Hľadáte zaujímavý smartfón za rozumné peniaze? Motorola Moto G6 je tu pre vás

O2 Guru Peter Krajči pre vás otestoval zariadenie Moto G6.

Značka Motorola nedávno predstavila šiestu generáciu už legendárneho radu Moto G. Otestovali sme pre vás klasickú verziu Moto G6.

Prvé dojmy

Telefóny z radu G6 prešli v porovnaní s pôvodnou generáciou razantnou premenou, aj keď vďaka pomerne špecifickým tvarom stále vidno, že ide o značku Motorola. Tlačidlo na zapnutie a na ovládanie hlasitosti je umiestnené na pravej strane, na spodnej hrane sa nachádza USB-C konektor a klasický 3,5 mm jack.

Rám Moto G6 je vyrobený z odolného plastu pripomínajúceho hliník. Displej a zadnú stranu tvorí sklo Gorilla Glass tretej generácie, vďaka čomu sa nemusíte báť poškriabania.

Na zadnej strane nechýba dvojica fotoaparátov, ktorá jemne vystupuje smerom von a je ohraničená tzv. ciferníkom. Tento prvok sa objavil už pri Moto X4 a pôsobí luxusne. Súčasťou fotoaparátov je aj LED blesk.

V prednej časti telefónu na vás určite zapôsobí 5,7-palcový Full HD+ displej s malými okrajmi a s pomerom strán 18 : 9. Aj v tomto prípade ostal výrobca verný osadeniu čítačky odtlačkov prstov pod displej, vďaka čomu sa zachovalo ovládanie telefónu cez tento snímač.

Dobre odladený systém

Smartfón Moto G6 je dostupný v hybridnej Dual SIM verzii. Môžete teda využiť dve nanoSIM karty alebo SIMkartu a pamäťovú kartu až do veľkosti 256 GB. Základná pamäť zariadenia je 32 GB. Nami testovaná verzia mala operačnú pamäť RAM s kapacitou 3 GB a 8-jadrový procesor Snapdragon 450 doplnený grafickým akcelerátorom Adreno 506.

Ten svojím výkonom postačí aj náročnejšiemu používateľovi. Telefón je aj vďaka dobre odladenému systému celkom svižný. S mrznutím som nemal problém ani pri náročnejších hrách či pri viacerých otvorených aplikáciách.

Dobrá výdrž batérie, rýchle nabíjanie

Batéria má kapacitu už pomerne štandardných 3 000 mAh, ale výdrž zariadenia je až prekvapivo dobrá. Bežne mi na pozadí bežia sociálne siete a tri e-mailové kontá, mám pripojené smart hodinky a niekedy aj Bluetooth slúchadlá, využívam aplikáciu Google Mapy alebo Waze a občas si zahrám nejakú hru. Zariadenie mi vydržalo celý deň, pri striedmejšom používaní hravo zvládlo dva dni.

Vďaka funkcii superrýchleho nabíjania sa Motorola Moto G6 dobije za asi 60 minút, pričom za 15 minút nabíjania získate až päť hodín ďalšieho používania.

Nadštandardný fotoaparát

Dvojica fotoaparátov má rozlíšenie 12 a 5 Mpx (farebná a čiernobiela šošovka). Funkcie ako zvýraznená farba, skener textu, filtre tváre a rozšírená realita si rýchlo obľúbite. Výsledné fotografie sú v tejto triede nadštandardné a vďaka clone f 1,8 veľmi dobré aj v horších svetelných podmienkach. Radosť vám urobia tiež Full HD videá.

Návykové ovládanie gestami

Odporúčam aktivovať si návykové funkcie Moto gestá a Moto obrazovka, vďaka ktorým prakticky všetko ovládate jedným prstom, teda swypovaním po snímači odtlačkov. Môžete odomykať a zamykať obrazovku, zapínať, resp. prepínať fotoaparát pootočením zápästia, dvojitým zatrasením zapnúť a vypnúť svetlo (LED blesk) a nastaviť si filter modrého svetla.

Zaujímavá je aj funkcia vnímavej obrazovky – displej sa nevypne, kým naň pozeráte.

Hodnotenie O2 Guru: Veľmi vydarený telefón

Motorola Moto G6 je veľmi vydarený telefón, ktorý dokáže svojím vzhľadom i výkonom konkurovať oveľa drahším modelom a zaujme aj priaznivým pomerom ceny a výkonu. Odporúčam ju všetkým, ktorí chcú zaujímavý telefón za rozumné peniaze.

Oslovil vás tento smartfón? Rovnako ako všetky zariadenia z ponuky O2 ho môžete získať k akémukoľvek O2 Paušálu na začiatok len za 2 €.

Peter Krajči, O2 Guru

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac