Huawei Mate 10 Lite. Novinka, ktorá si vás získa

Čínsky výrobca Huawei si ambiciózne napĺňa svoj cieľ, stať sa jednotkou na trhu. Tento rok sa mu podarilo poraziť Apple a má namierené aj na Samsung. K modelom Huawei Mate čoskoro pribudne novinka Huawei Mate 10 Lite.

Smartfón, ktorý má štýl

Na prvý pohľad je zariadenie štýlové a nesie jasný odtlačok výrobcu Huawei. Na prednej strane vás okamžite upúta 5,9 palcový displej s Full HD rozlíšením 1080×2160 pixelov. Tenká línia rámu pôsobí nenápadne a tak si pri pohľade na telefón môžete užiť IPS LCD displej. Pri pomere strán displeja 18:9 ma smartfón skutočne svoje osobité čaro.

Eleganciu telefónu jednoznačne dodáva kovové telo a mierne vystupujúca šošovka fotoaparátov, rovnako aj snímač odtlačkov prstov na zadnej strane smartfónu. Aj napriek väčším rozmerom vám telefón padne priamo do ruky a môžete ho ovládať aj jednou rukou.

Ak hľadáte high-end strednej triedy, toto je zariadenie, ktoré vás rozhodne nesklame.

Úložný priestor bez kompromisov

Huawei Mate 10 Lite zastrešuje operačnú pamäť s kapacitou 4GB a teda výborne poslúži procesoru na efektívnu prácu s chodom vášho smartfónu aj pri multitaskingu. Interná pamäť je vybavená nádhernými 64 GB voľného úložiska, čo pohodlne postačuje aj pre užívateľov s väčšími nárokmi.

 

Ak by to pre vás bolo predsa len málo, pamäť si môžete rozšíriť pomocou SD karty až do 256GB. Dostatok miesta pre váš mobilný svet smartfónu rozhodne nemožno uprieť.

Bezproblémový výkon pre váš komfort

O výkon sa postará čipset HiSilicon KIRIN 659. Je vybavený 64-bitovým 8-jadrovým procesorom. Maximálna taktovacia rýchlosť pri štyroch jadrách je 2,36 GHz ARM Cortex-A53, a pri ostatných štyroch je 1,7 GHz ARM Cortex-A53 2360 GHz. Táto kombinácia výkonu pod nádherným kovovým telom vám prinesie plynulú prácu s vašim smartfónom bez spomalenia využívaných aplikácií.

Zariadenie funguje na operačnom systéme Android vo verzii 7.0. Nougat Súčasťou platformy bude tiež inovované užívateľské prostredie EMUI 5.1. S kapacitou 3340 mAh, má telefón slušnú výdrž a preto sa nemusíte obávať príliš častého nabíjania. V smartfóne si môžete vybrať aj dva módy šetrenia batérie. Pri 22% batérie nám ponúka základný šetrič predĺženie životnosti batérie o 1 deň. V prípade Ultra šetriaceho režimu, pri rovnakej konfigurácii, až 2 dni a 16 hodín.

Fotoaparáty? Rovno štyri

Huawei Mate 10 Lite prináša 4 fotoaparáty pre dokonalý zážitok z vašich zaznamenaných momentov. 16 Mpx + 2 Mpx senzory jemne vystupujú na zadnej strane telefónu a postarajú sa o kvalitné zábery. Naviac si môžete v telefóne nastaviť funkciu portrét, ktorá zacieli na objekt a efektne rozostrie pozadie.

Predná kamera má 13 Mpx + 2 Mpx senzory, čiže vaše selfie alebo live videá budú na veľmi dobrej úrovni. Nezabudlo sa ani na videá, tie si natočíte vo Full HD 1080p v pomere strán 16:9.

S kompletnou výbavou

Samozrejmosťou vybavenia je podpora dátovej mobilnej siete LTE, pripojenie na Wi-Fi 802.11. Vo svete sa rozhodne nestratíte, podporuje A-GPS, Glonass a Beidou navigácie. Súbory odošlete cez Bluetooth 4.2, Huawei Share a Wi-Fi Direct. Telefón podporuje navyše aj FM rádio.

Telefón možno zaradiť medzi strednú triedu, no už v tejto kategórii vám poskytuje smartfón vyladený systém, ktorý sa pomaly doťahuje na úroveň vlajkových lodí.

Stále ste sa nerozhodli?

V ponuke máme stovky rôznych modelov a naši ochotní guruovia sú pripravení poradiť vám. Nechajte nám svoje telefónne číslo a my vám zavoláme.
V ponuke máme stovky rôznych modelov a naši ochotní guruovia sú pripravení poradiť vám. Stačí, ak nám zanecháte vaše telefónne číslo a budeme vás kontaktovať.
Ďakujeme. Zavoláme vám.
Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje: Veľký záväzok

Obľúbený motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely hovorí o záväzku, ktorý si dal s ďalšími známymi tvárami.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša nielen množstvo dobrých rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, vo svojom prvom blogu vysvetľuje, prečo má kampaň, upozorňujúca na nebezpečenstvo používania mobilu za volantom, zmysel a prečo sú ohrození najmä dobrí šoféri.   

Pravidelne mi v hlave ožíva spomienka na rozhovor s dopravným psychológom a expertom na vplyv omamných látok a alkoholu na správanie vodiča. Je to už dávno, možno aj 15 rokov.

V rámci prípravy na veľký redakčný test správania opitého vodiča za volantom som zašiel po radu k odborníkovi. Podobne ako väčšina reportérov som vtedy za ním prišiel s predstavou, čo chcem počuť. V mysli som mal krivolaké jazdy a šoférovanie auta po čiare.

Prečítajte si: Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Zrazu mi expert vyvrátil moje predstavy a očakávania výsledkov testu, ktorý sa ešte neuskutočnil. „Pán redaktor, nečakajte, že šofér pod vplyvom alkoholu pôjde zo strany na stranu,“ povedal. Vzápätí mi vysvetlil, že zdatní alkoholici za volantom sa vedia „vo svojej „hladinke“ doviezť domov bez toho, aby zišli z cesty.

„Problém nastane v chybnom rozhodnutí. Ak vznikne neštandardná situácia, akou je chodec na ceste, nečakaná prekážka alebo čokoľvek, čo vyžaduje spoľahlivú reakciu a nezapadá do štandardu,“ priblížil.

„Dobrý a zručný šofér znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne.“

Tak sa aj stalo. Do testu na vytýčenej trati na letiskovej ploche sme zaradili úlohy, vyžadujúce pohotovú myseľ. Už po dvoch pohárikoch nedokázali vodiči rozlišovať požadovaný počet objazdov alebo smer, z ktorého treba obchádzať kužele. K rúcaniu kužeľov alebo k zídeniu z dráhy dochádzalo až vo veľkolepom finále, keď boli figuranti na mol.

Odvtedy som pri reportážach a testoch hľadal výsledky namiesto utvrdzovania sa v predstavách. Presné meracie zariadenia mi často vyvrátili vžité očakávania. Podobne to bolo aj teraz, keď som pre populárne osobnosti internetovej scény staval testovaciu trať. Po predchádzajúcom verejnom vyhlásení mali Sajfa, Pil C, Zrebný a Fero Joke predviesť, aké riziko so sebou prináša používanie telefónu za volantom.

V O2 chceli najskôr jazdu po vytýčenej, pre nich neznámej trati najprv s použitím telefónu a potom bez neho. To mi prišlo príliš prvoplánové, pretože vo výsledku by viac hrala úlohu neznáma trať než telefón. Chalani však súhlasili, že pripravenú dráhu najskôr pešo preskúmajú, Sajfa ju dokonca dvakrát absolvoval s autom bez telefónu v ruke.

Každý z nich predviedol, že svoje auto dokáže šoférovať a zároveň za volantom aj písať. Nezíde pritom z cesty ani nerúca kužele, pretože má auto aj telefón manuálne zvládnuté.

Dobrý a zručný šofér v tomto prípade znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne. Všetci dobrí šoféri však v našom teste s telefónom v ruke a očami na displeji prehliadli značku STOP, nečakane menili rýchlosť, teda prehliadali dôležité veci a vytvárali nečakané nebezpečenstvo pre ostatných.

„Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia.“

Odpútanie pohľadu od cesty je asi to najhoršie, najmä ak sa situácia na ceste mení každú sekundu.

Možno si teraz položíte otázku, čo sme projektom O2 Nebuď pirát i celým zinscenovaným pokusom na cvičnej dráhe dokázali. Predsa každému bolo jasné, ako to dopadne a prehliadnutá „stopka“ tiež neprekvapila.

Podstatou projektu ostáva priznanie si chyby a snaha o nápravu v najrizikovejšej skupine skúsených a zručných vodičov.

Čítajte aj: Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Sám viem, ako ťažko sa sústredím na bežnú jazdu, keďže štandardné šoférovanie už takmer nevnímam. Pri rýchlej jazde na čas, šmýkaní sa na snehu alebo driftovaní mi nejaký telefón ani nezíde na um.

Bežne si však pripadám ako jeden nepoučiteľný vodič zo školy bezpečnej jazdy, kde sme porovnávali absolventov autoškoly a spomenutého šoféra s osemročnou praxou. Mladí doslova hltali všetko a každou jazdou rástli k lepšiemu, kým „skúsený“ vodič si išiel stále svoje bez známok nápravy.

Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia. Každý vo svojom košiari. Ak spočítam iba odberateľov na YouTube a fanúšikov, máme veľkú šancu osloviť takmer miliónové publikum.

Zároveň však máme milión kontrolórov a to nebude „sranda“, lebo už viac netreba rozprávať, aký je mobil za volantom zlý, teraz treba ukázať, ako jazdiť bez neho.

Rasťo Chvála

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove tipy na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.

Rasťo Chvála

Je motoristický novinár, ktorý už viac ako 20 rokov testuje autá. V súčasnosti sa naplno venuje vlastnému projektu na YouTube Garáž TV, ktorý môžete sledovať aj na Instagrame @garaz.tv. Je bývalý majster Slovenska v rely a svoje skúsenosti z motošportu sa snaží preniesť aj do odporúčaní pre vodičov v každodennej premávke. Stal sa ambasádorom kampane O2 Nebuď pirát, v rámci ktorej vznikla aj aktivita Chvála bezpečnej jazde. Tá vodičom prináša nielen množstvo cenných rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod.   


Huawei 1+1: získajte k smartfónu Huawei aj druhý telefón alebo hodinky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové