Hľadáte zaujímavý smartfón za rozumné peniaze? Motorola Moto G6 je tu pre vás

O2 Guru Peter Krajči pre vás otestoval zariadenie Moto G6.

Značka Motorola nedávno predstavila šiestu generáciu už legendárneho radu Moto G. Otestovali sme pre vás klasickú verziu Moto G6.

Prvé dojmy

Telefóny z radu G6 prešli v porovnaní s pôvodnou generáciou razantnou premenou, aj keď vďaka pomerne špecifickým tvarom stále vidno, že ide o značku Motorola. Tlačidlo na zapnutie a na ovládanie hlasitosti je umiestnené na pravej strane, na spodnej hrane sa nachádza USB-C konektor a klasický 3,5 mm jack.

Rám Moto G6 je vyrobený z odolného plastu pripomínajúceho hliník. Displej a zadnú stranu tvorí sklo Gorilla Glass tretej generácie, vďaka čomu sa nemusíte báť poškriabania.

Na zadnej strane nechýba dvojica fotoaparátov, ktorá jemne vystupuje smerom von a je ohraničená tzv. ciferníkom. Tento prvok sa objavil už pri Moto X4 a pôsobí luxusne. Súčasťou fotoaparátov je aj LED blesk.

V prednej časti telefónu na vás určite zapôsobí 5,7-palcový Full HD+ displej s malými okrajmi a s pomerom strán 18 : 9. Aj v tomto prípade ostal výrobca verný osadeniu čítačky odtlačkov prstov pod displej, vďaka čomu sa zachovalo ovládanie telefónu cez tento snímač.

Dobre odladený systém

Smartfón Moto G6 je dostupný v hybridnej Dual SIM verzii. Môžete teda využiť dve nanoSIM karty alebo SIMkartu a pamäťovú kartu až do veľkosti 256 GB. Základná pamäť zariadenia je 32 GB. Nami testovaná verzia mala operačnú pamäť RAM s kapacitou 3 GB a 8-jadrový procesor Snapdragon 450 doplnený grafickým akcelerátorom Adreno 506.

Ten svojím výkonom postačí aj náročnejšiemu používateľovi. Telefón je aj vďaka dobre odladenému systému celkom svižný. S mrznutím som nemal problém ani pri náročnejších hrách či pri viacerých otvorených aplikáciách.

Dobrá výdrž batérie, rýchle nabíjanie

Batéria má kapacitu už pomerne štandardných 3 000 mAh, ale výdrž zariadenia je až prekvapivo dobrá. Bežne mi na pozadí bežia sociálne siete a tri e-mailové kontá, mám pripojené smart hodinky a niekedy aj Bluetooth slúchadlá, využívam aplikáciu Google Mapy alebo Waze a občas si zahrám nejakú hru. Zariadenie mi vydržalo celý deň, pri striedmejšom používaní hravo zvládlo dva dni.

Vďaka funkcii superrýchleho nabíjania sa Motorola Moto G6 dobije za asi 60 minút, pričom za 15 minút nabíjania získate až päť hodín ďalšieho používania.

Nadštandardný fotoaparát

Dvojica fotoaparátov má rozlíšenie 12 a 5 Mpx (farebná a čiernobiela šošovka). Funkcie ako zvýraznená farba, skener textu, filtre tváre a rozšírená realita si rýchlo obľúbite. Výsledné fotografie sú v tejto triede nadštandardné a vďaka clone f 1,8 veľmi dobré aj v horších svetelných podmienkach. Radosť vám urobia tiež Full HD videá.

Návykové ovládanie gestami

Odporúčam aktivovať si návykové funkcie Moto gestá a Moto obrazovka, vďaka ktorým prakticky všetko ovládate jedným prstom, teda swypovaním po snímači odtlačkov. Môžete odomykať a zamykať obrazovku, zapínať, resp. prepínať fotoaparát pootočením zápästia, dvojitým zatrasením zapnúť a vypnúť svetlo (LED blesk) a nastaviť si filter modrého svetla.

Zaujímavá je aj funkcia vnímavej obrazovky – displej sa nevypne, kým naň pozeráte.

Hodnotenie O2 Guru: Veľmi vydarený telefón

Motorola Moto G6 je veľmi vydarený telefón, ktorý dokáže svojím vzhľadom i výkonom konkurovať oveľa drahším modelom a zaujme aj priaznivým pomerom ceny a výkonu. Odporúčam ju všetkým, ktorí chcú zaujímavý telefón za rozumné peniaze.

Oslovil vás tento smartfón? Rovnako ako všetky zariadenia z ponuky O2 ho môžete získať k akémukoľvek O2 Paušálu na začiatok len za 2 €.

Peter Krajči, O2 Guru

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Ako sa na používanie smartfónu za volantom pozerá známy moderátor, influencer a milovník šoférovania? Prečítajte si náš rozhovor.

Obľúbený moderátor a youtuber Matej „Sajfa“ Cifra sa stal hlavnou tvárou kampane v rámci platformy Dátuj zodpovedne, ktorej cieľom je poukázať na nebezpečenstvo používania smartfónu za volantom.

Porozprávali sme sa s ním, aký má vzťah k šoférovaniu, ako sa zmenil jeho prístup k používaniu mobilu po tom, čo sa zapojil do kampane, aj o vlogovaní a ďalších plánoch.

Kedy si naposledy použil telefón za volantom a aké myšlienky ti vtedy bežali hlavou? Uvedomoval si si, že nemáš auto úplne pod kontrolou a môže sa niečo stať tebe alebo niekomu inému?

Jasné, že si to človek uvedomuje. Do tohto projektu som išiel aj preto, lebo sám seba čoraz častejšie pristihnem pri uvažovaní nad touto témou. Telefonovanie s handsfree je jedna vec, ale iné je, keď telefón reálne ovládaš a scroluješ si Instagram alebo si niečo natáčaš. Moja žena ma za to často „pucuje“ a sám viem, že s tým musím prestať. Občas si poviem: „Čo ak by sa práve teraz mojou vinou niekomu niečo stalo?“

Bol si už niekedy účastníkom nehody, za ktorú bol zodpovedný telefón?

Také niečo sa mi ešte nestalo, ale raz dávno sme sa v jednej zápche posúvali na jednotke a dvojke a akurát som z obalu vyberal cédečko. Mal som ho v lone, rozhodol som sa pre Hip-Hop Výber 5 a bum. Nedobrzdil som. Jemná nepozornosť a bol tam oškretý plech. Nič vážne sa nestalo, ale ak by po priechode išla napríklad žena s kočíkom, bola by to už úplne iný príbeh.  

Je to pre teba šoférovanie nutnosť alebo pri tom dokážeš relaxovať?

Milujem šoférovanie. Je to vec, ktorá ma neskutočne baví. Zbožňujem dlhé cesty, a keď viem, že niekam pôjdeme minimálne dve hodiny, úplne sa na to teším. Veľmi rád šoférujem aj sám. Vtedy relaxujem, počúvam hudbu alebo podcasty, veľa premýšľam. Aj keď cestujem so svojou ženou, často sa stane, že sme počas jazdy ticho.

Aké bolo tvoje prvé auto?

Dlho som nemal peniaze na to, aby som mal auto. Aj keď som v rádiu robil už niekoľko rokov, cestoval som autobusom alebo taxíkom. Spomínam si, že keď som si už nakoniec chcel vziať auto na lízing, bavil som sa o tom s naším vtedajším generálnym riaditeľom. On mi povedal, nech pár mesiacov počkám, lebo v Ženeve vraj predstavia novú Hondu Civic. Bolo to okolo roku 2005 a vtedy vyzerala dosť futuristicky. A bol som nakoniec veľmi hrdý, pretože som bol prvý človek na Slovensku, ktorý ju mal.

Prečo si sa rozhodol stať tvárou projektu, ktorého cieľom je poukázať na nebezpečenstvo používania smartfónu za volantom? Prečo by sa o tom malo hovoriť?

Ako som už spomínal na začiatku, čoraz častejšie som si v aute uvedomoval, že nerobím správnu vec, a keď ma z O2 oslovili, povedal som áno, pretože sa mi páči práve ten preventívny prístup a som s touto témou stotožnený. Ak by ma oslovil niekto s kampaňou na ochranu kaktusov, povedal by som, že síce s nimi súhlasím, ale nemám doma žiaden kaktus a veľmi to necítim.

„Telefonovanie s handsfree je jedna vec, ale iné je, keď telefón reálne ovládaš a scroluješ si Instagram alebo si niečo natáčaš.“

Toto je však vec, ktorú vnímam veľmi intenzívne, lebo vždy, keď ten telefón chytím za volantom do ruky, hovorím si: „Maťo, keď sa teraz niečo stane, už to nijako nezahovoríš.”  

Dnes sa dá veľmi ľahko dokázať, že si ten telefón držal v ruke práve vtedy. Aj na Slovensku teraz máme niekoľko káuz s esemeskami a fotkami a z toho človek už jednoducho nijako nevycúva. Išiel som do toho práve preto, že táto téma sa ma bytostne týka.

Pri príprave tohto projektu si sa dozvedel o štatistikách, ktoré hovoria, ako veľmi dokáže používanie mobilu ubrať z pozornosti vodiča. Zmenil sa tvoj postoj k jeho používaniu okamžite, alebo si si to uvedomoval trošku dlhšie?

Ešte si na to musím zvykať. Ale keďže teraz je táto kampaň všade a ľudia ju vnímajú, tak by som chcel ísť príkladom. Sám pred sebou by som sa cítil veľmi čudne, ak by som ten telefón používal rovnako aj naďalej. Určite si na to už dávam pozor.

Čoskoro budeš otcom. Prispel aj tento projekt k tomu, že v úlohe rodiča sa budeš snažiť byť zodpovednejší?

Áno, začal som rozmýšľať trošku inak. Máme pred sebou ešte zopár mesiacov, ale v istých oblastiach cítim zmenu svojho pohľadu na niektoré veci. Viac si uvedomujem, čo je a čo nie je dôležité. Takže si určite budem v budúcnosti dávať väčší pozor nielen na telefón za volantom.

Videl si niekedy pri šoférovaní na cestách vec, pri ktorej si ľutoval, že si ju nestíhaš natočiť a zdieľať?

No jasné, miliardu ráz. Minule som videl, ako si človek fotí mláku. Ale nie telefónom. Stál tam s foťákom a fotil si mláku. Stál som na semafore na Tomášikovej, naskočila zelená a ľutoval som, že som to nestihol. Bol to fascinujúci pohľad.

Hoci vloguješ len pomerne krátko, stal sa z teba mimoriadne úspešný youtuber. Rozmýšľal si už niekedy nad novým formátom alebo nad tým, že by si svoj kanál posunul niekam inam?

Premýšľam nad tým čoraz viac. Vždy je to o tom, že človek by sa mal nejakým spôsobom znovuobjaviť, nájsť niečo, čo ho zase na pár rokov nakopne. Nehovorím, že tie vlogy upadajú, stále ma to baví, stále si to robím sám a stále ma teší, keď si v počítači otvorím nový projekt a idem strihať.

Teším sa, keď mám príležitosť stretnúť sa a porozprávať sa so zaujímavými ľuďmi a môcť si to natočiť. Ale viem, že teraz by som chcel nájsť niečo ďalšie, čo by pre mňa bolo nosným projektom a vlogy by len podporovali to, čomu sa venujem. Aj preto rád šoférujem, lebo vtedy uvažujem nad podobnými vecami.

Ako vnímaš vplyv influencerov na ľudí? Cítiš nejakú zodpovednosť za obsah, ktorý publikuješ, alebo sa spoliehaš na to, že ľudia majú vlastný rozum a názor?

Je to tak 50/50. Nechcem nikomu zasahovať do života a hovoriť mu, čo má robiť a čo nie, pretože to podľa mňa nie je úplne správne. Ale sú isté témy, ktoré podľa mňa treba medzi ľudí „tlačiť“ viac a ukázať im, že napríklad nezávidieť a dopriať iným je nesmierne dôležitá vlastnosť. Alebo slušnosť v komunikácii s kýmkoľvek. Či si to ty, moji kolegovia, alebo hocikto na ulici.

„Nechcem nikomu zasahovať do života a hovoriť mu, čo má robiť a čo nie, pretože to podľa mňa nie je úplne správne. Ale sú isté témy, ktoré podľa mňa treba medzi ľudí ‚tlačiťviac.“

Taktiež kritické myslenie sa v súčasnosti tiež dosť podceňuje. Ja by som v základných a stredných školách určite zaviedol predmet kritické myslenie. Žiak by dostal súbor údajov a faktov a mal by sa v nich učiť orientovať – čo je relevantné a čo nie, čo je už prekrútené a ako je to naozaj.

Toto sú veci, pri ktorých človek môjho vplyvu nemôže len mávnuť rukou a povedať, že si idem svoje a „mám na saláme“, čo si ľudia myslia. Samozrejme, chcem robiť, čo ma baví a čo bude baviť aj ľudí, ale v istých momentoch cítim aj nejakú zodpovednosť.

Máš nejaký vysnívaný televízny alebo rádiový formát alebo námet, ktorý nosíš v hlave a ešte sa ti ho nepodarilo zrealizovať?

Kiežby som bol takýto človek. Možno sa teraz podceňujem, ale myslím si, že vedome takto nepremýšľam a nesnažím sa cielene generovať nápady. Ja som taký typ skôr zo dňa na deň a z týždňa na týždeň.

Veľa vecí v mojom živote jednoducho prirodzene prišlo mojím smerom. Keď som však chcel začať točiť vlogy, nosil som ten nápad v hlave trištvrte roka, kým som natočil prvý. Ale nemám námet na rozhlasovú či televíznu šou ani na nejaký nový internetový alebo youtubový projekt.

Kam povedie tvoja najbližšia cesta autom?

Keďže sme momentálne v rádiu, tak moja najbližšia cesta bude domov. Hoci bývam dosť blízko, chodím autom, no čoraz častejšie si hovorím, že by som mal viac chodiť na bicykli. A aj pešo by sa dalo.

A čo nejaká dlhšia cesta?

Nemám naplánovanú žiadnu dlhšiu cestu, ale v posledných dňoch som sa nacestoval celkom veľa. Pred pár dňami som bol v Prahe. Nakoniec som namiesto vlaku išiel autom a tá cesta naspäť bola veľmi jednoduchá a pohodová, ani neviem ako a už som bol doma.

Viac informácií o platforme Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.

Matej „Sajfa“ Cifra

Tento rok oslávi 40 rokov. Vyštudoval učiteľstvo v kombinácii slovenčina-angličtina a v súčasnosti je hlavne rozhlasovým a televíznym moderátorom. Okrem toho točí vlogy na YouTube, kde má takmer 170 000 odberateľov. V programe Level Lama hráva počítačové hry so známymi osobnosťami a občas sa venuje aj stand-up comedy. Je ženatý s moderátorkou Veronikou Cifrovou Ostrihoňovou, s ktorou čakajú prvé dieťa.


Lifetech: Čo je nové