Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Most na hranici dvoch či troch krajín? Máme niekoľko naozaj výnimočných

Každý vie, že na Slovensku máme toho na obdivovanie viac než dosť. Tu je výber tých najzaujímavejších mostov, ktoré nám naša krajina ponúka.

Po celom Slovensku je postavených viac ako 23 tisíc mostov. Nájdu sa medzi nimi architektonické skvosty, ktoré neodmysliteľne patria k panorámam miest, storočné kamenné mosty týčiace sa nad roklinami, alebo mostíky opradené legendami v parkoch. Vybrali sme spomedzi nich pár starých aj nových, ktoré sú niečím výnimočné.

Most Apollo, Bratislava

Zdroj: Flickr, Autor: CC License 2.0: depe1

Ešte donedávna mu patril titul najnovšieho mostu v Bratislave, dnes mu ho vzal nanovo postavený Starý most. Most svojím oblúkom, ktorý sa týči do výšky 36 metrov, pripomína autrálsky Harbour Bridge v Sydney.  

Most podopriera 20 pilierov, celková dĺžka premostenia je 835 metrov, z toho 517 metrov meria jeho hlavná časť. Tento architektonický skvost váži 5240 ton. Most Apollo po trojročnej výstavbe slávnostne otvorili v roku 2005.

Bol ocenený mnohými cenami, napríklad v roku 2006 sa na Slovensku stal Stavbou roka v kategórii Mostné stavby. Bol nominovaný odborníkmi Americkej spoločnosti pre technické inžinierstvo spolu s ďalšími štyrmi najlepšími stavbami sveta na prestížnu cenu Opal Awards v roku 2006. Túto cenu ako jediná európska stavba aj získal.

Most Slobody, Devínska Nová Ves-Schlosshof

Zdroj: súkromný archív Gavin Shoebridge

Verejnosti viac známy aj pod pseudonymom Most Chucka Norrisa. Cyklomost spájajúci bratislavskú mestskú časť Devínska Nová Ves s rakúskym zámočkom Schlosshof a neďalekými dedinkami Marchegg, Markthof, Engelhartstetten a mestečkom Hainburg an der Donau.

Jedinečný projekt, ktorý sa veľmi dlho pripravoval, no tento most sa stal skutočnosťou až v roku 2012. Spojil dve krajiny a umožnil cyklistom objavovať mnohokilometrové cyklotrasy Dolného Rakúska alebo sa na bicykli vybrať rovno do centra Viedne.

Projekt bol financovaný z fondov Európskej Únie. Most prechádza vzácnym chráneným územím siete Natura 2000, čo je označenie pre územia Európskeho významu. Preto pri jeho výstavbe museli byť dodržiavané mimoriadne prísne opatrenia. Zaujímavosťou je, že v tomto mieste už most v minulosti stál.

Bolo to ešte za vlády Márie Terézie. Pri výstavbe mosta, ktorý stojí presne tam, ako ten pôvodný, boli nájdené pozostatky mostného násypu i pôvodné pilóty. Tieto časti sa nezničili, ale terajší most bol postavený tak, že vedie ponad tieto historické pozostatky.

V jeho najvyššej časti nad riekou Morava meria 21,5 metra a nad zemou sa nachádza vo výške 12,5 metra. Celý most je dlhý 751 metrov. Váži 593 ton. Počas záplav v roku 2013 musel byť na nejaký čas z bezpečnostných dôvodov uzatvorený.

Chmarošský viadukt, Telgárt

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: www.shutterstock.com

Nepochybne sa zaraďuje medzi najkrajšie slovenské technické stavby. Keď sa naň pozeráte, máte pocit, ako keby ste sa nachádzali niekde vo švajčiarskych Alpách a nie na Slovensku. Je historicky prvým železničným oblúkovým mostom v Československu.

Nachádza sa pod Kráľovou hoľou na železničnej trase medzi Červenou skalou a Margecanmi. Je vďačným fotografickým objektom pre turistov.

Zemný most Pokuty, Ostrý Grúň

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: Pavel Budáč

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: Pavel Budáč

Dvojoblúkový kamenný most ukrytý v horách v katastri obce Ostrý Grúň je jedným z posledných reliktov zaniknutej lesnej železničky, ktorá sa v minulosti kľukatila Kľakovskou dolinou. Približne 30 kilometrov dlhá železnička vybudovaná v 20. rokoch 20. storočia slúžila na zvážanie dreva z lesov pohoria Vtáčnik.

V prevádzke bola asi 40 rokov. Most v lokalite Pokuty je najzaujímavejšou a ďaleko najzachovalejšou pamiatkou na tejto trase. Pôsobivá konštrukcia z prírodného kameňa preklenujúca starý lesný chodník a zurčiacu bystrinu vytvára spoločne s okolitou prírodou priam čarovnú scenériu.

Most Márie Valérie, Štúrovo-Ostrihom

Autor: License CC-BY-2.0, Peter Köves

Zdroj: Flickr, Autor: License CC-BY-2.0, Peter Köves

Bol postavený už v roku 1895. Most je nasmerovaný tak, aby cesta do centra Ostrihomu bola pre dopravu čo najkratšia. Ustupujúce nemecké vojská ho v roku 1944 vyhodili do vzduchu a zrekonštruovaný bol až po 57 rokoch. V prevádzke je opäť od októbra 2001. Most leží na 1718-tom riečnom kilometri Dunaja. Celková dĺžka premostenia je 509 metrov.

Most sv. Gottharda, Leles

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: Daniela Tomášiková

Juhoslovenská obec Leles je známa najmä vďaka starobylému premonštrátskemu kláštoru. Okrem tohto kláštora sa tu však nachádza ešte ďalšia veľmi vzácna pamiatka – 70 metrov dlhý gotický most zo 14. storočia. Romantický, históriou dýchajúci most je pravdepodobne najstarším na území Slovenska.

V minulosti pod ním tieklo dnes už mŕtve rameno rieky Tisa. V 18. storočí naň mnísi z leleského kláštora umiestnili sochu sv. Gottharda, ktorá stavbe dala meno. Po nástupe komunizmu bola táto socha odstránená. Most sv. Gottharda dnes predstavuje turistickú atrakciu, miesto vhodné na prechádzky a oddych.

[the_ad_placement id=“injektaz-datahit“]

Kamenný most, Spišský Hrhov

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: Ing.Mgr.Jozef Kotulič

Oblúkový most, ktorého predchodcom bol drevený zo 17. storočia. Ten kamenný vybudovali na začiatku 19. storočia. Má dĺžku štyridsať metrov a desať metrov je široký. Patril k historickej trase z Levoče do Spišského Podhradia.

Dodnes slúži svojmu pôvodnému účelu, i keď sa pri jeho stavaní absolútne nerátalo s tým, že po moste niekedy prejde auto, či iný motorizovaný dopravný prostriedok, okrem konského povozu. No dnes po ňom bežne jazdí doprava i poľnohospodárske stroje a stále je vo vynikajúcej kondícii. Úspešne dokonca odolal niekoľkým povodniam.

Dialničný most, Považská Bystrica

Zdroj: https://commons.wikimedia.org/wiki

Taktiež nazývaný aj Estakáda Považská Bystrica je ďalším architektonickým mostným skvostom Slovenska.

Stavba mosta výrazne odľahčila dopravu v meste. Je súčasťou dialnice D1.V roku 2010 získal ocenenie Stavba roka. Je najdlhším dialničným mostom na Slovensku a raritou je, že je prvým diaľničným mostom na Slovensku, ktorého nosná konštrukcia nesie celý diaľničný profil.

Kolonádový most, Dolný Kubín

vypadni.sk

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: יעקב

Jedinečnou stavebnou pamiatkou mesta Dolný Kubín je drevený kolonádový most nad riekou Oravou vybudovaný v 90. rokoch 20. storočia. Most spájajúci sídlisko Bysterec so Starým mestom je raritou v celoslovenskom i stredoeurópskom meradle, preto nečudo, že ide o jednu z najvyhľadávanejších a najfotografovanejších atrakcií mesta.

Lanový most cez rieku Latorica

vypadni.sk

Zdroj: Vypadni.sk

Nie, nie ste uprostred dažďového pralesa v Amazónii ale na Slovensku. Nad riekou Latorica medzi obcami Boťany a Ptrukša sa nachádza zaujímavá rarita – približne 50 metrov dlhý a približne jeden meter široký visutý most pripomínajúci nebezpečné lanové mosty z dobrodružných filmov.

Most spájajúci regióny Použie a Medzibodrožie postavili Ptrukšania v roku 1968. Od svojho vzniku až dodnes slúži obyvateľom okolitých obcí ako skratka do Čiernej nad Tisou (v smere z Použia) či do susednej Ukrajiny (v smere z Medzibodrožia).

Okrem toho však predstavuje i obľúbenú turistickú atrakciu vyhľadávanú najmä cykloturistami, a to nielen domácimi, ale aj zahraničnými – v oblasti sa totiž stretávajú tri štáty – Slovensko, Ukrajina a Maďarsko. Lanový most sa pri prechode nemálo hojdá, čo môže niekomu výrazne zvýšiť hladinu adrenalínu, napriek tomu je však bezpečný.

Drevený krytý most, Štefánska Huta

vypadni.sk

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: Lubo Cmorej

Drevený krytý most nad riekou Hornád, ktorý spája obec Kluknava s osadou Štefanská Huta, je prevzácnou technickou pamiatkou, jedinou svojho druhu na Slovensku (resp. jedinou, ktorá sa zachovala – v minulosti bolo podobných mostov v našej krajine viac). Postavili ho v roku 1832 pre potreby mediarskeho podniku v Štefanskej Hute.

Most je 27 m dlhý a 3,5 m široký. Návštevníka zaujme svojim ojedinelým technickým riešením. Pamiatka dokumentujúca majstrovstvo starých spišských tesárov dodnes slúži svojmu pôvodnému účelu.

Premávať však po nej môžu iba osobné autá. Ako perličku možno spomenúť, že v roku 2000 bola vydaná poštová známka, na ktorej bol kluknavský most vyobrazený, pričom táto známka získala v nasledujúcom roku tretie miesto v ankete o najkrajšiu slovenskú známku.

Kolonádový most, Piešťany

vypadni.sk

Zdroj: Vypadni.sk, Autor: Lukáš Zenka

Kolonádový, alebo tiež Sklený most spájajúci mestské centrum Piešťan s Kúpeľným ostrovom predstavuje vrchol funkcionalistickej architektúry na Slovensku a i v celosvetovom meradle sa považuje za unikát. Vďaka svojim 156 metrom je zároveň najdlhším krytým mostom na Slovensku.

Postavili ho začiatkom 30-tych rokov 20. storočia podľa návrhu architekta Emila Belluša. Pri vstupe na most zo strany od mestského centra sa nachádza bronzová socha barlolámača – známy symbol piešťanských kúpeľov a mesta Piešťany vôbec. Ozdobou mostu sú lepty do skla zhotovené podľa návrhu Martina Benku, jedného z najvýznamnejších slovenských maliarov. (Dnes sú tu kvôli hrozbe zničenia vandalmi umiestnené iba kópie.)

Historickou perličkou je, že vtedajší technický vedúci kúpeľov Filip Hanic s nasadením vlastného života zachránil z na zánik odsúdeného mosta originály Benkových lept. V roku 1956 bol Kolonádový most obnovený podľa pôvodného projektu. Dnes slúži ako miesto prechádzok s krásnym výhľadom na rieku Váh a priľahlé časti Piešťan. Autá po ňom nepremávajú.

Ak máte ďalšie tipy na zaujímavé mosty na Slovensku, budeme radi ak nám o nich dáte vedieť na našom Sóda Facebooku.

 

Článok vznikol v spolupráci s vypadni.sk

vypadni.sk vám poskytne viac ako 2700 objektov s tisíckami fotografií  z celého Slovenska. Objavíte krásnu prírodu, jedinečnú architektúru a bohatú históriu našej krajiny.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

HONOR 400 mení prémiové funkcie na dostupný zážitok. Za niektorými nám bude smutno

Kvalitná kamera, čarovné AI pomôcky a saténový dizajn v mobile, ktorý stojí o polovicu menej ako vlajkové lode.

Prémiové smartfóny sú v poslednej dobe tak trochu nuda. Dramatické zmeny prichádzajú sporadicky, ale stabilne si držia svoje štvorciferné cenovky. Oveľa zaujímavejšie veci dejú o triedu nižšie – pri telefónoch, za ktoré nechcú ľudia platiť tisícky, ale očakávajú špičkové funkcie.

Sú smartfóny bezpečnejšie ako počítače? Spoznajte mýty, ktoré oslabujú vašu bezpečnosť na internete.

HONOR 400 je dokonalým príkladom. Snaží sa ponúknuť parametre, ktorými sa ešte nedávno chválili výrobcovia vo svojich vlajkových lodiach, no dnes sú cenovo dostupné pre širšie spektrum zákazníkov. Vyskúšali sme za vás, čo všetko dokázal HONOR schovať do tohto štýlového tenkého smartfónu.

Saténový chameleón s dobrým zvukom

Na testovanie som mal farebnú verziu „Desert rose“, ktorá mi tak trochu pripomínala chameleóna. Vnútri sa javila ako zlatá, no na slnku trochu opticky tiahla k ružovým tónom. Veľký štýl, ktorý dáva jasne najavo, že HONOR 400 je cenovo dostupný, no vôbec nie lacný smartfón.

Pevné telo sa pohodlne drží a ani po dlhšom používaní sa nešmýka. Zadná strana z príjemného „saténového“ materiálu poteší všetkých odporcov krytov, pretože na telefóne nezanecháte takmer žiadne odtlačky ani mastnejšími rukami.

Zadný ostrovček s dvoma objektívmi vyzerá veľmi elegantne, no je zároveň dôvodom, prečo by som telefón do krytu vložil. Na nádherne tenkom 7,3 mm tele totiž tento priestor veľmi vyčnieva a pri položení na stôl sa telefón až príliš hojdá zo strany na stranu. Nuž, taká je dnes daň za štíhly dizajn. 

Duálne stereoreproduktory vedia vyprodukovať celkom solídny zvuk, ktorý oceníte pri prezeraní obsahu – na výšku, ale vďaka umiestneniu hlavne na šírku. Certifikácia IP65 dáva istotu, že telefón zvládne dážď či prach, a výrobca sa chváli aj SGS certifikátom odolnosti pri pádoch.

Aj na letné slnko, aj na nočné scrollovanie

6,55-palcový OLED displej smartfónu HONOR 400 patrí určite medzi jeho najžiarivejšiu výzbroj. Obnovovacia frekvencia 120 Hz je v tejto kategórii už povinnou jazdou, no 5000-nitový jas ma naozaj prekvapil, pretože aj na letnom slnku dokážete bez problémov čítať správy či sledovať video. 

Určite oceníte aj opačnú stranu spektra, na ktorú sa často zabúda. Displej má veľmi dobré nastavenie tmavého spektra a vie tak klesnúť až na 1,5 nitu, čo ocenia vaši partneri a partnerky, ktorých nebudete rušiť nočným naháňaním dopamínu.

Vysokou frekvenciou stmievania a prispôsobením sa na nočný režim uľaví aj vašim očiam vysokou. Ako to pri telefónoch HONOR býva zvykom, aj tu si viete nastaviť režim e-knihy a celý telefón tak mať len v odtieňoch sivej, čo šetrí oči aj batériu. 

Samozrejmosťou je podpora HDR obsahu, takže Netflix alebo YouTube v HDR vyzerajú parádne a ľuďom, ktorým býva zle pri pozeraní do telefónu počas spolujazdy v aute, určite príde vhod režim, ktorý by mal pri kinetóze pomôcť. 

Plusy:

  • nádherný 120 Hz OLED displej s jasom až 5 000 nitov,
  • 200 Mpx hlavný fotoaparát so stabilizáciou,
  • 50 Mpx selfie kamera,
  • AI funkcie ako Magic Portal alebo Image to video,
  • veľká 5 300 mAh batéria + 66 W rýchle nabíjanie,
  • certifikácia IP65 a SGS odolnosť,
  • svižný chod a dostatok úložiska (256/512 GB),
  • rozmery, malá hrúbka a váha,
  • pomer ceny a kvality.

Nabíjačka mi trochu chýbala, ale výkon nechýbal nikde

Srdcom zariadenia je čip Qualcomm Snapdragon 7 Gen 3, ktorý síce v auguste už oslávil svoj prvé „narodeniny“, ale stále patrí medzi svižné mozgy telefónov. Spolu s 8 GB operačnou pamäťou a výbornou optimalizáciou MagicOS beží telefón svižne. 

Nenašiel som žiadnu apku, ktorá by sa sekala – či už ide o navigáciu, strih videa, alebo náročnejšie hry. Telefón podporuje aj GPU Turbo X režim, ktorý vytiahne z hardvéru maximum, pri graficky náročnejších tituloch sa telefón trochu zahrieval v ruke, ale v hraní to neprekážalo. 

Výrobca do tenkého tela vložil batériu s 5300 mAh. Pri bežnom používaní – správy, sociálne siete, trochu fotenia a navigácia – som končil deň s 30 – 40 % kapacity. Dva dni pri striedmejšom používaní teda nie sú problém.

Veľkým plusom je rýchle 66W nabíjanie. Za pol hodiny nabíjania sa dostanete z 10 % na 60 %, čo sa najviac hodí, keď si chcete nabiť telefón tesne pred odchodom z domu. Nabitie batérie na 100 % pri úplnom vybití necelú hodinu. Bezdrôtové nabíjanie tu chýba, no v tejto cenovej kategórii to nie je veľké mínus, skôr by som v balení očakával nabíjačku, ktorá už začína chýbať aj v tomto segmente. 

Jediná hardvérová vec, ktorá mi na telefóne prekážala, bol snímač odtlačkov prstov. Nachádza sa pod displejom a funguje celkom presne, no na môj vkus bol príliš nízko. Veľkú ruku si pri odomykaní telefónu palcom budete musieť komicky vykrútiť do veľmi neprirodzeného uhla. Malé hardvérové plus dávam aj vibračnému motoru, ktorý je na taký tenký telefón prekvapivo silný. 

Celkom príjemne ma, naopak, prekvapil malý infračervený IR blaster na vrchnej strane telefónu, ktorý vám dovolí ovládať rôzne spotrebiče ako televízor či reproduktory namiesto klasického diaľkového ovládača. Nakonfigurovať ovládanie na televízor TCL mi trvalo doslova len pár sekúnd. 

Mínusy:

  • video len do 4K 30 fps trochu horšej kvality,
  • chýba bezdrôtové nabíjanie,
  • ultraširoký senzor slabší pri slabom svetle,
  • fotoaparát so zoomom je až otázkou 400 PRO, na 400 je zoom digitálny,
  • senzor otlačkov prstov ak má človek väčšiu ruku. 

Fotoaparáty v slepom teste zahviezdia, kým nepoužijete zoom

HONOR si dáva na fotoaparátoch záležať a potvrdzuje to aj táto novinka. Hlavný snímač má rozlíšenie 200 Mpx a optickú aj elektronickú stabilizáciu obrazu. Urobil som veľmi ostré fotky, ktoré neboli príliš presaturované či umelo doostrované. Toto už neplatí, ak si chcete niečo priblížiť, keďže na telefóne sa nenachádza teleskopický snímač. Zoom je tak kombináciou digitálneho orezania a super zoom vylepšení cez AI.

Keď som telefón v slepých testoch porovnával napríklad so Samsungom S24 Ultra, štandardné fotky boli veľmi vyrovnané, keď išlo o priblíženie viac než 5-krát, rozdiel začínal byť veľmi zrejmý. Režim vysokého rozlíšenia síce ukladá obrovské súbory, ale na sociálne siete bohato stačia automaticky spracované 12 Mpx zábery. 

12 Mpx ultraširokouhlý fotoaparát pri dennom svetle podľa hodnotení na mojom Instagrame dokázal kvalitou predbehnúť práve aj jednu generáciu starú vlajkovú loď od Samsungu, no pri šere už trochu strácal ostrosť. V mojom slepom teste vyhral HONOR aj pri portrétoch. 

Predná 50 Mpx selfie kamera patrí medzi najlepšie v kategórii – nechýba samostatná prisvetľovacia dióda, čo oceníte pri večerných fotkách, a fotografie zaberá naozaj širokým uhlom, takže prednou kamerou bez problémov odfotíte aj väčšiu skupinku kamarátov. 

Pri videu je limit jasný – Full HD pri 60 fps a 4K pri 30 fps. Stabilizácia funguje dobre, no k cinematickým výstupom od vlajkových lodí sa HONOR 400 nepribližuje. Na bežné rodinné videá alebo Instagram Stories to však bohato stačí.

Mágia, za ktorou mi bude smutno

HONOR 400 beží na Androide 15 s nadstavbou MagicOS, ktorá prináša viacero zaujímavých vychytávok. Už pri testovaní oveľa lacnejšieho modelu HONOR 200 Lite som bol nadšený z funkcie Magic Portal, ktorá je asi najnávykovejšia vychytávka telefónov HONOR a práve na rade 400 beží oveľa rýchlejšie a plynule.

Ako obstál fotoaparát v telefóne za približne 200 eur? HONOR 200 Lite prekvapuje možnosťami, no má limity.

Po označení textu alebo fotografie ich viete presunúť k okraju displeja a priamo napríklad zavesiť fotku na Instagram, vyhľadať adresu v Mapách či ľahko skopírovať text do nového mailu.

Za reálnu mágiu považujem, že telefón vie rozoznať, keď krúžkujete po displeji hánkami prsta, takže môžete využívať funkciu Circle to search, ktorá mi predtým nechýbala, ale teraz mi je bez nej smutno. 

Z AI funkcii je HONOR asi najviac hrdý na novinku „Image-to-Video“, vďaka ktorej telefón dokáže zo statickej fotky vygenerovať krátku animáciu. Úprimne som túto funkciu našiel na telefóne medzi poslednými, pretože je ukrytá v menu „Vytvoriť“, ale naozaj dokázala zo statickej fotky vytvoriť 5-sekundové video. 

Môžete tak oživiť staré fotografie či funkciu využiť, ak potrebujete krátke video napríklad na TikTok. Táto tvorba by mala fungovať aj offline, no ak som nebol pripojený na internet, tak mi nefungovala. 

Okrem toho telefón poskytuje množstvo iných AI asistentov. Pomáhajú aj pri úpravách fotiek či prekladoch textov, Magický text vám zase dovolí kopírovať akýkoľvek text napríklad z už odfotenej fotografie. 

Niektoré funkcie sú skôr efektným trikom, no napríklad AI editor fotiek dokáže reálne ušetriť čas – či už ide o odstránenie nežiaducich objektov, alebo rozšírenie formátu fotografie. Prekvapivo dobre fungovala aj guma na odstránenie odleskov, ak fotíte niečo za sklom či ponad vodnú hladinu. 

Telefón síce nepatrí medzi tie naozaj nabité tzv. bloatwérom, ale aj tu nájdete mnoho predinštalovaných aplikácii ako Temu, Trip.com či Amazon Music, ktoré si asi veľa ľudí hneď odinštaluje. Inak je systém čistý, no v priečinkoch telefónu som sa nemohol dostať k tomu, aby som mal pod ikonou aj názov aplikácie. Po prvotnom spustení som tak musel každú aplikáciu najprv otvoriť, aby som vôbec zistil, čo je zač. 

Pár kompromisov pri dostupnom prémiovom smartfóne odpustím

HONOR 400 vyniká nad ostatnými modelmi vo svojej triede – či už kvalitou displeja, výdržou batérie, alebo hlavnou 200 Mpx kamerou. Áno, stále cítiť kompromisy – najmä pri videu a absencii bezdrôtového nabíjania – no nekazí to jeho prémiový pocit.

Ak hľadáte telefón okolo 500 €, HONOR 400 je rozhodne jeden z najzaujímavejších kandidátov. Hodí sa pre používateľov, ktorí chcú spoľahlivý výkon, krásny displej a nadštandardné funkcie spojené s AI.


HONOR Magic7 Lite sme prešli štvorkolkou aj umyli v umývačke a on nemal ani škrabanec. Je to nezničiteľný smartfón?

Páčil sa vám článok?
12345
(Zatiaľ žiadne hodnotenia)
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.