Máte radi zariadenia od Samsungu? Pozrite si, ako v našom hodnotení obstál Samsung Galaxy A6

Tento smartfón si získa všetkých fanúšikov fotenia a selfie.

Juhokórejský výrobca predstavil dva modely strednej triedy Samsung Galaxy A6 a A6+. Ide o Android smartfóny s oku lahodiacim dizajnom, so slušnou batériou a s vynikajúcim fotoaparátom. Prečo sa oplatí investovať práve do kompaktnejšej verzie Samsung Galaxy A6?

Elegancia kovu

Novinka A6 ma dostala svojím prepracovaným tenkým dizajnom. Elegantné kovové telo pôsobí pevne a spracovanie je kvalitné, ako sme už pri Samsungu zvyknutí. Na spodnej hrane zariadenia výrobca umiestnil microUSB port na nabíjanie, vedľa neho nájdete audiojack na svoje obľúbené slúchadlá.

Smartfón má slot na nanoSIM a zároveň dedikovaný slot na microSD kartu, ktorou môžete rozšíriť vnútornú pamäť s kapacitou 32 GB až o 256 GB.

Displej inšpirovaný vlajkovými loďami

Rovnako ako vlajkové lode má Samsung Galaxy A6 infinity displej s miniatúrnym rámčekom. Aj pomer strán čerpá inšpiráciu z najvyššej cenovej kategórie.

Na natiahnuté telo smartfónu s pomerom 18,5 : 9 si zvyknete prakticky okamžite. Vďaka technológii AMOLED displej vykresľuje nádherné a naozaj ostré farby.

Vyspelejší fotoaparát s viacerými filtrami

Aj keď Samsung osadil LED blesk na zadnú aj prednú stranu smartfónu, zaskočilo ma, že som ho skoro vôbec nepoužíval. Vďaka vyspelejšiemu hardvéru totiž zhotovíte skvelé ostré fotografie aj pri slabšom osvetlení.

Na výber máte hneď niekoľko filtrov vrátane HDR módu, vďaka ktorým budú vaše snímky ešte zaujímavejšie.

Viac možností odomknutia

Výrobca sa zrejme riadil heslom zabezpečenia nie je nikdy dosť, keďže Samsung Galaxy A6 ponúka hneď niekoľko spôsobov odomknutia. Okrem bežného PIN kódu, vzoru alebo hesla môžete použiť aj snímač odtlačkov prstov, ktorý pohodlne nahmatáte na zadnej strane pod fotoaparátom.

Tým najpohodlnejším spôsobom je však jednoznačne odomknutie tvárou, ktoré funguje spoľahlivo. Pri slabších svetelných podmienkach som však musel občas siahnuť po inom spôsobe.

Virtuálny asistent len pre vás

Ak patríte k ľuďom, ktorí ocenia, keď za nich niekto vyberie z množstva informácií zo sveta tie dôležité a roztriedi ich, virtuálny asistent Bixby je váš „človek“. Na základe vašich záujmov pre vás vytvorí personalizovaný news feed, kde nájdete všetky články, aplikácie a informácie, ktoré vás zaujímajú. Stačí len jedno potiahnutie prstom.

Zariadenie, ktoré zvládne držať krok

Batéria s kapacitou 3 000 mAh nie je síce najväčšia, no nezradila ma ani po jeden a pol dni používania, pričom som vy užíval všetku pripojiteľnosť od Bluetoothu cez NFC až po mobilné dáta a Wi-Fi. Ak sa dostanete do úzkych, podrží vás úsporný režim batérie. Obmedzí niektoré funkcie, no neujde vám žiaden dôležitý hovor ani žiadna správa.

Hodnotenie O2 Guru: Nový vietor v strednej triede

Novinka Samsung Galaxy A6 určite zaujme svojím tenkým kovovým telom a dizajnom, ktorý ocení takmer každý. Vďaka zdokonalenému fotoaparátu je určený pre všetkých nadšencov fotenia a selfie, pričom jeho výkon plne postačuje aj na náročnejšie aplikácie a hry.

Oslovil vás tento telefón? Rovnako ako všetky zariadenia z ponuky O2 ho môžete získať k akémukoľvek O2 Paušálu na začiatok len za 2 €.

Ivan Štubniak, O2 Guru

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac