Coolpad Porto S: Čerstvý upgrade dostupnej klasiky

Jedno písmenko v označení smartfónu znamená iný dizajn a tiež displej.

S trochou predstavivosti by sa pri tomto modeli dalo hovoriť o historických plavbách. Coolpad je čínsky výrobca a model pomenoval po portugalskom meste, z ktorého tiež kedysi vyplávali lode smerom do Orientu s cieľom vytvoriť nové obchodné cesty.

V ponuke O2 teraz pribudla vynovená verzia Porto S, ktorá sa od predchodcu jemne, ale predsa len líši.

Coolpad ešte na našom trhu nie je veľmi známa značka. Veď v ponuke mali len dvojicu modelov Porto a Modena. V domovine je to iné, oficiálne zastúpenie na starom kontinente však spustili nedávno. A pri tejto príležitosti predstavili dve novinky, jednou z nich je vynovený model Porto S.

Elegantný Porto

Porto S patrí medzi pokročilé low-endy a tomu zodpovedá aj veľmi dostupná cenovka. To však neznamená, že si treba predstavovať nejaký druhotriedny tovar. Naopak, Porto S milo prekvapil.

Tvorcovia smartfón zaoblili a zrušili rušivé aspekty, takže Porto S vyzerá jemnejšie, a pritom odolne. Pomáha aj jednoliate šasi z matného plastu. Na pravej strane je hlavný vypínač a nad ním šachta na dvojicu SIM kariet, pričom jedno miesto môže obsadiť pamäťová karta. Ovládanie hlasitosti je na ľavej strane, čo je omnoho praktickejšie riešenie, ako keď je napravo.

Automatické zaostrovanie

Dole nájdeme klasicky micro USB konektor, hore výstup na slúchadlá a vzadu objektív 8-megapixelovej kamery spolu s duálnym LED bleskom a s mriežkou reproduktora. Mimochodom, fotoaparát je vybavený automatickým zaostrovaním a nahráva Full HD videá. Rozlíšenie prednej kamery kleslo na 2 megapixely.

Coolpad nezmenil veľkosť obrazovky, ale 5-palcový displej má teraz HD rozlíšenie (1 280 x 720). Ide o kvalitný IPS panel, takže vernosť farieb aj pozorovacie uhly zvláda veľmi dobre. A popravde, hustota 294 ppi je stále viac ako fajn.  Vďaka tenkému rámiku, hlavne po bokoch, sú celkové rozmery novinky kompaktné. Hrúbka je len 7,6 mm a hmotnosť 125 gramov.

V prípade výkonu tiež došlo k malej zmene a zo Snapdragonu 410 prešiel Coolpad na štvorjadrový MediaTek s taktom 1 GHz. Asistuje mu 1 GB operačnej pamäte. Diétne parametre. V praxi sa ukázali ako dostatočné pre nenáročného používateľa, keďže editácia fotografie trvá o sekundu dlhšie a najnovšie 3D hry nemusia vždy bežať plynule. Lenže za pár desiatok eur nikto nečaká výkonnostnú raketu.

Na ukladanie dát musí stačiť 8 GB, ktorým však pomáha spomínaná micro SD karta do 64 GB.
Vo výbave nechýbajú všetky známe skratky ako GPS či Wi-Fi a Porto S podporuje aj 4G sieť.

Na deň vystačí

Nenáročný hardvér vystačí aj s menšou batériou. Hoci jej kapacita je len 2 000 mAh, na pokrytie jedného dňa bežného používania to stačilo. A ak by aj nie, Coolpad má v ponuke ešte tretí produkt. Externú batériu Big Boy, ktorá Porto S dokáže nabiť na cestách alebo počas túry takmer štyrikrát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac