Lenovo K6 Note: Prémiový smartfón za cenu strednej triedy

Dostupná cena, dlhá výdrž batérie a nadpriemerný výkon.

Dostupná cena, dlhá výdrž batérie a nadpriemerný výkon. Také zariadenia vyrába spoločnosť Lenovo. Pri každom novom smartfóne dáva dôraz aj na cenu zariadenia. Tá predsa nikdy nemôže odradiť zákazníka.

Cesta spoločnosti viedla hlavne za výdržou batérie, aby smartfón fungoval na jedno nabitie minimálne dva dni pri bežnom používaní. S kovovým telom tento model navyše vyzerá skutočne prémiovo.

Aj keď ide o telefón s kovovým telom a s veľkou batériou, drží sa naozaj dobre, na prvý pohľadpôsobí elegantne. Je pravda, že 5,5-pal­cový displej je už dosť veľký, ale na to si po pár chvíľach používania zvyknete. Samozrejme, že 170-gramový telefón s rozmermi 151 x 76 x 8,4 mm už v ruke cítiť, zakrátko však prestanete vnímať aj to.

Mimoriadne jasný 5,5-palcový Full HD displej má naozaj krásne farby. Na zadnej strane nájdeme aj snímač odtlačkov prstov, ktorý je skutočne rýchly a hlavne presný. Je dobre umiestnený, a ak je telefón položený na stole displejom hore, odblokujete ho až po zodvihnutí.

To, čím nás môže tento cenovo dostupný smartfón prekvapiť, sú určite jeho vlastnosti, technológia použitá pri výrobe, ako aj vnútro prístroja. O plynulý chod zariadenia sa postará osemjadrový procesor s frekvenciou 1,4 GHz a 3 GB pamäť RAM. Aj vďaka týmto vlastnostiam môžete v telefóne využívať viacero spustených aplikácií na pozadí, prípadne hry vyžadujúce vysoké nároky na grafiku.

Zadný fotoaparát ponúka 16-mega­pixelové rozlíšenie, duálny LED blesk, PDAF zaostrovanie a nahrávanie Full HD videí. Za denného svetla robí naozaj nadštandardné fotografie, najmä vzhľadom na svoju cenovú triedu. Autoportréty zhotovíte prednou 8-megapixelovou kamerou.

Pomerne široký záber pokryje viac objektov, pričom nechýba ani dobre fungujúci „softvérový mejkap“ na umelé skrášlenie tváre. Note 6 síce nedostal stereo reproduktory, technológia Dolby Atmos však nechýba. Ide o technológiu, ktorá zlepšuje vnímanie zvuku vďaka dodatočným kanálom nad používateľom. Tie dokážu reálnejšie napodobniť rôzne zvuky, napríklad prelet vrtuľníka alebo dážď.

Podporuje až 128 samostatných zvukových stôp a 64 reproduktorov, vďaka čomu si dokáže sám prispôsobiť ich konfiguráciu. Vďaka tomu vám sprostredkuje zážitok, akoby ste boli v kine. Takisto tu nájdeme podporu LTE, Wi-Fi, GPS, Bluetooth 4.2, čítačku odtlačkov, microUSB, ako aj 3,5 mm jack.

Telefón je dual SIM s jedným hybridným slotom, čiže si môžete vybrať – buď využívate dve SIM karty, alebo jednu SIM kartu a pamäťovú kartu.

Lenovo K6 Note poháňa Android 6.0 Marshmallow s jemnou grafickou nadstavbou. Žiadne sekanie, žiadne spomalené reakcie, a to aj vďaka 3 GB pamäti RAM. Používateľské prostredie je tiež celkom pekne vizuálne spracované.

Veľkým plusom je určite aj 4 000 mAh batéria, vďaka čomu, ako sme už spomínali na začiatku, vyrdží telefón pri bežnom používaní dva dni. Preto sa aj pri hraní hier alebo pri využívaní viacerých aplikácií súčasne nemusíte neustále pozerať na ukazovateľ batérie.

Pre toho, komu neprekáža väčší displej v kovovom tele, je Lenovo K6 Note určite vhodnou voľbou. Obľúbencov si nájde v každej kategórii, či už pri hraní hier alebo pri prezeraní viacerých stránok/sociálnych sietí. Navyše si tento smart­fón môžete kúpiť k programu O2 Dáta ešte výhodnejšie.

Máte záujem o prenos čísla?

Radi vám poradíme a pomôžeme.
Nechajte nám vaše telefónne číslo
a budeme vás kontaktovať.
Radi vám poradíme a pomôžeme.
Nechajte nám vaše telefónne číslo a zavoláme vám
v priebehu najbližšieho pracovného dňa.
Ďakujeme. Zavoláme vám.
Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje: Veľký záväzok

Obľúbený motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely hovorí o záväzku, ktorý si dal s ďalšími známymi tvárami.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša nielen množstvo dobrých rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, vo svojom prvom blogu vysvetľuje, prečo má kampaň, upozorňujúca na nebezpečenstvo používania mobilu za volantom, zmysel a prečo sú ohrození najmä dobrí šoféri.   

Pravidelne mi v hlave ožíva spomienka na rozhovor s dopravným psychológom a expertom na vplyv omamných látok a alkoholu na správanie vodiča. Je to už dávno, možno aj 15 rokov.

V rámci prípravy na veľký redakčný test správania opitého vodiča za volantom som zašiel po radu k odborníkovi. Podobne ako väčšina reportérov som vtedy za ním prišiel s predstavou, čo chcem počuť. V mysli som mal krivolaké jazdy a šoférovanie auta po čiare.

Prečítajte si: Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Zrazu mi expert vyvrátil moje predstavy a očakávania výsledkov testu, ktorý sa ešte neuskutočnil. „Pán redaktor, nečakajte, že šofér pod vplyvom alkoholu pôjde zo strany na stranu,“ povedal. Vzápätí mi vysvetlil, že zdatní alkoholici za volantom sa vedia „vo svojej „hladinke“ doviezť domov bez toho, aby zišli z cesty.

„Problém nastane v chybnom rozhodnutí. Ak vznikne neštandardná situácia, akou je chodec na ceste, nečakaná prekážka alebo čokoľvek, čo vyžaduje spoľahlivú reakciu a nezapadá do štandardu,“ priblížil.

„Dobrý a zručný šofér znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne.“

Tak sa aj stalo. Do testu na vytýčenej trati na letiskovej ploche sme zaradili úlohy, vyžadujúce pohotovú myseľ. Už po dvoch pohárikoch nedokázali vodiči rozlišovať požadovaný počet objazdov alebo smer, z ktorého treba obchádzať kužele. K rúcaniu kužeľov alebo k zídeniu z dráhy dochádzalo až vo veľkolepom finále, keď boli figuranti na mol.

Odvtedy som pri reportážach a testoch hľadal výsledky namiesto utvrdzovania sa v predstavách. Presné meracie zariadenia mi často vyvrátili vžité očakávania. Podobne to bolo aj teraz, keď som pre populárne osobnosti internetovej scény staval testovaciu trať. Po predchádzajúcom verejnom vyhlásení mali Sajfa, Pil C, Zrebný a Fero Joke predviesť, aké riziko so sebou prináša používanie telefónu za volantom.

V O2 chceli najskôr jazdu po vytýčenej, pre nich neznámej trati najprv s použitím telefónu a potom bez neho. To mi prišlo príliš prvoplánové, pretože vo výsledku by viac hrala úlohu neznáma trať než telefón. Chalani však súhlasili, že pripravenú dráhu najskôr pešo preskúmajú, Sajfa ju dokonca dvakrát absolvoval s autom bez telefónu v ruke.

Každý z nich predviedol, že svoje auto dokáže šoférovať a zároveň za volantom aj písať. Nezíde pritom z cesty ani nerúca kužele, pretože má auto aj telefón manuálne zvládnuté.

Dobrý a zručný šofér v tomto prípade znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne. Všetci dobrí šoféri však v našom teste s telefónom v ruke a očami na displeji prehliadli značku STOP, nečakane menili rýchlosť, teda prehliadali dôležité veci a vytvárali nečakané nebezpečenstvo pre ostatných.

„Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia.“

Odpútanie pohľadu od cesty je asi to najhoršie, najmä ak sa situácia na ceste mení každú sekundu.

Možno si teraz položíte otázku, čo sme projektom O2 Nebuď pirát i celým zinscenovaným pokusom na cvičnej dráhe dokázali. Predsa každému bolo jasné, ako to dopadne a prehliadnutá „stopka“ tiež neprekvapila.

Podstatou projektu ostáva priznanie si chyby a snaha o nápravu v najrizikovejšej skupine skúsených a zručných vodičov.

Čítajte aj: Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Sám viem, ako ťažko sa sústredím na bežnú jazdu, keďže štandardné šoférovanie už takmer nevnímam. Pri rýchlej jazde na čas, šmýkaní sa na snehu alebo driftovaní mi nejaký telefón ani nezíde na um.

Bežne si však pripadám ako jeden nepoučiteľný vodič zo školy bezpečnej jazdy, kde sme porovnávali absolventov autoškoly a spomenutého šoféra s osemročnou praxou. Mladí doslova hltali všetko a každou jazdou rástli k lepšiemu, kým „skúsený“ vodič si išiel stále svoje bez známok nápravy.

Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia. Každý vo svojom košiari. Ak spočítam iba odberateľov na YouTube a fanúšikov, máme veľkú šancu osloviť takmer miliónové publikum.

Zároveň však máme milión kontrolórov a to nebude „sranda“, lebo už viac netreba rozprávať, aký je mobil za volantom zlý, teraz treba ukázať, ako jazdiť bez neho.

Rasťo Chvála

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove tipy na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.

Rasťo Chvála

Je motoristický novinár, ktorý už viac ako 20 rokov testuje autá. V súčasnosti sa naplno venuje vlastnému projektu na YouTube Garáž TV, ktorý môžete sledovať aj na Instagrame @garaz.tv. Je bývalý majster Slovenska v rely a svoje skúsenosti z motošportu sa snaží preniesť aj do odporúčaní pre vodičov v každodennej premávke. Stal sa ambasádorom kampane O2 Nebuď pirát, v rámci ktorej vznikla aj aktivita Chvála bezpečnej jazde. Tá vodičom prináša nielen množstvo cenných rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod.   


Huawei 1+1: získajte k smartfónu Huawei aj druhý telefón alebo hodinky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové