pri bežnom používaní.

Xiaomi Mi Body Composition Scale 2

Vedeli ste, že už aj váha môže byť inteligentná? Okrem vašej hmotnosti vám Xiaomi Mi Body Composition Scale 2 s presnosťou vypočíta objem vody  tele, hmotnosť tuku, svalov či kostí, a tak získate reálny obraz o svojom tele.

Škála merania je od 100 g do 150 kg, takže okrem seba môžete vážiť napríklad aj domáce zvieratká. Inteligentná váha je vyrobená zo skla a vďaka svojmu elegantnému dizajnu sa hodí takmer do každej domácnosti.

Xiaomi Mi Band 4

Ak nepotrebujete smart hodinky, no chcete mať prehľad o svojich športových aktivitách, vhodným výberom je práve fitnes náramok. Napríklad Xiaomi Mi Band 4 so športovým dizajnom.

Náramok vám okrem dátumu a času zobrazí aj počet prejdených krokov, prejdenú vzdialenosť, počet spálených kalórií alebo srdcový tep. Vďaka vodotesnosti do 50 m ho môžete používať aj pri vodných športoch či v nepriaznivom počasí.

Po spárovaní s mobilným telefónom pomocou Bluetooth budete mať pod dohľadom aj všetky notifikácie a náramok vás upozorní napríklad aj na prichádzajúci hovor. Ak radi beháte so slúchadlami na ušiach, oceníte aj možnosť ovládania hudobného prehrávača v mobilnom telefóne priamo cez fitnes náramok.

Ak hľadáte spôsob, ako si čo i len trochu spohodlniť život, možno práve voľba niektorého z uvedených výrobkov je tá správna cesta. Všetky smart zariadenia z ponuky môžete mať k ktorémukoľvek O2 SMART Paušálu na začiatok už od 0 €.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac

Múdre hodinky, vysávač aj váha. Vybrali sme 7 najlepších smart zariadení Xiaomi

Čítaj viac