Komik Fero Joke: 8 profilov na Instagrame, kde naberám inšpiráciu

Humor, satira, pekné fotky aj neziskovky. Obľúbený komik vybral profily, ktoré rád sleduje.

Komik Fero Joke sa preslávil videami na Instagrame, kde paroduje známych aj neznámych ľudí. Jeho krátke vtipné skeče pravidelne zlepšujú náladu viac ako 200 000 jeho sledovateľom. Pre čitateľov Sódy vybral profily, kde rád čerpá inšpiráciu.

Inšpirujte sa pri skladaní svojho nového paušálu známym komikom a získajte 2 × 10 GB extra dát na používanie Instagramu a Facebooku. Viac o Fero Joke O2 SMART Paušále

@celestebarber

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Celeste Barber (@celestebarber) on


Komička Celeste Barber je známa svojimi vtipnými paródiami na pózy celebrít. Na mušku si berie vyšpúlené pery, neprirodzené postoje a minimalistické outfity herečiek, modeliek a influencerov a dáva ich do kontrastu s každodennou realitou nás bežných smrteľníkov. „Jej profil si pozerám, keď sa potrebujem osmeliť,“ komentuje Fero Joke.

@fotorado

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Slovakia . Mountains . Travel (@fotorado) on

Fero často chodí po horách so svojím psíkom Ťapkou a počas výletov rád fotí. Inšpiruje sa výbornými fotografmi, ktorí zachytávajú podobné námety. K jeho obľúbeným profilom patrí fotorado, ktorý originálne zachytáva slovenskú prírodu a pritom používa inovatívne postupy.

@tatryslovakia

View this post on Instagram

 

A post shared by Tatry (@tatryslovakia) on

„Keď sa potrebujem upokojiť a myslieť na to, že čochvíľa budem opäť v horách, pozriem si účet tatryslovakia,“ hovorí Fero. Tento profil nadchne všetkých milovníkov našich veľhôr – nájdete na ňom aktuálne informácie, fotky aj videá.

@zomriofficial

Zomri je satirická stránka, na ktorú svojimi politicky nekorektnými kreáciami prispievajú jej admini aj fanúšikovia. Hoci primárne funguje na Facebooku, účet má aj na Instagrame, kde zverejňuje najpopulárnejšie príspevky. „Vždy tam nájdem aktuálne informácie o všetkých domácich kauzách,“ vysvetľuje, prečo si tento profil obľúbil.

@natgeo

View this post on Instagram

Photo by @beverlyjoubert | A termite mound is a ubiquitous landmark here in the Okavango Delta, and for this little one, merely a convenient resting spot. But what lies beneath those growing feline paws is anything but ordinary: legions of tiny creatures that have been furtively engineering this ecosystem into existence for millennia. We can only marvel at how the industry of a tiny creature could be such a mighty force here in the world’s largest oasis. As the termites build, their mounds rise up above the Okavango’s seasonal flood levels, and vegetation appears, drawing in grazers who deposit seeds. Trees and shrubs take hold, their roots knitting the soils of these islands-in-the-making together. It’s an ever forming world right at your feet, little cub. #keystonespecies #okavangolions #termitemound

A post shared by National Geographic (@natgeo) on

Vďaka tomuto účtu sa môžete pozrieť na svet očami fotografov z National Geographic Society, jednej z najväčších neziskoviek na svete, ktorá sa zameriava na vedu a vzdelávanie. Sympatického komika si získala úžasnými zábermi prírody a ľudí z celého sveta.

@9GAG

9GAG je platforma pre všetky druhy humoru, aj ten najčernejší. Každý deň tu nájdete dávku zábavných videí, obrázkov, komixov a ilustrácií. Tento účet na Instagrame sleduje viac ako 50 miliónov ľudí po celom svete a inšpiráciu tu pravidelne čerpá aj Fero.

@simontrnkaadventures

Šimon Trnka je dobrodruh, ktorý miluje hory. Kempuje v divočine, užíva si lyžovanie a svoje zážitky dokáže majstrovsky zachytiť prostredníctvom fotoaparátu. „U Šimona hľadám tipy na nové miesta u nás, ktoré by som chcel navštíviť,“ približuje.

@amnesty_international_slovakia

View this post on Instagram

Iránska herečka Jasaman Arjani a jej mama sa na Medzinárodný deň žien postavili proti zákonu o nútenom zahaľovaní žien v Iráne. Bez pokrývky hlavy prechádzali ženským vozňom vlaku a ostatným cestujúcim rozdávali biele kvety. O mesiac neskôr iránske úrady Jasaman zatkli, držali na samotke a nútili k priznaniu k vykonštruovaným zločinom. Za pokojný protest bola odsúdená na 8 rokov väzenia. Tento prípad však nie je ojedinelý, za podobných okolností uväznili v krajine už mnoho obrancov a obrankýň práv žien. Pridajte sa k stovkám tisíc ľudí na celom svete a žiadajte pri príležitosti dnešného Mezinarodného dňa obrancov a obrankýň práv žien spravodlivosť pre Jasaman. Petíciu môžete podpísať v našom BIO. Ďakujeme! #nosimcochcem #maratonpisanialistov #slovensko #podpora #pomoc #solidarita #dobro #peticia #slova #vašeslovámajúsilu #solidarity #ludia #vďaka #podpis #ludskeprava #dakujeme #iran #pridajsaknam #womenshumanrightsdefenders #zastaňmesaľudskosti #napislist #zmenzivot #humanrights #zeny #dievcata #pravazien #amnestyinternational #amnesty #freeyasaman #yasamanaryani

A post shared by Amnesty_International_Slovakia (@amnesty_international_slovakia) on

Nezisková organizácia Amnesty International Slovakia bojuje za ľudské práva a spravodlivosť pre všetkých. Na to, aby krok po kroku v tomto boji víťazila, potrebuje pozornosť a podporu verejnosti. Jej aktivity sleduje aj Fero, ktorý sa úprimne teší, keď vidí, že aj podpis petície môže pomôcť.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a užívajte si extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Fero Joke O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a základný balík 3 GB dát, ale aj 2 × 10 GB extra dát na na používanie Facebooku a Instagramu. Ak si chcete do svojho paušálu vybrať iné aplikácie, kliknite na www.o2.sk

Fero Joke

Ferov humor je priamočiary a jednoduchý, no cítiť z neho človečinu a láskavosť. Nie je však len komikom. Robí osobného asistenta zdravotne postihnutým ľuďom a svoju popularitu neváha využiť na pomoc v dobročinných projektoch. Sledovať ho môžete na jeho Instagrame.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac

Múdre hodinky, vysávač aj váha. Vybrali sme 7 najlepších smart zariadení Xiaomi

Čítaj viac