LG G6: Špička na mobilnom trhu

Nový top model od LG upúšťa od experimentov.

V prípade predchádzajúcich modelov LG skúšalo zaujať rôznymi novinkami, ktoré nie vždy vyšli podľa predstáv. Koncept rôznych modulov pri LG G5 už preto v prípade tejto novinky nečakajte. Aj keď LG G6 už neexperimentuje, rozhodne má čo ponúknuť.

Elegantná konštrukcia bez kompromisov

Už na prvý pohľad dáva G6 najavo, že patrí medzi špičku na mobilnom trhu. Elegantná celokovová konštrukcia so zaoblenými okrajmi, displej pokrývajúci takmer celú čelnú stranu či dve šošovky fotoaparátu na zadnej strane vás nenechajú na pochybách. Zariadenie je ergonomicky dokonale zvládnuté a ak smartfón držíte v rukách často, určite to oceníte. Poteší aj odolnosťou voči vode a prachu.

Na celom zariadení nájdete len dve vyčnievajúce tlačidlá pre ovládanie hlasitosti. Funkciu vypnutia a zapnutia, podobne ako v predchádzajúcom modeli, nájdete schovanú pod snímačom odtlačkov prstov na zadnej strane.

Toto veľmi praktické riešenie oceníte, ak potrebujete narýchlo skontrolovať notifikácie, keďže na jednom mieste obrazovku rozsvietite, aj zhasnete. A pre rozsvietenie je tu stále možnosť jednoducho po displeji poklepať.

Výkon ukrytý pod kovovým telom

Pri bežnom používaní aplikácii, hraní hier i pri zaťažení prácou vás LG nemôže sklamať. Siahlo po overenej kvalite a dodal G6 pod kryt procesor Qualcomm Snapdragon 821 s taktom 2,35 GHz a grafickou kartou Adreno 530.

Táto vyladená kombinácia vám poskytne skutočný zážitok v akejkoľvek situácii. Telefón má aj dostatok miesta pre vaše dáta v podobe 4 GB operačnej pamäte a 32 GB vnútorného priestoru

Zvládne aj zopár filmov, solídne množstvo hudobných playlistov, pracovných dokumentov a fotiek. A ak by to nestačilo, môžete počítať s rozšírením vďaka micro SD karte.

Unikátny dvojitý fotoaparát

Zadný fotoaparát ponúka dve šošovky. Klasickú a širokouhlú. Výnimočná je najmä širokouhlá šošovka so 125° objektívom, ktorá zaujme každého, komu smartfón slúži primárne ako fotoaparát. Obe sú s maximálnym rozlíšením 13 megapixelov, pri pomere strán 4:3 a sú vybavené stabilizáciou obrazu. Vďaka tomu spravíte pekné detailné fotky bez kompromisov a bude len na vás, ktorý zo záberov si vyberiete. Aktívne budú vždy oba.

Celkovo vám poskytne nový zážitok z fotenia, čo vo výsledku prinesie jedinečné zábery, na ktoré sa jednoducho zmestí oveľa viac.

Displej aký sa nevidí

Spomínaným prekvapením je predovšetkým displej. 5,7 palcov a rozlíšenie 1440 x 2880 pixelov predstavujú nádherný obraz, ktorému je ťažko niečo vytknúť. Zaujme tiež zaoblenými rohmi samotného displeja a netradičným pomerom 18:9, ktorý oceníte hlavne pri pozeraní filmov. Farby na displeji sú realistické a určite zaujmú aj výborné pozorovacie uhly.

Poteší aj funkcia Always On. S ňou aj pri vypnutom displeji máte k dispozícii náhľad na základné údaje – čas, úroveň batérie, či notifikácie. Táto funkcia trochu uberie z výdrže a ak počítate s tým, že smartfón by mal vydržať dva dni bez nabíjania, radšej ju vypnite.

Výdrž bez zaváhania

Samotná batéria s objemom 3300 mAh možno nie je najväčšia na trhu, ale v kombinácii s vyladeným Androidom 7.0 bez zaváhania vydrží celý deň. Aj pri náročnom používaní sa teda nemusíte obávať, že sa smartfón vybije. Samotné nabíjanie je pritom veľmi nenáročné. Vďaka technológii Quick Charge 3.0 sa smartfón dostane na 50 % batérie za približne 30 minút.

LG G6 prakticky nemá vyslovene slabé stránky a nájdete v ňom veľa tých silných. Ak hľadáte výborný smartfón pre náročné, každodenné používanie, je pre vás ideálnou voľbou.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac