Pri Motorole One Lite nás oslovil pomer ceny a výkonu

Možno sa nedokáže so súčasnými novinkami na trhu pretekať v umelej inteligencii, počte fotoaparátov či v iných inovatívnych parametroch, no výberom One Lite stavíte na istotu.

Do zoznamu testovaných telefónov som si tentoraz pridal smartfón od Motoroly s označením One Lite. Parametrovo ide o čosi slabšieho súrodenca klasickej verzie Motorola One.

Bezproblémové fungovanie

Už názov telefónu evokuje platformu, na ktorej zariadenie funguje. Ide o Android One – čistý Android bez akejkoľvek nadstavby, ktorý používateľom zabezpčuje pravidelné bezpčnostné aktualizácie priamo od spoločnosti Google. Samotný operačný systém nie je výrobcom nijako upravený, dokáže však fungovať veľmi svižne a bezproblémovo.

Premyslený dizajn

Smartfón už na prvý pohľad zaujme svojou eleganciou. Jeho výnimočnosť podčiarkuje celosklené zhotovenie, zárez v displeji a logo výrobcu na zadnej strane, ktoré zároveň funguje aj ako snímač odtlačkov prstov.

Zariadenie One Lite je kompaktné a výborne sadne do ruky. Uhlopriečkou displeja s veľkosťou 5,9″ sa určite nedajte odradiť. Zariadenie má veľkosť starších 5-palcových modelov, ktoré však mali okolo displeja hrubší rám. S telefónom sa tak dá bezproblémovo narábaťaj jednou rukou.

Celkový používateľský zážitok je mimoriadne pozitívny práve vďaka peknému displeju, ktorý je čitateľný aj na priamom slnku.

Spoznajte veci, rastliny aj živočíchy

Motorola One Lite má dve šošovky, jednu farebnú a druhú monochromatickú. Výsledné fotografie sú naozaj pekné aj za zhoršených svetelných podmienok. Vo fotoaparáte sú zabudované rôzne doplnkové funkcie ako zvýraznená farba, spomalené video či Google Lens.

Predný fotoaparát má pridanú funk- ciu skrášlenia. Google Lens zároveň prináša množstvo ďalších funkcií – rozpoznávanie objektov, rastlín a živočíchov, skenovanie QR a EAN kódov, ako aj skenovanie textu. Pochvalu si rozhodne zaslúžia aj videá v 4K rozlíšení s veľmi dobrou kvalitou.

Zvládne viac vecí naraz

One Lite má výkonný a zároveň úsporný 8-jadrový procesor, ktorý si v kombinácii s 3 GB operačnej pamäte hravo poradí so všetkými bežnými úlohami. Smartfón bez problémov zvláda úpravy videí v rôznych aplikáciách, hranie menej náročných hier a neustále používanie viacerých appiek súčasne vrátane troch e-mailových kont na pozadí.

Batéria má kapacitu 3 000 mAh a bez problémov zvládne celý deň aktívneho používania, pri striedmom používaní aj dva. Samozrejmosťou je nabíjanie Turbo Power, vďaka čomu je akumulátor plne nabitý za niečo vyše hodiny.

Hodnotenie O2 Guru: Prémiovosť za priaznivú cenu

Motorolu One Lite odporúčam každému, kto hľadá cenovo dostupnú alternatívu renomovaných značiek bez toho, aby za ne doplácal. Ide o výnimočný, imidžový a dostatočne výkonný smartfón za priaznivú cenu.

Získajte mesiac poistenia zadarmo

Spoločnosť O2 ochráni váš nový telefón práve vtedy, keď je najzraniteľnejší. Zoberte si k ľubovoľnému O2 Paušálu smartfón a o jeho poistenie sa prvý mesiac postará modrý operátor.

Peter Krajči

Tento smartfón pre vás otestoval Peter Krajči, O2 Guru.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac