Mnohé výzvy pracovného dňa môžete vyriešiť doslova dotykom prsta. Pozrite si výber aplikácií pre podnikateľov, ktoré vám zjednodušia život, zvýšia produktivitu a ušetria množstvo času, stresu aj peňazí.
K lepšiemu pracovnému výkonu, pohodliu a ku kontrole nad biznisom vám môže výrazne pomôcť aj váš smartfón. Vďaka praktickým mobilným aplikáciám môžete nielen efektívnejšie komunikovať s tímom či pracovať s úlohami, ale na chvíľu aj vypnúť.
Vybrali sme pre vás 15 biznis aplikácií, ktoré by nemali chýbať v telefóne žiadneho podnikateľa či majiteľa firmy.
Čas sú peniaze
Vedieť efektívne pracovať s časom a šetriť ho tam, kde sa dá, je pre každého vyťaženého podnikateľa nevyhnutnosťou. Nasledujúce aplikácie vám pomôžu vyhodnotiť, nad ktorými úlohami trávite najviac času a vašu prácu zefektívniť tak, aby ste robili len to, čo naozaj musíte.
Toggl
Toggl (Android, iOS) patrí medzi najznámejšie aplikácie na meranie času a je perfektný pre tímy, ktoré chcú zvýšiť celkovú produktivitu. Aplikáciu viete do niekoľkých minút nastaviť podľa svojich potrieb.
Umožní vám vytvárať prehľadné reporty a veľkou výhodou je mimoriadna kompatibilnosť s rôznymi systémovými platformami. Ak chcete vedieť, čo komu koľko trvá a optimalizovať čas strávený nad jednotlivými typmi úloh, určite vyskúšajte Toggl.
Flipd
Aplikácia Flipd (Android, iOS) je skvelou pomôckou na podporu produktivity, ktorá funguje na princípe blokovania. Ak neustále bojujete s prokrastináciou, Flipd vám pomôže na nejaký čas úplne zablokovať prístup k sociálnym sieťam či iným stránkam, ktoré vás zbytočne zdržujú.
RescueTime
RescueTime (Android, iOS) ponúka hneď niekoľko výhod. Umožňuje sledovať vaše aktivity nielen online, ale aj offline a pozrieť si sumár vašej produktivity v detailnom reporte, ktorý vám pošle e-mailom na konci týždňa.
Na základe týchto dát si môžete plánovať aktivity na ďalší týždeň či dlhšie obdobie a upratať si tak úlohy v čase.
Komunikácia s tímom
Keď v tíme nefunguje komunikácia, výsledky sú horšie, všetko dlhšie trvá a v konečnom dôsledku to firmu stojí nemalé peniaze. Našťastie existujú aplikácie špeciálne určené na efektívnu tímovú spoluprácu a koordináciu.
Toto sú najpopulárnejšie z nich, ktoré by ste určite nemali vynechať zo svojej mobilnej kancelárie.
Slack
Ak potrebujete mať intenzívny kontakt s tímom na diaľku, určite vyskúšajte Slack (Android, iOS). Je to virtuálna kancelária a pracovný chat v jednom.
Umožňuje vytváranie kanálov na hromadné konverzácie o konkrétnych témach alebo projektoch, priamu komunikáciu v uzavretých skupinách, ale aj zdieľanie dokumentov či videohovory.
Basecamp
Basecamp (Android, iOS) je ideálny nástroj na komunikáciu medzi firmou a klientom. Je navrhnutý tak, aby umožňoval ľuďom z rôznych oddelení či firiem v jednom spoločnom priestore priraďovať úlohy, spolupracovať na projektoch a zdieľať súbory.
Skype
Nie všetko sa dá riešiť písomne, preto je tu Skype (Android, iOS), ktorý netreba zvlášť predstavovať. Hoci nedokáže úplne nahradiť komunikáciu na osobnej úrovni, dokáže sa jej vďaka hlasu, videu a možnosti zdieľania obrazovky najlepšie priblížiť.
Na nič nezabudnúť
Aplikácie na manažment úloh síce vyžadujú pravidelné a poctivé vypĺňanie, no odmenou vám bude menej stresu, viac vybavených vecí a žiadne zabudnuté úlohy. Čo je uložené v telefóne, nemusíte držať v hlave a môžete sa plne sústrediť na jednotlivé výzvy.
Trello
Trello (Android, iOS) funguje na princípe japonskej metódy Kanban, ktorá sa v súčasnosti uplatňuje od logistiky až po vývoj softvéru. V podstate ide o presúvanie kartičiek s úlohami medzi stĺpcami „treba urobiť”, „pracuje sa na tom” a „hotovo”.
Každý projekt má vlastnú nástenku, každý krok v procese má vlastný stĺpec a každá úloha vlastnú kartičku. V každom momente je teda možné pozrieť sa na aktuálny stav projektu a prerozdeľovať čiastkové úlohy.
Evernote
S aplikáciou Evernote (Android, iOS) si môžete písať poznámky, zdieľať ich s ostatnými, vytvárať si zoznamy úloh a postupne si tie splnené odškrtávať.
Aplikácia k poznámkam umožňuje pridávať fotky, obrázky, webové stránky či audiosúbory a je ideálnym pomocníkom na dôležitých mítingoch, kde treba zaznamenať veľa informácií v krátkom čase.
Wunderlist
Ak potrebujete len jednoduché zoznamy úloh, jednoznačne vyskúšajte Wunderlist (Android, iOS). Je jednoduchý a rýchly. Vytvoríte zoznam, vložíte úlohu, nastavíte termín, prípadne pripomienku. Hotovo. Zoznamy úloh sa dajú jednoducho zdieľať a dokonca priradiť ďalším ľuďom.
Prístup k dokumentom odkiaľkoľvek
Nech už podnikáte v akomkoľvek odvetví, nevyhnete sa množstvu podkladov a dokumentov, ktoré potrebuje upravovať a zdieľať viacero ľudí v tíme. Nasledujúce nástroje sú preto nevyhnutnosťou v každej firme, ktorá chce zaistiť efektívny prístup k dokumentom kedykoľvek, odkiaľkoľvek a z akéhokoľvek zariadenia.
Google Drive
Ideálnym riešením ukladania rozpracovaných dokumentov, textov a tabuliek je Google Drive (Android, iOS). Odhliadnuc od toho, že ponúka pár gigabajtov úložného priestoru zadarmo, umožňuje veľmi efektívnu spoluprácu viacerých ľudí na jednom dokumente, a to najmä vďaka pohodlne integrovaným aplikáciám Docs, Sheets a Slides.
Dropbox
Na fotografie, faktúry a iné dokumenty, ktoré už netreba upravovať, je určená služba Dropbox (Android, iOS), ktorá funguje aj vo forme spoľahlivej a bezpečnej aplikácie. Vďaka jednoduchému spôsobu synchronizácie a zdieľania je tento cloudový nástroj funkčným a prehľadným archívom.
Scanner Mini
Scanner Mini (Android, iOS) využijete v momentoch, keď potrebujete poslať kvalitnú kópiu dokumentu a nemáte k dispozícii skener.
V porovnaní s bežnou fotkou je dokument vytvorený prostredníctvom tejto aplikácie pekne vyrovnaný vďaka funkcii automatického vyrovnania, a preto sa nemusíte hanbiť poslať ho na úrad či klientovi.
Niečo na oddych a lepšie sústredenie
Človek nie je stroj, a tak podlieha únave či stresu, alebo sa len občas nie je schopný z nejakého dôvodu dostatočne sústrediť. Aj s tým však vedia niektoré aplikácie pomôcť − efektívny oddych vie človeka rýchlo postaviť na nohy a v konečnom dôsledku priniesť väčší úžitok ako premáhanie sa do práce.
Headspace
Krátka pauza dokáže zázraky. Desať minút ničnerobenia pomôže niekedy viac než hodina námahy. Nie vždy sa však dá ísť niekam prejsť alebo prebehnúť a práve na takéto prípady je dobrá aplikácia Headspace (Android, iOS).
Aplikácia vďaka 10- až 20-minútovej meditácii so sprievodným komentárom dokáže vyčistiť hlavu a obnoviť schopnosť sústrediť sa kdekoľvek a kedykoľvek.
Rain Rain
Ak máte problém sústrediť sa pri práci, vyskúšajte aplikáciu Rain Rain (Android, iOS), ktorá simuluje zvuky padajúcej vody.
Vybrať si môžete dážď, búrku, oceánske vlny, mestský dážď či kvapky bubnujúce na steny stanu. Jemný dážď v slúchadlách vám pomôže izolovať sa od okolia a môže spraviť zázraky v pracovnej efektivite.
Coffitivity
Aplikácia Coffitivity (iOS) robí v zásade iba jednu vec, ale naozaj prvotriedne. Simuluje ruch kaviarne. Mnohým ľuďom sa totiž lepšie pracuje práve v prostredí s jemným nezreteľným šumom. V ponuke je napríklad univerzitný kampus, brazílske bistro či texaská čajovňa. Podobná aplikácia pre používateľov Android je Coffee Noise.
Aké mobilné aplikácie na zjednodušenie svojho podnikania používate vy? Podeľte sa o svoje tipy na soda@o2.sk alebo v komentároch na facebookovej stránke Sódy.
Tento článok je súčasťou podnikateľského víkendového vydania magazínu Sóda. Partnerom vydania sú nové paušály od O2, s ktorými si teraz užijete 5-krát viac dát. Popri neobmedzených volaniach a SMS v celej EÚ a bonuse na zariadenie tak môžete využívať 10 GB v Zlatom a 25 GB v Platinovom O2 Paušále.
Bez kvalitného smartfónu a bez dostatočných dát sa žiaden podnikateľ nezaobíde. Posledné, čomu chce pri podnikaní venovať pozornosť, je stráženie spotreby minút či sms správ. Viac o paušáloch nájdete na https://www.o2.sk/volania/o2-pausal alebo sa osobne dozviete v ktorejkoľvek pobočke O2.