Lenovo Moto G5: Stredná trieda s ambíciami prémiovej

Tešiť sa môžu všetci tí, ktorí hľadajú výkonný a cenovo dostupný smartfón.

Značku Motorola pozná skoro každý. Až do minulého roka mali tieto telefóny na sebe značku Lenovo, ktoré Motorolu kúpilo od Google v roku 2012. Teraz za však v Lenove rozhodli oprášiť a osviežiť pôvodný názov, a tak prišlo Moto. Tešiť sa môžu všetci tí, ktorí hľadajú výkonný a cenovo dostupný smartfón.

Zabudnite na plast

Moto G5 bude po prvýkrát vyrobený z hliníka, nie z plastu ako jeho predchodcovia. Vďaka tomu pôsobí tento smartfón na dotyk naozaj prémiovo. Zaujme nielen po vizuálnej stránke, ale hlavne funkciami. O tom však neskôr, pozrime sa najprv na jeho vzhľad.

Na prednej strane hneď osloví novinka – One Button Nav. Vďaka tejto funkcií viete rýchlo ovládať funkcie na domovskej obrazovke pomocou gesta na snímači odtlačkov prstov. Na prednej strane nemôže chýbať 5-megapixelová kamera pre obľúbené selfie fotky.

Full HD Displej s uhlopriečkou 5 palcov a rozlíšením 1080 x 1920 bodov je pod ochranou skla Gorilla Glass 3, ktoré sa škrabancom len tak nepoddá. Na zadnej strane nájdete 13-megapixelový fotoaparát s automatickým zaostrovaním a prisvletľovacou diódou, takže videá si natočíte vo Full HD a v tej najlepšej kvalite.

Výkon v strednej triede

Výkon je tým, na čom si dal výrobca záležať. Prebytočné aplikácie, ktoré môžu spomaľovať smartfón, sú preč, ostali len tie potrebné – základné aplikácie smartfónu plus Google aplikácie a Google Asistent.

S ním si môžete uľahčiť život v jednoduchých kartách, kde sa zobrazujú hlavné novinky, ktoré vás budú sprevádzať počas dňa – počasie, rôzne aktuality zo sveta, informácie o premávke a podobne.

O chod telefónu sa stará 2800 mAh batéria, ktorá vydrží pri bežnom používaní viac ako deň. Rýchle nabíjanie (Turbo Power) nabije telefón za 15 minút až na 6 hodín používania. Operačná pamäť má až 3 GB, takže rýchlosť si určite vychutnáte hlavne pri hraní hier alebo využívaní viacerých aplikácií.

Výnimočný funkciami

Rýchly smartfón s minimom aplikácií má čo ponúknuť, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá. S výdržou batérie pomôžu určite gestá, ktoré si môžete nastaviť – dva krát otočíte zápästím a máte zapnutý fotoaparát, alebo otočením či vybratím telefónu z vrecka sa rozsvieti displej s hodinkami a základnými funkciami.

Aj vďaka tomu nemusíte stále telefón odblokovávať. Netreba však zabudnúť na ostatné funkcie, ako sú napríklad 2 sloty pre SIM karty, z ktorých jeden môžete použiť na pamäťovú kartu. Poteší tiež zvýšená odolnosť voči vode, takže ani ošpliechanie dažďom nepoloží tento smartfón na lopatky.

Moto G5 je cenovo dostupný smartfón, ktorý má skutočne čo ponúknuť. Snímok odtlačkov prstov, rýchle nabíjanie, slot na 2 SIM karty či zvýšená odolnosť voči vode. Smart funkcie zatrasením alebo otočením displeja a minimálny počet základných aplikácií. Aj vďaka tomu bude používanie Moto G5 jednoduchšie a rýchlejšie.

Tento cenovo dostupný smartfón si môžete zakúpiť výhodnejšie k programu O2 Dáta.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac