Toto je Zuzka, ktorá si nedávno otvorila kaderníctvo. Ako mnohí malí podnikatelia investovala maximum času a financií do prípravy čo najlepších služieb. Nikto však nechodil, zákazníci o nej vôbec netušili.
Zuzka však na marketing myslela − prečítala si veľa článkov a vedela, že najlepší spôsob, ako vybudovať klientelu, je efektívne cielená reklama. Tá však môže byť hlavne v začiatkoch poriadne drahá. Ako teda nájsť správny spôsob reklamy, ktorá ju finančne nezruinuje?
K rozhodnutiu o najvhodnejšom nástroji jej stačila SMS správa, ktorú dostala, keď prechádzala popri miestnej pekárni.
V správe sa dočítala o novootvorenej pekárni v Prešove a o jej úvodných akciách. Ak to pomôže pekárni, prečo nie kaderníctvu, rozmýšľala Zuzka. Môže si však niečo také dovoliť?
Ako na SMS marketing s O2
SMS marketing je jednoduchý nástroj, ktorý efektívne, cielene a s veľkou presnosťou zasiahne zákazníka podľa ľubovoľných demografických parametrov, ako je bydlisko, pracovisko, vek, bonita či vzdelanie. Jedinou SMS správou tak možno predstaviť firmu, tovar, službu alebo akciu presne zvolenému publiku vo vybratej lokalite.
Lacnejšie, než si myslíte
Cena jednej SMS správy je nízka, buď 0,15, alebo 0,5 eura v závislosti od toho, či je cielenie demografické alebo v reálnom čase. V prvom prípade dostane človek z publika správu na základe zadaných parametrov bez ohľadu na jeho polohu, v druhom prípade ju dostane práve vtedy, keď prechádza okolo vašej prevádzky.
Na svoju kampaň tak či onak neminiete veľkú sumu. Tá najlepšia správa je, že každý cent, ktorý do svojej reklamy investujete, bude využitý na oslovenie nových zákazníkov. V SMS marketingu jednoducho nie je možné, aby vašu reklamu niekto prehliadol. Správy si predsa číta každý.
Pre Zuzku je to dobrá správa − pri demografickom cielení na 5 000 žien priamo z jej cieľovej skupiny nezaplatí viac než 750 eur.
Demografické cielenie
Pre začínajúcich podnikateľov je mimoriadne dôležitá efektivita kampane. Tá vyplýva z veľkej časti z možností cielenia. Pri SMS marketingu je dostatočne veľa parametrov, ktoré môžete použiť na cielenie tak, aby sa správy dostali len k tým ľuďom, pri ktorých je veľká šanca, že budú mať o vašu ponuku záujem.
Cielenie v reálnom čase
Okrem demografického cielenia je SMS marketing možné cieliť na ľudí, ktorí sa práve nachádzajú v okolí vášho miesta podnikania. Na základe GPS lokalizácie môžete osloviť človeka, ktorý sa aktuálne prechádza v blízkosti vašej predajne či reštaurácie, a dať mu ponuku, ktorá sa neodmieta. V kombinácii s demografickými parametrami tak môžete osloviť správneho človeka na správnom mieste.
Zuzka si napríklad vybrala ženy vo veku 16 až 37 rokov, ktoré sú v Prešove. Vie, že staršie ženy väčšinou majú svoju obľúbenú kaderníčku, ku ktorej chodia roky, a budovať si klientelu bude najlepšie v mladšej generácii. V druhej kampani vek o niečo zvýšila, aby mohla úspešnosť porovnať a svoju klientelu postupne rozšíriť.
SMS kampaň vytvoríte veľmi jednoducho
Nastavenie SMS kampane si nevyžaduje hlbokú znalosť marketingu. Stačí napísať do O2, kde vám ochotne poradia, ako nastaviť kampaň tak, aby ste za investované peniaze získali maximum.
Ak sa chcete pridať k Zuzke a k ďalším spokojným klientom SMS marketingu od O2, ako sú Panta Rhei alebo InterSport, viac informácií aj s kontaktným formulárom nájdete na stránke https://smsmarketing.o2.sk.
Tento článok je súčasťou podnikateľského víkendového vydania magazínu Sóda. Partnerom vydania sú nové paušály od O2, s ktorými si teraz užijete 5-krát viac dát. Popri neobmedzených volaniach a SMS v celej EÚ a bonuse na zariadenie tak môžete využívať 10 GB v Zlatom a 25 GB v Platinovom O2 Paušále.
Bez kvalitného smartfónu a bez dostatočných dát sa žiaden podnikateľ nezaobíde. Posledné, čomu chce pri podnikaní venovať pozornosť, je stráženie spotreby minút či sms správ. Viac o paušáloch nájdete na https://www.o2.sk/volania/o2-pausal alebo sa osobne dozviete v ktorejkoľvek pobočke O2.