iPhone XR je najzaujímavejší iPhone za posledné roky

Priniesť kompromisy, aby sa mohla znížiť cena, a zároveň zachovať kvalitu zodpovedajúcu značke nie je jednoduché. iPhone XR to však zvládol na výbornú.

Hoci môže iPhone XR pôsobiť len ako pokus priniesť značku Apple do kategó- rie cenovo dostupnejších zariadení, po čase, ktorý sme spolu strávili, musím povedať, že to nie je len o tom. Z môjho pohľadu ide o asi najzaujímavejší iPhone za posledné roky.

Svieži, nový výzor

Zariadenie iPhone XR ma zaujalo na prvý pohľad. V porovnaní s modelom iPhone XS, ktorý ponúka metalické farby, prichádza XR so šiestimi pestrými, priam pastelovými farebnými variantmi. Zmena nastala aj v prípade použitých materiálov. Zatiaľ čo drahšie modely kombinujú oceľ a sklo, pri iPhone XR nahradil výrobca oceľ hliníkom. Rozmerovo sa nachádza medzi dvoma ďalšími modelmi od Apple z tohto roku – iPhone XS a XS Max. Konštrukcia má certifikát odolnosti proti prachu a vode IP67 a pri držaní v ruke pôsobí rovnako solídne ako ktorýkoľvek iný špičkový smartfón.

Hlavný rozdiel? Displej

Najväčšou zmenou a zároveň najväčším kompromisom je zmena displeja. Namiesto už tradičného OLED panelu má iPhone XR displej s technológiou Liquid Retina, teda LCD. Rozdiely možno pozorovať v kontraste aj v hĺbke čiernej farby, kde je LCD trochu slabšie. Zároveň však ide o asi najlepší displej tohto typu, aký medzi smartfónmi nájdete, a moje očakávania určite prekonal. Ak si dáte záležať na kvalite obrazu, iPhone XR vás vo výsledku nesklame. V dôsledku použitia technológie LCD má displej aj okraje, hoci nie výrazné, pričom absentuje funkcia 3D Touch.

Vo výkone nezaváha

Smartfón iPhone XR ponúkne operačnú pamäť RAM s kapacitou 3 GB. Nájdete v ňom procesor A12 Bionic, rovnaký ako pri najdrahšom modeli XS Max. Ak sa vám zdá takáto kapacita RAM málo, nemožno zabúdať na použitý operačný systém – iOS má dobre nastavenú prácu s pamä- ťou, preto zariadenie zvládne všetko, čo potrebu- jete. Pri používaní smartfónu som nezaznamenal žiadne zaváhania ani sekanie. iPhone XR má presne takú ľahkosť a plynulosť ovládania, na akú sú používatelia zariadení od Apple zvyknutí.

Prekvapujúca výdrž

Hľadanie kompromisov môžu priniesť aj iné benefity ako len príjemnejšiu cenu. Úspornejší displej tohto zariadenia sa premietol aj do výhody pre mňa osobne podstatnejšej – výdrže. Hoci sa batéria s kapacitou 2 942 mAh na prvý pohľad javí ako slabina, kombinácia operačného systé- mu, efektívneho procesoru a menej náročného displeja prináša nečakané víťazstvo. Zo zariadení od Apple, ktoré boli predstavené tento rok, má totiž najlepšiu výdrž. Aj pri plnom nasadení zostával na konci dňa smartfón „živý“ s približne 15 % batérie.

Jednoduchý, ale výborný fotoaparát

Ani pri fotoaparáte sa nevyhnem porovnávaniu s iPhone XS a s XS Max. Model XR disponuje prakticky rovnakým, veľmi kvalitným fotoapa- rátom umožňujúcim rýchlo a verne zachytiť dô- ležité momenty okolo vás. Budete si však musieť vystačiť s digitálnym priblížením. So zariadením je podľa môjho názoru radosť fotiť, pričom je ideálne pre každého, kto chce kvalitné a pekné fotky bez veľkej hry s nastavovaním.

Hodnotenie O2 Guru

Pre milovníkov Apple, ktorí chcú vyskúšať niečo nové. Ak ste priaznivcom zariadení od Apple a chcete vyskúšať niečo nové a svieže, iPhone XR plne odporúčam. Určite s ním neurobíte krok vedľa.

Získajte mesiac poistenia zadarmo

Spoločnosť O2 ochráni váš nový telefón práve vtedy, keď je najzraniteľnejší. Zoberte si k ľubovoľnému O2 Paušálu smartfón a o jeho poistenie sa prvý mesiac postará modrý operátor.

Michal Kmeť

Tento smartfón pre vás otestoval Michal Kmeť, špecialista sociálnych médií.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac