Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Lajky váš biznis nezachránia. Ako urobiť z online marketingu návratnú investíciu?

Ako nevyhadzovať peniaze za digitálny marketing do vzduchu vám poradia ľudia, ktorí nastavovali stratégiu stovkám firiem.

Ak vás zaujíma návratnosť investície do marketingu, siahnite po výkonnostných kampaniach: viete si pri nich krásne zmerať, ako sa vám peniaze investované do marketingu vracajú v tržbách. Prečítajte si, ako na to

O tom, ako si v digitálnom marketingu nastaviť ciele a merať ich, sme sa rozprávali so stratégom z agentúry TRIAD Jánom Papačom, s Head of Client Service z agentúry Performics Annou Ölveckou a so zakladateľom a riaditeľom Digital Marketing Clubu Jaroslavom Vojtechovským.

Nech už robíte akúkoľvek marketingovú aktivitu, či je to rozdávanie letákov, alebo postovanie na sociálne siete, mali by ste vedieť, aký cieľ tým chcete dosiahnuť.

Nechoďte iba po sledovateľoch, stále myslite na zisk

„Mať istý počet fanúšikov alebo sledovateľov (followerov) na sociálnych sieťach je veľmi zlý cieľ, pretože tieto čísla nehovoria veľa o skutočnom záujme o produkty. To, že sa vám niečo páči, totiž neznamená, že reálne uvažujete o kúpe. K tomu vedie ešte veľmi dlhá cesta,“ hovorí Ján Papač.

Ak viete, čo chcete dosiahnuť, budete si vedieť lepšie predstaviť, čo a ako musíte urobiť, aby ste dospeli k úspechu. Všetky kroky na tejto ceste si môžete zmerať. „Toto je najväčšie čaro online marketingu. Každé euro investované do online marketingu viete vyhodnotiť, odmerať si dosah či akciu,“ hovorí Anna Ölvecká.

Šéf Digitálnej univerzity: „Chceme, aby účastníci skutočne porozumeli online marketingu.“

„Online marketingové ciele môžu byť rôzne: od počtu návštev na webe, prípadne medziročného rastu návštev na webe, cez dĺžku pobytu na stránke, mieru okamžitých odchodov zo stránky, počet stiahnutí aplikácie až po mieru interakcie na sociálnych sieťach. Marketingových cieľov môže byť veľa vrátane zvýšenia vyhľadávania produktu/služby, ale na konci dňa všetkých zaujímajú peniaze. Predávam či nepredávam, rastie môj zisk alebo nie?“ dopĺňa ho Anna Ölvecká.

Výkonnostné kampane sú beh na dlhú trať

„V podstate každá firma má len jeden cieľ –  produkovať zisk. Samozrejme, že veľa firiem sa orientuje aj na dosahovanie iných (napr. sociálno-ekologických) efektov, ale na konci dňa je podnikanie vždy o zisku.

Ilustračné foto: Pexels

Pokiaľ ten zisk premietneme do online marketingu, hovoríme o dosahovaní návratnosti alebo o optimálnych nákladoch na získanie dopytu,“ hovorí Jaroslav Vojtechovský.

„Pri výkonostných reklamách je základom ROAS, return of advertising spend, čiže návratnosť investície do reklamy, v rámci ktorej podnikateľ krásne vidí, či sa mu peniaze investované do marketingu vracajú v tržbách. Ale pozor, niekedy je to beh na dlhú trať, takže netreba čakať výsledky okamžite,“ vysvetľuje Ján Papač.

Odborník na sociálne siete: „Nikto vám nezaplatí za kvalitné posty, len za kvalitný produkt.“

Jaroslav Vojtechovský ho dopĺňa: „Je veľmi dôležité chápať jedinečnosti jednotlivých kanálov, napríklad, budovanie povedomia o vašej značke vám neprinesie výsledky hneď. Nie je dobré robiť krátkodobé rýchle rozhodnutia o neefektívnosti tohto nástroja, pretože hneď neprináša priame nákupy.“

Meracie nástroje vám pomôžu zistiť, čo funguje a čo treba zlepšiť

„Ak máte web, je potrebné dobre si nastaviť Google Analytics, kde uvidíte, kto a odkiaľ k vám chodí, čo na vašej stránke hľadá a kedy odchádza.

V prípade e-shopov tam priamo uvidíte aj detaily týkajúce sa kúpy produktov, takže si viete zanalyzovať, či vaše peniaze investované do marketingu prinášajú ovocie, čo funguje a na čom treba popracovať,“ hovorí Ján Papač.

„Sociálne siete majú tiež svoju analytiku, no ide väčšinou o ,povrchnejšie‛ čísla. Veľa lajkov síce poteší, ale súvis s tržbami nemusí byť veľký, dokonca žiadny,“ dopĺňa.

82 % slovenských domácností má pripojenie na internet. Experti radia, ako to využiť v podnikaní

Nezabudnite na offline svet

Popri nastavovaní metrík, meraní výsledkov a dosahovaní cieľov sa nestraťte v online svete. Nezabúdajte na to najdôležitejšie: svojich zákazníkov a svoj tím.

Ilustračné foto: Pexels

„Myslím, že jediným meradlom úspešnosti biznisu sú spokojní zákazníci a spokojní zamestnanci. Niet lepšej reklamy ako neplatená reklama šírená ústnym podaním. Spokojní zamestnanci uspokoja zákazníkov a spokojní zákazníci prinesú ďalších zákazníkov. Úspech sa ukáže v dobrom pocite a na rastúcom bankovom účte,“ uzatvára Anna Ölvecká.

Prečítajte si aj ďalšie časti sprievodcu Online marketingu:


Potrebujete eKasu, výhodnejší paušál alebo zariadenie celej kancelárie?

[soda-form id=“558588″]

Ak máte tipy na ďalšie témy, ktoré by vám pomohli v podnikaní, alebo nám chcete poslať spätnú väzbu či upozorniť na vylepšenie, prosím, napíšte na soda@o2.sk. Ďakujeme.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

6 dôvodov, prečo je dotykové pero nenahraditeľnou podnikateľskou pomôckou

Nenápadný doplnok k smartfónu dokáže zefektívniť každodennú rutinu a od základov zmeniť spôsob, akým svoj telefón využívate.

Dotykové pero je súčasťou smartfónovej histórie takmer od jej začiatkov. Mainstreamovým hitom sa však nikdy nestalo. Bežnému užívateľovi totiž veľmi nepomôže. Ak ste však podnikateľ, kreatívec alebo stavebný inžinier, môže byť pre vás neoceniteľnou pomôckou. 

Neoceniteľná pomôcka pre podnikateľov? Dotykové pero, ktoré ponúka Moto G Pro

Ovládať smartfón cez dotykovú obrazovku prstom je zrejme to najpraktickejšie riešenie. Dokonalé riešenie však neexistuje a situácia, keď potrebujete veľmi presný dotyk, nie je nič výnimočné. Najmä ak používate smartfón na špecifický typ práce, napríklad na vypĺňanie tabuliek či úpravy grafických návrhov.

Ak ste podnikateľ, pre ktorého je smartfón hlavným pracovným nástrojom, potom je pre vás dotykové pero cestou k skutočne efektívnej práci. My sme vybrali šesť oblastí, v ktorých sa viac ako oplatí začať dotykové pero používať.

Vypĺňanie PDF a grafické poznámky

Medzi tie najpopulárnejšie aplikácie, ktoré dokážu využiť potenciál dotykového pera, patrí napríklad Squid, kde môžete s poznámkami pracovať takmer ako v grafickom programe. Na výber máte celú paletu rôznych typov čiar, plné farebné spektrum, zapísané poznámky môžete označiť ako obrázok a podľa potreby ich zväčšovať a zmenšovať. Vkladať môžete aj obrázky a fotky, do ktorých dokážete kresliť či písať. Podobné funkcie ponúka aj ďalšia populárna aplikácia Moleskine.

Aplikácia Nebo od vývojárskeho tímu MyScript dokonca dokáže rukou písaný text previesť na strojový. Ak do aplikácie vložíte tlačivo v PDF, dokážete ho veľmi pekne vyplniť a podpísať. Výsledok bude vyzerať, akoby ste tlačivo vypĺňali v sofistikovanom editore v počítači.

Keď sme už spomenuli PDF-ká. Väčšina PDF editorov si s perom dôverne rozumie. Ak v rámci práce robíte korektúry PDF dokumentov, opravujete texty, pripomienkujete obsah alebo grafiku, s perom vám to pôjde výrazne rýchlejšie a presnejšie. Priamo do PDF dokumentu môžete písať a kresliť. Tu je však pohodlnejšie, ak máte smartfón s väčšou uhlopriečkou displeja.

Tvorba jednoduchej grafiky a úprava fotiek

Influencerom, marketérom, dokonca fotografom a grafikom uľahčí dotykové pero jednoduché, ale aj stredne náročné úpravy fotografií, prípadne výrobu rýchlych grafík určených na sociálne siete.

Dobrým príkladom je populárna aplikácia Canva. Tá ponúka bohatú paletu vzorov plagátov, pozvánok, hlavičiek na Facebook či rámikov na fotky. Všetky vzory sú plne upraviteľné, no na malom displeji sa prstom upravujú trochu nemotorne. S perom bude práca oveľa presnejšia a rýchlejšia.

Efektívnejšie ovládanie smartfónu

Nie sú to len aplikácie tretích strán, kde pero zvyšuje efektivitu pri práci. Aj samotné ovládanie smartfónu je s dotykovým perom svižnejšie. Po odomknutí obrazovky a vytiahnutí pera sa v prípade väčšiny  smartfónov objaví plávajúce menu. Doň si môžete vybrať aplikácie, ktoré spolu s perom najčastejšie používate.

Nemusíte ich mať teda uložené na domovskej obrazovke, kde aby vám mohli prekážať a zaberať zbytočne miesto. V prípade Moto G Pro sa menu dá upraviť symbolom „+“, ktorý je poslednou položkou ponuky. Alebo v: Nastavenia – Dotykové pero – Keď je vytiahnuté dotykové pero – Zobraziť skratky.

Píšte na zamknutú obrazovku

Keď pero vytiahnete zo smartfónu, priamo na zamknutej obrazovke sa automaticky spustí poznámkový blok. Okamžite  si môžete začať robiť poznámky alebo skicovať bez toho, že by ste museli smartfón odmykať. Keď pero zasuniete späť do telefónu, poznámkový blok uloží vašu prácu, telefón sa zamkne a displej vypne. Na rýchle zapisovanie si nápadov je takéto riešenie veľmi šikovné aj preto, že ušetrí čas.

Poznámkové bloky, ktoré sa zobrazia na zamknutej obrazovke, bývajú pomerne jednoduché. Môžete zvoliť stopu pera, jej šírku a farbu, Motorola Moto G Pro tiež ponúka úpravu pracovnej plochy. Rozhodnúť sa môžete pre linajky, štvorčeky alebo „čistý papier“. Je to nástroj na tie najrýchlejšie poznámky.

Písanie mailov bez klávesnice

Na Android zariadeniach môžete perom písať všetky správy, e-maily a v podstate všade tam, kde sa vám vysúva klávesnica. Teda aj vo webovom prehliadači. Stačí otvoriť aplikáciu a vysunúť klávesnicu. Nad klávesnicou je v ľavom rohu kruh so znamienkom väčšie alebo menšie.

Ak na tento symbol kliknete, vysunie sa vám v riadku menu s možnosťou pridania nálepiek, GIF alebo prednastavených správ. Poslednou možnosťou je symbol ozubeného kolieska – Nastavenia. V nich vyberte Jazyk – Jazyky a rozloženie klávesnice. Označte Rukopis. Vráťte sa o krok späť a v spodnej časti displeja potvrďte Pridať klávesnicu.

Keď teraz podržíte medzerník, objaví sa ponuka Zmena klávesnice, kde vyberiete Slovenčina, Rukopis. Správu môžete písať dotykovým perom písaným alebo tlačeným písmom, smartfón váš text automaticky prevedie na strojový. Milým prekvapením je, že operačný systém Android pozná slovenčinu naozaj veľmi dobre, nemá teda problém ani s mäkčeňmi, s ô alebo ä.

Diaľkové ovládanie fotoaparátu

Perá v smartfónových vlajkových lodiach umožňujú ovládať telefón aj na diaľku. Ideálnym využitím je ovládanie fotoaparátu. Užitočná funkcia sa však zíde aj v prípade, ak smartfón používate pri prezentáciách. Pero sa v ruke drží o niečo pohodlnejšie než tablet, ktorým sa prezentácie zvyknú ovládať.

Spôsobov, ako využiť dotykové pero na efektívnejšie podnikanie, je celá plejáda. Je len na vás, čo si vyberiete a ako prispôsobíte svoje pracovné návyky, aby ste jeho potenciál využili na maximum.


Komunikácia je v podnikaní kľúčom k úspechu. Preto musí prebiehať bez omedzení a problémov. Potrebujete sa spoľahnúť, že s partnermi, klientmi a spolupracovníkmi budete vždy v kontakte. Práve toto rieši balík služieb O2 pre podnikateľov. Titánový O2 SMART paušál vám ponúka okrem neobmedzených dát, volaní, SMS, MMS aj predplatné aplikácií, ktoré si môžete variabilne vybrať tak, aby maximálne uľahčili váš biznis.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.