9 filmov, pri ktorých si skvelo oddýchnete

Vybrali sme pre vás bláznivé komédie aj filmy, ktoré sa s humorom venujú vážnejším témam.

S príchodom jesene začíname tráviť čoraz viac času doma. Vonku je skoro tma a čím viac sa ochladzuje, tým viac máme nutkanie zaliezť večer pod deku a rozptýliť sa zábavným filmom. Pozrite si náš výber komédií z ponuky HBO GO, ktoré vám vždy zlepšia náladu. 

Sledujte filmy cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné HBO GO aj 10 GB extra dát. Chcem vedieť viac

Grandhotel Budapešť/The Grand Budapest Hotel

Posledný hraný film režiséra Wesa Andersona má všetko, čo by mal mať dobrý film – pútavý dej, famózne obsadenie a jemu vlastnú estetiku. Návšteva luxusného Grandhotela Budapešť vás prenesie do fiktívneho medzivojnového sveta, kde zažijete krádež, boj o rodinné dedičstvo, krivé obvinenie, vyslobodenie z väzenia aj romantickú zápletku.

Foto: © 2014 TGBH LLC, Twentieth Century Fox Film Corporation and TSG Entertainment Finance LLC

Film rozpráva príbeh legendárneho recepčného Gustava H. (Ralph Fiennes) a jeho pomocníka a protežanta Zera Mustafu (Tony Revolori). Hoteloví hostia pána Gustava milujú, niektoré staršie dámy doslova. Keď jedna z nich (Tilda Swinton) zomrie a odkáže mu vzácny obraz, začne sa o vychýreného recepčného zaujímať polícia, rodina zosnulej aj nájomný vrah. Pomôže mu tajný hoteliersky spolok?

Film Grandhotel Budapešť si v roku 2015 vyslúžil 9 nominácií na Oscara, vrátane kategórie Najlepší film a Najlepší režisér. Nakoniec premenil štyri nominácie a získal zlatú sošku za najlepšiu hudbu či najlepšie kostýmy.

Psí ostrov/Isle of Dogs

V Sóde máme Andersonove filmy v obľube, preto sme do tohto výberu zaradili aj jeho ďalšiu komédiu, ktorú nájdete na HBO GO. Nemusíte byť vášniví psičkári, aby ste si užili milý príbeh priateľstva, ktorý je nádherne natočený technikou stop-motion.

Psí ostrov je síce animovaný, no ak ho budete pozerať v pôvodnom znení, môžete sa tešiť na hviezdne obsadenie. Postávam prepožičali hlasy aj Scarlett Johansson, Bill Murray, Edward Norton, Tilda Swinton, Harvey Keitel, Frances McDormand či Yoko Ono.

Foto: © 2018 Twentieth Century Fox Film Corporation and IOD Distribution LLC

Príbeh sa odohráva v japonskom meste Megasaki, ktoré postihla psia chrípka. Starosta mesta Kobayashi dal preto vyhostiť všetky psy na ostrov, ktorý slúži ako skládka odpadu. Vyhostili aj strážneho psa menom Spots, ktorý chránil sirotu Atariho, o ktorého sa staral práve starosta. Pri pokuse o záchranu svojho psa sa Atari stretáva s divou svorkou a odhaľuje spriahnutie založené na historickej nenávisti psov.

Diabol nosí Pradu/The Devil Wears Prada

Adaptácia knihy Lauren Weisbergerovej predstavuje už ikonický film, v ktorom sa mladá novinárka Andy snaží presadiť v prestížnom módnom magazíne Runway a zapáčiť sa šéfredaktorke Mirande Priestly, ktorej je zdanlivo nemožné zavďačiť sa.

Andy sa zo začiatku o módu veľmi nezaujíma a svojím výzorom do módneho sveta ani nezapadá. Postupne sa však mení a prispôsobuje nekompromisným požiadavkám pracovného prostredia aj za cenu čoraz väčších problémov v osobnom živote. Podarí sa Andy všetko ustáť a získať uznanie a kariérne odporúčanie od Mirandy?

Foto: © 2006 Twentieth Century Fox Film Corporation

Film Diabol nosí Pradu sa aj vďaka skvelým výkonom Anne Hathaway a Meryl Streep zaradil medzi najvplyvnejšie popkultúrne diela začiatku 20. storočia. Meryl Streep za úlohu Mirandy Priestly získala aj nomináciu na Oscara za najlepšiu herečku.

Počúvajte hudbu cez O2. Máme pre vás výber pesničiek, ktoré osviežia váš jesenný playlist. Chcem vedieť viac

Tour de doping/Tour de Pharmacy

Ak nemáte chuť alebo čas na celovečerný film, pozrite si 40-minútový hraný dokument Tour de doping z produkcie HBO. Satirická snímka zachytáva popularitu dopingu v profesionálnej cyklistike.

Jednou z hlavných postáv je komik Andy Samberg, ktorý hrá nigérijského cyklistu narodeného v Amerike Martyho Hassa. Spolu s ďalšími pretekármi sa snaží vyhrať Tour de France v roku 1982, ktorú vo filme poznačila rozsiahla korupcia a dopingové aféry.

Foto: © 2017 Home Box Office

Okrem Orlanda Blooma a Kevina Bacona si vo filme zahral aj boxer Mike Tyson a kontroverznú úlohu prijal aj bývalý cyklista Lance Armstrong, ktorý po obrovskom dopingovom škandále prišiel o sedem víťazstiev na Tour de France.

Scary Movie 1, 2 a 3

Ak máte chuť pozrieť si niečo strašidelnejšie, no nie ste práve fanúšikom desivých hororov, odporúčame sériu Scary Movie.

V ponuke HBO GO nájdete prvé tri filmy Scary Movie – teda presne tie, ktoré sa naozaj oplatí pozrieť. Môžete sa tešiť na viacero legendárnych scén, správnu dávku prízemnejšieho humoru a množstvo popkultúrnych referencií.

Foto: © Miramax

Séria Scary Movie úspešne paroduje horory ako Vreskot, Kruh, Viem, čo ste robili minulé leto, Šiesty zmysel či Exorcista a uťahujú si aj z iných populárnych filmov ako Matrix, Titanic či 8. míľa. Nájdete v Scary Movie aj paródie na ďalšie filmy?

Hlava 22/Catch 22

Ak ste mali radi seriál M*A*S*H, tak vám odporúčame aj čiernu vojnovú komédiu Hlava 22. Ide o adaptáciu rovnomenného románu Josepha Hellera, ktorá satiricky poukazuje na nezmyselnosť vojny.

Hlavnou postavou filmu je kapitán Yossarian, pilot bombardéru B-52, ktorý pomáha americkej armáde oslobodiť Európu od fašizmu. Yossarian mal byť už dávno doma, no pre nedostatok pilotov sa mu počet misií stále zvyšuje.

Foto: © Paramount Pictures

Jediný spôsob, ako sa vie zo služby oslobodiť, spočíva v tom, že ho vyhlásia za blázna. Za blázna sa však pilot musí označiť sám a práve v tom je háčik. Pilot, ktorý odmietne lietať v nových misiách, je však podľa pravidiel príčetný, a teda schopný vykonávať misie aj naďalej. Podarí sa Yossarianovi uniknúť z tejto absurdnej situácie?

Súboj pohlaví/Battle of the Sexes

Diskriminácia, sexizmus a šovinizmus sú vážne témy. Vďaka hereckej dvojici Emme Stone a Stevovi Carellovi si však môžete byť istí, že sa dobre pobavíte aj pri náročnejšom filme.

Súboj pohlaví je biografický film o dvojici tenistov Billie Jean King a Bobbym Riggsovi, ktorý vychádza z ich zápasu v roku 1973. Stelesnený testosterón a šovinista Riggs odohral proti vtedajšej svetovej tenisovej jednotke a angažovanej feministke tenisový súboj, ktorý patril k najsledovanejším športovým udalostiam na televíznych obrazovkách.

Foto: © 2017 Twentieth Century Fox Film Corporation and TSG Entertainment Finance LLC

Viacerí kritici považujú výkon Emmy Stone v úlohe Billie Jean King za jej najlepší vôbec napriek tomu, že filmu sa v kinách až tak nedarilo a rok predtým získala Oscara v kategórii Najlepší ženský herecký výkon vo filme La La Land.

Chicago

Keď sa zborová tanečnica Roxie a kabaretná hviezda Velma ocitnú vo väzení za vraždy, začnú intrigami súperiť o pozornosť a slávu s nádejou, že ich zachránia pred odsúdením. Chicago sa odohráva v 20. rokoch minulého storočia a nastavuje zrkadlo korupcii a tzv. celebritnému zločinu.

Foto: © 2002 Miramax Film Corporation

Romantický muzikál s hviezdnym obsadením získal v roku 2003 šesť Oscarov vrátane ocenenia za najlepší film. Okrem Richarda Gera a Renée Zellweger si vo filme zahrala aj Lucy Liu, Queen Latifah a Catherine Zeta-Jones, ktorá si za svoj výkon odniesla sošku za Najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe.

Zaujímavosťou je, že väčšina hercov si svoje pesničky odspievala aj odtancovala. Hudobné vystúpenia v tomto filme sú pôsobivo teatrálne. Sme zvedaví, ktorú z piesní si budete na druhý deň po pozretí veselo pospevovať.

Všetko, čo ste kedy chceli vedieť o cestovaní v čase / Frequently Asked Questions About Time Travel

Na záver pre vás máme jednu menej známu sci-fi komédiu z produkcie HBO Všetko, čo ste kedy chceli vedieť o cestovaní v čase. Pod pojmom sci-fi si tu však nepredstavujte blockbuster plný vesmírnych ľudí a mimozemšťanov.

Foto: © 2012 Home Box Office

Príbeh filmu sa začína nevinne – traja obyčajní muži sa stretnú v lokálnom bare. Jeden z nich je posadnutý cestovaním v čase, druhý miluje filmy a tretí je cynik.

Každý z nich sa bude musieť po svojom vyrovnať s príchodom Cassie, ktorá tvrdí, že je z budúcnosti. Podarí sa im pri náhodných výletoch do minulosti aj budúcnosti odhaliť pravidlá cestovania v čase?

Čo prináša HBO GO cez O2 SMART Paušál

HBO GO je streamovacia služba na sledovanie filmov a seriálov, ktorú môžete vďaka internetovému pripojeniu využívať kedykoľvek a kdekoľvek. V ponuke nájdete nielen hollywoodske veľkofilmy a obľúbené seriály z produkcie HBO ako Hry o tróny, ale aj bohatú ponuku dokumentov.

Nechýba ani detská sekcia, v ktorej nájdete hodnotnú zábavu pre malé aj väčšie deti. Veľkou výhodou je, že väčšina ponúkaných titulov podporuje český dabing alebo titulky. Aplikáciu HBO GO si teraz môžete ako prémiovú službu aktivovať v rámci svojho O2 SMART Paušálu.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad streamovaciu službu HBO GO aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac