Mobil týždňa: Huawei P20

Elegantný smartfón pre náročných

Huawei v nových modeloch radu P spojil v nich to najlepšie zo sveta smartfónov.

Model P20 predstavuje v tejto rade zlatý stred, ktorý ma ako fanúšika smartfónov naozaj nadchol.

Prečo Huawei P20?

  • Výborný 5,8 palcový displej s rozlíšením 1080 x 2240 pixelov, výrezom a pomerom strán 18:9.
  • Duálna kamera 20 Mpx a 12 Mpx od renomovanej spoločnosti Leica je doslova stvorená na skvelé fotografie.
  • Baterka vydrží viac ako deň vďaka odladenému operačnému systému a kapacite 3400 mAh.
  • Videá v režime Slow motion s 960 snímkami za sekundu vám umožnia zachytiť vaše zážitky unikátnym spôsobom.

Rovnako ako ostatné zariadenia z ponuky O2, aj tento mobil môžete získať k akémukoľvek O2 Paušálu na začiatok len za 2 €.

Michal Kmeť, O2 Guru zo Zákazníckeho centra O2

“Huawei P20 je jednoducho vynikajúci smartfón, ktorý splní očakávania každého náročného užívateľa.”

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Samo Trnka bloguje: 7 rád, ako sa popasovať s jedlom

Dostane sa Samo do formy za 100 dní? Prečítajte si 3. pokračovanie nášho seriálu Fit za 100 dní, ktorý prináša kopec inšpirácií, potu, zábavy aj nádielku O2 Extra výhod.

Samo Trnka prijal výzvu O2 a pustil sa na cestu za zdravším ja. Spolu s Extra výhodami, ktoré modrý operátor ponúka všetkým svojim zákazníkom, chce schudnúť rovných 10 kg za 100 dní.

O tom, ako sa mu na jeho ceste darí, vám informuje nielen na stránke O2 Extra výhod, ale aj prostredníctvom blogu u nás na Sóde. Kým v prvej časti Samo detailne opísal, ako celé chudnutie začalo, a v druhej spísal rady, ako začať s cvičením, tento raz sa bližšie pozrel na jedlo a dal dokopy rady, ako sa s ním pri chudnutí popasovať.

Chcete sa dostať do formy? Začnite cvičiť so Samom Trnkom a s O2 Extra výhodami.

„O jedle a o chudnutí je toho na webe toľko až hanba, súc to poväčšinou sprostosti. Tu je mojich pár rád, ktoré som si vždy chcel prečítať, až som si ich musel napísať.

Sú vykúpené potom, omylmi, zúfalstvom, ale najmä rozhovorom s Milanom Sedliakom, odborníkom na výživu športovcov z Fakulty telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave a predsedom Slovenskej spoločnosti pre športovú výživu.

1. Jedz pravidelne – aspoň trikrát denne

Je to taká zvláštnosť, že keď chceš schudnúť, musíš jesť častejšie a v podstate trochu viac. Kľúč je v pravidelnosti. Keď ješ len tak, že kedy sa podarí, telo je v strese a odkladá si bokom, lebo nevie, kedy bude zase jesť.

Ja som si pre seba vyhlásil dvanástu hodinu za svätú, kedy idem na obed, aj keby čo. Jedlo je predsa najlepší priateľ človeka, ktorý ti nikdy nepovie nie. Zaslúži si, aby si si naň našiel čas.

 

Donútil som sa aj raňajkovať. Ráno na nič nemám chuť, ale keď idem cvičiť, nalačno sa mi točieva hlava a potom márnim čas mdlobami. Takže to s raňajkami hrám na remízu – jem to, k čomu necítim odpor.

Z nejakých príčin, na ktoré sa ma nepýtajte, lebo sám neviem, mi ráno celkom dobre pasuje špaldovo-jogurtový geblajz – za dve hrste špaldových lupienkov, jogurt, za hrsť orechov, nejaké sušené ovocie.

Ideálne je jesť ako kulturisti – raz za tri hodiny. Ale ak to nejde, dobrý je režim aspoň nejaké raňajky – solídny obed – striedma večera.

2. Nejedz pred spaním, spi pred polnocou

Všetko, čo zješ po desiatej večer, ide rovno do tučiny. Treba jesť dve až tri hodiny pred spaním a spať pred polnocou. Čiže posledné jedlo nech je najneskôr o ôsmej.

Navyše, keď ideš spať po polnoci, nestihne sa ti vyplaviť rastový hormón v dostatočnom množstve, ktorý regeneruje telo a spaľuje ti tuky. Nedá sa to dohnať dlhším spánkom. Proste treba prestať s ponocovaním.

Mne veľmi pomohlo, že som pred spaním prestal pozerať Netflix a HBO Go a začal čítať knižky. Lebo keď sedíš pri strhujúcom filme, z napätia sa ti chce jesť. A ja som žral. Nehovoriac o tom, že po jednom diele sa pýta ďalší a čosi-kdesi je polnoc a si tam, kde nechceš byť.

Teraz o desiatej zaleziem do postele s knižkou a bárs je to napínavá detektívka, nechce sa mi kvôli žvancu spod periny. Lenivosť vyhrala nad pažravosťou!

3. Neexistuje zázračná potravina

Z času na čas prídu módne časopisy s nejakou trendy potravinou, ktorá má zázračné vlastnosti. Teraz je to čia či quinoa, predtým to bolo tofu a sója, ešte predtým rastlinné maslo. Kašli na to. Je to stále len jedlo – keď ho žerieš veľa, priberáš. Keď ješ furt to isté, chradneš.

Hlavne netreba podľahnúť klamu, že keď je niečo zdravšie, môžeš toho zjesť viac. Dobrý príklad je tmavé pečivo. Rozdiel medzi bielym rožkom a tmavým rožkom je len v obsahu minerálov, vitamínov a vlákniny, ale sacharidov je v oboch narovnako. Čiže z hľadiska chudnutia platí, že radšej jeden biely rožok ako tri tmavé.

4. Jedz pestro a vyvážene

Až mi je hanba sem dávať takú otrepanú vec, ale nedá sa inak, lebo toto funguje.

Ako sa tým riadiť? Mne pomáha, keď si obed predstavím ako tanier rozdelený na tretiny, ktoré tvorí mäso, príloha a zelenina. Mäso nech je čo najchudšie, zelenina čo najmenej upravená a príloha čo najmenej mastná.

Už sa so mnou kamaráti nechcú pri obede rozprávať, ale keď sa pozriem na jedlo, pozerám sa na živiny: bielkoviny, tuky, cukry, vlákninu. Ak mi niečo z toho na tanieri chýba, nie je to „dobré“ (rozumej vyvážené) jedlo.

Také dukátové buchtičky sú čistý cukor. O chvíľu bude telo hladné, lebo budú chýbať bielkoviny a tuky. Bryndzové halušky sú hlavne tuk a cukor. Zasýtiť zasýtia, ale na večeru už len šalát so syrom. Rezník so zemiakmi sú bielkoviny a cukry, ale najmä živočíšne tuky. Treba k tomu šalát, nie tatársku. A tak podobne.

V tomto som si veľmi obľúbil ázijskú kuchyňu – Vietnam, Indiu, ale aj taký kebabový tanier s ryžou. To je vyvážená strava, takpovediac, od výroby. Úprava je ľahká, mäso chudé, zelenina čerstvá alebo ešte chrumkavá a ryža suchá.

No a pestrosť je jednoduchá – keď si mal včera kuracie, dnes si daj rybu, alebo vege. Keď si mal včera ryžu, dnes si daj zemiaky.

5. Vysaď zbytočné cukry

Ak je cieľ schudnúť, a prostriedkom znížiť kalorický príjem, tak toto je jedna z najjednoduchších vecí: Podívaj sa do očí svojej obľúbenej kole, džúsu, ľadovému čaju a daj im zbohom.

Až som sa niečoho nadobro vzdal a je mi za tým smutno, tak je to kola. Ale nevedel som inak – je v tom príšerne veľa cukru, ktorý sa nedá rozumne spáliť. Cukrov pre telo je dosť v prílohách a v pečive.

Naposledy som mal kolu na Vianoce a mám na to pekné spomienky. Už teraz sa teším, ako si o pol roka zase ulejem!

6. Jedz mäso, ale nie bársaké

Ak nie si vegetarián, tak nie je dôvod vyhýbať sa mäsu, ani keď chudneš. Naopak, prísun kvalitnej bielkoviny pomáha telu regenerovať a – obrazne – premieňať tučinu na svaly.

Tu je rebríček mias podľa „zdravosti“ – čiže toho, koľko majú bielkoviny v pomere k tučine:

ryba + dary mora
vtáky – prsia
teľacina, jahňacina
vtáky – mastné nohy
mastné cicavce – bôčiky, krkovičky, líčka…

(Drobné upresnenie: taký losos je tiež tučný, ale rybí tuk je bohatý na nenasýtené mastné kyseliny – to je tá dobrá tučina.)

Neuškodí dať si raz-dvakrát do týždňa červené mäso – obsahuje ľahko vstrebateľné železo a vitamín B12.

7. Jeden deň v týždni nech ti urve dekel

Viem, si predstaviť, že keby som toto čítal za tučna, oblieval by ma pot, že som odsúdený na striedmy život, v ktorom niet krásy rezníka; kde vankúš zmáčam horkými slzami ľútosti za tlačenkou; kde posledné zbohom dávam svojim milovaným jaterničkám i krvavničkám.

Nezúfaj! Žiť zdravo neznamená žiť bez krásy!

Je úplne v poriadku, ak ti jeden deň v týždni ustrelí dekel a ty si u mamy na obede trikrát priložíš kačice so sladkou kapustou a zemiakovou knedľou a potom s krémešom zaľahneš na kanape, lebo slastne plný pupok ti zatvára viečka.

S jedným prežraným dňom v týždni sa telo vyrovná bez problémov a duša pookreje.

Držím palce, buďte silní!“

Samo Trnka

Chcete byť fit a ušetriť? Využite O2 Extra výhody a získajte zľavy na produkty, ktoré využite nielen pri cvičení, ale aj pri príprave zdravých a chutných pokrmov. Uplatniť si ich môžete do 31. mája, tak sa poponáhľajte.


Nový Note 9 je tu. Predobjednať si ho môžete už dnes

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové