Výborne spracovaný smartfón: Recenzia novinky Honor 20 Lite

Kvalitné fotografie už aj v noci, dlhá výdrž batérie, vysoký výkon či veľké úložisko – parametre, ktoré môže tomuto telefónu konkurencia závidieť.

Honor už tradične čerpá know-how a hardvér zo spolupráce s materskou spoločnosťou Huawei. Aj to je dôvodom, prečo sa mu u nás darí čím ďalej, tým viac. Mne sa do rúk dostala novinka Honor 20 Lite, ktorá dokonale vystihuje všetky plusy tejto značky. Ide o kvalitne spracovaný smartfón s výbornými parametrami a so skvelou cenou.

Veľký displej v malom tele

Novinka Honor 20 Lite ma hneď na úvod zaujala optimálnou veľkosťou aj napriek tomu, že disponuje až 6,21-palcovým displejom. Pohodlne sa dá ovládať jednou rukou, čo pri podobne veľkých displejoch nie je bežné.

Smartfón je tenký aľahký aj vďaka plastovému krytu na zadnej strane. Nad použitím plastu netreba hneď lámať palicu. Výhodou je, že sa nerozbije a nezostávajú na ňom odtlačky ako na skle či na kove.

Inteligentný fotoaparát

Na zadnej strane zariadenia sa nachádza trojitý fotoaparát, ktorý spolupracuje s umelou inteligenciou. Honor sa rozhodol, že ku klasickej 24 Mpx šošovke a k 8 Mpx šošovke, ktorá meria hĺbku scény a je určená na rozmazanie pozadia, pridal ešte ďalšiu 2 Mpx širokouhlú šošovku. Na výber teda máte z troch základných režimov a ďalších v rámci doplnkových nastavení.

Či už fotíte klasické scény, portréty, alebo potrebujete dostať do záberu širokú scénu, Honor 20 Lite má odpoveď na všetko. Výsledné fotky sú ostré a farebne dobre vyvážené. Vyzdvihnúť by som chcel najmä fotenie v noci a za zníženého osvetlenia. Na fotenie v noci má Honor 20 Lite samostatný nočný režim s dlhšou clonou pri uzávierke. Do šošovky sa tak dostáva viac svetla a fotky sú výrazne jasnejšie. Konkurencia môže len závidieť.

Prekvapujúca vnútorná pamäť

Na radosť z fotiek a videí potrebujete, samozrejme, aj dostatok vnútornej pamäte. Honor 20 Lite stavil na vnútorné úložisko s kapacitou 128 GB. Ak to však bude niekomu málo, pomocou klasickej SD karty sa dá rozšíriť až na veľkosť 512 GB.

K vnútornej pamäti sa pridáva operačná pamäť RAM s kapacitou 4 GB spolu s 8-jadrovým procesorom vyššej strednej triedy Kirin 710F. Táto kombinácia zabezpečuje plynulý chod aplikácií bez sekania či náznakov mrznutia.

Celý systém je poháňaný batériou s kapacitou 3 400 mAh. Pri plnej testovacej prevádzke vydržala jeden a pol dňa, a to som smartfón rozhodne nešetril.

Pohrať by sa mali s odomykaním

Malú chybičku krásy som však našiel aj na tomto zariadení – odomykanie smartfónu skenom tváre nefungovalo práve najlepšie. Tvár sa mi podarilo úspešne nasnímať až na tretí-štvrtý pokus, a to som bol v presvetlenej miestnosti. Všetko však zachraňuje snímač odtlačku prsta, ktorý je umiestnený na zadnej strane v ideálnej výške. Počas celého testu fungoval bezchybne a bleskurýchle.

Hodnotenie O2 Guru: Skvelý telefón aj napriek pár drobnostiam

Drobný nedostatok so snímaním tváre zariadeniu Honor 20 Lite určite odpustíte. Ostatné parametre hovoria jasne v jeho prospech. V rámci testovania som s ním bol nadmieru spokojný a mrzela ma len jediná vec – že som si ho nemohol nechať dlhšie.

Získajte mesiac poistenia zadarmo

Spoločnosť O2 ochráni váš nový telefón práve vtedy, keď je najzraniteľnejší. Zoberte si k ľubovoľnému O2 Paušálu smartfón a o jeho poistenie sa prvý mesiac postará modrý operátor.

Martin Liptai

Tento smartfón pre vás otestoval Martin Liptai, vedúci O2 Predajne Rožňava.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje: Veľký záväzok

Obľúbený motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely hovorí o záväzku, ktorý si dal s ďalšími známymi tvárami.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša nielen množstvo dobrých rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, vo svojom prvom blogu vysvetľuje, prečo má kampaň, upozorňujúca na nebezpečenstvo používania mobilu za volantom, zmysel a prečo sú ohrození najmä dobrí šoféri.   

Pravidelne mi v hlave ožíva spomienka na rozhovor s dopravným psychológom a expertom na vplyv omamných látok a alkoholu na správanie vodiča. Je to už dávno, možno aj 15 rokov.

V rámci prípravy na veľký redakčný test správania opitého vodiča za volantom som zašiel po radu k odborníkovi. Podobne ako väčšina reportérov som vtedy za ním prišiel s predstavou, čo chcem počuť. V mysli som mal krivolaké jazdy a šoférovanie auta po čiare.

Prečítajte si: Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Zrazu mi expert vyvrátil moje predstavy a očakávania výsledkov testu, ktorý sa ešte neuskutočnil. „Pán redaktor, nečakajte, že šofér pod vplyvom alkoholu pôjde zo strany na stranu,“ povedal. Vzápätí mi vysvetlil, že zdatní alkoholici za volantom sa vedia „vo svojej „hladinke“ doviezť domov bez toho, aby zišli z cesty.

„Problém nastane v chybnom rozhodnutí. Ak vznikne neštandardná situácia, akou je chodec na ceste, nečakaná prekážka alebo čokoľvek, čo vyžaduje spoľahlivú reakciu a nezapadá do štandardu,“ priblížil.

„Dobrý a zručný šofér znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne.“

Tak sa aj stalo. Do testu na vytýčenej trati na letiskovej ploche sme zaradili úlohy, vyžadujúce pohotovú myseľ. Už po dvoch pohárikoch nedokázali vodiči rozlišovať požadovaný počet objazdov alebo smer, z ktorého treba obchádzať kužele. K rúcaniu kužeľov alebo k zídeniu z dráhy dochádzalo až vo veľkolepom finále, keď boli figuranti na mol.

Odvtedy som pri reportážach a testoch hľadal výsledky namiesto utvrdzovania sa v predstavách. Presné meracie zariadenia mi často vyvrátili vžité očakávania. Podobne to bolo aj teraz, keď som pre populárne osobnosti internetovej scény staval testovaciu trať. Po predchádzajúcom verejnom vyhlásení mali Sajfa, Pil C, Zrebný a Fero Joke predviesť, aké riziko so sebou prináša používanie telefónu za volantom.

V O2 chceli najskôr jazdu po vytýčenej, pre nich neznámej trati najprv s použitím telefónu a potom bez neho. To mi prišlo príliš prvoplánové, pretože vo výsledku by viac hrala úlohu neznáma trať než telefón. Chalani však súhlasili, že pripravenú dráhu najskôr pešo preskúmajú, Sajfa ju dokonca dvakrát absolvoval s autom bez telefónu v ruke.

Každý z nich predviedol, že svoje auto dokáže šoférovať a zároveň za volantom aj písať. Nezíde pritom z cesty ani nerúca kužele, pretože má auto aj telefón manuálne zvládnuté.

Dobrý a zručný šofér v tomto prípade znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne. Všetci dobrí šoféri však v našom teste s telefónom v ruke a očami na displeji prehliadli značku STOP, nečakane menili rýchlosť, teda prehliadali dôležité veci a vytvárali nečakané nebezpečenstvo pre ostatných.

„Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia.“

Odpútanie pohľadu od cesty je asi to najhoršie, najmä ak sa situácia na ceste mení každú sekundu.

Možno si teraz položíte otázku, čo sme projektom O2 Nebuď pirát i celým zinscenovaným pokusom na cvičnej dráhe dokázali. Predsa každému bolo jasné, ako to dopadne a prehliadnutá „stopka“ tiež neprekvapila.

Podstatou projektu ostáva priznanie si chyby a snaha o nápravu v najrizikovejšej skupine skúsených a zručných vodičov.

Čítajte aj: Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Sám viem, ako ťažko sa sústredím na bežnú jazdu, keďže štandardné šoférovanie už takmer nevnímam. Pri rýchlej jazde na čas, šmýkaní sa na snehu alebo driftovaní mi nejaký telefón ani nezíde na um.

Bežne si však pripadám ako jeden nepoučiteľný vodič zo školy bezpečnej jazdy, kde sme porovnávali absolventov autoškoly a spomenutého šoféra s osemročnou praxou. Mladí doslova hltali všetko a každou jazdou rástli k lepšiemu, kým „skúsený“ vodič si išiel stále svoje bez známok nápravy.

Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia. Každý vo svojom košiari. Ak spočítam iba odberateľov na YouTube a fanúšikov, máme veľkú šancu osloviť takmer miliónové publikum.

Zároveň však máme milión kontrolórov a to nebude „sranda“, lebo už viac netreba rozprávať, aký je mobil za volantom zlý, teraz treba ukázať, ako jazdiť bez neho.

Rasťo Chvála

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove tipy na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.

Rasťo Chvála

Je motoristický novinár, ktorý už viac ako 20 rokov testuje autá. V súčasnosti sa naplno venuje vlastnému projektu na YouTube Garáž TV, ktorý môžete sledovať aj na Instagrame @garaz.tv. Je bývalý majster Slovenska v rely a svoje skúsenosti z motošportu sa snaží preniesť aj do odporúčaní pre vodičov v každodennej premávke. Stal sa ambasádorom kampane O2 Nebuď pirát, v rámci ktorej vznikla aj aktivita Chvála bezpečnej jazde. Tá vodičom prináša nielen množstvo cenných rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod.   


Huawei 1+1: získajte k smartfónu Huawei aj druhý telefón alebo hodinky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové