Huawei Nova Smart: Najlepšie vlastnosti predchodcov s príjemnejšou cenou

Svojimi smartfónmi Huawei už dávnejšie dokázal, že mobilné fotoaparáty má zvládnuté a nič iné ako kvalitu od neho nemôžeme očakávať.

Čínska spoločnosť Huawei už koncom minulého roku zaujala novinkou v podobe rady Nova. Po úspešných modeloch Nova a Nova Plus, prichádza s jej ďalším členom, Nova Smart. Je to odľahčený model, ktorý si stále ponecháva to najzaujímavejšie z predchodcov a sprevádza ho príjemnejšia cenovka.

Kompaktný a elegantný

Ak ste priaznivcom kompaktnejších smartfónov, Huawei Nova Smart stojí za pozornosť. Pohodlne sa ovláda jednou rukou a vo vrecku ho prakticky nepocítite. Napriek tomu, so svojou 5 palcovou obrazovkou dokáže poskytnúť komfort pri bežnom užívaní a jeho relatívne menšiu veľkosť vôbec necítiť.

Obraz v HD rozlíšení je príjemný a kvalitný. Uvidíte ho pod 2,5D sklom, ktoré je mierne zaoblené na okraji a celkovo pôsobí výborným dojmom.

Nova Smart poskytne prémiový pocit použitými materiálmi a aj celkovým spracovaním. Napriek nižšej cene Huawei ukazuje, že s výrobou a dizajnom smartfónov má bohaté skúsenosti a len ťažko sa hľadá na tomto modeli chyba.

Samozrejmosťou je snímač odtlačkov prstov na zadnej strane. Ako je pri Huawei už zvykom, umiestnenie je perfektné a podvedome tam po chvíli prst prikladáte automaticky.

Poctivý výkon pre bežné používanie

Huawei Nova Smart ponúka kombináciu 8 jadrového procesoru Qualcomm Snapdragon 435 s taktom 1.4/1.1 GHz a 2 GB RAM. Táto výsledná zostava zaručuje dostatočnú plynulosť pri bežnom používaní. Vtedy nehrozí sekanie, ale ak obľubujete náročnejšie hry, môžete ho zaznamenať.

Vďaka menej náročnému procesoru sa ale môžete spoľahnúť, že tento smartfón má výdrž. Pomáha tomu aj pomerne štedrá batéria s objemom 3020 mAh. Výsledkom je, že aj pri intenzívnejšom používaní vás cez deň nesklame a stačí ho nabíjať v noci.

Dostatok miesta, alebo druhá SIM karta

Tento model prichádza s dnes už pomaly štandardným úložiskom v objeme 16 GB. Treba rátať s tým, že operačný systém Android 6.0 aj s nadstavbou od Huawei (EMUI 4. 1) z toho potrebuje takmer polovicu. Ponúka ale vyladený a stabilný systém, ktorý vás nesklame.

K tomu Nova Smart pripája možnosť vybrať si, či budete používať aj druhú SIM kartu, alebo rozšírenie pamäte pomocou microSD karty do 128 GB. Po rozšírení už nie je dôvod zaoberať sa kapacitou pamäte.

Fotoaparát v plnej sile

Svojimi smartfónmi Huawei už dávnejšie dokázal, že mobilné fotoaparáty má zvládnuté a nič iné ako kvalitu od neho nemôžeme očakávať. Napriek veľmi výhodnej cene ponúka Nova Smart 13-megapixelovú zadnú kameru s automatickým zaostrovaním. Tá poskytuje viac ako dostatočnú kvalitu, či už za ideálnych, alebo znížených svetelných podmienok.

Predná kamera s 5 megapixelmi možno neoslní, ale pri bežnom používaní nesklame a rozhodne sa radí k tomu lepšiemu, čo v tejto cene nájdete.

Čo je overené, to je dobré

Napriek tomu, že sa jedná o nový model, stále nájdete napájanie cez micro USB namiesto novšieho USB- C. Nova Smart síce neexperimentuje, ale ani nesklame v iných ohľadoch. Samozrejmosťou je podpora LTE, Bluetooth v4.2 či stále zriedkavejší 3,5-milimetrový audio jack.

Huawei Nova Smart je nenáročný telefón, ktorý sa na nič nehrá, nesklame a padne akurát do ruky. Ani z ceny tohto zariadenia sa vám hlava určite nezatočí.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac