Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Svet je tvrdý a rýchly. Ale viem to na pár minút zastaviť

Ak chcete byť šťastní, potrebujete poznať svoje emócie. Alebo niekoho, kto ich spozná za vás a naladí vás na tie pozitívne. Napríklad aj kvalitný dídžej, ktorý chce hudbou meniť svet.

Cíti dav, vníma ich emócie a robí ľudí šťastnými aspoň na chvíľu. Stačí mu k tomu hudba. Miro Ecker je tak trochu iný dídžej. Hoci rozumie biznisu aj marketingu a vybudoval si svet okolo svojej značky Dj Ekg, hodnotou úspechu sú pre ňho najmä šťastní ľudia a lepší svet, ktorý chce vybudovať.

Čo cítiš, keď predstúpiš pred dav hladný po emóciách?

Pred vystúpením je to radosť, energia a ešte stále splnený sen. Keď sa pred ľudí postavím, mám vo veciach jasno, viem, čo im chcem ponúknuť, akú emóciu v nich chcem vytvoriť, a najmä akú odozvu od nich očakávam. Mnohé je aj o komunikácii, o symbolike bežných prejavov, ktoré si v živote pomaly ani neuvedomujeme. Dnes viem správne odhadnúť, ako sa ľudia správajú, čo vnímajú a na čo reagujú. Je to príbeh, ktorý prednášam a ostatní počúvajú.

Ako to robíš? Čo ťa najviac charakterizuje?

Blízky kontakt s ľudmi a fanúšikmi. Poznajú moju interaktivitu a energický prejav. Je pre mňa veľmi dôležité prísť do priestoru, kde hrám, oveľa skôr ako ľudia. Celý dídžejský set zavisí od toho, čo chceme akciou dosiahnuť, ako klub alebo festival žije. V neposlednom rade je to stretnutie s párty ľudmi, ktorí mi vždy vlastne celé know-how prezradia. Najviac si na mne vážia azda to, že moje predstavenie je o nich.

V hudobnej brandži si už roky. Plánoval si takúto kariéru?

V dídžejingu sa nedá fungovať s plánmi. Tento trh je veľmi vrtkavý a často sa mení podľa aktuálnej doby. Keď som začínal, platili určité pravidlá. Stál som za dvomi gramofónmi a musel preukázať svoje umenie. A nezabúdajme aj na vlastné vinylové platne.

Takto sa vyselektovali tí, ktorí na to mali alebo nie. Ktorí verili, že to môžu niekam dotiahnuť, a ktorí to chceli len skúsiť. Aj preto som si vždy dával krátkodobé a splniteľné ciele. Hnali ma dopredu.

Ale všetko, čo som si predsavzal, som aj splnil. Hoci doba sa v mnohom zmenila. Dnes môže byť dídžejom prakticky každý, ale je k tomu potrebná znalosť marketingu, čo je podstatná vec.

Pred dvoma rokmi si ťa začali všímať aj médiá. Pomáha to?

Podarilo sa mi vybudovať marketing, ktorý je postavený na tom, že som sám sebe médium. A to je najpodstatnejšie. Mnohí podnikatelia dnes podceňujú silu sociálnych sietí, záujem ľudí na moderných digitálnych kanáloch. Nielen hudba sa dnes najlepšie šíri na internete.

Kto je podľa teba úspešný človek?

Ten, kto objaví sám seba a svoje schopnosti, ktoré vie patrične využiť. Niekto to v sebe spozná až v neskorom veku, ale poeticky si myslím, že každý máme v sebe vnútorný hlas, ktorému máme načúvať. Ja som šťastný, že som si všetko vybudoval sám.

Že som k tomu nepotreboval žiadne médium. Nemám za sebou ani sponzora, som len ja a hudba. Dokonca nemám ani žiadny hit, videoklip, ale celý úspech je vybudovaný len formou zážitku, ktorý ľudia dostali na párty.

Čo je pre teba motiváciou pokračovať?

Chcem do istej miery zmeniť systém a zanechať po sebe odkaz. Tento svet je veľmi tvrdý a rýchly a ja som ten, ktorý to môže zastaviť na pár minút už len tým, že ľudia zabudnú na svoje problémy, smejú sa počas hudby, ktorá im robí radosť.

Máš dávno po tridsiatke. Prehodnocuješ priority?

Samozrejme. Prestávam veci toľko riešiť a užívam si to, čo som vybudoval. Chcem byť spokojný človek a stále sa smiať. Najpodstatnejšia vec je usadiť sa a žiť spokojný život.

Nedávno si vystúpil na Seychellách. Podarilo sa ti presadiť aj na Ibize. Existujú méty, ktoré chce dídžej dosiahnuť?

Sú to presne tieto. To, čo máš v hlave a zdá sa ti ako nemožné, sa v istom čase stane realitou, ktorú si ty sám vytvoríš. Dnes je veľa možností a treba ich využiť. Našiel som v sebe ďalší zmysel, opačnú stranu dídžejingu – promotérstvo či produkcia.

Chcem sa tiež zlepšovať v marketingových schopnostiach a presunúť sa na zahraničný trh. Mojou najväčsou métou je mať vlastné koncertné vystúpenie alebo šou, ktorá by pravidelne prilákala tisícky ľudí. Bolo by to spojenie divadla, hudby, svetelnej šou, niečo, čo sa ešte nikomu nepodarilo.

Kde je v dídžejingu hranica medzi biznisom a ľudskými emóciami?

Je smutné, že dídžejing je v zahraničí tvrdý biznis. Lobovanie dídžejov, predávanie ich vystúpení za obrovské peniaze… To všetko mi príde ako obchod s tovarom a smutné je, že hudba je v úzadi. Pre mňa sú najdôležitejší ľudia, hudba, emócie a potom prichádza na rad biznis.

Pred istým časom si skúšal B2B predaj rôznych produktov pod svojou značkou, ako to dopadlo?

Úžasne. Predával som svoj merchandise, ktorý aktuálne dopredávam. Je veľmi dôležité, aby sa moja značka vnímala aj druhotne a to sa podarilo.

Na čom práve pracuješ?

Pripravujem videoseriál s názvom DAY OF(F), ktorý bude o hudobníkoch, dídžejoch a ich profiloch. Divák bude mať možnosť nazrieť do ich súkromia. Tiež pripravujem letné tour s názvom BBQ s EKG. V lete hrám na mnohých festivaloch a open air akciách. Som súčasťou tour nášho najpočúvanejšieho rádia. Čaká ma vystúpenie na top českom festivale, kde bude trinásťtisíc ľudí. A na konci leta sa predvediem v Bratislave počas dvanásťhodinového setu, ktorý je rekordom.

Kto je Miro Ecker

Rodený Nitran, ktorý počas štúdia žurnalistiky prepadol svetu hudby naplno a svojej vášne sa držal ako kliešť. Napriek prvotným výsmechom a odhováraniu okolia zotrval pri tom, čo kedysi robil “na kolene”. Vyplatilo sa mu to, pretože dnes si na hudbe dokázal postaviť biznis aj vlastnú značku. Vypracoval sa na jedného z rešpektovaných hudobníkov a naučil sa ako pracovať s ľuďmi po celom svete.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Aj tieto projekty ožili vďaka Férovej nadácii

Férová nadácia sa každý rok snaží nájsť tie najsľubnejšie projekty a šikovných ľudí ochotných ich dotiahnuť do dokonalosti. Tu sú niektoré z množstva zaujímavých projektov.

Férová nadácia sa každý rok snaží nájsť tie najsľubnejšie projekty a šikovných ľudí ochotných ich dotiahnuť do dokonalosti. Tu sú niektoréniektoré z množstva zaujímavých projektov. Možno sa medzi ne v budúcnosti dostane aj ten váš.

StartupAwards

Slovensko sa za posledné roky usilovne snaží etablovať ako inovatívny člen európskej startupovej scény, k tomu dopomáha aj projekt StartupAwards. Každoročne vyberá a oceňuje začínajúce podnikateľské tímy, ktoré ponúkajú inovatívne služby a produkty.

„Grant z Férovej nadácie nám pomohol rozšíriť podujatie Startup Awards aj o panelové diskusie a prednášky so zahraničnými rečníkmi ako Uri Levine, Yanki Margalit, či Esther Dyson a zvýšiť počet návštevníkov zo 650 na vyše 1 000.“  Na StartupAwards môžete prihlásiť svoj vlastný projekt, alebo sa prísť pozrieť len ako divák. Každopádne je to hodnotná skúsenosť.

„Grantový program Férovej nadácie je výborným nástrojom pre získanie podpory pre projekty a tímy, ktoré unikátnym spôsobom riešia oblasť vzdelávania, zamestnanosti, či podpory začínajúcich podnikateľov. Veľmi si vážime ochotu a profesionalitu pracovníkov nadácie a jednoduchú „business-friendly“ administráciu grantu. Naša skúsenosť bola výborná a grantový program Férovej nadácie môžeme len odporučiť!“ dodáva Michal Laco zodpovedný za komunikáciu StartupAwards.

Bašta pre Bystricu

Nevyužitá bašta mestského opevnenia pri bývalej Lazovnej bráne v Banskej Bystrici bola pre mnohých milovníkov histórie a kultúry tŕňom v oku. Národná pamiatka si však zaslúžila lepšie využitie. Vďaka grantu Férovej nadácie prebehla jej rekonštrukcia a premena na kultúrny bod, literárny dom a kaviareň. 15. júna bola odkrytá verejnosti a už teraz sú v jej priestoroch naplánované viaceré koncerty, besedy, a iné kultúrne podujatia. Sami sa o tom môžete presvedčiť a navštíviť ju.

iKid (Innovative Kid)

Ambiciózny projekt sa snaží podnikateľského a inovatívneho ducha prebudiť už v deťoch. Práve oni budú predsa onedlho tvarovať našu budúcnosť. Projekt iKid do svojich workshopov zapája deti z celého Slovenska a učí ich, ako sa prepracovať od skvelého nápadu, cez prieskumu trhu, až po jeho praktickú realizáciu.

Vďaka podpore Férovej nadácie sa nám podarilo priniesť podnikanie v štyle iKid do ďalších škôl po celom Slovensku a pre všetky zúčastnené deti zrealizovať workshopy vedené profesionálnymi lektormi. Počas nich si na vlastnej koži vyskúšali, prečo je nielen v živote, ale aj v podnikaní dôležitá tímová spolupráca, vybrali finálny nápad a vytvorili jeho prototyp 1.0,“ hovorí Karin Stankayová z občianskeho združenia iKid.

Spolupráca s Férovou nadáciou prebiehala od prvotnej registrácie, cez uvoľnenie grantu, až po jeho vyúčtovanie veľmi hladko a profesionálne. Veľkou výhodou je tiež široké škálovanie grantu„, popisuje proces.

Sokratov Inštitút

Sokratov inštitút je skvelým miestom pre všetkých, ktorí majú chuť rozširovať a prehlbovať svoje vedomosti. Každoročne ponúka jedenásť intenzívnych workshopov, kde účastníci okrem vedomostí získajú cenné kontakty a príležitosť zrealizovať svoj vlastný mikroprojekt. Sokratov inštitút chce vychovať spoločenských lídrov, ktorí sa budú usilovať o zlepšenie svojho okolia.

Prihláste svoj projekt do súťaže o grant Férovej nadácie aj vy

Ak máte skvelý plán, túžbu sa rozvíjať, alebo nápad ako zaplniť dieru na pracovnom trhu, nenechajte si túto príležitosť ujsť. Každý dobrý nápad si predsa zaslúži uzrieť svetlo sveta.

Dátum dokedy môžete posielať prihlášky sa nezadržateľne blíži, tak sa poponáhľajte, máte čas už len do 10. júla. Prihlásiť sa môžete online formulára

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.