8 YouTube kanálov, ktoré potešia futbalových fanúšikov aj počas zimnej prestávky

Chýba vám cez zimnú pauzu pravidelná dávka futbalu na obrazovkách alebo vás už nebaví sledovať iba zápasy a zostrihy? Máme pre vás tipy na zaujímavý obsah.

Zima môže byť pre futbalového fanúšika veľmi dlhé a náročné obdobie. Zahráte si iba v telocvični a váš obľúbený klub má pravdepodobne niekoľkotýždňovú prestávku na oddych, pokiaľ nie ste fanúšikom niektorého z anglických tímov. Ak vám začne cez zimu chýbať pravidelná dávka futbalu, pozrite si niektorý z youtubových kanálov z nášho výberu. 

Sledujte YouTube cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť 10 GB extra dát na používanie tejto appky. Chcem vedieť viac

HITC Sport

Kanál HITC Sport je výborným príkladom toho, že na zaujímavý a zábavný obsah nepotrebujete obrovský rozpočet. Venuje sa najmä listiclom, reakciám a hodnoteniam hráčov na rôzne, niekedy čisto teoretické témy. Väčšinu videí pritom tvorí iba sled fotiek s komentárom.

Hlavnou tvárou kanálu (a vlastne jedinou, ktorá sa momentálne objavuje aj na kamere) je bývalý írsky novinár Michael Ramsay, ktorý vystupuje pod prezývkou The Irish Guy. Práve jeho humor, nekorektná rétorika, bizarné prirovnania a uletené predpovede sú najväčším lákadlom a príjemným oživením tradičných futbalových tém.

Tifo Football

Ak máte chuť ponoriť sa hlbšie do obskúrnych futbalových vôd, odporúčame pozrieť si možno menej zábavné, no o to informačne hodnotnejšie videá z dielne Tifo Football.

Ilustrované analýzy prehľadne vysvetľujú aj náročnejšie futbalové témy a ukazujú zaujímavé príbehy hráčov a taktické profily tímov a trénerov. Čo by sa stalo, keby sa zrušili autové vhadzovania? Prečo vidíme vo svetovom futbale menej postavení mimo hry? Tifo Football prináša elegantné odpovede založené na reálnych dátach.

Televízia Hronka – Iná Liga

Pútavé futbalové príbehy nepíšu len najväčšie hviezdy v prestížnych súťažiach. Vášeň fanúšikov a lásku k hre môžete vidieť aj vo svojej obci, stačí sa ísť cez víkend pozrieť na zápas.

Regionálna stredoslovenská Televízia Hronka má na svojom YouTube kanáli pravidelnú reláciu Iná Liga, ktorá pokrýva dianie v nižších lokálnych súťažiach. Pretože zostrihy najlepších momentov a rozhovory s hráčmi si nezaslúži len Barcelona, ale aj TJ Iskra Horné Pršany.

F2 Freestylers

Billy Wingrove a Jeremy Lynch hrávali v mladosti futbal za akadémie londýnskych rivalov Tottenhamu a Arsenalu. Namiesto profesionálnych hráčov sa z nich však stali profesionálni freestyleri a dnes majú jeden z najúspešnejších futbalových kanálov na YouTube s viac ako dvoma miliardami prehratí.

Nájdete tu rôzny obsah, no F2 Freestylers ocenia hlavne nadšenci fintičiek a neuveriteľných „trick shots“, po ktorých budete chcieť okamžite zobrať loptu a vyskúšať si, či to dáte. Vo videách sa často objavujú aj najväčšie futbalové hviezdy, s Luisom Suarezom a Leom Messim napríklad v roku 2017 pokorili jeden svetový rekord.

Soccer AM

Reláciu Soccer AM vysiela britská televízia Sky Sports už od roku 1995. Za ten čas sa na obrazovkách vystriedalo viacero rôznych rubrík, pričom niektoré z nich pravidelne zverejňuje aj na svojom YouTube.

Nemáme napozerané všetky, no určite odporúčame Teammates, kde hráči z kabíny prezrádzajú zaujímavosti o spoluhráčoch alebo You Know The Drill, kde bývalý hráč Jimmy Bullard navštevuje britské tímy a vyzýva hráčov, aby sa zúčastnili na rôznych súťažiach a úlohách.

Máte radi príbehy zaujímavých osobností? Pozrite si týchto 7 filmov

Statman Dave

Po akčnejších kanáloch skúsme opäť niečo faktografickejšie. Statman Dave, ako napovedá jeho meno, je majster štatistík a dáta využíva na taktické analýzy a predpovede.

Ak nejaký klub práve hľadá nového trénera, Statman Dave rád predpovedá, ako by rôzni kandidáti zostavili základnú jedenástku a aký štýl hry môžu fanúšikovia očakávať. Rovnako analyzuje príchody nových hráčov a ich rolu v tíme, samozrejme, na základe štatistík. Ak sú medzi vami hráči Fantasy Premier League, pozrite si pred začiatkom ďalšej sezóny tipy na tomto kanáli.

Top 4 svetové ligy

Nestíhate sledovať všetky zápasy vašich obľúbených tímov? Na YouTube kanáloch top svetových líg nájdete s odstupom času zostrihy posledného kola, ako aj ďalší bonusový obsah, ktorý vám skráti čakanie na ďalšie kolo.

Oplatí sa sledovať hlavne anglickú Premier League, španielsku La Ligu, nemeckú Bundesligutaliansku Serie A.

Lloyd Griffith

Britský komik Lloyd Griffith mal pred pár rokmi skvelú šou Every Premier League Fan In 90 Seconds na kanáli The Football Republic, kde po každom kole parodoval fanúšikov tímov anglickej Premier League.

Túto sezónu formát obnovil na svojom kanáli a znova prináša zábavné reakcie na výsledky, ktoré vychádzajú zo stereotypov jednotlivých fanklubov.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad YouTube, Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac