Radovan Kúdela nám priblížil 4G sieť, problémy, pre ktoré ju ľudia často nevyužívajú na maximum, aj ako ich jednoducho vyriešiť.
Technológie stále napredujú a výnimkou nie je ani mobilný internet. Aby spoločnosť O2 svojim zákazníkom zabezpečila v celej krajine rýchly 4G internet, pracovali jej technici intenzívne dva roky na budovaní 4G siete. Vďaka nej môže rýchle a stabilné pripojenie naplno vychutnať už viac ako 94 % obyvateľov Slovenska, a to bez akýchkoľvek poplatkov navyše. Len na porovnanie, koncom roka 2015 mohol túto službu využívať každý štvrtý obyvateľ Slovenska.
Technológia 4G prináša zákazníkom päťkrát rýchlejšie pripojenie ako 3G, ktorá sa využívala predtým. Ak ste si chceli v minulosti napríklad pozrieť video na YouTube v 3G sieti, často sa ani nespustilo, prípadne ste videli len kocky. Sieť však vďaka modernejšej technológii prináša používateľom úplne nový zážitok.
„Technológia 4G umožňuje sledovať video online v najvyššej kvalite bez sekania a vďaka rýchlej reakcii netreba čakať, kým sa načíta, ako to bolo kedysi,“ vysvetľuje Radovan Kúdela, ktorý u modrého operátora v súčasnosti pracuje na poste špecialistu rozvoja online predaja a služieb zákazníkom a má dlhoročné skúsenosti aj s prácou v O2 Predajni.
Príčinou pomalého internetu je často stará SIM karta
Hoci si môžu rýchly internet od O2 užívať ľudia na celom Slovensku, mnohí zákazníci ešte sieť a jej benefity nevyužívajú naplno. „Často sa stáva, že zákazník príde vo veľmi zlej nálade a hovorí nám, že od nás odchádza, lebo jeho známym ide internet v mobile oveľa rýchlejšie,“ opisuje jednu z bežných situácií Radovan.
„Všetko sa vždy snažíme riešiť prívetivo a s úsmevom. Zákazníka prihlásime a skontrolujeme, či má všetko nastavené správne. Vždy máme monitor otočený k nemu, aby videl, že všetko vieme ľahko vyriešiť a nič neskrývame. Väčšinou je príčinou pomalého pripojenia stará SIM karta a to má naozaj veľmi jednoduché riešenie. Zákazníkovi ju vymeníme a na nejakom videu na YouTube v HD kvalite mu ukážeme, aké rýchle pripojenie po výmene má. Zákazník potom často nechápe, že to môže ísť tak rýchlo. Vždy sa to končí kamarátskym podaním ruky a poďakovaním, pričom zákazníci často odporučia návštevu predajne aj svojim známym,“ približuje špecialista rozvoja.
Problémom môže byť starší telefón aj zlé nastavenie zariadenia
Ďalším dôvodom, pre ktorý ľudia nemôžu využívať sieť naplno, je vlastníctvo staršieho telefónu, ktorý technológiu 4G nepodporuje. Radovan si spomína na príbeh panej v rokoch, ktorá sa prostredníctvom služby Skype chcela spojiť so svojou vnučkou. Netušila, že v rámci svojho paušálu má aj balíček dát, ani to, na čo jej vlastne slúži.
„Najskôr som musel paniu presvedčiť, že v mobilnom telefóne, ktorý vtedy používala, nebude možné službu spojazdniť. Pomohol som jej pri výbere nového prístroja, pričom sme využili bonus na zariadenie, ktorý jej vyplýval z vybraného paušálu. Potom prišlo na rad nastavovanie zariadenia, výmena SIM karty, zväčšenie písma a úprava nastavení tak, aby sa jej smartfón používal čo najpríjemnejšie. Keď bolo všetko pripravené, nainštalovali sme jej aplikáciu, pani ešte v predajni zavolala svojej vnučke a nemohla veriť, že je možné takto sa vďaka našej 4G sieti vidieť cez telefón,“ opisuje Radovan.
„Dôvodom, pre ktorý ľudia nemôžu využívať sieť naplno, je vlastníctvo staršieho telefónu, ktorý technológiu 4G nepodporuje.“
Okrem vlastníctva staršieho zariadenia či SIM karty, ktorú zákazníci neraz nemenili dlhé roky, je častou príčinou pomalého pripojenia aj zlé nastavenie telefónu. Stačí však zopár jednoduchých krokov a smartfón začne pracovať so 4G. To, či váš telefón spĺňa všetky potrebné náležitosti, si môžete kedykoľvek overiť vďaka podrobným návodom na webovej stránke www.o2.sk, prípadne si ho môžete dať skontrolovať v ktorejkoľvek O2 Predajni.
Rýchly internet skvele poslúži aj pri vašich záľubách
Špecifickým prípadom sú podľa Radovana zákazníci, ktorých zariadenie spĺňa všetky požiadavky na využitie rýchleho internetu, no mobilné dáta nevyužívajú napriek tomu, že ich majú v rámci svojho paušálu.
Sympatický špecialista rozvoja si spomína napríklad na jedného hubára. „Do predajne pôvodne prišiel s cieľom dobiť si kredit. Bol však veľmi otvorený a porozprával mi, že raz nerozoznal hríby správne a skončil preto v nemocnici, navyše sa v lese aj niekoľkokrát stratil.“ opisuje.
„Videl som, že zákazník je plne pripravený na využitie našej siete – má 4G telefón, 4G SIM kartu aj správne nastavenie, no žiadne dáta nečerpal. Rozhodol som sa preto aj tomuto pánovi uľahčiť život pomocou našej siete. Nainštaloval som mu do smartfónu aplikáciu Atlas húb a GPS navigáciu. A o niekoľko dní mi ukázal v telefóne najlepšie úlovky vo svojom živote a nádherné miesta na Slovensku, kam sa predtým ani neodvážil ísť,“ hovorí spokojne Radovan.
Radovan vysvetľuje, že 4G sieť naplno ocenia aj ľudia, ktorí si bez hudby v telefóne nevedia predstaviť život. „Veľa zákazníkov malo problém s hudbou vo svojom telefóne. Časy MP3 prehrávačov a hudby v telefóne, ktorá zbytočne zapĺňala jeho pamäť, sa už síce skončili, no ľudia stále prichádzajú s požiadavkou, aby sme im hudbu do mobilu stiahli a oni ju mohli počúvať vždy, keď chcú. A tu príde chvíľa objaviť 4G. Streamovacia služba Spotify, ktorá umožňuje počúvať akúkoľvek hudbu, už zachránila veľa ľudí pred nudnými hodinami strávenými nielen v dopravných prostriedkoch,“ objasňuje.
„Videl som, že zákazník je plne pripravený na využitie našej siete – má 4G telefón, 4G SIM kartu aj správne nastavenie, no žiadne dáta nečerpal.“
Aby ste mali istotu, že svoj smartfón a mobilný internet využívate naplno, príďte si to skontrolovať do ktorejkoľvek O2 Predajne. Zamestnanci modrého operátora sa pozrú, či máte SIM kartu, ktorá si rozumie so 4G sieťou, a v nastaveniach smartfónu zapnuté všetko, čo treba.