Huawei P9 lite: Elegantný a výkonný

Ponúknuť telefón so špičkovými funkciami za rozumnú cenu, aj o tom je P9 lite.

Stredná trieda smartfónov je čoraz zaujímavejšia. Značka Huawei preto stavila na minuloročnú vlajkovú loď, no svoju novinku mierne upravila. Vďaka rámiku tohto výnimočného telefónu z leteckého hliníka máte pocit, že v ruke držíte zariadenie vyššej triedy s rozmermi 72,6 x 146,8 x 7,5 milimetrov a váhou iba 147 gramov.

Na začiatok si musíme uvedomiť, že nie je telefón ako telefón a každý výrobca chce pridať svojej novinke niečo výnimočné. Pomer ceny a kvality je pri značke Huawei na prvom mieste.

Solídny fotoaparát, Full HD displej, snímač odtlačkov prstov, ako aj 8-jadrový procesor je niečo, čo skutočne zaujme. Navyše bez toho, aby sa príliš zvýšila cena telefónu.

Prvý dojem

Oproti svojmu predchodcovi sa zmenšil rámček pri displeji, preto aj displej siaha skoro k okraju telefónu. Na zadnej strane už nenájdeme imitáciu hliníka, ale matný kryt, ktorý sa nešmýka, a aj vďaka tomu sa telefón výborne drží. Klasicky tu nájdeme aj fotoaparát a novinku – snímač odtlačkov prstov.

To je v porovnaní s jeho predchodcom, ktorý ho nemal, veľké plus. Snímač môžete okrem odblokovania používať aj na prezeranie fotografií, sťahovanie notifikačnej lišty alebo ako spúšť pri fotení a pri nakrúcaní videa.

Rýchlosť a kvalita je pri značke Huawei na prvom mieste. O svoje údaje v telefóne sa nemusíme báť, a to aj práve vďaka kvalitnému spracovaniu snímača odtlačkov.

Kvalitný displej

Displej vo veľkosti 5,2 palca má kvalitné Full HD rozlíšenie a jeho jemnosť sa oproti predchodcovi P8 lite zvýšila. Ďalšie veľké plus, pretože všetky farby sú jasnejšie, sýte a hlavne reálne. Aj vďaka kvalitnému displeju je čitateľnosť na priamom slnku vynikajúca.

Vedľa neho nájdeme 8-megapixelový fotoaparát, s ktorým si užijeme kvalitné selfie. Na zadnej strane je skutočne kvalitný 13-megapixelový fotoaparát, ktorý fotí vynikajúco tak na svetle, ako aj v šere. Fotografie preto vždy zanechajú dobrý dojem a spomienky ostanú doslova živé.

A nemusí ísť iba o fotky, pretože si vieme nahrať video vo Full HD kvalite. V nastaveniach fotoaparátu nájdeme manuálny režim Pro Photo Camera, vďaka čomu si môžeme ručne nastaviť fotoaparát a urobiť tak naozaj nezabudnuteľné fotky.

Čo však poháňa tento cenovo dostupný prístroj?

Je to osemjadrový procesor Kirin 650, 4x 2 GHz a 4x 1,2 GHz, vďaka čomu sa s telefónom vybaveným 2 GB pamäťou RAM pracuje rýchlo. Navyše s pevne zabudovanou 3 000 mAh batériou vydrží P9 lite pri intenzívnom používaní viac ako deň.

Pamäť tohto špičkového smartfónu je 16 GB. O rozšírenie sa výrobca postaral tak, že dal možnosť voľby.Buď budeme telefón používať s dvomi SIM kartami, alebo si doň jednoducho môžeme vložiť micro SD kartu, a to s veľkosťou až do 128 GB.

Zhrnutie

Huawei P9 lite je ideálna voľba, ktorá vám nevyprázdni peňaženku. Náhradu za podobne dostupný telefón nájdeme ťažko. Kvalitný fotoaparát, elegancia, štýl, výkon – toto všetko rozhodne patrí k telefónu Huawei P9 lite. A môže ho mať každý, stačí využiť bonus pri programe O2 Paušál.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac